Mode & Beauty alle pijlers

goedkope versus dure kapper

13-02-2013 21:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
aangezien ik behoorlijk dik en kort haar heb ga ik regelmatig naar de kapper. als ik pech heb om de 4 weken, als ik mazzel heb 6 tot 8.

ik ging een tijd lang naar een wat goedkopere kapper, op een gegeven moment ben ik naar vrij dure kappers gegaan omdat ik het zat was om om de maand naar de kapper te moeten.

dat is een tijd lang goed gegaan, maar omdat het nu na amper 4 weken weer niet zat ben ik weer naar de goedkopere geweest.

zoveel beter zijn de duurdere kappers niet, want de kapster vertelde dat het niet erg goed gedaan was. (het moet vooral flink uitgedunt worden. echter de kapster zei dat het de vorige x bovenop veel te veel uit was gedunt en achter niet...)

nou ja heel verhaal, mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn met goedkopere/ duurdere kappers.
Ik vind dure niet perse beter.
Ik heb ervaringen met verschillende kappers en verschillende prijzen. Ik merk geen verschil mbt tot de prijs - kwaliteit verhouding. Ik merk alleen verschil tussen personen en dat heeft niet zozeer iets met de prijzen te maken.

Ik heb nu een middenmoot, een super aardige vrouw die precies snapt wat ik wil en niet te veel vraagt.
precies, dat is inmiddels ook mijn ervaring, dat het

meer de persoon is...
Een kapper vinden die doet wat jij wilt, in combiantie met haar/ zijn kennis, dat is een gevalletje mazzel hebben.

Bij een duurdere kapper zullen ze vaker een cursus volgen om de nieuwste technieken te leren, maar niet iedere goedekapper/ster wil bij een dure toko werken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat is toch ook logisch lijkt mij? je kunt toch niet verwachten dat iedereen in zo'n zaak op precies dezelfde manier knipt/kleurt/lult en koffiezet? en de ene heeft meer/langer ervaring dan de ander. Dus sowieso is het toch altijd persoons bepaald?
Hier waakt de enige echte Barones
Op die nieuwe technieken na dan wat BGB zegt..maar dat zal mij dan weer mijn billen oxideren.
Hier waakt de enige echte Barones
Ik ben kapster en geloof mij, het maakt geen drol uit of je bij een goedkope of dure kapper komt.

Ik heb jaren bij een dure chique zaak gewerkt en automatisch denken klanten dat je dan vast een hele goede kapster ben. Nu werk ik bij een hele goedkope salon maar ik knip en werk nog hetzelfde. Volg zelfs meer cursussen. Het zegt dus in principe niks. Je moet gewoon een kapster treffen die goed luistert en begrijpt wat jij bedoelt over hoe je je haar wilt.

Uiteindelijk knipt iedereen anders.
Mijn ervaring is dat het niets uitmaakt. Ik ga nu naar een wat duurdere salon en daar krijg ik standaard een ''gratis'' hoofdmassage, lekkere cappucino, lig ik lekker te relaxen in fijne stoelen en zit ik in een mooi uitziende salon. M'n haar wordt echter net zo goed gekleurd en geknipt als toen ik nog naar een goedkope salon ging waar ik al deze dingen niet had.
Ben vorig jaar eens naar een goedkopere kapper geweest, knippen kostte 13,50 Dacht laat ik het eens proberen,dat was geen succes mijn haar viel nadien niet mooi.Ook de afwerking was rommelig een dot wax werd erdoorheen gewreven.Na vijf weken kon ik mijn haar weer laten knippen , dit keer wel bij een duurdere salon, 25,50 voor knippen,. En het is inmiddels twee maanden geleden dat ik het heb laten knippen en het zit nog steeds mooi. En zaken als kleuren vind ik heel erg belangrijk dat dat goed gebeurd, ben eens bij een kapper geweest en die kon de uitgroei van highlights niet bijwerken . Dan moest mijn halve hoofd in de verf gezet worden . Bij de kapper waar ik nu kom pakken ze zoweer de oude plukjes op en werken het bij .

Toch iets meer kennis van zaken ,en werken met de betere produkten.
Kapper zijn is een vak dat lang niet alle kappers goed beheersen. Ik ga al jarenlang naar een vakman en betaal daar met alle plezier meer voor.
Een goedkope kapper is vaak prima. Behalve Brain Wash. Dat zijn dus echt Prutsers.
quote:Suze02 schreef op 13 februari 2013 @ 22:28:

Een goedkope kapper is vaak prima. Behalve Brain Wash. Dat zijn dus echt Prutsers.Je hebt elke zaak van die keten geprobeerd?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, twee. Ruim voldoende. Daar staan mensen te knippen die geen flauw benul hebben.
Denk dat het ook uitmaakt of je naar een stad of dorp gaat. Het dorp waar ik woonde is blijven hangen in de jaren '90. Of ze lopen ver vooruit.. Als de mode zich herhaalt etc.
Je kunt je haar goed laten knippen voor onder de 25e?

Het wordt tijd dat ik eens met mijn vrouw ga praten. :P
unisex account ;)
Prijs zegt niks over de kwaliteit in mijn mening. Dus we kunnen hier wel voorbeelden geven, maar dat gaat niemand helpen.
Vroeger was ik 100 euro kwijt nu 10 en t resultaat is hetzelfde...
Ik vind duur ook niet altijd beter. Het hangt ook van de kapster/kapper zelf af. Mijn haar is al een paar keer verpest door zowel goedkope als duurdere kappers. Het enige nadeel van goedkope kappers is dat ze zonder afspraak werken hier wat ik niet altijd fijn vind want dan moet je altijd heel vroeg gaan om niet uren te hoeven wachten,
quote:lilyrose2012 schreef op 14 februari 2013 @ 00:24:

Vroeger was ik 100 euro kwijt nu 10 en t resultaat is hetzelfde...

Lijkt me sterk,of ze moet nu persoonlijk bij je thuis komen knippen.

In die 100 euro zit wel meer in dan alleen knippen.
Het ligt er inderdaad maar net aan, maar ik heb slechte ervaringen met goedkope kappers. Ook met dure kappers trouwens. Je moet net het geluk hebben om een kapper te vinden die het naar je zin knipt. Ik heb 2 X een superkapster gehad die na verloop van tijd wegging en dan moet ik weer een tijd zoeken. Heb nu ook een goede kapster gevonden maar ze is wel duur.
Hebben mensen hier toevallig ook ervaring met goede, goedkope kappers in Rotterdam? Zou best fijn zijn om niet weer 70 euro af te tikken.
70 E, T**ring jantje.....

ik woon ook in de een stad (arnhem);

als iemand nog een tip heeft (liefst in zuid)

bedankt voor jullie reacties, ik had al zo'n vermoeden

dat het meer aan de kapster ligt ipv de prijs...

thanks!!
Eerst ging ik naar een redelijk goedkope kapper, waar ze mijn haar prima knipten. Zaak werd overgenomen, en daarna was het waardeloos. Ben overgestapt naar een (mijns inziens) dure kapper (ruim 30E per keer, maar begrijp dat dat voor sommigen nog goedkoop is ), daar was het wel weer ok. Nu ga ik alweer een tijdje naar de brainwash, en ook daar knippen ze prima (bij de keten hier dus wel), gewoon precies zoals ik het vraag en dat vind ik het belangrijkste. Dus ja, het ligt echt aan de kapster, niet aan de prijzen.
Ik ga nu naar een goedkope kapper en die vind ik tien keer beter dan mijn oude. Deze is ook supersnel klaar met knippen, terwijl de duurdere kapsalon wel drie kwartier bezig was

@Suze, brainwash had ook een keer mijn haar verpest. Ik wilde een schuine pony en de kortste plukjes stonden recht omhoog omdat die te kort waren geknipt. Ik leek wel een kuif te hebben en werd vreemd aangekeken toen ik naar buiten liep. Dat was pas een walk of shame... En die kapster maar zeggen "jij kunt het wel hebben". Heb haar vanbinnen vervloekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven