Mode & Beauty alle pijlers

haar blijft vet, ook na het wassen!

08-12-2013 22:51 24 berichten
Hoi mensen,



Ik was een aantal keer in de week mijn haar, maar nu blijft het iedere keer vettig! en wel op 1 plek, achter op de kruin en dan met van die slierten naar beneden. Ziet er erg onverzorgd uit terwijl het net is gewassen en het gaat niet meer weg.



Heb al gehoord dat het shampo resten zijn, maar spoel iedere keer goed uit! Herkent iemand dit? Tips zijn van harte welkom....
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik gebruikte altijd dure kappersshampoo en kreeg dan na verloop van tijd ook vies haar bij de kruin (onderste haarlagen). Wat mij heeft geholpen, is goedkope elke dag shampoo van die supermarkt met 'Hallo' (mag geen reclame maken maar zo weet je wel welke ik bedoel).
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik niet bepaald kapper maar is het niet beter om per wasbeurd ( die je met shampoo doet ) je haar 2x te wassen eerste keer voor het vet 2e voor het "vuil" of net omgedraaid
quote:1983-ehv schreef op 08 december 2013 @ 22:56:

Herkenbaar. Ik gebruikte altijd dure kappersshampoo en kreeg dan na verloop van tijd ook vies haar bij de kruin (onderste haarlagen). Wat mij heeft geholpen, is goedkope elke dag shampoo van die supermarkt met 'Hallo' (mag geen reclame maken maar zo weet je wel welke ik bedoel).Haha, dank. Weet inderdaad wat je bedoeld. Het kan dus aan shampoo merk liggen? Is zeker het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook.

Maandenlang.

Niet op 1 plek, gewoon alles.

En niet direct na het wassen, maar wel de volgende dag al.

De huid in mijn gezicht zag er daardoor ook heel vet uit, van mijn vette haar.



Toen, na een aantal shampoos geprobeerd te hebben, kwam ik uit op Andrélon langer fris: voor normaal haar dat snel (of sneller) vet wordt.

Ik zal nu wel klinken als een Andrélon reclame, maar mij heeft het geholpen!

Ik kan weer gewoon mijn haar 2 x in de week wassen, net als voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Spoel je alles goed uit?



Dure shampoo zitten vaak veel siliconen enzo in waardoor je haar weer sneller vet wordt. Ik heb er met Zwitsal bijvoorbeeld absoluut geen last van.
Let er ook op dat je niet teveel shampoo gebruikt, daar lag het bij mij aan. En inderdaad verschillende merken proberen, duurste is in dit geval niet altijd het beste.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan is dat je last hebt van zgn. build-up van producten in je haar en dat je shampoo dat niet voldoende weg krijgt. Er blijven dus restjes haarproducten achter en dat stapelt zich op.



Steeds meer shampoo's zijn vrij van SLS en dat heeft als nadeel dat er meer/sneller kans is op build-up van producten.



Een shampoo met SLS (Sodium Lauryl/Laureth Sulfaat) zal dat probleem ws verhelpen en idd 2x wassen, zeker als je lang(er) haar hebt. Ik heb begrepen dat momenteel toch wordt aangeraden je haar 1x per week/per 2 wkn met een SLS-shampoo te wassen als je ook stylingproducten gebruikt om zo de build-up te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Was je haar eens wat minder vaak. Gewoon uitspoelen met (niet te heet) water. Na een tijdje zul je merken dat je haar minder vet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Minder wassen inderdaad.



En om even alle vet eruit te krijgen als het echt er niet anders uitgaat (bijvoorbeeld door vettige stylingsproducten) even wassen met dreft afwasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
heb ik ook heel veel last van gehad, minder wassen hielp niet.

Ik had m'n haar nog niet gedroogd of het was alweer (nog) smerig. Ben er zelfs voor naar de huisarts geweest zo wanhopig was ik.



Bleek een siliconenprobleem te zijn. Heb inderdaad een hele tijd zwitsal gebruikt, daar zitten geen siliconen in. Heb me wat meer verdiept in siliconenvrije shampoo en conditioner en gebruik nu die kokosshampoo die ze bij de meeste drogisterijen wel verkopen.

Ben nu al ruim 2 jaar probleemvrij.



Succes!
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
Alle reacties Link kopieren
Ik meende juist dat overal SLS/SLES in zit. Maar ik heb daar al jaren niet meer opgelet.



Aangezien ik alleen nog maar shampoo(bars) vrij van siliconen gebruik, en zo nu en dan een shampoo met SLS/SLES om eventuele build-up te verwijderen.

Bij mij waren het juist de siliconen die voor een probleem zorgde.
quote:nephthys schreef op 09 december 2013 @ 15:04:

Minder wassen inderdaad.



En om even alle vet eruit te krijgen als het echt er niet anders uitgaat (bijvoorbeeld door vettige stylingsproducten) even wassen met dreft afwasmiddel.afwasmiddel heb ik al geprobeerd, leek even te helpen voor mijn gevoel maar na een paar dagen weer hetzelfde verhaal. Minder wassen probeer ik, maar sport nogal veel en zweet op mijn hoofd. Ben daardoor sneller geneigd mijn haar te moeten wassen.
quote:lizzebeestje schreef op 09 december 2013 @ 15:11:

Ik meende juist dat overal SLS/SLES in zit. Maar ik heb daar al jaren niet meer opgelet.



Aangezien ik alleen nog maar shampoo(bars) vrij van siliconen gebruik, en zo nu en dan een shampoo met SLS/SLES om eventuele build-up te verwijderen.

Bij mij waren het juist de siliconen die voor een probleem zorgde.Je gebruikt dus shampoo zonder siliconen? Heb je een goede aanrader, die ik kan gebruiken?
Het gaat niet alleen om siliconen in shampoo's maar juist die in verstevigingsproducten. Je smeert er iedere dag wat siliconen in die je er moeilijk uit wast.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo de deur uit en je haar wassen met vloeibare driehoekzeep. Dreft is niet natuurlijk, dus daar zou je last van kunnen krijgen, driehoekzeep wel en ontvet ook krachtig.



Ook ik gebruik stylingsproducten en eerst een dure kappershampoo en kreeg vooral van de combi stylingsproducten en zweet dezelfde klachten als jij. Nu nergens last van.

Ook niet wanneer ik mijn haar een dag alleen uitspoel i.p.v was.
Heb inmiddels siliconen vrije shampoo aangeschaft van andrelon. Vanavond maar eens proberen en dan wachten op hopelijk resultaat...
Alle reacties Link kopieren
Ook zeker siliconen én alle andere troep-vrije shampoo: de shampoos van Lush. Kost wat (tientje voor een soort tablet vaste zeep, is even wennen maar ik vind m heel fijn) maar je doet er ook heel lang mee. Ik vind t superspul, en t is ook nog ns goed voor het milieu.
ga ik over nadenken moosey! Heb zojuist gewassen met siliconen vrij, nog steeds vet achterop! Voor de gene die 'genezen' zijn, gaat het over van de een op de andere dag of geleidelijk aan? dan heb ik namelijk nog hoop. Word er wel een beetje naar van, kan mijn haar gewoon los niet meer dragen!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel is 'een aantal keer' per week? (En gebruik je ook conditioner o.i.d?) Volgens mij komt vet haar echt door teveel en te heet (naspoelen met koud water maakt je haar glanzender, en je bent meteen wakker ) wassen.



Ik schreef nog niet zo lang terug ook al in een ander topic, maar: is het geen idee om één wasbeurt onder de douche te vervangen door droogshampoo? Ook helpt het om vet haar te camoufleren.
Je hebt tegenwoordig ook van die poeder, van Taft of Got to be. Dat helpt bij mij tegen vette haren.
quote:lostintranslation schreef op 10 december 2013 @ 02:20:

Hoeveel is 'een aantal keer' per week? (En gebruik je ook conditioner o.i.d?) Volgens mij komt vet haar echt door teveel en te heet (naspoelen met koud water maakt je haar glanzender, en je bent meteen wakker ) wassen.



Ik schreef nog niet zo lang terug ook al in een ander topic, maar: is het geen idee om één wasbeurt onder de douche te vervangen door droogshampoo? Ook helpt het om vet haar te camoufleren.Eerder was het tot wel 4/5 keer per week, maar toen ik las dat dat erg slecht was deed ik het 2/3 keer per week. Heb zelf niet het idee dat het daar aan ligt. Maar dank voor je tips!
Alle reacties Link kopieren
Marleen ik denk dat je nieuwe shampoo niet zal helpen omdat deze SLS vrij is. Mocht het build-up zijn wat de vettigheid veroorzaakt (door ophoping van SLS uit bijv mousse, haarlak etc) dan moet je juist een shampoo met SLS gebruiken om het goed schoon te krijgen.



Wat iemand hierboven ook schreef: ik gebruik shampoo zonder SLS en af en toe een shampoo met SLS om de build-up weg te krijgen.



Nu heb je een nieuwe shampoo gekocht die ws het probleem in stand houdt.
quote:Macy2 schreef op 10 december 2013 @ 18:55:

Marleen ik denk dat je nieuwe shampoo niet zal helpen omdat deze SLS vrij is. Mocht het build-up zijn wat de vettigheid veroorzaakt (door ophoping van SLS uit bijv mousse, haarlak etc) dan moet je juist een shampoo met SLS gebruiken om het goed schoon te krijgen.



Wat iemand hierboven ook schreef: ik gebruik shampoo zonder SLS en af en toe een shampoo met SLS om de build-up weg te krijgen.



Nu heb je een nieuwe shampoo gekocht die ws het probleem in stand houdt.Ah, oke ik begrijp het! Ik gebruik alleen geen enkele vorm van styling- haarlak etc. Het zou dus alleen van de shampoo moeten komen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven