Mode & Beauty alle pijlers

Haar extensions

06-04-2018 20:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
💇🏽‍♀️
anoniem_359574 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 00:31
98.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beide niet doen. Lekker doorsparen voor microring of wax.
Een studentenportomonnee zeg je. Dan zou ik niets kopen.
Het kan mooi zijn, maar het is een dure hobby. Geen hobby voor studenten.
Heb je echt die haren nodig, of heb je eigenlijk al mooi haar van jezelf?
Ik vind de extensions vaak zo zichtbaar bij verlenging. Kijk naar Bridget Maasland, zij heeft erg lelijke extensions. Je ziet teveel kleurverschil en het haar sluit niet mooi aan. Het is niet één geheel en staat daardoor erg raar.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
06-04-2018 20:27
Ik zou beide niet doen. Lekker doorsparen voor microring of wax.
Is dat niet slecht voor je haar? Want ik heb niet zulk dik haar dus ik ben bang dat het m’n eigen haar beschadigd, plus dat blijft niet heel lang zitten toch? Dankjewel voor de tip in ieder geval!! Er zijn zoveel opties 🤷🏽‍♀️
Geen een.

Alle hair extensions komen uit India van arme mensen die hun haar offeren bij een tempel, zij leggen kilometers af met hun kindjes op blote voeten en als het haar eraf is geschoren dan worden de bundels haar naar binnen gedragen.

Daar ligt dan al het kostbare haar te wachten op gladde zakenmannen uit Europa die het voor een prikkie overnemen, de arme mensen die hun haar hebben opgeofferd zien er geen cent van. Zonder te weten hoe kostbaar het geofferde haar is reizen zij weer blootvoets terug naar de troosteloze sloppenwijken.

Er zit ook vaak hoofdluis in hair extensions.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
06-04-2018 20:29
Een studentenportomonnee zeg je. Dan zou ik niets kopen.
Het kan mooi zijn, maar het is een dure hobby. Geen hobby voor studenten.
Heb je echt die haren nodig, of heb je eigenlijk al mooi haar van jezelf?
Ik vind de extensions vaak zo zichtbaar bij verlenging. Kijk naar Bridget Maasland, zij heeft erg lelijke extensions. Je ziet teveel kleurverschil en het haar sluit niet mooi aan. Het is niet één geheel en staat daardoor erg raar.

Het is niet dat het per se nodig is, maar ik ben zelf niet echt tevreden met de lengte en het volume, ik heb namelijk heel stijl haar van mezelf :(
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
06-04-2018 20:30
Geen een.

Alle hair extensions komen uit India van arme mensen die hun haar offeren bij een tempel, zij leggen kilometers af met hun kindjes op blote voeten en als het haar eraf is geschoren dan worden de bundels haar naar binnen gedragen.

Daar ligt dan al het kostbare haar te wachten op gladde zakenmannen uit Europa die het voor een prikkie overnemen, de arme mensen die hun haar hebben opgeofferd zien er geen cent van. Zonder te weten hoe kostbaar het geofferde haar is reizen zij weer blootvoets terug naar de troosteloze sloppenwijken.

Er zit ook vaak hoofdluis in hair extensions.
Meen je dit?? Wat heftig.. dat wist ik niet. Dit laat me het wel even heroverwegen
Alle reacties Link kopieren
Sch_xx schreef:
06-04-2018 20:30
Is dat niet slecht voor je haar? Want ik heb niet zulk dik haar dus ik ben bang dat het m’n eigen haar beschadigd, plus dat blijft niet heel lang zitten toch? Dankjewel voor de tip in ieder geval!! Er zijn zoveel opties 🤷🏽‍♀️
En waar denk je dat clipin en flip in extentions aan vast zitten? Met dun haar is wax het meest veilig. Moet je alleen wel om de 3 weken omhoog laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren clip ins. Heb helaas haarziekte. Flip ins heb ik nooit gehad, maar lijkt me zo instabiel zitten.
Ik koop ze te licht en laat ze in mijn eigen kleur meeverven en knippen. Mensen hebben het nog nooit eerder zelf gezien en zijn altijd heel verbaasd als ik vertel over mijn ziekte. Ben heel erg blij ermee.
Wax/microring is idd superslecht voor je haar. En ik vind het heerlijk dat ik ze savonds uit kan doen. Bovendien hoef je ze dan niet net zo vaak als je eigen haar te wassen en blijven ze langer mooi.
-
Je hebt ook 2 banen clip ins. Of 1 baan.. balmain heeft ze geloof ik. Dan hoef je niet allemaal verschillende clipjes vast te zetten.
Henk-en-Roelie schreef:
06-04-2018 20:30
Geen een.

Alle hair extensions komen uit India van arme mensen die hun haar offeren bij een tempel, zij leggen kilometers af met hun kindjes op blote voeten en als het haar eraf is geschoren dan worden de bundels haar naar binnen gedragen.

Daar ligt dan al het kostbare haar te wachten op gladde zakenmannen uit Europa die het voor een prikkie overnemen, de arme mensen die hun haar hebben opgeofferd zien er geen cent van. Zonder te weten hoe kostbaar het geofferde haar is reizen zij weer blootvoets terug naar de troosteloze sloppenwijken.

Er zit ook vaak hoofdluis in hair extensions.
waar kan ik dit verhaal vinden?
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
06-04-2018 20:37
Ik heb al jaren clip ins. Heb helaas haarziekte. Flip ins heb ik nooit gehad, maar lijkt me zo instabiel zitten.
Ik koop ze te licht en laat ze in mijn eigen kleur meeverven en knippen. Mensen hebben het nog nooit eerder zelf gezien en zijn altijd heel verbaasd als ik vertel over mijn ziekte. Ben heel erg blij ermee.
Wax/microring is idd superslecht voor je haar. En ik vind het heerlijk dat ik ze savonds uit kan doen. Bovendien hoef je ze dan niet net zo vaak als je eigen haar te wassen en blijven ze langer mooi.
Aah wat vervelend van je haar ziekte!! Maar fijn dat er een oplossing is :) vind jij de clips stevig zitten of vallen ze makkelijk uit? (Als het waait of als je bijv met je haar ergens achter blijft haken etc), Flip in leek mij dus ook instabiel, maar heb er verder ook geen ervaring mee..
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
06-04-2018 20:46
Je hebt ook 2 banen clip ins. Of 1 baan.. balmain heeft ze geloof ik. Dan hoef je niet allemaal verschillende clipjes vast te zetten.
Ooh dat wist ik niet, dankjewel voor de tip, ik ga gelijk even kijken! :)
ouwewijsneus schreef:
06-04-2018 20:51
waar kan ik dit verhaal vinden?
Op youtube

https://www.youtube.com/watch?v=2XOxXXTRDyA
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik maar voor synthetisch haar..😬
Sch_xx schreef:
06-04-2018 21:03
Dan ga ik maar voor synthetisch haar..😬

In deze link staat info over fair trade hair extensions van een Italiaans bedrijf waar een deel van de opbrengst van het haar uit de tempels wordt teruggegeven aan de arme gemeenschap in India d.m.v. donaties aan ziekenhuizen en opleidingen.

https://boobs-bubbles.com/nl/dirty-secr ... industrie/
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
06-04-2018 20:30
Geen een.

Alle hair extensions komen uit India van arme mensen die hun haar offeren bij een tempel, zij leggen kilometers af met hun kindjes op blote voeten en als het haar eraf is geschoren dan worden de bundels haar naar binnen gedragen.

Daar ligt dan al het kostbare haar te wachten op gladde zakenmannen uit Europa die het voor een prikkie overnemen, de arme mensen die hun haar hebben opgeofferd zien er geen cent van. Zonder te weten hoe kostbaar het geofferde haar is reizen zij weer blootvoets terug naar de troosteloze sloppenwijken.

Er zit ook vaak hoofdluis in hair extensions.
Komt het haar toch goed terecht? Ik zie het probleem niet want dat offer zouden die mensen toch wel brengen. En het in de vuilnisbak gooien is helemaal zonde.
Ja en?
Henk-en-Roelie schreef:
06-04-2018 21:22
In deze link staat info over fair trade hair extensions van een Italiaans bedrijf waar een deel van de opbrengst van het haar uit de tempels wordt teruggegeven aan de arme gemeenschap in India d.m.v. donaties aan ziekenhuizen en opleidingen.

https://boobs-bubbles.com/nl/dirty-secr ... industrie/
het verhaal is dus iets genuanceerder.
gelukkig maar.
snoopylynn schreef:
06-04-2018 21:25
Komt het haar toch goed terecht? Ik zie het probleem niet want dat offer zouden die mensen toch wel brengen. En het in de vuilnisbak gooien is helemaal zonde.
:facepalm:
ouwewijsneus schreef:
06-04-2018 21:27
het verhaal is dus iets genuanceerder.
gelukkig maar.

Heb je de link van youtube al gekeken?
Henk-en-Roelie schreef:
06-04-2018 21:40
Heb je de link van youtube al gekeken?
is wel een link van 8 jaar geleden, wellicht is er al veel verbeterd, hoop ik.
Koffielepel schreef:
06-04-2018 20:33
En waar denk je dat clipin en flip in extentions aan vast zitten? Met dun haar is wax het meest veilig. Moet je alleen wel om de 3 weken omhoog laten zetten.
Dit is niet juist. Wax is slechter voor het haar. Met dun haar is wax niet aan te raden. Je haar kan afbreken.
Wax kan langer blijven zitten, maar wordt niet omhoog gezet. Het kan alleen opnieuw worden gezet. De banen met ringetjes worden omhoog gezet elke 8 weken en is ook beter voor je haar.
Alle reacties Link kopieren
Sch_xx schreef:
06-04-2018 20:54
Aah wat vervelend van je haar ziekte!! Maar fijn dat er een oplossing is :) vind jij de clips stevig zitten of vallen ze makkelijk uit? (Als het waait of als je bijv met je haar ergens achter blijft haken etc), Flip in leek mij dus ook instabiel, maar heb er verder ook geen ervaring mee..
Nee, ze zitten heel stevig. De eerste keer dat ik ze in had dacht ik bij elke windvlaag dat ik kaal zou zijn :rofl:
Maar dat is gelukkig helemaal niet zo. Het is wel zo dat als je eraan trekt je de clip ins 'omlaag' kan trekken. Maargoed, hoe vaak trek je nou aan je haar.
-
Alle reacties Link kopieren
Overigens dat verhaal over waar het haar vandaan komt... Er gebeuren wel grotere onrechten in de wereld.
Die vrouwen die offeren worden niet gedwongen/worden er niet slechter van dat wij het haar kopen.
Heb het zelf gezien toevallig, in een tempel in India.
Veel merken vertellen waar hun haar vandaan komt, mijn merk komt dus van vrouwen die haar offeren.
Er zal ongetwijfeld ook een onderwereld zijn.


Synthetisch zou ik nooit aan beginnen, dat zie je echt heel duidelijk.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Flip in. Ben er erg blij mee.
Je zit alleen wel vast aan bepaalde kapsels. Je kan er bijv geen hoge staart mee maken. Een mooie vlecht, half opgestoken, lage (zij)staart of los kan allemaal wel.
Ik vind het echt een uitkomst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven