Mode & Beauty alle pijlers

Haar niet wassen slecht?

15-08-2016 15:12 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooii,

Ik had een vraag: Is het slecht om je haar NIET te wassen?

Ik zelf was mijn haren al bijna een jaar niet meer met shampoo (krullen, droog, drama haar) en het is eindelijk weer een beetje toonbaar en vooral gezond aan het worden. Ik heb geen last van roos, en al helemaal niet van vet haar en gelukkig stinkt het ook niet. Ik gebruik wel 1 keer in de week conditioner. Maar is het eigenlijk wel goed voor je haar? Ik lees zulke tegenstrijdige berichten op internet.

Wie heeft het antwoord?
l'état c'est moi
Nee supergoed juist! Waarom zou het slecht zijn?
Als het voor jou goed voelt, waarom zou je dat dan laten? Internet staat vol tegenstrijdigheden.
Waarom zou het slecht zijn, gezien het resultaat bij jou? Als het toch gezonder is, en niet stinkt en niet jeukt is het toch beter dan wel shampoo lijkt me?
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:13:

Nee supergoed juist! Waarom zou het slecht zijn?Weet ik veel, misschien iets maar haar flora ofzo?
l'état c'est moi
quote:Marana_ schreef op 15 augustus 2016 @ 15:14:

Waarom zou het slecht zijn, gezien het resultaat bij jou? Als het toch gezonder is, en niet stinkt en niet jeukt is het toch beter dan wel shampoo lijkt me?Waarom zijn er dan zoveel shampoo's?
l'état c'est moi
Prima, toch? Zolang jij nergens last van heb (en anderen niet van vreselijke geurtjes ) lijkt me dat het gewoon kan. Lees ook heel veel dat het veel beter is voor je haar om het niet te wassen, maar ja, het schijnt eerst enorm vet te worden. Hoe heb jij dat gedaan?
Het is toonbaar, je hebt geen roos en het stinkt niet.

Waarom denk je in hemelsnaam dat dit slecht zou zijn? Of verveel je je gewoon een beetje?
quote:LouisXIV schreef op 15 augustus 2016 @ 15:14:

[...]

Waarom zijn er dan zoveel shampoo's? Denk effe na. Please.
Lijkt mij prima toch? Als jouw haar gewoon gezond en mooi is, dan is dat alleen maar fijn. Gevalletje, als het voor jou werkt dan is het prima. Het is wel belangrijk je haren en vooral je hoofdhuid schoon te maken, maar dat lukt ook wel met water en zeker met conditioner. Ik heb ook geprobeerd zonder shampoo te wassen maar dat is helemaal niks met mijn sluike haar. 1 tot 2 keer wassen in de week met een sulfaatvrije shampoo werkt dan wel weer heel goed voor mij.
Estranged met een hoofdletter D

[...]

Waarom zijn er dan zoveel shampoo's? Verkooptrucs en veel winst maken!
quote:Fayan schreef op 15 augustus 2016 @ 15:14:

Prima, toch? Zolang jij nergens last van heb (en anderen niet van vreselijke geurtjes ) lijkt me dat het gewoon kan. Lees ook heel veel dat het veel beter is voor je haar om het niet te wassen, maar ja, het schijnt eerst enorm vet te worden. Hoe heb jij dat gedaan?Al zo lang ik mij kan herinneren werd mijn haar nooit vet, hoe lang ik het wassen ook uitstelde, dus volgens mij kan mijn haar nooit vet worden
l'état c'est moi
quote:Yevpraksiya schreef op 15 augustus 2016 @ 15:15:

Lijkt mij prima toch? Als jouw haar gewoon gezond en mooi is, dan is dat alleen maar fijn. Gevalletje, als het voor jou werkt dan is het prima. Het is wel belangrijk je haren en vooral je hoofdhuid schoon te maken, maar dat lukt ook wel met water en zeker met conditioner. Ik heb ook geprobeerd zonder shampoo te wassen maar dat is helemaal niks met mijn sluike haar. 1 tot 2 keer wassen in de week met een sulfaatvrije shampoo werkt dan wel weer heel goed voor mij.Hoe werkt sulfaatvrije shampoo voor je haar?
l'état c'est moi
quote:Rooss4.0 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:15:

[...]

Denk effe na. Please.Please, als het zo onlogisch was zouden er toch niet zoveel shampoo's zijn
l'état c'est moi
quote:LouisXIV schreef op 15 augustus 2016 @ 15:18:

[...]

Please, als het zo onlogisch was zouden er toch niet zoveel shampoo's zijn

We leven in een kapitalistische samenleving met een enorme schoonheidsbranche die continu wordt geboost door de media

Er is echt niks noodzakelijk aan shampoo, en al helemaal niet aan al die verschillende soorten
quote:LouisXIV schreef op 15 augustus 2016 @ 15:17:

[...]

Hoe werkt sulfaatvrije shampoo voor je haar?Dat is gewoon een shampoo, maar dan zonder SLS/SLES. Dat zijn harde sulfaten die je haar 'strippen'. Ik ga voor shampoos waarin (veel) lichtere sulfaten zitten, zoals Yes to Carrots (verkrijgbaar bij De Tuinen) of Dr Organic. Deze maken je huid en je haren prima schoon, het trekt alleen veel minder natuurlijk vet (talg) van je hoofd en haren. Hierdoor hoeft je hoofdhuid zelf minder talg aan te maken en heb je dus veel minder snel vet haar terwijl je haren dus ook zachter worden omdat je natuurlijke vet en talg zijn werk doet.

Verder werkt het dus precies als een gewone shampoo hoor, het is alleen minder agressief voor huid en haren en daar heb ik persoonlijk heel veel profijt bij gehad.
Als het voor jouw haar werkt, dan is dat toch prima zo?

Een ander heeft misschien zoveel talg productie, of werkt in een omgeving met veel vet dampen, dat het haar vaker gewassen moet worden met een middel dat het overtollige vet verwijdert.

Bij anderen is het dagelijks alleen water dat men gebruikt en misschien eens in de twee weken dat men een shampoo gebruik of wanneer het haar stinkt naar rook of zo. Het is voor elk mens anders. Doe wat voor je werkt, niet wat de commercie beweert dat je moet doen door eerst hun product te kopen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:21:

[...]

We leven in een kapitalistische samenleving met een enorme schoonheidsbranche die continu wordt geboost door de media

Er is echt niks noodzakelijk aan shampoo, en al helemaal niet aan al die verschillende soortenMaar men hun haar wordt wel vet....
l'état c'est moi
quote:Yevpraksiya schreef op 15 augustus 2016 @ 15:21:

[...]

Dat is gewoon een shampoo, maar dan zonder SLS/SLES. Dat zijn harde sulfaten die je haar 'strippen'. Ik ga voor shampoos waarin (veel) lichtere sulfaten zitten, zoals Yes to Carrots (verkrijgbaar bij De Tuinen) of Dr Organic. Deze maken je huid en je haren prima schoon, het trekt alleen veel minder natuurlijk vet (talg) van je hoofd en haren. Hierdoor hoeft je hoofdhuid zelf minder talg aan te maken en heb je dus veel minder snel vet haar terwijl je haren dus ook zachter worden omdat je natuurlijke vet en talg zijn werk doet.

Verder werkt het dus precies als een gewone shampoo hoor, het is alleen minder agressief voor huid en haren en daar heb ik persoonlijk heel veel profijt bij gehad.oh dat wist ik niet! hebben ze daar ook conditioners van?
l'état c'est moi
In de middeleeuwen waste volgens mij niemand haar met shampoo. Maar toen stonken ze ook een uur in de wind

Datlaatste geldt voor jou niet want je wast je haren wel.

Mensen met dreadlocks kunnen hun haren ook niet wassen toch? Alleen smeren dacht ik.
Only dead fish go with the flow
quote:LouisXIV schreef op 15 augustus 2016 @ 15:23:

[...]

oh dat wist ik niet! hebben ze daar ook conditioners van?Ja hebben ze. Waar je wel op moet letten, is dat die conditioners geen siliconen bevatten. Die leggen weer een laagje om je haren dat je er dan weer af moet wassen met die harde sulfaten. Dus wassen met milde sulfaten en zonder siliconen = lichter en minder zwaar en dus minder vet haar.

Maar eigenlijk zou ik voor jou gewoon doorgaan met wat je doet. Voor krullen werkt het over het algemeen veel beter om geen shampoo te gebruiken dan voor sluik haar. Krullen leven daarvan op. Ik zou als ik jou was ook zeker niet meer met shampoo aan de gang gaan, als dit gewoon goed werkt.
Conditioner haalt ook vet en vuil uit je haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 15 augustus 2016 @ 15:26:

Conditioner haalt ook vet en vuil uit je haar.echt, ik dacht dat het alleen was zodat het doorkambaar werd.
l'état c'est moi
quote:LouisXIV schreef op 15 augustus 2016 @ 15:22:

[...]

Maar men hun haar wordt wel vet....

wiens haar bedoel je nu precies?

je bent echt niet de enige persoon die zijn haar niet wast hoor,

en bij de meeste mensen is het trouwens zo dat als ze stoppen met wassen hun haar na een tijd vanzelf niet meer enorm vet wordt.

Daar hebben we in principe een heel mooi ingebouwd systeem voor, eigenlijk

[...]

Waarom zijn er dan zoveel shampoo's? Omdat daar geld mee verdiend wordt.
Noem me lief nu ik nog leef!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven