Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven

22-08-2010 16:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn blonde haar bruin verven, maar ben bang dat het snel weer lichter wordt. Iemand tips om dat te voorkomen? Zou het bijvoorbeeld al helpen als ik het verf ipv een spoeling? En een goede shampoo?

Tnx!!
Een goede shampoo is in elk geval wel belangrijk; ik weet helaas niet welke, in elk geval een zo zacht mogelijke shampoo voor gekleurd haar. Ik weet dat er bepaalde shampoos zijn waarvan de kleur (ook als het geverfd is) er juist heel snel weer uit gaat (Ik heb namelijk een keer het omgekeerde gehad: haar veel te donker uit gevallen en ik wilde het zo snel mogelijk weer lichter hebben; met Head&Shoulders is dat gelukt, dat is nl behoorlijk aggressieve shampoo).
Gewoon shampoo voor gekleurd haar gebruiken. Dat lichter worden valt wel mee.
Permanente verf blijft het langst zitten, maar daarmee krijg je wel heel erg je uitgroei te zien, als het kleurverschil erg groot is kun je beter naar een spoeling die lang houd grijpen. Die slijt uit je haar met een maand (28 x wassen). Als je van plan bent het heel lang zo donker te gaan houden, kun je wel echt verven, dan werk je gewoon eens per maand de uitgroei bij. Je hebt wel goede shampoo voor bruin haar van John Frieda daar zit bruin spul in waardoor je haar langer mooi bruin blijft. Als je nooit eerder geverft hebt, vergeet niet van te voren je voorhoofd en oren met vette creme in te smeren, als er verf op je huid komt gaat het makkelijker eraf.
naar de kapper gaan, die doen je haar voorpigmenteren.dan blijft het veeeeeeel langer donker.
Ja naar kapper gaan is vaak ook het mooist maar ik vind het veelste duur voor 1 keer kapper kan ik 4 keer thuis verven..
voorpigmenteren kun je ook zelf doen door je haar eerst met een spoeling te kleuren. neem dan wel een kleur die dicht ligt bij de kleur die je wilt gaan verven.
Ja ik ga sowieso naar de kapper Heb weleens eerder donkere plukjes gehad, maar dat werd ook snel lichter. Wat is voorpigmenteren eigenlijk precies?
nooit in 1x van blond naar donker verven!! Kben zelf kapster en zie heel vaak dat mensen dit doen. Je kunt 2 dingen doen:

- Of 2x je haar met een SPOELING kleuren. Doordat je het 2x kleurt, beschadigd je het minder omdat het een spoeling is(dus weinig tot geen H2O2, maar je brengt zo wel meer kleurpigment in het haar, waardoor je haar langer houdbaar blijft.

-Of je haar verfen, maar dan wel voorpigmenteren, maar niet met een spoeling. Je kunt hier het beste kleurschuims voor gebruiken (Softcolor van de Goldwell bijvoorbeeld), dit brengt pigment in je haar, met daaroverheen de verf zorgt voor een diepe bruine kleur, zonder groene gloed.

Ga je namelijk eerst je haar behandelen met een spoeling en daaroverheen verf zetten, breng je door de spoeling al best veel pigment in je haar (meer namelijk als een kleurschuim)! Want in de verf waar H2O2 inzit, gaat je kleur 'stapelen', dat houd in dat kleur op kleur komt, met gevolg: bruine uitgroei met zwart doorgeslagen punten (vooral in heel droog, beschadigd haar).

Of de 1e x bij de kapper doen, en de keren erna zelf doen maar dan alleen je uitgroei ff bijwerken met verf, of een spoeling over het geheel. Ga je je haar telkens verfen, verfen en alles tegelijk inzetten, krijg je ook dat het zwart doorslaat!
Okee thnx! Ik laat het iig door een kapper doen, dan kunnen ze me meteen adviseren welke kleur het mooiste staat!
quote:Caviaaatje schreef op 22 augustus 2010 @ 19:37:

het geheel. Ga je je haar telkens verfen, verfen en alles tegelijk inzetten, krijg je ook dat het zwart doorslaat!Ja precies, dat had ik dus; door het tig keer achterlkaar wassen met Head&Shoulders had ik dat probleem weer opgelost, maar echt goedvoor je haar is dat natuurlijk niet.
Een permanente kleuring kun je er echt niet helemaal uitwassen hoor, het wordt alleen lichter. Ik zou eerst eens naar een donkerblonde tint gaan als ik jou was. Je ziet je haar namelijk sowieso donkerder dan je werkelijk bent. Ben je blond van jezelf of blond geverfd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven