Mode & Beauty alle pijlers

haar weer verven

21-03-2013 19:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 31 december mijn haar geverfd.

Bij de scheiding is de verf er al een beetje uit en daar zie ik mijn eigen kleur.

Voor de rest zit het er nog wel in maar voordat dat er uit groeit (heel lang haar) kan het wel super lang duren.

Nu wil ik morgen mijn haar weer opnieuw verven.

Kan dit dan eigenlijk wel over deze verf heen?

En als ik dan toch voor een iets lichtere kleur kies gaat het dan niet groen worden wat ik wel soms lees?

Ik heb van mezelf donker bruin haar en heb het nu een beetje rood/bruin achtig geverfd.
Bij de scheiding, dat is je uitgroei.

Je moet alleen de uitgroei nu verven. Als je het over je hele haar doet, wordt het steeds donkerder. Lichter verven kan niet.

Lees even de gebruiksaanwijzing, het staat er precies in.

Lang haar en verf is geen goede combi. Je had beter een uitwasbare kleuring kunnen nemen.
Van licht naar donker kan je makkelijk verven.

Van donker naar licht gaat moeilijk, dat moet je eerst ontkleuren.

Als je een donkere bruine verf neemt is er een kleine kans dat het groen uitslaat..

Alsnog is het denk ik handiger om het bij de kapper te laten doen, dan weet je bijna zeker dat het goed gaat.
Als je dezelfde kleur wilt behouden zou ik alleen de haargrens doen. Als je een andere kleur wilt... kijk dan even naar je haarstructuur en of je stevig en gezond haar hebt.

Ik ben zo slim geweest op mijn haar een aantal keer te verven en kwam met de gevolgen te zitten: hartstikke dood haar tot wel 4 cm vanaf de punten :(.

Doe het dus zorgvuldig
Zelfs als je permanente kleuring hebt gebruikt slijt het door het wassen en als je dan dezelfde kleur weer koopt om je scheiding/uitgroei weg te werken geeft dan kleur verschil. Ik heb dat mezelf al zo vaak aangedaan. Maar ja nou kan ik ook niet fatsoenlijk verven ik ben geen kapper. Dus sinds dien laat ik het dus doen en dan gaat het altijd goed.
1x is wel genoeg.
Klopt Zilvervlok. Daarom moet je ook eerst de uitgroei doen, dat moet je een poos laten inwerken en dan nog een deel van de verf gebruiken voor de rest van je haar. In de gebruiksaanwijzig staat hoe lang dat moet.

Ik verf altijd mijn hele haar en als het dan echt té donker wordt, ontkleur ik het. Maar ik heb kort haar. Met lang haar zou ik dat dus absoluut niet doen.

Van ontkleuren worden de roodtinten suikerspin-oranje. Dan kun je het daarna weer opnieuw verven. Maar zoals gezegd, met lang haar zou dat mijn keuze niet zijn.

En even zoeken hier, er bestaat een spulletje dat de verf kan verwijderen. Is ergens in een topic de afgelopen week een link van geplaatst. Ik zal zo even kijken of ik het terug kan vinden, maar het forum hapert nogal
Oke bedankt voor de tips.

Maar ik wil toch echt liever niet zo veel geld uitgeven bij de kapper..

En ik zie bij veel meisjes op school die de ene na de andere maand een andere kleur hebben en het lijkt allemaal nog wel mooi.

Als ik nou gewoon weer precies de zelfde kleur koop gaat het toch wel goed hoop ik? Dat ik dan eerst de uitgroei goed verf en dan de rest?
Desy, ik verf al 20 jaar zelf. En die 2x dat een kapper het gedaan heeft, waren om te huilen. Dus ja, je kunt dat best zelf.

Kijk even op de gebruiksaanwijzing hoeveel minuten het moet inwerken. Succes.
Dan hoop ik dat ik weer de zelfde verf kan vinden in de winkel en dat het goed gaat.

Ik verf het trouwens niet zelf, laat mijn moeder het doen haha.
:Imao:
Dan kan je nu ook het beste weer een roodbruine verf nemen.

Dan eerst de uitgroei 25 minuten en na 25 minuten vedeel je de verf door het haar heen en laat het nog 5 minuten zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven