Mode & Beauty alle pijlers

Haarkleuring verwijderen

09-08-2016 23:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik bij de kapper geweest, om mijn haar te laten verven. (Een ombre/balleyage)

De bovenkant van mijn haar is mijn eigen kleur gebleven, en naar onder toe is het dus geleidelijk ietsje lichter.

De uiteinden van mijn haar zijn geblondeerd. De kapster had vooraf verteld dat iedereen zijn haar anders reageert hierop. Bij de ene is gelijk het goede resultaat bereikt, en bij de ander moet er daarna nog een laagje verf overheen.

Na het blonderen was het behoorlijk licht geworden, ze heeft er dus nog een keertje overheen geverfd.

Op zich is mijn haar erg mooi worden, het ziet er erg natuurlijk uit.

Alleen is het kleurverschil nu uiteindelijk minder groot dan dat ik had gehoopt.

De kapster zei dat het na een paar keer wassen wel weer wat lichter zou worden. En het verschil dus groter zou zijn.

Nu zag ik op internet dat je haarkleuring verwijder shampoo ofzo kan kopen.

Dit is volgensmij eigenlijk bedoeld voor als je je haar te donker hebt geverfd, en het weer wat lichter wilt hebben.

Ik vraag me af of ik dit met mijn haar ook kan gebruiken, zodat het kleurverschil ietsje groter wordt.

Of zou dat niet goed gaan?

Ik heb eerder wel eens gehoord dat je beter niet over geblondeerd haar heen kan verven, omdat het dan groen zou kunnen worden. Weet iemand dit?
Als je de verf sneller lichter wilt hebben kun je beter een zilvershampoo nemen (die paarse, eigenlijk bedoeld voor grijs haar). Die ontkleuring waar jij het over hebt, heb ik slechte ervaringen mee. Je houdt er een bosje uitgedroogd stro aan over.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zou met de zilver shampoo de verf er vanaf gaan, waardoor het blonde weer meer tevoorschijn komt? Een uitgedroogd bosje stro is inderdaad niet mijn bedoeling, Dan hou ik het liever zoals het nu is. Want dit is ook al mooi hoor!
Ik zou inderdaad even wachten want meestal vervaagt verf binnen 3 weken ofzo en schijnt het blond er weer doorheen. Met die haarkleurverwijderaar heb ik goede ervaring, het werkt gewoon. Maar jij hebt dalijk misschien platina blonde punten, want hoe was de kleur voor de extra laag verf erop kwam?
Mijn dochter is blond en ik had voor haar die zilvershampoo. En ja ach, als het er toch staat he... maar mijn geverfde koppie werd wel heel erg snel een stuk lichter. Veel sneller dan met de befaamde anti-roosshampoo die altijd aangeraden wordt.

En dat andere spul werkt prima, maar het resultaat is niet fijn, kan ik je verzekeren. Ze mogen dan zeggen dat het niet zo slecht is als blonderen, het vóelt wel veel slechter. Dus alleen doen als het zo erg verknoeid is dat je geen andere keuze meer hebt. Als het eigenlijk al mooi is, absoluut geen aanrader.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Niet gaan lopen knutselen, het wordt vanzelf een heel stuk lichter.
quote:oemiee1234 schreef op 10 augustus 2016 @ 00:06:

Ik zou inderdaad even wachten want meestal vervaagt verf binnen 3 weken ofzo en schijnt het blond er weer doorheen. Met die haarkleurverwijderaar heb ik goede ervaring, het werkt gewoon. Maar jij hebt dalijk misschien platina blonde punten, want hoe was de kleur voor de extra laag verf erop kwam?De punten waren niet super blond hoor. Het was een beetje karamel kleurig denk ik. Het lijkt mij het mooist als de kleur een beetje tussen de twee kleuren in zit. Niet te blond en ook niet te donker. Misschien kan ik dan inderdaad beter eventjes wachten. Dan wordt het vanzelf weer blonder.
quote:Ceylon schreef op 10 augustus 2016 @ 00:09:

Als het eigenlijk al mooi is, absoluut geen aanrader.Ik denk dat ik dan maar eventjes geduld moet hebben tot dat het nog wat lichter wordt! Dit ziet er mooi en natuurlijk uit. Alsof de onderkant van mijn haar door de zon wat lichter is geworden
Je kan eventueel een milde shampoo in droog haar, 30 minuten in laten trekken en uitspoelen. Dan een creme spoeling een half uurtje in laten trekken en uitspoelen. Daarmee haal je de verfresten uit je haar, en heb je kans dat het al wat lichter is.

Verder inderdaad even geduld. Met wassen zal je de spoeling eruit wassen en zal het vanzelf steeds lichter worden. Ontkleuren en dat soort zou ik niet doen, dat is zonde en maak je het resultaat niet mooier mee. Lekker het zonnetje in (als ie ooit een keer schijnt) en met een week of 2 zal het er al heel anders uitzien
Als ik jou was zou ik eerst het advies van de kapper opvolgen. Dus eerst een paar keer gewoon wassen en dan bekijken hoe je het vindt. Verf wordt meestal inderdaad nog wat lichter van zichzelf dus ik zou dat echt afwachten voor je met iets gaat smeren en het dadelijk toch niet de juiste kleur is. Zeker aangezien je het wel mooi vindt zou ik het de tijd geven, je loopt niet voor gek ofzo dus je kan zo een week lopen en dan alsnog besluiten er iets anders in te doen. Sowieso niet zo verstandig denk ik om direct na het blonderen en verven weer iets agressiefs erover te doen.
Een sterker reinigende shampoo gebruiken: voor vet haar.
En in een korte tijd heel vaak achter elkaar gaan wassen helpt niet, het heeft echt een paar weekjes nodig eer je haar die kleur loslaat
Ik ben vandaag teruggegaan naar de kapper.

Het bleek dat de ene kant van mijn haar echt een stuk lichter was geworden dan de andere kant. Dit viel toen het nat was nog niet zo op.

Vandaag dus teruggegaan en gevraagd of ze iets konden doen aan het kleurverschil.

De kapster was het met mij eens dat het een groot verschil was. Ze zei dat het niet mogelijk was om de "donkere" kant lichter te maken, maar wel om de lichte kant donkerder te maken. Ze had het idee dat de verf om sommige plekken niet goed gepakt heeft, dus heeft deze opnieuw geverfd.

Ik heb nu eindelijk het idee dat mijn hele haar nu net zo donker is als voorheen :(

Zie echt niet meer dat het geverfd is, ik baal er best wel van. Mijn portomonee is een stuk lichter geworden, maar mijn haar niet :(

Hoop echt dat het na een tijdje geduld alsnog verkleurd, maar vind het erg jammer dat ik hier nog enkele weken op moet wachten. Ik had graag gelijk resultaat gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven