Mode & Beauty alle pijlers

Haarpijn 😢

20-01-2021 18:57 47 berichten
Hi iedereen

Ik gok dat de meesten onder ons er wel mee bekend zijn, nl. haarpijn! De pijn die je doorgaans krijgt als je je haar te lang strak in een staart hebt gehad...

Nu, ik heb daar enorm veel last van. En niet enkel als ik mijn haar strak heb vastgezet en ook niet alleen van een hele dag met een staart rond te lopen.

Een uurtje een dot in mijn haar, mijn haar in een andere scheiding leggen dan gewoonlijk... Ik heb er meteen last van! Alsof mijn haar helemaal niks meer kan verdragen. Super vervelend want ik draag mijn haar graag vast. Het enige wat kan is een lage losse dot, maar uiteraard wil ik graag ook kunnen variëren in haarstijlen.

Heeft iemand hier raad mee? Ik had hier vroeger helemaal geen last van. Ik denk dat het nu ongeveer een jaar is dat ik het ervaar... Ik had het al eens aan de dermatoloog gevraagd (heb ook een klein kaal plekje van 0,5cm dat alopecia leek te zijn en na bijna een jaar nog niet verbeterd is), maar die zei dat het ws door irritatie van de hoofdhuid kwam. Op haar aanraden ben ik met een milde shampoo beginnen wassen (Ducray extra zacht) maar het heeft geen baat. Ik gebruik de shampoo ondertussen al een jaar maar de haarpijn blijft.

Wie o wie kan mij helpen? :@@:
Alle reacties Link kopieren
mvc_ schreef:
20-01-2021 21:00
Ja heb wel dikker haar dan de normale doorsnee persoon. Het is zo vervelend, ik hoop stiekem op een easy fix, maar ik vrees dat die er niet is...
Enige wat werkt is de ‘druk’ verdelen. Dus een brede haarkam, vlechtwerk of werken met meerdere staarten (die je dan een beetje ineen draait tot 1 knot).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb dit ook lang gehad maar realiseer me nu dat ik er al een paar jaar geen last meer van heb, vreemd.. ik bedenk me dat nu pas.
Ik had het wel meer als ik niet fit was, en wat iemand inderdaad al zei als voorbode op de griep.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad als het haar vet begint te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ook herkenbaar, maar voor mij een teken dat mijn haar te lang wordt. Na knippen geen last meer. Knip het nu al een tijdje zelf.
Vind het jammer want zou best langer haar willen, maar dat gaat dus niet!
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
20-01-2021 21:08
En inderdaad als het haar vet begint te worden.
Ja, bij vet haar is het erger! Logisch, dan is het ook zwaarder
Alle reacties Link kopieren
mvc_ schreef:
20-01-2021 19:47
Uiteraard is het geen haarpijn, maar zo noemt men het wel. Het is eigenlijk pijn aan de zenuwen van je hoofdhuid... Maar ik heb mijn hoofdhuid niet mishandeld. Meer zelfs, ik ken niemand die zo zacht is met zijn hoofdhuid. Ik gebruik al een jaar milde producten, heb zo goed als nooit een strakke staart of dergelijke en gebruik ook geen föhn, stijltang etc...
Ook milde producten kun je niet verdragen.
Ik ben bijvoorbeeld allergisch voor neutral..ja dat kan.
Ik heb het vooral als ik mijn haar los draag. Dat doe ik dus maar 1 keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
mvc_ schreef:
20-01-2021 18:57
Ik denk dat het nu ongeveer een jaar is dat ik het ervaar... Ik had het al eens aan de dermatoloog gevraagd (heb ook een klein kaal plekje van 0,5cm dat alopecia leek te zijn en na bijna een jaar nog niet verbeterd is), maar die zei dat het ws door irritatie van de hoofdhuid kwam. Op haar aanraden ben ik met een milde shampoo beginnen wassen (Ducray extra zacht) maar het heeft geen baat. Ik gebruik de shampoo ondertussen al een jaar maar de haarpijn blijft.

Dat is ook mijn gedachte. Maar als het advies van de dermatoloog niet werkt moet je misschien verder kijken naar waar die irritatie vandaan komt/hoe deze te verhelpen is? Terug naar de HA/dermatoloog?
Herkenbaar! Ik heb het vooral met strakke stiekjes. Die plasticen wokkeldingen helpen al iets. Als ik thuis ben draai ik vaak mijn haar omhoog met een potlood, dat steek ik er dan door en dat blijft prima zitten. Regelmatig trek ik dat even los en ik denk dat ik dan minder last heb omdat het niet lang exact hetzelfde zit.

Soms moet voor mijn werk mijn haar strak weg en dan vlecht ik het in, daar heb ik echt minder last van dan van een strakke staart.
Alle reacties Link kopieren
Misschien staat hier wat nuttigs tussen?
https://www.glamour.nl/beauty-body/haar ... -haarpijn/
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
pejeka schreef:
20-01-2021 19:34
Maar dat is toch geen "haar"-pijn? Haar is dood materiaal en kan dus geen pijn doen. Hooguit heb je je hoofdhuid mishandeld, door te hard aan je daarin gewortelde haar te trekken, maar haar kan geen pijn doen. Anders zou je ook pijn hebben bij het knippen van je haar bijv.


Nou hooguit... ik had ook enorme haarpijn toen ik door chemo mijn haar verloor. Dus voor je beweert, dat het ‘niet kan’ en je dan je haar mishandelt, haarpijn bestaat wel degelijk.
Alle reacties Link kopieren
Aan elke haar zit een klein spiertje dat de haar overeind trekt als je het koud hebt zodat je kippenvel krijgt. Ik denk dat als je hard aan het haar trekt, die spiertjes uitgerekt worden en dat die pijn geeft.

Ik denk dat als je grieperig bent je lichaam zich door rillen, kippenvel en gespannen spieren (klappertanden) op een hogere temperatuur probeert te krijgen en dat deze ongewone activiteit die spierpijn geeft.
retrostar wijzigde dit bericht op 20-01-2021 22:46
33.86% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ik ben op advies van een kennis biotine gaan slikken. Gewoon van de Kruidvat, kost niks en ik heb gewoon nooit meer haarpijn sindsdien! Ik kon soms wel janken van de pijn. Dus deze zou ik zeker adviseren om te proberen.
Ik heb dun, halflang haar en heb hier ook veel last van. Het heeft dus niet met dikte en lengte te maken denk ik. Ik weet geen oplossing. De pijn is best wel erg. Het wordt ook steeds erger naarmate ik de staart langer in houd. Dan kan ik bonzende hoofdpijn krijgen. Hier mijn haar dus altijd los of een lage staart. Ik zie soms meiden met een enorm strakke staart, waarvan de haren strak over het hoofd zijn gekamd. Ik krijg er helemaal de rillingen van, bah die pijn.
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
20-01-2021 23:56
Ik zie soms meiden met een enorm strakke staart, waarvan de haren strak over het hoofd zijn gekamd. Ik krijg er helemaal de rillingen van, bah die pijn.
Ik krijg van Ariana Grande echt plaatsvervangende haarpijn. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ook veel last van. Het minst met een bananenclip, zoiets:

Afbeelding

Heb je dat al eens geprobeerd? :)
amby schreef:
21-01-2021 14:57
Ik krijg van Ariana Grande echt plaatsvervangende haarpijn. :hihi:
Dat was één van de mensen die ik in gedachte had toen ik mijn bericht schreef 😂
lemoos2 schreef:
20-01-2021 19:21
Ik koop ze zelf altijd via Etsy.
Deze komt in de buurt maar dan zonder dat waaiergeval:

https://www.etsy.com/nl/listing/926987 ... ck=1&cns=1

Soms te vinden onder ‘hair fork’ maar het is een hair comb (alleen moet je je bij die laatste zoekterm door een woud aan kammen en borstels heenworstelen). Die echte hair forks (met maar twee ‘tanden’) houden bij mij niet de hele bos bijeen.
Ik heb echt zitten zoeken maar Hoe Dan??
Hoe maak je een french twist met zo'n kam? Ik wil dat ook proberen.
vivapimpelmees schreef:
20-01-2021 20:49
Ik heb het soms. Meestal vlak voor een menstruatie of het is een voorbode van de griep.
Maar zo lang heb ik het nog nooit gehad. Lijkt me heel naar.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
21-01-2021 19:28
Ik heb echt zitten zoeken maar Hoe Dan??
Hoe maak je een french twist met zo'n kam? Ik wil dat ook proberen.
Bedoel je een Grace Kelly rol? Daar moet je ten eerste behoorlijk lang haar voor hebben, zeker tot halverwege je rug. Haar glad borstelen, en dan de totale lengte van je haar op je rug hangen (dus niks over je schouders aan de voorkant). Met twee handen vanaf je oren je haar naar achteren opnemen en tussen je platte handen gelijkmatig tot een platte verticale "strook" maken. Neem een potlood en draai je haar vanaf de punten rond het potlood tot de gedraaide wrong verticaal tegen je achterhoofd komt. Zet vast met kammen en trek het potlood uit de kern.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vlinder2001 schreef:
20-01-2021 20:53
Ik heb hier ook wel eens vanuit het niets last van gekregen. Terwijl mijn haar korter was dan normaal en ik had ook veel haaruitval. Bij mij had het met stress te maken en kon ik er weinig aan doen met "externe" middelen. Uiteraard wel de stress proberen te verminderen en toen werd mijn haar ook mooier en geen haarpijn meer.
Hm, ja... Wie weet, het zou wel eens daarvan kunnen komen. Dank je voor je antwoord!
apppie schreef:
21-01-2021 15:10
Ik heb daar ook veel last van. Het minst met een bananenclip, zoiets:


Thx voor de tip! Ga het proberen!
Doggo schreef:
20-01-2021 23:56
Ik heb dun, halflang haar en heb hier ook veel last van. Het heeft dus niet met dikte en lengte te maken denk ik. Ik weet geen oplossing. De pijn is best wel erg. Het wordt ook steeds erger naarmate ik de staart langer in houd. Dan kan ik bonzende hoofdpijn krijgen. Hier mijn haar dus altijd los of een lage staart. Ik zie soms meiden met een enorm strakke staart, waarvan de haren strak over het hoofd zijn gekamd. Ik krijg er helemaal de rillingen van, bah die pijn.
Ja klopt, op een bepaald moment moet het er gewoon uit.
Ik snap het ook niet, ik sport best vaak en zie alle vrouwen met zo'n strakke staart rondlopen. Ik kan dat echt niet :nooo:
Of toch niet meer, want vroeger had ik er geen last van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven