Mode & Beauty alle pijlers

Haarpunten verzorgen?

06-09-2025 18:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Door ziekte heb ik ook altijd haar en hoofdhuid problemen gehad. Hierdoor had ik het altijd kort.
Gelukkig gaat nu goed met mij. Mijn stijle fijne haar is nog nooit zo mooi geweest.
Dus ik ben bezig het te laten groeien.
Het komt nu over mijn schouders. Alleen de haarpunten worden wel snel lelijk. Dus ga regelmatig naar de kapper.
Is er een manier waardoor de haarpunten minder snel lelijk worden?
Regelmatig een centimeter af laten knippen. Ik heb soortgelijk haar als jij, maar dan golvend. Bij mij helpt het om elke 2 maanden 1 centimeter te laten afknippen. Op deze manier groeit het "gezond" 1cm per 2 maanden, want het groeit ongeveer 1cm per maand (iets meer bij mij).

En wat verder helpt is de juiste shampoo en conditioner, en lekker vaak een haarmasker. L'anza healing oil is daarnaast een geweldige haarolie die fijn haar niet vet maakt, maar je punten wel een totale makeover geeft.
Een conditioner en haarolie gebruik ik beide (nog) niet
Wel een beetje bang dat olie het haar ver maakt
Lady-Diva schreef:
06-09-2025 19:54
Een conditioner en haarolie gebruik ik beide (nog) niet
Wel een beetje bang dat olie het haar ver maakt
Deze olie maakt het haar zelfs op de kruin niet vet bij mij, en ik heb snel vettig haar. Maar als je het alleen in je punten en de lengtes gebruikt kan er niets misgaan hoor! :)
EstelleGallois schreef:
06-09-2025 19:58
Deze olie maakt het haar zelfs op de kruin niet vet bij mij, en ik heb snel vettig haar. Maar als je het alleen in je punten en de lengtes gebruikt kan er niets misgaan hoor! :)
Goed om te lezen dat deze olie het haar niet vet maakt.
Ik ben fan van argan olie, maar in jouw geval denk ik alleen de punten insmeren en niet met een doek om je hoofd zoals ik.
K18! Is gewoon het beste product om je haar sterker en mooier te krijgen. Wel wat prijzig maar dan heb je wel echte resultaten.
Sjulia schreef:
07-09-2025 08:18
K18! Is gewoon het beste product om je haar sterker en mooier te krijgen. Wel wat prijzig maar dan heb je wel echte resultaten.

Zo even de prijzen opgezocht. Dat is boven mijn budget
Sjulia schreef:
07-09-2025 08:18
Dat heeft mijn haar volledig afgebroken. Terwijl ik het exact gebruikt heb als in de bijsluiter. 3 pompjes, haar vooraf wassen met een siliconenvrije shampoo. Op Reddit lees ik nog veel meer ervaringen van mensen die exact hetzelfde probleem hebben gehad.
Lady-Diva schreef:
07-09-2025 09:17
Zo even de prijzen opgezocht. Dat is boven mijn budget
Op marktplaats of vinted vind je vaker 50 ml voor 15 euro. Dan is het goed te doen. Je hoeft het na een een paar weken ook niet meer elke keer te gebruiken. Het is sterk geconcentreerd dus met fijn haar zou ik beginnen met 1 pompje. Dan gaat zo'n 50 ml flesje best lang mee.

Olaplex no3 is ook nog een optie.

Als je je haar echt van binnenuit wil herstellen zijn dat de beste opties. Heb je je foliumzuur al eens laten testen? Dat kan ook haaruitval en breuk veroorzaken.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Olaplex en K18 is alleen voor chemisch behandeld haar (permanent en ontkleuren) en haar met hittebeschadiging.
Als de zwavelbruggen niet kapot zijn is het een duur overbodig goedje.
EstelleGallois schreef:
07-09-2025 17:23
Dat heeft mijn haar volledig afgebroken. Terwijl ik het exact gebruikt heb als in de bijsluiter. 3 pompjes, haar vooraf wassen met een siliconenvrije shampoo. Op Reddit lees ik nog veel meer ervaringen van mensen die exact hetzelfde probleem hebben gehad.
Hmm, ik kan me niet goed voorstellen dat het te maken had met k18. Dat veroorzaakt geen haaruitval. Haaruitval is meestal ook terug te leiden naar enkele weken voor het daadwerkelijk uitvalt, qua reden.

TO, Abbey young op TikTok is echt the best op dit gebied en ik zou me daar even in verdiepen. Ze geeft hele goede tips en is een prof.
Sjulia schreef:
07-09-2025 19:35
Hmm, ik kan me niet goed voorstellen dat het te maken had met k18. Dat veroorzaakt geen haaruitval. Haaruitval is meestal ook terug te leiden naar enkele weken voor het daadwerkelijk uitvalt, qua reden.

TO, Abbey young op TikTok is echt the best op dit gebied en ik zou me daar even in verdiepen. Ze geeft hele goede tips en is een prof.
Het viel niet uit, het brak echt af. En er zijn dus meer mensen die die ervaring hebben met K18. Het is gewoon niet voor elk haartype geschikt denk ik. Ik heb al ruim 14 jaar geblondeerd/gehighlight haar (wel bij een goede kapper laten doen) en met haarbreuk heb ik voor K18 nooit te maken gehad. Ik gebruik al jaren de producten van L'anza (shampoo, conditioner en haarolie) en blonderen wordt met Olaplex gedaan. Ik heb verder niets aan mijn routine veranderd.

https://www.reddit.com/r/longhair/comme ... re_damage/
https://www.reddit.com/r/Haircare/comme ... _breakage/
Quaintrelle schreef:
07-09-2025 17:35
Als je je haar echt van binnenuit wil herstellen zijn dat de beste opties. Heb je je foliumzuur al eens laten testen? Dat kan ook haaruitval en breuk veroorzaken.
Toevallig slik ik elke dag Foliumzuur.
Gelukkig is mijn haar wel opgeknapt. Alleen de haarpunten blijven nog wat lelijk
vivapimpelmees schreef:
07-09-2025 18:41
Olaplex en K18 is alleen voor chemisch behandeld haar (permanent en ontkleuren) en haar met hittebeschadiging.
Als de zwavelbruggen niet kapot zijn is het een duur overbodig goedje.
Gelukkig ziet mijn haar er veder goed uit. Alleen de punten zijn snel lelijk.
EstelleGallois schreef:
07-09-2025 19:44
Het viel niet uit, het brak echt af. En er zijn dus meer mensen die die ervaring hebben met K18. Het is gewoon niet voor elk haartype geschikt denk ik. Ik heb al ruim 14 jaar geblondeerd/gehighlight haar (wel bij een goede kapper laten doen) en met haarbreuk heb ik voor K18 nooit te maken gehad. Ik gebruik al jaren de producten van L'anza (shampoo, conditioner en haarolie) en blonderen wordt met Olaplex gedaan. Ik heb verder niets aan mijn routine veranderd.

https://www.reddit.com/r/longhair/comme ... re_damage/
https://www.reddit.com/r/Haircare/comme ... _breakage/
Oei dat klinkt niet goed. Die K18 sla ik wel over.
Hoe is het nu met je haar?
Lanza deed bij mij weer helemaal niks, behalve dat het alleen maar droger werd.
Evenals olaplex.
Was ook veel te zwaar voor mijn haar.
Ik gebruik sinds een week of 3 haarproducten van Faith, zonder allerlei rommel erin.
Mijn haar doet daar nu al veel beter op.

Middels chatgpt heb ik aangegeven wat ik wilde, producten zonder rotzooi erin, dat mijn haar droog is etc.
Er werden zowel luxeproducten als budget vriendelijk producten aangegeven.
Misschien kun je dat eens gaan doen?

En wat bij de 1 werkt, hoeft en zal bij de ander niet werken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven