Mode & Beauty alle pijlers

Haartjes op kin

10-02-2023 15:19 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met het feit dat ik inmiddels halverwege de 40 ben hebben ook de hardere haartjes op m’n kin hun intrede gedaan. Niet echt een ramp ik epileer ze en klaar.

Maar wat ik niet snap, als ik vandaag die paar haartjes weg haal kan er morgen opeens weer een lange zwarte zitten. Hoe kan een zacht haartje in een nacht een hard zwart haartje worden?

Misschien hoort dit topic meer bij wetenschap of techniek haha, maar ik vraag me dat al weken af. Iemand anders daar wel eens over nagedacht?
Geen wetenschap of techniek, maar eerder een gevalletje optometrie denk ik 8-)
susiequeke wijzigde dit bericht op 10-02-2023 16:22
10.49% gewijzigd
ah joh, nog even en dan zijn je ogen zo slecht, dan zie je ze niet meer
:)
Ik haal ze ook regelmatig weg en het lijken er ook steeds meer te worden. Eerst was het 1 zwarte haar die ineens opdook onder mijn kin. Nu zijn het er vaak 3 of 4. Denk niet dat ze ineens opduiken maar ze eerder opeens opvallen.

Irritant is het wel.
Nou! Wat een rotstreek van de natuur is dat hè. Bij mij werden het een soort staalkabels die zich door mijn huid naar buiten persten. Twee boven mijn lip en drie onder mijn kin. Ik was ze zó zat dat ik er zo'n heel lichtpulsapparaat voor heb aangeschaft. Zijn ze natuurlijk ook weer super hardnekkig. Maar na een paar behandelingen zijn het nu in ieder geval weer zachte haartjes. Dus ik ben al wel blij maar nog niet tevreden.

Op mijn voorhoofd heb ik om één of andere onverklaarbare reden een suuuuuper dun kleurloos haartje dat heel lang onder mijn huid blijft en dan opeens als ik me wat ruwer heb gewassen ofzo in zijn volledige 3cm lange glorie tadaaaaa roept.

Echt balen dat je als je twintig bent niet op waarde kunt schatten wat een goud je in handen hebt haha.
Lila-Linda schreef:
10-02-2023 16:21
ah joh, nog even en dan zijn je ogen zo slecht, dan zie je ze niet meer
:)
Ik heb witte lange haartjes die ik iinderdaad niet kan zien en er op gevoel met een pincet uit trek.
Ik snap ook niet dat er ineens in 1 nacht zo'n lange haar kan groeien.
Het beste wat je kan doen is het elke dag bijwerken. Daarom moet je als vrouw nooit beginnen met je gezicht ontharen.
Herkenbaar. "Huh? Zat jij hier gisteren nou ook al?"
Tjezus, wat vals
O stomme dingen zijn dat.
Ik heb er 3, op wanneer moedervlekken (wel een plekje, niet donker)
En 1 hele lange lichte. Die er nooitis tenzij ik ergens in een lift sta opweg naar een sollicitatiegesprek ofzo. :nope:
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb onder mijn neus zo'n 'schoonheidsvlekje', zoals Marilyn Monroe.
Maar dan met lange donkere haren. Die eruit trekken doet echt zo'n pijn!! :(
En onder mijn kin ook een paar.
En rondom mijn tepels...

Ik ben nog geen eens 40 en ik heb ze al zo'n 5 jaar :'(
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury
Ik ken de verbazing van de vrouwen om me heen, ik hoor ze dit ook vaak zeggen. “Die had ik er gister al uit getrokken!”
Zou het niet zijn dat je je toch vergist en er 1 gemist hebt?

Ik heb dit (nog) niet, maar wel langere neusharen sinds mijn.. 25ste?
Ik vind dat erg pijnlijk om te epileren. Altijd tranen in mijn ogen wanneer ik bezig ben :-)
Sjulia schreef:
10-02-2023 18:13
Ik ken de verbazing van de vrouwen om me heen, ik hoor ze dit ook vaak zeggen. “Die had ik er gister al uit getrokken!”
Zou het niet zijn dat je je toch vergist en er 1 gemist hebt?

Ik heb dit (nog) niet, maar wel langere neusharen sinds mijn.. 25ste?
Ik vind dat erg pijnlijk om te epileren. Altijd tranen in mijn ogen wanneer ik bezig ben :-)
Kan je die niet beter kort knippen? Itt haartjes op de kin hebben haren in je neus wel een functie
sprankelend schreef:
10-02-2023 16:42
Nou! Wat een rotstreek van de natuur is dat hè. Bij mij werden het een soort staalkabels die zich door mijn huid naar buiten persten. Twee boven mijn lip en drie onder mijn kin. Ik was ze zó zat dat ik er zo'n heel lichtpulsapparaat voor heb aangeschaft. Zijn ze natuurlijk ook weer super hardnekkig. Maar na een paar behandelingen zijn het nu in ieder geval weer zachte haartjes. Dus ik ben al wel blij maar nog niet tevreden.

Op mijn voorhoofd heb ik om één of andere onverklaarbare reden een suuuuuper dun kleurloos haartje dat heel lang onder mijn huid blijft en dan opeens als ik me wat ruwer heb gewassen ofzo in zijn volledige 3cm lange glorie tadaaaaa roept.

Echt balen dat je als je twintig bent niet op waarde kunt schatten wat een goud je in handen hebt haha.
Zou je zo’n apparaat aanraden? Ik dacht erover om het professioneel weg te laten laseren. Welke heb jij?
Susiequeke schreef:
10-02-2023 16:18
Geen wetenschap of techniek, maar eerder een gevalletje optometrie denk ik 8-)
Dit.

Sinds ik elke dag, met leesbril op!!!!, in de spiegel kijk heb ik nooit meer van die lange haren.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
sprankelend schreef:
10-02-2023 16:42

:lol:
Dubbel
Heb een goede lamp, zo'n ondervragingslamp zeg maar, een spiegeltje wat alles mega vergroot en een goede tweezerman. Maar dan nog. Waarom nu doorzichtig en hard en de volgende keer weer zwart en met weerhaken?
Everything you see I owe to spaghetti!
Het is echt zo dat ze gedurende een nacht ontstaan. Ik haal ze echt. Aak weg. Kijk elke dag in de auto (goed licht!) en haal weg wat er weg moet. Maar toch zitten er vaak de volgende dag weer dikke haartjes.
Bedlamp76 schreef:
10-02-2023 19:29
Het is echt zo dat ze gedurende een nacht ontstaan. Ik haal ze echt. Aak weg. Kijk elke dag in de auto (goed licht!) en haal weg wat er weg moet. Maar toch zitten er vaak de volgende dag weer dikke haartjes.
Dan zouden het echt absurd snelgroeiende haartjes zijn.
Oh dat heb ik op mijn borst dan zie ik ineens een lange zwarte haar die ik de dag ervoor niet zag 😳
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Dip schreef:
10-02-2023 18:58
Zou je zo’n apparaat aanraden? Ik dacht erover om het professioneel weg te laten laseren. Welke heb jij?

Meh, echt een harde aanrader vind ik het niet. Maarrrrrr ik ben ook geen gehoorzame, trouwe gebruiker. Het idee is dat je het om de twee weken (geloof ik) moet doen maar ik ben heel slecht met tijd èn ik ben ongeduldig, wat geen handige combinatie is. Maar omdat het wel echt meetbaar resultaat geeft ondanks mijn chaotische gebruik kan ik me wel voorstellen dat het bij correct gebruik echt goed werkt.

Ik heb er één van Silk'n omdat ik daar al een microcurrent apparaat van had waar ik erg tevreden over ben. Volgens mij komen ze ook vrij aardig naar voren in reviews.
Solomio schreef:
10-02-2023 20:07
Bij mij blijven ze op één of andere manier lang onder mijn huid. Die boven mijn lip kon ik echt al een paar dagen voelen als een soort hobbeltje. Niks te zien, zelfs niet een beetje zwart dat al door schemerde. En dan opeens plop! 3mm zwart staaldraad.
Solomio schreef:
10-02-2023 20:07
Tja het is echt zo, vandaar mijn topic 😄
Bedlamp76 schreef:
10-02-2023 20:44
Tja het is echt zo, vandaar mijn topic 😄
Maar het is dus niet zo.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven