Haaruitval gestopt door ijzertabletten
woensdag 4 januari 2017 om 02:44
Ik heb laatst een heel form gevolgd met verhalen over verschillende vrouwen die last hadden van steeds dunner wordend haar. De topic starter adviseerde ons ijzertabletten in te gaan nemen ivm ferritine tekort. Dit was bij mij achteraf ook het probleem. En ik maar moeilijk denken terwijl het zo simpel was. Vraag me echt af hoe het met iedereen gaat nu. Liefs Lola
woensdag 4 januari 2017 om 06:43
quote:dennishoudvankim schreef op 04 januari 2017 @ 06:31:
[...]
Kan je het niet gewoon hier neerzetten?
als er echt iets was wat (voor iedereen) zou helpen, zou er geen haaruitval bestaan he?
En het slikken van ijzertabletten heeft ook weer bijwerkingen, zal ook niet voor iedeeeen helpen dus is ook niet De Oplossing.
[...]
Kan je het niet gewoon hier neerzetten?
als er echt iets was wat (voor iedereen) zou helpen, zou er geen haaruitval bestaan he?
En het slikken van ijzertabletten heeft ook weer bijwerkingen, zal ook niet voor iedeeeen helpen dus is ook niet De Oplossing.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 4 januari 2017 om 07:21
Ik heb ook een ferritine-tekort, stevige anemie, vitamine B12 en D tekorten. Toch is mijn haar dik en stevig, terwijl uitval vaak als symptoom is bij deze tekorten. Het één sluit het ander niet uit maar het is óók geen wet, he? Ik hoop dat de mensen die hier last van hebben een goede oplossing vinden! Ik vond het na mijn zwangerschap ook erg vervelend en bij mij was het nauwelijks extreem te noemen.
woensdag 4 januari 2017 om 07:56
woensdag 4 januari 2017 om 18:51
quote:RennieGirl schreef op 04 januari 2017 @ 04:21:
Ga niets bijslikken als je geen tekort hebt, dat is namelijk lang niet altijd "baat het niet schaadt het niet".. Als je haar extreem uitvalt kan je beter naar de huisarts, dat kan namelijk aan veel meer liggen dan alleen ferritine.Nee dit is wel op dokters advies hoor. Ik heb dit voor geschreven gekregen van een dermatoloog. Heb bloedonderzoek gehad en daaruit bleek dus idd dat mijn ijzer aan de lage kant was.
Ga niets bijslikken als je geen tekort hebt, dat is namelijk lang niet altijd "baat het niet schaadt het niet".. Als je haar extreem uitvalt kan je beter naar de huisarts, dat kan namelijk aan veel meer liggen dan alleen ferritine.Nee dit is wel op dokters advies hoor. Ik heb dit voor geschreven gekregen van een dermatoloog. Heb bloedonderzoek gehad en daaruit bleek dus idd dat mijn ijzer aan de lage kant was.
woensdag 4 januari 2017 om 18:59
Ik heb er heel lang mee geworsteld. Eerst dacht ik dat het kwam door haar kleuren dat mijn haar dunner werd. Toen dacht ik dat het kwam door stress of hormonen. Heb ook een tijdje gedacht dat het erfelijk was. Heb twee jaar in strijd geleefd. En het werd maar steeds dunner. Totdat ik op deze forum las. Dat je je bloed niet alleen moet testen op ijzer maar ook op ferritine. Want je ijzer kan misschien normaal zijn. Maar je feritine (ijzer voorraad) kan laag zijn. En bij mij was die idd veel te laag voor gezonde haargroei. Vele artsen en dermatologen weten dit niet. Mijn haar begint nu na 5 maanden echt wat voller te worden. En het haaruitval is extreem verminderd.