Mode & Beauty alle pijlers

Handcreme

12-09-2010 16:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Ik weet niet of het hetzelfde werkt zoals bv met lippenbalsem, waarbij je lippen 'wennen' aan het feit dat er steeds iets wordt opgesmeerd, maar ik smeer ook altijd handcrème

Ik vind niets zo'n naar gevoel als droge handen.

Waarom wil je er eigenlijk mee stoppen?.
...
Een betere handcreme vinden? Elizabeth Arden 8 hour handcream is erg goed
Ik heb een creme die niet vet aanvoelt en heel snel intrekt. Dus geen last van vettigheid als ik mijn handen net heb ingesmeerd.

Soms smeer ik dagen nauwelijks en soms om de paar uur, soms vergeet ik het. Bij mij is het meer gewoonte, het lekkere luchtje en zachte handen dan droge handen!

Groetjes,

NannieB
Ik smeer onregelmatig. Soms een paar keer per dag, soms maar 1 of 2 keer.

Maar ik smeer alleen de bovenkant van m'n handen maar in, niet m'n handpalmen. Ten eerste is 't daar niet nodig, en ten tweede voorkom je zo dat je sporen achterlaat.
En krijgen jullie geen droge handen als je een dag neit smeert?
Dat lippenbalsem verslavend zou zijn, is een fabeltje. Handcrème is ook niet 'verslavend'. Van minerale oliën wordt dat ook wel gezegd. Echt flauwekul allemaal. Gewoon lekker smeren als je daar behoefte aan hebt.

Je handen gaan echt niet zelf meer talg aanmaken als je niet smeert. De huid daar is erg droog, en wordt met het klimmen der jaren steeds droger.

Kijk ook hier:

http://startpagina.pagina ... ipbalsem_verslavend_.html
Ik smeer echt wel handcreme in de herfst en winter, anders gaan mn handen helemaal stuk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik kan ook niet zonder handcreme! Vooral na het handen wassen;altijd handcreme. Kan ook niet tegen dat droge gevoel.
...
quote:Melpomene schreef op 12 september 2010 @ 17:10:

Dat lippenbalsem verslavend zou zijn, is een fabeltje. Handcrème is ook niet 'verslavend'. Van minerale oliën wordt dat ook wel gezegd. Echt flauwekul allemaal. Gewoon lekker smeren als je daar behoefte aan hebt.

Je handen gaan echt niet zelf meer talg aanmaken als je niet smeert. De huid daar is erg droog, en wordt met het klimmen der jaren steeds droger.

Kijk ook hier:

http://startpagina.pagina ... ipbalsem_verslavend_.html

Klopt, het is een fabel. De enige verklaring die er is voor het feit dat je handen steeds droger en droger lijken te worden is: je leeftijd. Geen leuk nieuwtje he?

Het enige dat helpt is blijven smeren. Je kunt eventueel wel van product veranderen. Bijvoorbeeld zalf ipv crème, dat vervluchtigd minder snel. En het allervetste: pure vaseline. Als je huidklachten echt te erg worden kun je voor een crème met ureum gaan.
Klopt inderdaad. Sinds een paar jaar gebruik ik 't vooral vanwege het ouder worden van m'n handen. Ben ook overgestapt op anti-aging producten. En 's winters smeer ik meer dan 's zomers.
ik smeer ook altijd een lekkere klodder, en wat dan te veel is veeg ik af aan mijn broek :-) en dan voelen ze heerlijk zacht.

wat je ook kan doen is elke avond flink met purol smeren en dan handschoentjes aandoen en zo slapen, dan heb je overdag bijna niet nodig (1x of zo).

En idd niet te veel wassen of alleen je vingers wassen helpt ook. In de zomer had ik trouwens helemaal geen droge handen, ze waren heerlijk zacht en ik smeerde ze helemaal niet in. Ligt gewoon aan het weer en dat ze open zijn (mijn armen zijn bijv. helemaal niet droog en die smeer ik echt nooit in). Gewoon lekker smeren dus!
met open bedoel ik natuurlijk dat je handen niet bekleed zijn..
Ik heb hier standaard naast mijn pc een spuitfles zonnebrandmiddel met SPF 15 staan. Vrij dun spul, dat ik overdag herhaaldelijk gebruik als handcrème. Is van Cien, van Lidl, trekt snel in en is niet vet.

Als het echt zonnig is, neem ik een hogere factor.
Ik zou alvast naar een natuurlijk merk over stappen... En blijven smeren dan ja :-). Vooral in de winter heb ik daar last van en gebruik ik het meerdere keren per dag. Gelukkig in de zomer geen last!
...
Ik smeer een paar keer per dag met creme van Eucerin, daar zit urea in. Geen geurstoffen (vind ik niet lekker aan mijn handen) en het trekt snel en goed in, geen plakkerige handen dus en het droge gevoel is direct weg. Van Cien heb je inderdaad ook een handcreme met urea erin, die is ook fijn (en kost bijna niets), maar is niet altijd verkrijgbaar bij Lidl.
quote:VivaRune schreef op 13 september 2010 @ 22:52:

Grappig dat iedereen zegt 'blijven smeren' want ik wil er echt vanaf.

Het klinkt misschien achterlijk maar ik vind het echt superirritant dat ik niet zonder dat spul kan. Want ik vind het echt een vies gevoel, creme op mijn handen. In het begin, toen ik begon met smeren, deed ik het gewoon omdat ik het lekker vond, lekker geurtje en zo, maar nu voelt het als 'moeten' en ik vind het niet eens prettig. Ik heb echt het idee dat dat komt doordat mijn huid er afhankelijk van is geworden, maar jullie zeggen dat dat een fabeltje is, dan zal het wel tussen mijn oren zitten haha.

Misschien ga ik wel gewoon pure vaseline proberen inderdaad, en dan gewoon 1 keer per dag en voor de rest niet meer.

De huid van je handen is heel dun, en bevat ook nog heel weinig talgklieren. Er zal dus op 'natuurlijke wijze' weinig aan te doen zijn. Je kunt beter spaarzaam smeren met een goed middel met SPF, zodat je handen mooi blijven. Daarnaast huishoudhandschoenen aan, niet te heet douchen, niet te veel wassen met zeep e.d. Er zijn meer factoren die meespelen.

Pure vaseline is ook vrij vet en trekt niet echt snel in. En het bevat geen SPF. Ik denk dat je meer hebt aan een goede, 'lichte' crème.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven