Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
ik zei toch ook /intelligente vrouwen var.

ik scheer nu even mensen over 1 kam net als tijdschriftmakers dat doen.

nederlandse elle vind ik geen goed blad, vooral de mode is niet mooi gestyld, dat stoort me als ik ergens zoveel geld voor neerleg.
Dat ben ik met je eens ptt. En ik wil een ban op yolanthe.
en wesley en jan smit en alle andere palingfiguren.
Ik bedoel elle vooral als voorbeeld van een blad die er de balans in probeert te vinden. Niet alleen maar mode en domme luchtige onderwerpen.
Idd een verbod op heel volendam.
in dat opzicht heeft de grazia wel een voordeel, voor minder als 2,50 ben je ook een stuk minder kritisch, ik heb uit die van deze week een paar dingen opgepikt om te googlen en dat vond ik best al een leuke oogst.
dan is de elle wel een voorbeeld, ja maar nogmaals niet qua styling van de modereportages.
Er staan ook best leuke dingen in, maar ook te veel dat ik echt niet boeiend vind om te lezen. Vind intervieuws altijd heel leuk om te lezen, maar wat boeit mij de mening van Gigi Ravelli.
interviews met chris zeegers boeien me anders ook niet....
en de columns van rosalie van breemen grrr...

niets te melden, echt....
log zo eens uit trouwens, anders vergeet ik dat nog...
Hij heeft soms nog wel wat interessants te zeggen, maar van hem heb ik ook liever een paar mooie foto's

Een intervieuw met Arie Boomsma over het geloof en leven(en dan echt diepgaand) in combi met een paar mooie halfnaakte foto's is nog beter
is goed ptt, misschien tot vanavond en anders tot morgen
arie is all yours, var, je mag de foto's maken en hem interviewen.

* logt nu uit*

als ik thuis me nog omkleed voor het etentje post ik het wel even.
ia goed, veel plezier vanavond
quote:GeorgieBrown schreef op 06 februari 2010 @ 16:38:

Net had ik deze aan staan:

Little Green Bag

Waar ik nu naar luister kan ik niet vertellen, dan word ik écht niet meer au serieux genomen...

Vertel!

(ik was even weer passen, zal zo posten wat ik hier nog heb liggen wat mooi zit, als ik genoeg geld had zou ik het allemaal houden)
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Er zijn inmiddels al meer ernstige dingen de revue gepasseerd. Maar toen had ik Buona Sera Signorita van Louis Prima op staan.

Nu net Zondag en Linda

Weer 2 mannen die ik eigenlijk vreselijk vind...
Ben artstikke moe en heb gewoon geen zin in mijn eigen verjaardag. Zoals ik eerder zei eigen stomme schuld, maar baal er wel van.
Kan me er wel iets bij voorstellen Var. Ik heb meestal geen zin in mijn eigen verjaardag. Maar als het eenmaal zover is, is het ook wel weer leuk.

Ook een giller:

In de disco
Moet ik wel van gillen ja hahahaha
Ga je een middagje de stad in, lullen jullie het topic bijna vol met trouwjurken en muziek.

Gezellige middag gehad, lekker zitten lunchen en kletsen in een eetcafe en daarna wat geshopt. Ik heb een zwarte legging gekocht met extra ruimte en dit sjaaltje van Esprit met 70% korting!

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
normaal wel zin in, maar nu ik zo moe ben en vanacht ook weer minder dan 6 uur slaap heb ik niet echt van jeej. En het is alleen fam die komt en soms is het heel gezellig, maar soms zijn het ook de hele avond van de typische 60+ gesprekken. Helaas houden ze zich niet aan 60+ tijden en wordt het makkelijk na 12en bij hun. Maar ik plan om rond 12 naar bed te gaan. vanmiddag had ik geen zin om naar bed te gaan, maar denk dat ik dat morgen wel echt nodig ga hebben.

En nu genoeg geklaagd had ik maar beter moeten opletten.
Zwijmel:It ain't over till its over

Leuke herinneringen...
leuk sjaaltje zus.

Sorry hoor GB maar In de disco is nog erger dan Henk Westbroek.

Zo ziet ie er helemaal uit:

Bolero:

Jurk:

Jurk, deze hou ik sowieso, net als het vest dat ik eerder plaatste:

t-shirt:

Vest en toevallig ook de riem maar dan voor om spijkerbroek

En nog een stuk of wat beha's waarmee ik jullie niet zal vermoeien.

Nou gil maar! Wat is leuk en wat niet.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven