Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Van roken word je ook niet al te zen... Het enige wat ik hoor is die stomme regen.

Ik ga me zo maar eens omkleden, en dan ga ik even het dorpje in. Zwangere vriendin had een leuk babyshirtje gezien maar weet niet meer waar en ze wil hem heel graag hebben. Misschien dat ik hem kan vinden.

Schrok er net van hoe burgerlijk ze ineens is geworden, ze is nu appeltaart aan het bakken
burgerlijk doen kan heel leuk zijn roz.

( ik ben er soms ook heel goed in )
Ze was altijd verre van burgerlijk

Doet (deed) zwaar mannenwerk, rookte zware Van Nelle of Brandaris, dronk meer bier dan een gemiddelde man aan kon, en van mannen moest ze niets weten. Kinderen waren haar ergste nachtmerrie en trouwen was al helemaal iets voor debielen.

En kijk haar nu Gestopt met roken, gestopt met drinken, samenwonend, getrouwd, zwanger en een appeltaart aan het bakken.
ach een beetje burgerlijkheid op zijn tijd is toch niet erg. Zolang ze van binnen maar dezelfde is gebleven.
heb wel al een kapsalon in gedachten voor volgende week, daar niet van maar als het anders kan, graag.

( ze zijn er niet origineel en niet modern, zal me daar nergens aan wagen, alleen donkerbruin verven en bijpunten )
En ze heeft ook nog twee katten en een hond
ga maar niet naar de hema, sneeuwstorm buiten, ga straks even kaarten kopen voor ik zoon uit school ga halen.
*neemt boterham met tzatziki en kipgyros*
't is in heel NL dus hondenweer zo te horen. Moet er straks ook doorheen. Ga rond 2 uur naar amsterdam, kan ik nog even langs de H&M en een lekker broodje eten bij bart (de spaanse panini, zo lekker) voor ik ga yogaen. Heb er echt zin in.
ohh dat klinkt ook lekker PTT, mag ik er ook één
Roz, ik moet je teleurstellen. Ik ben eigenlijk ook heel burgerlijk: kerel, kind, hypotheek, auto voor de deur en ik bak eens in de vijf jaar ook wel eens een appeltaart.
Oeh de spaanse panini's van Bart zijn inderdaad erg fijn!

Nu ga ik me écht omkleden!

Niet vergeten: Portemonnee en boodschappenbriefje van mijn moeder
Ik krijg al trek als ik er aan denk Roz. hmmmm.
Ik vind het brood van Bakker Bart niet lekker. Vind het geen echt brood. Veel te veel lucht en heul snel droog.
ja hoor varuca

* geeft varuca gyros, tzatziki en 2 sneden brood*
quote:Elynn schreef op 02 februari 2010 @ 11:47:

Roz, ik moet je teleurstellen. Ik ben eigenlijk ook heel burgerlijk: kerel, kind, hypotheek, auto voor de deur en ik bak eens in de vijf jaar ook wel eens een appeltaart.

Je stelt me niet teleur hoor

En jou kende ik ook niet eerder dus weet niet hoe je vroeger was.

Ik kan trouwens ook heel burgerlijk zijn daar niet van.

Eerst shockeerde ze me toen ze vertelde wat voor werk ze deed, daarna dat ze was gaan samenwonen, en toen ik haar trouwjurk zag sloeg ik helemaal stijl achter over.

Had op z'n minst verwacht dat ze in een gothic jurk zou gaan trouwen, maar ze had een prachtige witte jurk aan. (Maar wel de stretchers in haar oren haha.)
Ik neem ook altijd de spaanse panini daar Elynn, Ben normaal niet trouw in mijn bestellingen, maar bij Bart el want die is gewoon erg lekker.

Thanks PTT. Hmmmm, smaakt goed.
Als ik in of vlak bij GB-stad zou wonen, zou ik m'n brood, denk ik, bij het Vlaams Broodhuys (Haarlemmerstraat) halen.
Die ken ik niet Elynn.

Ik lunch ook graag bij de Bagel en Beans, maar geef daar altijd teveel geld uit omdat het zo lekker is. bart is iets goedkoper en ook lekker.

Wel de stretchers roz, vink wel leuk.
Ik maak zo een paar tosti's, ook lekker. Ik eet alle soorten brood, van Bart, van de bakker, van de supermarkt, het maakt mij allemaal niet uit.
Quote van de blog over gladheid.

''Veel medemenselijkheid overal

Ik moest gisteren naar dansles. En ik had niet echt door hoe glad het was. Daar kwam ik pas achter toen ik binnen de singels kwam. Sjippeglêd, zoals men in Friesland zegt. Aarzelende fietsers. Wegglijdende voetgangers.''

Friesland is gewoon beroermd
Ik eet altijd de waldkorn van Super de Boer.

Het zou makkelijker zijn geweest als ik het brood van C1000 lekker zou vinden, maar helaas..

Nu ga ik weg! Doeg!
ook wat pure chocolade varuca ?
Wat zijn stretchers?

Ik ben ook burgerlijk. Man, kinderen, huis, hypotheek, stationwagon, buxusrijtjes in voortuin, schommel in achtertuin. Heerlijk! Ik hoef van mezelf niet meer hip te zijn!

Maar geen appeltaart, mijn baksels zijn niet om aan te zien.
pure chocola is de lekkerste, dus ik zeg geen nee PTT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven