Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15
vrijdag 29 januari 2010 om 18:50
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)
Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.
Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!
We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.
Mode Swahili voor Gevorderden:
A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.
Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.
Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.
Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.
Hemd: Shirtje met smalle bandjes.
LBD: Little Black Dress.
Longsleeve: Shirt met lange mouwen.
Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.
Peep-toe: Schoen met open neus.
Singlet: Shirtje met brede bandjes.
Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.
Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.
Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.
Sweatdress: Trui-jurk.
Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.
T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.
Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.
Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!
We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.
Mode Swahili voor Gevorderden:
A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.
Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.
Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.
Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.
Hemd: Shirtje met smalle bandjes.
LBD: Little Black Dress.
Longsleeve: Shirt met lange mouwen.
Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.
Peep-toe: Schoen met open neus.
Singlet: Shirtje met brede bandjes.
Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.
Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.
Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.
Sweatdress: Trui-jurk.
Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.
T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.
Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
dinsdag 2 februari 2010 om 18:07
Eet smakelijk Sops!
De laarzen van wehkamp zijn gekomen. Zal even een plaatje plakken zodat jullie weten over welke ik klets.
Zo deze zijn het. Zien er mooi uit in het echt. Rits past goed dicht enzo. Alleen ze zijn zo smal bij mijn voeten. Loopt dat nog uit, heeft een maat groter bestellen dan zin?
Zusje, jij had toch ook laarzen besteld? Heb je ze al binnen en hoe zitten ze?
De laarzen van wehkamp zijn gekomen. Zal even een plaatje plakken zodat jullie weten over welke ik klets.
Zo deze zijn het. Zien er mooi uit in het echt. Rits past goed dicht enzo. Alleen ze zijn zo smal bij mijn voeten. Loopt dat nog uit, heeft een maat groter bestellen dan zin?
Zusje, jij had toch ook laarzen besteld? Heb je ze al binnen en hoe zitten ze?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
dinsdag 2 februari 2010 om 18:17
quote:princessetamtam schreef op 02 februari 2010 @ 18:11:
naar mijn ervaring worden schoenen met de tijd vanzelf wijder, jas.
leuke laarsjes trouwens.
Dank je wel, ja ze zijn ook leuk maar doen nu bij de voorvoet echt pijn. Da's niet helemaal jofel hè?
Ik denk er even over na.
naar mijn ervaring worden schoenen met de tijd vanzelf wijder, jas.
leuke laarsjes trouwens.
Dank je wel, ja ze zijn ook leuk maar doen nu bij de voorvoet echt pijn. Da's niet helemaal jofel hè?
Ik denk er even over na.
dinsdag 2 februari 2010 om 18:23
dinsdag 2 februari 2010 om 18:26
dinsdag 2 februari 2010 om 18:27
dinsdag 2 februari 2010 om 18:34
Veel plezier vanavond Elynn! Zen ze!
Hm Zusje en Elynn, ja dacht ik zelf ook al, is niet oke hè. Ik ga ze morgen nog een keer passen.
Ze zitten te strak bij het gedeelte voordat je tenen beginnen.
Maar goed, 100 euro is dan ook wel weer te veel vind ik voor schoenen die pijn doen.
Ik hoop zo dat ik dan nog ergens andere tegen kom die ik ook zo leuk vind.
Hm Zusje en Elynn, ja dacht ik zelf ook al, is niet oke hè. Ik ga ze morgen nog een keer passen.
Ze zitten te strak bij het gedeelte voordat je tenen beginnen.
Maar goed, 100 euro is dan ook wel weer te veel vind ik voor schoenen die pijn doen.
Ik hoop zo dat ik dan nog ergens andere tegen kom die ik ook zo leuk vind.
dinsdag 2 februari 2010 om 18:47
dinsdag 2 februari 2010 om 19:39
Ik ben even HELEMAAL klaar met Jovi!!!!!
Heb een drukke dag gehad, zitten leren etc. Ben helemaal kapot. Zit ik tv te kijken en Jovi heeft het gewoon op me gemunt. Normaal komt ie lekker bij me liggen, maar nu beet ie en krabte ie ( heb een flinke diepe snee in mn vinger, doet me nog zeer ook)
BEN EVEN HELEMAAL KLAAR MET M
Heb een drukke dag gehad, zitten leren etc. Ben helemaal kapot. Zit ik tv te kijken en Jovi heeft het gewoon op me gemunt. Normaal komt ie lekker bij me liggen, maar nu beet ie en krabte ie ( heb een flinke diepe snee in mn vinger, doet me nog zeer ook)
BEN EVEN HELEMAAL KLAAR MET M
dinsdag 2 februari 2010 om 19:53
dinsdag 2 februari 2010 om 20:06
Hmm, Sops, kun je hem niet even buiten de woonkamer zetten, met de deur dicht? Kan ie even tot rust komen (en jij ook ). *bedenkt dat dit voor baby misschien niet zo'n goed plan is, moet nog nadenken over opvoeden *
Ik heb mijn wehkamp spullen binnen. Schoenen gaan terug, broeken ook. Maar de jurk is super!! Ik gok het erop, aangezien de bruiloft pas over 8 weken is weet je natuurlijk nooit hoe het loopt. maar met kussen eronder () ziet ie er nog steeds leuk uit. En hij is aan de voorkant langer, dus da's perfect. Legging eronder (I know, 'hoort' niet op bruiloft, maar ik vind het fijner zitten en het staat leuk, weet dat mijn zusje daar ook geen probleem mee heeft ), espadrilles erbij en een bolero en klaar!
Ik heb mijn wehkamp spullen binnen. Schoenen gaan terug, broeken ook. Maar de jurk is super!! Ik gok het erop, aangezien de bruiloft pas over 8 weken is weet je natuurlijk nooit hoe het loopt. maar met kussen eronder () ziet ie er nog steeds leuk uit. En hij is aan de voorkant langer, dus da's perfect. Legging eronder (I know, 'hoort' niet op bruiloft, maar ik vind het fijner zitten en het staat leuk, weet dat mijn zusje daar ook geen probleem mee heeft ), espadrilles erbij en een bolero en klaar!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
dinsdag 2 februari 2010 om 20:12

dinsdag 2 februari 2010 om 20:13
Hoi! Vanochtend heb ik een vraag gedumpt over schoenen onder een rok, en ik had natuurlijk zelf kunnen bedenken dat stijl en type nogal uitmaakt
Dit is de rok:
Gestyled met een zwarte panty en zwarte pump vind ik het nogal winters en netjes, en ik ben dus niet echt het type voor pumps.
Deze jurk heb ik ook nog gekocht:
Maar die vind ik makkelijker te combineren. Nu moet het nog een paar graden warmer worder, kom maar op met die lente!
Dit is de rok:
Gestyled met een zwarte panty en zwarte pump vind ik het nogal winters en netjes, en ik ben dus niet echt het type voor pumps.
Deze jurk heb ik ook nog gekocht:
Maar die vind ik makkelijker te combineren. Nu moet het nog een paar graden warmer worder, kom maar op met die lente!