Mode & Beauty alle pijlers

Hellup! Grijs haar!

14-01-2013 10:32 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet en zie t al een tijdje: ik heb grijs haar. Ik ben er mee bezig, het irriteert me. Ik heb het slechts bij mijn slapen. Nu heb ik een goede en dure kapper, ik heb er de tijd, de zin en het geld niet voor om daar elke vier weken te zitten. Ook wil ik niet elke vier weken mijn hele haar kleuren en verven voor die paar haren bij mijn slaap. Wie weet wat helpt? Iets makkelijks? Uittrekken is geen optie, daar zijn het er weer net teveel voor.

Iemand een gouden tip?
Waarom kan je het niet gewoon accepteren?
Kaal scheren??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
En geen hellup topic van maken.
Grijze haren eruit toch trekken ;) je hebt een soort van kleur mouse, maar ja dan ben je toch aan het verven.. Maar dan kun je steeds alleen die plukken kleuren
Accepteren of zelf verven.
Never give up hope.
Je hele kop grijs verven
Wen er vast maar aan.
Zelf kappers verf + waterstofperoxide aanschaffen en zo elke keer een beetje verf aanmaken om je slapen zelf te kleuren.

Laat je voorlichten bij de kapper of kappersgroothandel welke verf + vloeistof en welke kleurhoogte je moet gebruiken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat nou hellup.

Gewoon verven.

Ik heb al jaren grijze uitgroei en dat laat ik eens per maand bijwerken bij de kapper.
Elke 4 weken?

Beetje overdreven hoor.

Ik verf mijn haren ongeveer 1x per 2 maanden.

En dat doe ik al vanaf mijn 23,toen had ik al grijze haren,ben nu 47..
Ik heb het van de week zelf nog gedaan,mijn haar geverfd.. duurt een klein uurtje.

Bij het kruidvat heb je vrij goedkope haarverf, zorg meestal dat ik 2 voor de prijs van één koop. og twee waarvan eentje voor de helft van het geld..
Gewoon aanzet (de grijze plukjes) af en toe bij werken.

Bij een kapperswinkel kan je apart verf en waterstofperoxide kopen (of iets soortgelijks) dat meng je naar behoefte en hoef je niet steeds een heel pak open te maken, of duur bij de kapper.
Tja, ik wordt al sinds mijn 23 grijs.It runs in the family.

Niks aan te doen. Ben nu 28.

Zo om de ongeveer 8 weken verf ik het. Gewoon met goedkope verf van de action. Werkt prima.

Een week of 2 voor het verven begin je het wel weer te zien maar ja. Heb het maar geaccepteerd.

Hoort bij mij.
quote:ladytruckster schreef op 14 januari 2013 @ 10:42:

Elke 4 weken?

Beetje overdreven hoor.

En dat doe ik al vanaf mijn 23,toen had ik al grijze haren,ben nu 47..

Na 4 weken heb ik bijna een cm grijze uitgroei. Dus het moet wel,

Niks overdreven.
http://online.kruidvat.nl ... d=12980000000346&token=-1
Het voordeel van een tube verf is dat je elke keer maar heel weinig nodig hebt. Als je 1 tube (of 2, om de goede mix met kleurhoogte te krijgen) hebt kun je daar heel lang mee vooruit. Je spaart dus erg veel geld, zeker omdat het alleen maar om de slapen gaat.
quote:ladytruckster schreef op 14 januari 2013 @ 10:42:

Elke 4 weken?

Beetje overdreven hoor.

En dat doe ik al vanaf mijn 23,toen had ik al grijze haren,ben nu 47..Een tante van mij doet dat ook. Verf ze dan niet. Bij haar ziet het namelijk zwaar onverzorgd uit wanneer ze met een dikke streep grijs midden op haar hoofd rondloopt.
quote:lichtbron schreef op 14 januari 2013 @ 10:45:

http://online.kruidvat.nl ... d=12980000000346&token=-1

Kan veel goedkoper.

Deze pakketjes kun je nl niet bewaren als je ze hebt gemengd.
Ik heb ook wel eens verf van kruidvat gehad. Ben er voor grijs haar niet zo tevreden over. Kwam er snel weer door heen. Bovendien stinkt die verf gigantisch.

Mijn verf kost 1,65 bij action.
quote:saaaaar81 schreef op 14 januari 2013 @ 10:47:

[...]

Een tante van mij doet dat ook. Verf ze dan niet. Bij haar ziet het namelijk zwaar onverzorgd uit wanneer ze met een dikke streep grijs midden op haar hoofd rondloopt.Bij mij ook, het is net een landingsbaan. Dus reken maar dat ik elke 4 weken bij de kapper zit, soms wel vaker.
Eens in de 8 a 10 weken hoef ik het nu maar bij te laten werken. Heb toen vrij lichte highlights laten zetten juist op die plekken waar je het eerste die grijze haren ziet bovenop ,slapen. Daar wordt dan een toner overheen gezet. En je ziet het grijze nu amper want het valt niet op. Als je het egaal kleurt valt het ook sneller op. Dan kan ik het ook om de vier weken kleuren, dan is het net een laag duivenschijt wat er tussen zit.
Je hebt tegenwoordig bij de drogist ook een spulletje waarmee je eenvoudig de uitgroei bijwerkt zodat je niet elke keer je hele haar hoeft te verven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Is '79 je geboortejaar? Dan is het vrij normaal dat je langzamerhand wat grijze haren krijgt. Ik ben van '72 en heb inmiddels meer dan enkele grijze haren. Ze zijn zilverwit, wat eigenlijk wel heel leuk kleurt bij mijn donkere haar. Ik laat het dus gewoon zitten, maar ik moet bekennen dat ik bijna geen 'oudere' vrouwen ken met grijs haar. De meesten verven het.
ik zou niet echt aan de permanente verf gaan.

Het ligt eraan hoeveel witte haren je hebt, maar als ze alleen op een bepaalde plaats zitten dat zou je ze plaatselijk kunnen bijkleuren met bijvoorbeeld Re-nature. Dat is erg haarvriendelijk. Hoewel je niet moet verwachten dat het even mooi wordt als je eigen haarkleur, kan dat je uit de brand helpen. Dit middel is alleen bruikbaar als je haar donkerder is dan middelblond.

Wat betreft het echte kleuren, zou ik een semi-permanente kleuring nemen. Die dringt niet helemaal door tot in de haarschacht maar hecht vast tussen de haarschubben. Je haarstructuur blijft dan intact.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven