Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

vrijdag 19 juli 2019 om 12:18

vrijdag 19 juli 2019 om 13:10
Wie heeft er nou te veel lippenstift?

Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
vrijdag 19 juli 2019 om 13:17
Het is niet alleen goed voor de billen he?!

Check
https://www.mamaliefde.nl/blog/sudocrem ... ht-eczeem/

Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 13:18
Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 13:10Wie heeft er nou te veel lippenstift?ik heb voornamelijk rode kleuren. Wil ook meer nude kleuren hebben.
![]()
Ik geef je grooooot gelijk!!!
Love lipstick!
Omg ik ben echt een make upjunkie

Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 16:34
Foundation of dagcreme die plakkerig blijft vind ik ook vreselijk! Ik wil alleen producten die snel intrekken. Vind het ook vervelend als bv mijn kwasten zo vettig worden.
Jane, mijn merken/ producten zijn:
- Foundation dag: Dior Undercover foundation, Dior concealer, dan afpoederen met MAC blot powder (dus wel een lichtere poeder)
- Niet-foundation dag: getinte dagcreme van PC OF BB Tinted Moisturizer van Tarte. Foundation zelfde van Dior en dan poeder ik af met een dekkender foundation-poeder; Studio Fix van MAC
Sinds ik mijn huid heb laten laseren is deze egaler geworden en gebruik ik steeds minder foundation. Als ik gebruik, vaker in de winter dan zomer.
- Foundation dag: Dior Undercover foundation, Dior concealer, dan afpoederen met MAC blot powder (dus wel een lichtere poeder)
- Niet-foundation dag: getinte dagcreme van PC OF BB Tinted Moisturizer van Tarte. Foundation zelfde van Dior en dan poeder ik af met een dekkender foundation-poeder; Studio Fix van MAC
Sinds ik mijn huid heb laten laseren is deze egaler geworden en gebruik ik steeds minder foundation. Als ik gebruik, vaker in de winter dan zomer.
vrijdag 19 juli 2019 om 16:39
Oeh jou moet ik hebben!Selectia schreef: ↑19-07-2019 16:34Foundation of dagcreme die plakkerig blijft vind ik ook vreselijk! Ik wil alleen producten die snel intrekken. Vind het ook vervelend als bv mijn kwasten zo vettig worden.

vrijdag 19 juli 2019 om 16:50
Ik heb een aantal Erbrium Glass laser behandelingen gehad bij Derma 2 Care. Ze hebben meerdere vestigingen in de Randstad.
Na mijn zwangerschap wilde ik graag mijn huid een boost geven, met name vanwege oneffenheden, vergrote porien, wat pigment. Heb een aantal keer een peeling gedaan maar ben daarna toch ook voor laserbehandelingen gegaan.
Het is niet prettig maar doet ook weer niet extreem pijn. De downtime is korter dan een diepe peeling, waarbij ik de vellen van m’n gezicht kon trekken.
Ik ben er tevreden mee, maar een absolute wonderbehandeling is het voor mij niet
Na mijn zwangerschap wilde ik graag mijn huid een boost geven, met name vanwege oneffenheden, vergrote porien, wat pigment. Heb een aantal keer een peeling gedaan maar ben daarna toch ook voor laserbehandelingen gegaan.
Het is niet prettig maar doet ook weer niet extreem pijn. De downtime is korter dan een diepe peeling, waarbij ik de vellen van m’n gezicht kon trekken.
Ik ben er tevreden mee, maar een absolute wonderbehandeling is het voor mij niet

vrijdag 19 juli 2019 om 20:47
Selectia, mooie spullen heb je!
Wat fijn dat je na laserbehandelingen amper foundation gebruikt maar jouw huid is dus ook mooi egaal?
Sjulia, wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Of ben je nu een beetje bang geworden?
Potjepindakaas, sorry ik heb geen aanraders voor je. Ik gebruik momenteel geen lipgloss. Heb wel een paar van Essence maar ik vind ze niet zo fijn en denk ook niet dat je dit bedoelt.
Hopelijk hebben andere make uplovers raad voor je, succes!
Wat fijn dat je na laserbehandelingen amper foundation gebruikt maar jouw huid is dus ook mooi egaal?
Sjulia, wie mooi wil zijn moet pijn lijden

Potjepindakaas, sorry ik heb geen aanraders voor je. Ik gebruik momenteel geen lipgloss. Heb wel een paar van Essence maar ik vind ze niet zo fijn en denk ook niet dat je dit bedoelt.
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 20:48
Buxom.PotjePindakaas schreef: ↑19-07-2019 19:19Heeft er iemand de tinted moisturizer of de foundation primer van Laura Mercier geprobeerd? Een aanrader? Ook zoek ik een lipgloss voor de zomer, ik zag de nyx buttergloss en de l’oreal colour riche shine maar misschien zijn er betere?
vrijdag 19 juli 2019 om 20:55
Nee niet bang, maar verbaasd. Ik ben best wel impulsief met dit soort dingen. Heb nog niet eens heel veel info opgezocht over laserenJane-Ice schreef: ↑19-07-2019 20:47Selectia, mooie spullen heb je!
Sjulia, wie mooi wil zijn moet pijn lijdenOf ben je nu een beetje bang geworden?

vrijdag 19 juli 2019 om 20:56
Iemand op het forum gaf aan de primers van Laura mercier niet zo bijzonder te vinden. Ik gebruik altijd essence lipgloss maar bijzonder is het niet. Ik ga altijd voor de doorzichtige.PotjePindakaas schreef: ↑19-07-2019 19:19Heeft er iemand de tinted moisturizer of de foundation primer van Laura Mercier geprobeerd? Een aanrader? Ook zoek ik een lipgloss voor de zomer, ik zag de nyx buttergloss en de l’oreal colour riche shine maar misschien zijn er betere?

vrijdag 19 juli 2019 om 23:21
https://www.iciparisxl.nl/nl/clarins/in ... pstick-1st
Dit is echt mijn favoriete lipgloss op het moment. Niet plakkerig en een mooie glans, maar niet super overdreven.
Ik heb ook de kleur candy. Geeft een mooi roze glansje.
Dit is echt mijn favoriete lipgloss op het moment. Niet plakkerig en een mooie glans, maar niet super overdreven.
Ik heb ook de kleur candy. Geeft een mooi roze glansje.
vrijdag 19 juli 2019 om 23:21
Hi Sjulia, ik heb de Tarte primer inmiddels besteld. Een Paypal account aangemaakt en toen los gegaanSjulia schreef: ↑17-07-2019 21:53Alleen gladder? Dus zonder tint, geen foundation? Dan zou ik absoluut gaan voor tarte timeless smoothing primer. Een stevige balsem die fijne lijntjes en poriën enorm opvult en je huid ook matteert. Mijn moeder gebruikt het dagelijks(zonder foundation erover heen) en ik zie het ook altijd als ze het wel of niet op heeft

vrijdag 19 juli 2019 om 23:27
Ik ben heel benieuwd! Klinkt als de perfecte primer voor mij.MissPientje schreef: ↑19-07-2019 23:21Hi Sjulia, ik heb de Tarte primer inmiddels besteld. Een Paypal account aangemaakt en toen los gegaan. Ook gelijk maar een mooi paletje gekocht (Tarte x Whitney). Kan niet wachten totdat het binnen is. Helemaal zin in. Ik houd jullie op de hoogte
![]()
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
vrijdag 19 juli 2019 om 23:43
Ik ook, hoop zo dat dat de fijne lijntjes een beetje worden weggepoetst .Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 23:27Ik ben heel benieuwd! Klinkt als de perfecte primer voor mij.

vrijdag 19 juli 2019 om 23:55
Oeh het nieuwe palette! Benieuwd wat je er allemaal van vind. Mijn favoriete merk wel, tarte. De primer kan je zelf aanpassen. Hoe meer je aanbrengt hoe meer het de huid blurt. Hoop dat het je ook goed bevalt!MissPientje schreef: ↑19-07-2019 23:21Hi Sjulia, ik heb de Tarte primer inmiddels besteld. Een Paypal account aangemaakt en toen los gegaan. Ook gelijk maar een mooi paletje gekocht (Tarte x Whitney). Kan niet wachten totdat het binnen is. Helemaal zin in. Ik houd jullie op de hoogte
![]()
zaterdag 20 juli 2019 om 07:19
Getest (Sample)

Foundation is bijna geurloos.
Textuur is vloeibaar maar tijdens uitblenden voelt ie wel dikker en vooral vettig aan.
Het verdeelt niet gelijkmatig over de huid. Dekking is licht en finish is naturel en glowy.
Fijn ervan is dat ik hem niet voel zitten.
Kopen, nee.
(Misschien voor iemand met een droge huid)

Foundation is bijna geurloos.
Textuur is vloeibaar maar tijdens uitblenden voelt ie wel dikker en vooral vettig aan.
Het verdeelt niet gelijkmatig over de huid. Dekking is licht en finish is naturel en glowy.
Fijn ervan is dat ik hem niet voel zitten.
Kopen, nee.
(Misschien voor iemand met een droge huid)
Prrrr, mauw miawwwww.