Highlights inkleuren
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:39
Hallo!
Ik heb een klein probleempje en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb namelijk highlights laten zetten bij de kapper in mijn donkere (tegen zwart aan) haar. Hierover hebben ze toen een asgrijze toner gedaan en dat was heel mooi (wel pakte het sommige plekken minder goed maar dat zat me niet echt dwars). Nu is het probleem echter dat na 1.5 week de kleur er bijna helemaal uit is en het dus lelijk gelige ontkleurde plukken zijn geworden. Ik heb overigens netjes vanaf het begin zilvershampoo gebruikt maar dit doet naar mijn inzien weinig (kappersmerk overigens dus niet de goedkope van de drogist).
Hoe kan ik dit nu weer mooi krijgen? Eventueel een asblonde of asbruine kleur zou ik ook wel mooi vinden maar asgrijs of asblond heeft de voorkeur.
Kan ik hier gewoon een permanente verf overheen doen van bijvoorbeeld de L'Oréal? Of worden dan mijn donkere (niet gekleurde) lokken ook blonder/lichter??
Ik zat er aan te denken weer langs de kapper te gaan maar ik ben bang dat het er dan weer binnen no time uit is en dan ben ik 30 euro lichter en geen stap verder... en elke week 30 uitgeven aan de kapper zie ik niet zitten (heb ik ook helaas niet...). Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Liefs.
Ik heb een klein probleempje en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb namelijk highlights laten zetten bij de kapper in mijn donkere (tegen zwart aan) haar. Hierover hebben ze toen een asgrijze toner gedaan en dat was heel mooi (wel pakte het sommige plekken minder goed maar dat zat me niet echt dwars). Nu is het probleem echter dat na 1.5 week de kleur er bijna helemaal uit is en het dus lelijk gelige ontkleurde plukken zijn geworden. Ik heb overigens netjes vanaf het begin zilvershampoo gebruikt maar dit doet naar mijn inzien weinig (kappersmerk overigens dus niet de goedkope van de drogist).
Hoe kan ik dit nu weer mooi krijgen? Eventueel een asblonde of asbruine kleur zou ik ook wel mooi vinden maar asgrijs of asblond heeft de voorkeur.
Kan ik hier gewoon een permanente verf overheen doen van bijvoorbeeld de L'Oréal? Of worden dan mijn donkere (niet gekleurde) lokken ook blonder/lichter??
Ik zat er aan te denken weer langs de kapper te gaan maar ik ben bang dat het er dan weer binnen no time uit is en dan ben ik 30 euro lichter en geen stap verder... en elke week 30 uitgeven aan de kapper zie ik niet zitten (heb ik ook helaas niet...). Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Liefs.
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:00
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:20
geen permanente verf gebruiken!
probeer het zelf met een potje van directions bijvoorbeeld of iets dergelijks uitwasbaars, dat is makkelijk aan te brengen en dan kun je voorzichtig testen op een onderliggende pluk hoe lang je het wil laten intrekken voor de gewenste kleursterkte enzo
kost niet veel en houdt als het goed is wel wat langer dan anderhalve week
probeer het zelf met een potje van directions bijvoorbeeld of iets dergelijks uitwasbaars, dat is makkelijk aan te brengen en dan kun je voorzichtig testen op een onderliggende pluk hoe lang je het wil laten intrekken voor de gewenste kleursterkte enzo
kost niet veel en houdt als het goed is wel wat langer dan anderhalve week
Lorem Ipsum
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:58
Ik vind 1,5 week wel kort, maar misschien was je je haar elke dag met een nogal intensief reinigende shampoo? Voor gekleurd haar heb je speciale shampoo. Gewoon in het rek bij de drogist.
Mocht je niet je haar zo vaak gewassen hebben dan zou ik gaan klagen bij de kapper dat de toner toch wel kort houdt. Misschien krijg je nog een gratis behandeling.
En anders zou ik aan de kapper om de toner vragen zodat je zelf thuis je strengen kan behandelen. Als het duidelijke plukken zijn dan moet je dat zelf kunnen doen. Zo'n tube is altijd goedkoper dan een behandeling in de salon en met 60 of 90 gram kan je heel wat plukken kleuren. Laat het je goed uitleggen want vaak is de gebruiksaanwijzing erg summier en voor kappers bedoeld.
Met een thuisbehandeling heb je wel risico dat het niet naar tevredenheid verloopt.
Mocht je niet je haar zo vaak gewassen hebben dan zou ik gaan klagen bij de kapper dat de toner toch wel kort houdt. Misschien krijg je nog een gratis behandeling.
En anders zou ik aan de kapper om de toner vragen zodat je zelf thuis je strengen kan behandelen. Als het duidelijke plukken zijn dan moet je dat zelf kunnen doen. Zo'n tube is altijd goedkoper dan een behandeling in de salon en met 60 of 90 gram kan je heel wat plukken kleuren. Laat het je goed uitleggen want vaak is de gebruiksaanwijzing erg summier en voor kappers bedoeld.
Met een thuisbehandeling heb je wel risico dat het niet naar tevredenheid verloopt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:02
Terug ga ik echt niet vanwege de afstand. Wellicht kan ik wel gewoon hier bij de kapper langs, dan moet ik wel Betalen maar als het dan weer snel eruit is kan ik wel gewoon makkelijk terug. Nogmaals, waarschijnlijk kom ik de komende tijd niet in de buurt van de kapper waar ik het heb laten doen dus teruggaan is helaas geen optie. Bellen natuurlijk wel, misschien doe ik dat ook wel even 
Ik was mijn haar dus voornamelijk met de zilvershampoo en soms gecombineerd met gewone shampoo van dove omdat er anders natuurlijk niets voedends in zit. Verder een haarmaskertje af en toe, maar dat zou niets met de kleur moeten doen denk ik.. verder zijn het iets van 80 folies geweest met hele dunne plukjes dus zelf de plukjes opnieuw doen is geen optie hihi.
Turquasi, als ik de directions gebruik, ik zag wat foto's verschijnen (bij sommige bestelsites kun je foto's plaatsen van het resultaat) dan zie ik dat er veel een beetje paarsig zijn uitgeslagen.. dit is zeker niet de bedoeling! Welke kleur zou ik dan moeten kopen?
Ik was mijn haar dus voornamelijk met de zilvershampoo en soms gecombineerd met gewone shampoo van dove omdat er anders natuurlijk niets voedends in zit. Verder een haarmaskertje af en toe, maar dat zou niets met de kleur moeten doen denk ik.. verder zijn het iets van 80 folies geweest met hele dunne plukjes dus zelf de plukjes opnieuw doen is geen optie hihi.
Turquasi, als ik de directions gebruik, ik zag wat foto's verschijnen (bij sommige bestelsites kun je foto's plaatsen van het resultaat) dan zie ik dat er veel een beetje paarsig zijn uitgeslagen.. dit is zeker niet de bedoeling! Welke kleur zou ik dan moeten kopen?
dinsdag 10 oktober 2017 om 23:36
Een toner hoort toch wel zo'n 6 weken te zitten Maar goed je zit nu te ver van de kapper vandaan waar je je hebt laten behandelen. Weet niet welke zilvershampoo je gebruikt maar met de zilvershampoo van Kis no yellow zou je het wel goed assig kunnen krijgen. Het haalt het gele eruit en werkt heel verhelderend.
woensdag 11 oktober 2017 om 08:23
De toner (gewoon kleurshampoo/semi-permanente kleuring) gebruik je over je hele haar, maar het pakt alleen op de lichte plukken. Je behandelt er dus niet alleen de geblondeerde plukken mee. Als je weet welke kleur je moet hebben, kun je dat dus prima zelf doen.retrostar schreef: ↑10-10-2017 17:58Ik vind 1,5 week wel kort, maar misschien was je je haar elke dag met een nogal intensief reinigende shampoo? Voor gekleurd haar heb je speciale shampoo. Gewoon in het rek bij de drogist.
woensdag 11 oktober 2017 om 09:01
Ik heb de zilvershampoo van fudge. Was behoorlijk duur maar staat er ook om bekend toch wel een hele goede te zijn.. ik ga dus geen andere zilvershampoo aanschaffen.Superhuisvrouw schreef: ↑10-10-2017 23:36Een toner hoort toch wel zo'n 6 weken te zitten Maar goed je zit nu te ver van de kapper vandaan waar je je hebt laten behandelen. Weet niet welke zilvershampoo je gebruikt maar met de zilvershampoo van Kis no yellow zou je het wel goed assig kunnen krijgen. Het haalt het gele eruit en werkt heel verhelderend.
woensdag 11 oktober 2017 om 09:03
Dat klopt denk ik ja! Ze smeerden daar ook mn hele haar in!SallySpectra schreef: ↑11-10-2017 08:23De toner (gewoon kleurshampoo/semi-permanente kleuring) gebruik je over je hele haar, maar het pakt alleen op de lichte plukken. Je behandelt er dus niet alleen de geblondeerde plukken mee. Als je weet welke kleur je moet hebben, kun je dat dus prima zelf doen.
Maar dan kan ik dus gewoon een toner kopen en zelf gebruiken om het mooi te houden? Daar hoef je verder geen moeilijke dingen aan toe te voegen ofzo? Ik denk dat ik dan gewoon asgrijs of asblond kan kopen? *Sorry voor de onnozelheid, ik laat eigenlijk de kapper altijd alles doen, maar wil het in dit geval toch een keer zelf proberen*
woensdag 11 oktober 2017 om 09:09
Een toner is gewoon een soort haarverf, daar heb je dus ontwikkelvloeistof bij nodig. Het is wel even handig om bij de kapper te informeren wat ze precies gebruikt hebben en hoe het kan dat de kleur nu al vervaagd is.
Qua zilvershampoo: mij is geadviseerd om dat max eenmaal per week te gebruiken en dan lang te laten intrekken.
Qua zilvershampoo: mij is geadviseerd om dat max eenmaal per week te gebruiken en dan lang te laten intrekken.
woensdag 11 oktober 2017 om 09:17
Oké maar ik neem aan dat daar dan geen H2O2 in zit of iets dergelijks. Ik zal eens even aan mijn eigen kapper thuis vragen hoe het zit! Zij kennen mij ook wat beter (en dus mijn haar ook)SallySpectra schreef: ↑11-10-2017 09:09Een toner is gewoon een soort haarverf, daar heb je dus ontwikkelvloeistof bij nodig. Het is wel even handig om bij de kapper te informeren wat ze precies gebruikt hebben en hoe het kan dat de kleur nu al vervaagd is.
woensdag 11 oktober 2017 om 11:05