Mode & Beauty alle pijlers

Hoe kun je jezelf goed kleden als "volle" vrouw

19-10-2021 10:57 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben klein en dik..
Uiteraard moet ik afvallen. Maar daar gaat het hier niet over.
Ik begin steeds meer te merken dat ik het lastig vind om mijzelf goed te kleden.
Laatst ook weer een pas marathon in de winkel en dat maakt mij verdrietig. Niks staat mooi, broeken hebben niet de juiste pasvorm. ​Vaak maakt iets mij nog dikker dan wat ik ben.
Kortom hoe kun je je goed kleden als volle vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch helemaal aan jouw bouw? Als je een appelfiguur hebt dan staat weer iets anders flatterend dan als je een zandloper- of peerfiguur hebt.
Alle reacties Link kopieren
Zoals Miek al zegt, dat hangt helemaal af van jouw specifieke figuur. Maar in z'n algemeenheid geldt: zoek jouw sterke punten en zorg dat die benadrukt worden.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik jurkjes altijd beter afkleden dan een broek met top. En dan tot net boven de knie, aangezien de knieholte de smalste plek is van je been.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een heleboel tips te vinden om je als volle vrouw goed te kleden, dat is een kwestie van googelen. Veel lastiger is het om je ook daadwerkelijk fijn te voelen in kleding. Toen ik nog maat 46-48 had kocht ik vaak iets omdat het nou eenmaal paste of omdat ik iets nodig had voor een gelegenheid. Aan al die kleding kleefde een ongelukkig gevoeletje en ik heb al die kleding weggegooid.

Ik weet natuurlijk niet wat jouw budget is maar kan het een plan zijn om je een keer te laten informeren door een professional shopper? Diegene weet jouw sterke punten kledingtechnisch waarschijnlijk goed naar boven te krijgen en je hebt tips voor het leven qua kleur en stijl.
...
Alle reacties Link kopieren
Heb je insta? Dan vind ik Rebels Curvy Fashion een goeie tip. En Edith Domen.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een grote winkel waar ze een personal shopper hebben. Zij weet wat jou goed staat en wat ze in de winkel hebben wat voor jou geschikt is. Dit zijn vaak niet de goedkoopste winkels maar dan weet je wel zeker dat het op jou is afgestemd. Zie het als een investering en als je dan weet wat je goed staat kun je later zelf op zoek naar goedkopere kleding.
Alle reacties Link kopieren
Jurkjes van Topvintage
Babette2017 schreef:
19-10-2021 11:05
Persoonlijk vind ik jurkjes altijd beter afkleden dan een broek met top. En dan tot net boven de knie, aangezien de knieholte de smalste plek is van je been.
Ik juist niet, word je een vierkant van.
Miek_ schreef:
19-10-2021 11:00
Dat ligt toch helemaal aan jouw bouw? Als je een appelfiguur hebt dan staat weer iets anders flatterend dan als je een zandloper- of peerfiguur hebt.
En dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je niks aan mijn tip maar ik zie vaak vollere vrouwen die oversized kleding dragen om de boel te bedekken. Wijde jurken en tunieken, vaak ook een legging. Ik vind dat juist een tegenovergestelde werking hebben. Een mooie donkere jeans, wat hoger in de taille met een wat halflang colbert kleedt veel mooier af. Die billen mogen gezien worden.

Een no-go zijn 7/8e broeken waarbij de pijp eindigt tussen de voet en de kuit. Dat maakt je korter. Verder geen heupbroeken en steekzakken, broeken met grote zakken, knopen op de band, ceintuurs en wijde pijpen.
Bergje65 schreef:
19-10-2021 11:48
Misschien heb je niks aan mijn tip maar ik zie vaak vollere vrouwen die oversized kleding dragen om de boel te bedekken. Wijde jurken en tunieken, vaak ook een legging. Ik vind dat juist een tegenovergestelde werking hebben. Een mooie donkere jeans, wat hoger in de taille met een wat halflang colbert kleedt veel mooier af. Die billen mogen gezien worden.

Een no-go zijn 7/8e broeken waarbij de pijp eindigt tussen de voet en de kuit. Dat maakt je korter. Verder geen heupbroeken en steekzakken, broeken met grote zakken, knopen op de band, ceintuurs en wijde pijpen.
Ook dat ligt geheel aan je figuur.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
19-10-2021 11:39
Ik juist niet, word je een vierkant van.
Dat ligt ook weer aan je bouw én aan het model van de jurk. Als je een mooi decolleté hebt en je draagt een jurk met een v-hals, of overslag geeft dat juist vorm. En als je taille slanker is dan je heupen en borsten kun je die met een jurk juist mooi benadrukken. En zo is er voor ieder lichaamstype wel een mooie jurk te vinden, onafhankelijk van je kledingmaat.
Ik vind dat in de boeken van Trinny en Susannah (ws alleen nog tweedehands of in de bieb te vinden) goede tips staan of wat je kunt dragen bij welk lichaamstype. En volgens mij kun je ook online dingen van ze vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag het liefst jurken in een A-lijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
19-10-2021 11:48
Misschien heb je niks aan mijn tip maar ik zie vaak vollere vrouwen die oversized kleding dragen om de boel te bedekken. Wijde jurken en tunieken, vaak ook een legging. Ik vind dat juist een tegenovergestelde werking hebben. Een mooie donkere jeans, wat hoger in de taille met een wat halflang colbert kleedt veel mooier af. Die billen mogen gezien worden.

Een no-go zijn 7/8e broeken waarbij de pijp eindigt tussen de voet en de kuit. Dat maakt je korter. Verder geen heupbroeken en steekzakken, broeken met grote zakken, knopen op de band, ceintuurs en wijde pijpen.
Met mijn platte kont ziet een hoge taille jeans er echt niet uit. Met mijn platte kont moet ik juist een spijkerbroek hebben waar de zakken precies goed zitten.

Maar zoals gezegd: het verschilt echt per figuur.
Ik shop graag bij een winkel waar ze heel veel verschillende merken hebben, en goede verkoopadviseurs.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
19-10-2021 11:05
Persoonlijk vind ik jurkjes altijd beter afkleden dan een broek met top. En dan tot net boven de knie, aangezien de knieholte de smalste plek is van je been.
Bij mij zijn mijn enkels toch echt smaller dan mijn knieholtes.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik bij kleding het meeste op let, is dat het vooral mooie stof moet zijn. Verder zijn er nog een paar stijlregeltjes en kleurregeltjes, maar die spelen een ondergeschikte rol.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
19-10-2021 11:39
Ik juist niet, word je een vierkant van.
Ook als je een getailleerde jurk aantrekt?
Ben het eens dat die enorme tenten geen flatteuze werking hebben.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
DE meeste vrouwen die klein en dik zijn hebben geen of nauwelijks taille. Dan is een getailleerde jurk geen goed plan.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-10-2021 12:20
Ik draag het liefst jurken in een A-lijn.
Kan me voorstellen dat dat lekker zit en dat je je daar goed bij voelt omdat het de boel verhult.
Ik vind het juist accentueren. Een vollere vrouw hoeft niet perse wijde A-lijn kleding te dragen. Rechte modellen zijn vaak mooier.
En, zoals eerder gezegd, colbertjasjes zijn de uitvinding van de eeuw. Een mooi jasje is voor iedere vrouw goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 46 en ben 1.70. Ik ben 47 en heb tegenwoordig meer buik van vroeger. Ik heb een goede taille en borsten zijn in verhouding met mijn lijf. Ik voel me het lekkerste in:

- een skinny of andere smal vallende broek met daarboven een blouse die halverwege mijn heupen en billen valt of een trui die tot halverwege mijn billen valt. Die blouses en truien moeten wel iets van een taille hebben, of juist van breed naar smal lopen. Truien met vleermuismouwen staan me goed, dat laat toch een soort taille zien en blouses met een elastieken band onderaan staan me ook mooi. Of juist een dikke stof en dan met coupenaden zodat er een taille in zit. Wel altijd wijd genoeg dat de contouren van mijn aanwezige buik niet te veel tonen. Blouses altijd met V-hals, truien kan eigenlijk alles wel, al doe ik niet snel ee coltrui aan, daar heb ik echt teveel onderkin voor. Maar een korte turtle nek of echt een wijdvallende col kan prima. Ik draag ook graag lange vesten over een broek, met gewoon een mooi t-shirt eronder. Dan zie je mijn buik wel wat meer, maar dat is dan maar jammer.

- jurken: blousejurken met een riem in de taille, rechtvallende jurken met een klein beetje taille en wikkeljurken. Een v-hals staat mij echt veruit het mooiste, mits het een smalle V is, dus niet half over de borsten lopend. Een boothals staat. Qua lengte probeer ik halverwege de knie aan te houden. Langer maakt al snel erg gereformeerd en dat vind ik niet zo mooi. Ik heb wel wat langere jurken maar die vind ik alleen leuk met lange laarzen eronder.

- Qua broeken draag ik jeans of dik katoen. Ik heb van jeans ook wel bootcut modellen, maar de wijde pijpen laat ik even aan me voorbij gaan, dat wordt echt te breed allemaal. Dus over het algemeen skinny of slimfit, dat staat het mooiste. De broeken van dunne stof of hele glanzende stof laat ik even aan me voorbij gaan.

- Ik ben niet van de prints, draag over het algemeen alleen effen kleding.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
19-10-2021 13:17
Kan me voorstellen dat dat lekker zit en dat je je daar goed bij voelt omdat het de boel verhult.
Ik vind het juist accentueren. Een vollere vrouw hoeft niet perse wijde A-lijn kleding te dragen. Rechte modellen zijn vaak mooier.
En, zoals eerder gezegd, colbertjasjes zijn de uitvinding van de eeuw. Een mooi jasje is voor iedere vrouw goed.
Bovendien zie je er als vollere vrouw met een jurk in A-lijn (of empire-lijn) te vaak uit als een zwangere vrouw. Ook niet fijn als ze dan vragen hoe lang je nog moet.
Jasje zijn inderdaad fijn. Getailleerd ook mooi en jasjes hoeven niet dicht te kunnen. Want vaak te groot in de schouders (dan past het op de heupen of buik) en dan een massief gewaad ipv een accent.

Geen Caroline v.d. Plas-jas graag. Te hoekig.
Ga straks eens even kijken of ik nog wel 'een jasje' heb. Om zaken op te leuken. Accentkleur of juist niet.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
19-10-2021 12:29
Waar ik bij kleding het meeste op let, is dat het vooral mooie stof moet zijn. Verder zijn er nog een paar stijlregeltjes en kleurregeltjes, maar die spelen een ondergeschikte rol.
Dat is ook zeker belangrijk. Sommige stoffen ogen heel goedkoop en slonzig.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding[/img]

Dit is toch prachtig! Geen wijde kleding maar een mooie snit, mooie kleuren en prachtige stoffen. Ik vind het een plaatje! Show your curves!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, hoe plak ik een afbeelding hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven