Mode & Beauty alle pijlers

Hoe sexy kleed jij je?

03-05-2024 13:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik ben geen engerd. Ik ben nog steeds mezelf.

Door het topic over de vriend die vond dat vriendin zich niet sexy mocht kleden vroeg ik me af: hoe sexy kleden vrouwen zich dan? Wat is sexy? En wanneer is dat gepast?

Want ik bedacht me dat ik me eigenlijk nooit sexy kleed denk ik.

In de zomer draag ik graag een korte jurk met v-hals, soms een korte rok, maar meestal een korte broek. Verder draag ik vaak spijkerbroeken.

Ik voel me niet sexy als ik veel inkijk heb of een heel korte rok aan heb. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sja ik ben gek op hoge hakken, die draag ik eigenlijk altijd wel. Sommige mensen vinden dat al sexy.

Verder wissel ik af met wat wijdere en strakke kleding. Ik vind het leuk om bijvoorbeeld een leren rok te combineren met een wollige trui. Als ik dat met een strak bloesje met een diep decolleté en tijgerprintje draag, vind ik het wel weer ordinair.
Een kledingstuk met een dergelijk printje (heb ik trouwens maar heel weinig), combineer ik dan juist weer graag met iets casuals.
Verder ben ik ook fan van satijnachtige stoffen, heb redelijk veel bloesjes/jurkjes van dat soort stof. Maar ik vind dat dan weer niet specifiek sexy, een ander misschien weer wel.
Te oversized is niets voor mij, dan word ik 1 groot blok zonder vorm. In de meeste gevallen werkt V hals goed voor mijn vorm, maar dat hoeft niet extreem diep natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is sexy? Ik kleed mij wisselend maar naar mijn idee niet sexy. Ik houd niet van een lage V-hals of zo'n top waar je wat meer decolleté ziet. Voel me niet zo prettig bij zoveel inkijk terwijl ik het bij anderen vaak wel mooi vind staan. Ik draag in de zomer wel graag shorts die wel vrij kort zijn, niet dat mijn billen er onderuit komen maar toch. In combinatie met een wat langere crop top of top met spaghetti bandjes zou iemand het sexy kunnen vinden. Heb wel eens gehad dat een man toen echt zo keek dat ik er ongemakkelijk van werd. Rokjes en jurkjes moeten ruim over de kont en minimaal halverwege mijn bovenbeen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik denk aan je sexy kleden dan zie ik Gloria voor me, uit Modern Family. Die kleedt zich sexy in mijn ogen. Strak jurkjes, hakken, etc. Dat vind ik sexy. Zelf heb ik ook een aantal strakke jurkjes en een soortgelijk figuur als zij, dus ook zandloper met grote voorgevel. Als ik uitga doe ik dus zo'n jurkje aan en hakken er onder en dan voel ik me erg sexy. Maar ik voel me net zo sexy en mooi in een van mijn vintage jurken met swing rok er onder. Ik kleed me graag vrouwelijk en accentueer mijn boezem wel dus ik hou van lagere topjes ( niet te laag ).
Hotpants en andere korte broeken staan me niet omdat ik toch wel brede bovenbenen heb, daar voel ik me niet fijn in. Hele korte rokjes idem dito.

Ik kleed me dus voornamelijk vrouwelijk en vintage met veel rokken en jurken met warmer weer en anders gewoon een leuke broek en een laag topje of bloesje.

Ik heb van Tan van Queer eye geleerd dat je nooit je kont en je borsten er tegelijkertijd uit moet laten hangen, dat staat dus trashy in zijn ogen. Leg het accent op een van de twee, dus niet een super kort broekje en een laag topje maar een laag topje en een lange broek of een leuke langere rok.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken me wel in wat MissEdwards schrijft. Veel lange rokken en jurkjes en vintage. Ook 's winters, want ik heb het niet snel koud.

Alleen op werk is vrouwelijk kleden niet altijd handig. Ik heb geen grote promotie-ambities, dus op kantoor maakt het weinig uit. In onderhandelingen komt een vriendelijke en vrouwelijke uitstraling minder goed over. Juist omdat ik van nature die neiging heb, probeer ik daar met kleding iets aan te doen. Of een mannelijke indruk, of juist een korte strakke rok (als de tegenpartij man is).
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke opvolger, dit topic.

Sexy is inderdaad in the eye of the beholder denk ik. Maar in het algemeen denk ik zeker wel dat het tonen van borsten en billen als sexy wordt gezien. Ik werk in de zorg, en daar zijn specifieke richtlijnen voor. Geen decolleté, tot minstens de knie bedekt, en schouders ook bedekt. Geen overdadige make-up. Oftewel blote schouders, bovenbenen of decolleté en veel make-up wordt als te sexy beschouwd (in deze context).

Ik voel mezelf sexy als ik hakken draag. Omdat dat meteen iets doet voor mijn houding. Dat mag op mijn werk dan weer wel (maar dat gaat me niet lukken, een hele dienst, hahaha).
Alle reacties Link kopieren Quote
Nietveelmaargenoeg schreef:
04-05-2024 08:11
Leuke opvolger, dit topic.

Sexy is inderdaad in the eye of the beholder denk ik. Maar in het algemeen denk ik zeker wel dat het tonen van borsten en billen als sexy wordt gezien. Ik werk in de zorg, en daar zijn specifieke richtlijnen voor. Geen decolleté, tot minstens de knie bedekt, en schouders ook bedekt. Geen overdadige make-up. Oftewel blote schouders, bovenbenen of decolleté en veel make-up wordt als te sexy beschouwd (in deze context).
Dit wilde ik net typen. Ik werk ook in de zorg en daar staat zelfs in het protocol dat rokjes en jurken niet gedragen mogen worden. ( Ik werk dan ook met cliënten die vaak ontremd zijn ). Dus draag ik lange broeken met een blouse of een t-shirt in de zomer. Pumps of hakken kunnen niet omdat je soms moet rennen op alarm. Lange tunieken of blousjes zijn niet handig vanwege sleutels en alarm die je aan je broek moet dragen. Het is dus best beperkt wat je kunt dragen.

Zodoende bezit ik steeds minder jurken en rokjes. Vind het wel prima eigenlijk. Zoals iemand hierboven al zei voelen hakken en strakke kleding ( al dan niet van slechte stof ) nogal gedateerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed me wel graag "sexy" als ik uit ga. Decolleté, kort topje, minirokje, hoge laarzen - maar niet allemaal tegelijk. Bij een crop top draag ik een baggy broek, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet. Nooit eigenlijk. Ik heb wel een gave stijl. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed me classy. Maar ik heb een goed figuur en dat verhul ik niet en dat wordt door sommigen als sexy gezien. Ik draag veel blousen en die kunnen prachtig sensueel open hangen. En wat iemand als schreef: Ik doseer wat er te zien is. Strakke broek, betekent een ruime top erop. Strakke top, dan een ruime broek.
BassVick schreef:
04-05-2024 09:02
Dit wilde ik net typen. Ik werk ook in de zorg en daar staat zelfs in het protocol dat rokjes en jurken niet gedragen mogen worden. ( Ik werk dan ook met cliënten die vaak ontremd zijn ). Dus draag ik lange broeken met een blouse of een t-shirt in de zomer. Pumps of hakken kunnen niet omdat je soms moet rennen op alarm. Lange tunieken of blousjes zijn niet handig vanwege sleutels en alarm die je aan je broek moet dragen. Het is dus best beperkt wat je kunt dragen.

Zodoende bezit ik steeds minder jurken en rokjes. Vind het wel prima eigenlijk. Zoals iemand hierboven al zei voelen hakken en strakke kleding ( al dan niet van slechte stof ) nogal gedateerd.

Op mijn werk gelden ook kleding regels. Slippers, open schoenen, blote armen of benen, no go!
Is vooral een stukje veiligheid maar met een laag uitgesneden blouse of kort rokje wil je op mijn werkplek ook echt níet rondlopen. Weet wel een aantal cliënten die daar, om het zo maar even te noemen, nogal vervelend door kunnen worden.
Vorig jaar nog een mail naar sommige ouders moeten sturen over kledingvoorschriften. Sommige cliënten kwamen nog net niet in bikini aanzetten. De 'beter niet bukken' outfit noemde we dat gekscherend. Maar goed, we ondervonden daar meer dan eens ongewenst gedrag door bij andere cliënten.
Beetje off topic dit😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
04-05-2024 06:29
Als ik denk aan je sexy kleden dan zie ik Gloria voor me, uit Modern Family. Die kleedt zich sexy in mijn ogen. Strak jurkjes, hakken, etc. Dat vind ik sexy. Zelf heb ik ook een aantal strakke jurkjes en een soortgelijk figuur als zij, dus ook zandloper met grote voorgevel. Als ik uitga doe ik dus zo'n jurkje aan en hakken er onder en dan voel ik me erg sexy. Maar ik voel me net zo sexy en mooi in een van mijn vintage jurken met swing rok er onder. Ik kleed me graag vrouwelijk en accentueer mijn boezem wel dus ik hou van lagere topjes ( niet te laag ).
Hotpants en andere korte broeken staan me niet omdat ik toch wel brede bovenbenen heb, daar voel ik me niet fijn in. Hele korte rokjes idem dito.

Ik kleed me dus voornamelijk vrouwelijk en vintage met veel rokken en jurken met warmer weer en anders gewoon een leuke broek en een laag topje of bloesje.

Ik heb van Tan van Queer eye geleerd dat je nooit je kont en je borsten er tegelijkertijd uit moet laten hangen, dat staat dus trashy in zijn ogen. Leg het accent op een van de twee, dus niet een super kort broekje en een laag topje maar een laag topje en een lange broek of een leuke langere rok.
Hier ook een hoop strakke jurkjes. Hotpants heb ik nog nooit gedragen en voel daar niet prettig in. Ook korte rokken in broekriemlengte. Ik draag pumps of Ballerina's in verschillende kleuren. Modern family ken ik niet.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou van strakke jurkjes en laarzen met hak eronder. Dan voel ik mij sexy. Op mijn werk draag ik altijd nette kleding en als ik vrij ben een spijkerbroek en sneakers of pumps. Als ik uitga op de sexy toer of juist niet. Net hoe ik mij voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me soms ook wel eens af waaróm mensen sexy gevonden willen worden.
Voor wie doe je dat nou eigenlijk? Zeker als je al een partner hebt en dus niet per se meer "op zoek" bent....natuurlijk wil je er wel gewoon verzorgd en vrouwelijk uitzien. Maar van die vrouwen die dan bijvoorbeeld de hele dag op hakken door de Efteling gaan lopen met hun man/vriend/gezin....... ik vraag me dan oprecht af waarom je jezelf dat aandoet en voor wie eigenlijk.
Ik moet daar altijd een beetje om lachen, vind het nogal misplaatst en dus totaal niet sexy ook
vlokkenopjebrood wijzigde dit bericht op 04-05-2024 13:26
11.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
04-05-2024 12:21
Ik vraag me soms ook wel eens af waaróm mensen sexy gevonden willen worden.
Voor wie doe je dat nou eigenlijk? Zeker als je al een partner hebt en dus niet per se meer "op zoek" bent....natuurlijk wil je er wel gewoon verzorgd uitzien. Maar van die vrouwen die dan bijvoorbeeld de hele dag op hakken door de Efteling gaan lopen met hun man/vriend/gezin....... ik vraag me dan oprecht af waarom je jezelf dat aandoet en voor wie eigenlijk.
Ik moet daar altijd een beetje om lachen, vind het nogal misplaatst en dus totaal niet sexy ook
Ik had vroeger een vriendin en die kwam erachter dat ik kleding had om in uit te gaan en kleding voor 'gewoon'.
Ze zei toen: ik wil er iedere dag op mijn best uitzien.
Dat vond ik een goeie en heb dat ook vastgehouden.
Ik heb wel gelegenheids outfits maar ze weten op mijn werk ook al: er hoeft maar een stoeptegel een jubileum te vieren en ik en nog wat collega's komen in vol ornaat aan.
Zonde om kleding waar je je goed in voelt in de kast te hebben hangen, en als je op hakken en zo KAN rondlopen waarom niet. Ik denk dan altijd: living her best life.
Toch leuk.

Ik heb alleen ook een kennisje gehad wiens man erop stond dat ze zich zo kleedde en dat vind ik dan een ander verhaal. Maar ik ken zat vrouwen die zich gewoon heel fijn voelen in dat soort outfits.
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
04-05-2024 12:21
Ik vraag me soms ook wel eens af waaróm mensen sexy gevonden willen worden.
Voor wie doe je dat nou eigenlijk? Zeker als je al een partner hebt en dus niet per se meer "op zoek" bent....natuurlijk wil je er wel gewoon verzorgd uitzien. Maar van die vrouwen die dan bijvoorbeeld de hele dag op hakken door de Efteling gaan lopen met hun man/vriend/gezin....... ik vraag me dan oprecht af waarom je jezelf dat aandoet en voor wie eigenlijk.
Ik moet daar altijd een beetje om lachen, vind het nogal misplaatst en dus totaal niet sexy ook

Ik vind al geen issue toen ik nog niet aan de vaste relaties bezig was, snap geheel niet waarom je je kleed voor anderen op die manier. Was ook niet op zoek steeds.

Iemand kan je ook sexy vinden om je lach en uitstraling, je acties, de manier waarop je praat, wat je zegt en denkt.
Heb het ook bij mannen, ik vind andere dingen belangrijk en sexy.
De strakke broeken en open shirts en opgepompte lichamen zijn dus echt niet aantrekkelijk, alles behalve.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
03-05-2024 15:21
Dat stelt dan ook helemaal niemand hier.
Vroeger wel helaas. Voelde me vreselijk, alsof cup b stom was en niet normaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitstraling,houding,dat vind ik ook erg belangrijk. Je kunt nog zo sexy gekleed gaan. Maar als je erbij loopt als een chagrijn dan ben je in mijn ogen niet sexy...als ik dat zo mag zeggen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Sexy en vulgair is sowieso niet hetzelfde. Een korte rok is niet perse sexy en inkijk ook niet.

Gloria uit Modern Family maakt vooral de animal print het ordinair, minus de animalprint draag ik zoiets wel tijdens het uitgaan. Ik heb bijvoorbeeld en vergelijkbaar overslagjurkje in het donkergroen: https://www.shopyourtv.com/modern-famil ... rap-dress/
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
04-05-2024 12:51
Ik had vroeger een vriendin en die kwam erachter dat ik kleding had om in uit te gaan en kleding voor 'gewoon'.
Ze zei toen: ik wil er iedere dag op mijn best uitzien.
Dat vond ik een goeie en heb dat ook vastgehouden.


Ja dat is op zich een goeie instelling natuurlijk
Maar jezelf gaan pijnigen door van 10:00 tot 18:00 door een pretpark te sjouwen op torenhoge hakken? Sorry maar dat is gewoon zelfmarteling
En volgens mij is dat dan puur voor de man/vriend die daarbij is en vindt dat dat hoort of omdat ze zelf graag de hele dacht aandacht van mannen willen? Daar begrijp ik dus vrij weinig van
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
03-05-2024 14:08
Ik kleed me heel wisselend. Echt bloot is het tegenwoordig niet meer echt, hoewel ik vroeger wel hele korte rokjes droeg, want mijn benen zijn echt mijn sterke punt.

Maar ik draag wel rustig een strakke kokerjurk, of iets met een diepe blote rug. Diepe v-hals ook wel (maar ik heb kleine borsten). Strakke leren broek. Iets transparants voor een feest. Maar net zo vaak een coltrui of een oversized jeans of wijde plooibroek met los shirt. Of een soort vintage bloes met de kraag tot boven dicht geknoopt. Ik heb echt letterlijk van alles. Wel is het vrijwel altijd enigszins opvallend.

“Sexy” zit bij mij meer in dingen als een wit overhemd dat ik maar met twee knoopjes dichtdoe ofzo (in de zomer). Ik vind mezelf vaak sexy gekleed. Mannen denken daar wellicht anders over.
Hier ook vanalles in de kast en wat ik ook draag. Ik houd best van sexy maar wel subtiel. Blote rug, strakke broeken (ik heb een goeie kont en ook een mooie niet te grote voorgevel). Bij mij id het altijd of of en niet en en, dus geen kort rokje en een decolettee. Een van beiden vind ik smaakvoller. Als ik uitga is een transparante top ook leuk met een bh eronder. Ik wel van de figure hugging clothes want heb een slank figuur met mooie rondingen. Ik voel me ook wel sexy in mijn kleren. Zelfs een jeans combineer ik op een manier dat het er niet doorsnee uitziet. Sneakers onder een rokje of jurkje vind ik een no go, veel te lomo en niet elegant of sexy.
Alle reacties Link kopieren Quote
amby schreef:
03-05-2024 14:54
Heel bloot kleed ik me eigenlijk nooit, tenzij het erg heet is. Ik ga liever voor sexy door zelfverzekerdheid. :biggrin:
Ik liefst voor beiden😊
Alle reacties Link kopieren Quote
koala schreef:
03-05-2024 15:33
Ik vind sieraden sexy of liever gezegd interessant en aantrekkelijk. Zowel bij mannen als bij vrouwen. Daar let ik altijd op bij anderen. Helaas dragen in onze tijd mannen niet zo vaak sieraden; in vroegere tijden bijv. de Renaissance was dat wel zo. En nee, het hoeven geen dure sieraden te zijn, het gaat me meer om de symboolwaarde en goede smaak van de drager.
Eens. Een mooi sieraad kan een lichaamsdeel erg mooi uitlichten en benadrukken. Ook hier vind ik subtiel weer het mooist. Bij een man kan het ook heel sexy zijn mits subtiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
04-05-2024 13:09
Ik vind al geen issue toen ik nog niet aan de vaste relaties bezig was, snap geheel niet waarom je je kleed voor anderen op die manier. Was ook niet op zoek steeds.

Iemand kan je ook sexy vinden om je lach en uitstraling, je acties, de manier waarop je praat, wat je zegt en denkt.
Heb het ook bij mannen, ik vind andere dingen belangrijk en sexy.
De strakke broeken en open shirts en opgepompte lichamen zijn dus echt niet aantrekkelijk, alles behalve.
Sexy kleden doe ik voor niemand anders dan mijzelf. Ik voel me graag sexy en zelfverzekerd en ja, als je dat uitstraalt kijken er mensen naar je. Nou en? Mijn man vond het altijd fijn dat ik elke dag mijn best deed om er goed uit te zien en mijn nieuwe partner ook maar die is wel jaloers en heeft ooit gezegd dat ik me voor hem niet zo hoef op te maken en de kleren aantrekken die ik draag. Ik heb hem voor eens en altijd duidelijk gemaakt dat hij dat nooit meer moet zeggen en dat het mijn zaak is hoe ik me kleed. Zo niet dan is het gewoon klaar.
Ik vind strakke kleding, of zoveel mogelijk vlees tonen, niet perse sexy. Ik vind dat ook heel erg per persoon verschillen.
Kun je het hebben of niet.
Daarbij blijft het ook een kwestie van smaak. Ik kan mannen en vrouwen, in een goed zittend maatpak, best sexy vinden. Mannen in een tanktop (zelfs als ze mooie armen hebben) vind ik gewoon niet mooi. Net als enorme inkijk bij vrouwen. Al hebben je een gevel zoals Pamela, ik hoef het ze niet bijna letterlijk aan te kijken. Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk. Ik kan me in een coltrui, met leuke sieraden en mijn haar knap, prima seksy voelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
04-05-2024 13:17
Sexy en vulgair is sowieso niet hetzelfde. Een korte rok is niet perse sexy en inkijk ook niet.

Gloria uit Modern Family maakt vooral de animal print het ordinair, minus de animalprint draag ik zoiets wel tijdens het uitgaan. Ik heb bijvoorbeeld en vergelijkbaar overslagjurkje in het donkergroen: https://www.shopyourtv.com/modern-famil ... rap-dress/
Dit is niet sexy, eerder tuttig. Alleen die actrice maakt het nog enigszins leuk om te zien, maar dat ligt wat mij betreft zeker niet aan de jurk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven