Mode & Beauty alle pijlers

Hoe sexy kleed jij je?

03-05-2024 13:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik ben geen engerd. Ik ben nog steeds mezelf.

Door het topic over de vriend die vond dat vriendin zich niet sexy mocht kleden vroeg ik me af: hoe sexy kleden vrouwen zich dan? Wat is sexy? En wanneer is dat gepast?

Want ik bedacht me dat ik me eigenlijk nooit sexy kleed denk ik.

In de zomer draag ik graag een korte jurk met v-hals, soms een korte rok, maar meestal een korte broek. Verder draag ik vaak spijkerbroeken.

Ik voel me niet sexy als ik veel inkijk heb of een heel korte rok aan heb. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
04-05-2024 13:28
Ja dat is op zich een goeie instelling natuurlijk
Maar jezelf gaan pijnigen door van 10:00 tot 18:00 door een pretpark te sjouwen op torenhoge hakken? Sorry maar dat is gewoon zelfmarteling
En volgens mij is dat dan puur voor de man/vriend die daarbij is en vindt dat dat hoort of omdat ze zelf graag de hele dacht aandacht van mannen willen? Daar begrijp ik dus vrij weinig van
Nou, weet ik niet hoor. Tegenwoordig loopt alles en iedereen op sneakers maar dat was niet altijd zo. Zeker niet op kantoor of erger nog, bij een uitvaart (toevallig laatst meegemaakt, de helft van de gasten op sneakers). Voordat die dingen zo gigantisch in de mode kwamen, waren die alleen voor gabbers en voor de mensen die op dat moment toevallig gingen sporten. En best veel mensen, waaronder ik, hadden dus ook helemaal niet zoiets als een sportschoen in hun standaard garderobe. Toen kon je kiezen, of hippe schoenen met hak, of dr Martens/legerkistjes maar dat was voor mij te alto, of omaschoenen (van die degelijke leren dingen zonder of met minimale hak). Ik ging als twintiger ook overal op hakken heen. En naar de Efteling echt heus niet op naaldhakken, maar zo'n laars met stevige blokhak echt wel. Ik kon daar ook prima op lopen, nooit last van voeten/knieen of wat dan ook.
Maar inmiddels heb ik het afgeleerd, door het werken in de zorg in combinatie met de mode die het opeens ok maakt om ook in je vrije tijd op sportschoenen rond te lopen. Als ik nu eens een feestje heb dan hebben mijn voeten het moeilijk. Maar als je gewend bent om op hakken te lopen dan gaat dat prima, ook in de Efteling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed me nooit sexy. Wel vrouwelijk.
Tegelijkertijd “modest”.

In de ogen van anderen wellicht truttig/conservatief omdat ik niet kies voor lage topjes (zoals dat hier omschreven wordt) en mijn borsten als uithangbord.

Maar goed, de reden dat ik er niet sexy bij wil lopen, wordt dan ook tegenwoordig gepropageerd als conservatief.

Prima. Maar voor mij gaat het veeleer om femininity dan om feminism. Wereld van verschil.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
04-05-2024 12:21
Ik vraag me soms ook wel eens af waaróm mensen sexy gevonden willen worden.
Voor wie doe je dat nou eigenlijk? Zeker als je al een partner hebt en dus niet per se meer "op zoek" bent....natuurlijk wil je er wel gewoon verzorgd en vrouwelijk uitzien. Maar van die vrouwen die dan bijvoorbeeld de hele dag op hakken door de Efteling gaan lopen met hun man/vriend/gezin....... ik vraag me dan oprecht af waarom je jezelf dat aandoet en voor wie eigenlijk.
Ik moet daar altijd een beetje om lachen, vind het nogal misplaatst en dus totaal niet sexy ook
Dat je een partner hebt wil niet zeggen dat je niet op zoek kan zijn. ;)

Voor mij is het simpelweg dat ik mijzelf fijn voel in nietsverhullende kleding. Ik heb een mooi figuur, waar ik hard voor werk. Het is leuk als je daar positieve reacties op krijgt vind ik.

Ik snap zelf niet waarom sommigen het in het negatieve willen trekken. De een kleedt zich wat meer opvallend. De ander liever wat meer understated of casual. Het gaat er toch gewoon om waar iemand zich goed in voelt? Daar hoef je een ander toch niet om uit te lachen, of ordinair te vinden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 14:01
Sexy kleden doe ik voor niemand anders dan mijzelf. Ik voel me graag sexy en zelfverzekerd en ja, als je dat uitstraalt kijken er mensen naar je. Nou en? Mijn man vond het altijd fijn dat ik elke dag mijn best deed om er goed uit te zien en mijn nieuwe partner ook maar die is wel jaloers en heeft ooit gezegd dat ik me voor hem niet zo hoef op te maken en de kleren aantrekken die ik draag. Ik heb hem voor eens en altijd duidelijk gemaakt dat hij dat nooit meer moet zeggen en dat het mijn zaak is hoe ik me kleed. Zo niet dan is het gewoon klaar.

Ik snap dit ook weer niet helemaal: sexy outfits hebben niets meer of minder met zelfverzekerd zijn en verzorgd erbij lopen of er goed uitzien te maken dan bij de mensen die geen sexy outfits aan hebben. Niets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het aandachttrekkerij is, moet soms best kunnen maar het is niet in elke situatie gepast. Mensen die een spijkerbroek naar het theater of een begrafenis gaan snap ik niet, maar mensen die ongepast sexy naar een begrafenis of bruiloft gaan ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nietveelmaargenoeg schreef:
04-05-2024 16:17
Nou, weet ik niet hoor. Tegenwoordig loopt alles en iedereen op sneakers maar dat was niet altijd zo. Zeker niet op kantoor of erger nog, bij een uitvaart (toevallig laatst meegemaakt, de helft van de gasten op sneakers). Voordat die dingen zo gigantisch in de mode kwamen, waren die alleen voor gabbers en voor de mensen die op dat moment toevallig gingen sporten. En best veel mensen, waaronder ik, hadden dus ook helemaal niet zoiets als een sportschoen in hun standaard garderobe. Toen kon je kiezen, of hippe schoenen met hak, of dr Martens/legerkistjes maar dat was voor mij te alto, of omaschoenen (van die degelijke leren dingen zonder of met minimale hak). Ik ging als twintiger ook overal op hakken heen. En naar de Efteling echt heus niet op naaldhakken, maar zo'n laars met stevige blokhak echt wel. Ik kon daar ook prima op lopen, nooit last van voeten/knieen of wat dan ook.
Maar inmiddels heb ik het afgeleerd, door het werken in de zorg in combinatie met de mode die het opeens ok maakt om ook in je vrije tijd op sportschoenen rond te lopen. Als ik nu eens een feestje heb dan hebben mijn voeten het moeilijk. Maar als je gewend bent om op hakken te lopen dan gaat dat prima, ook in de Efteling.
Wat een onzin. Ik liep jaren 70 al met stoffen al stars. Nooit hakken gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
04-05-2024 16:27
Ik kleed me nooit sexy. Wel vrouwelijk.
Tegelijkertijd “modest”.

In de ogen van anderen wellicht truttig/conservatief omdat ik niet kies voor lage topjes (zoals dat hier omschreven wordt) en mijn borsten als uithangbord.

Maar goed, de reden dat ik er niet sexy bij wil lopen, wordt dan ook tegenwoordig gepropageerd als conservatief.

Prima. Maar voor mij gaat het veeleer om femininity dan om feminism. Wereld van verschil.

Wat is dat toch bij jou dat élke reactie hierover moet gaan? Lachwekkend wordt het, doet me zo denken aan een aantal mensen die ik in het echt het padje af heb zien gaan.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
04-05-2024 16:50
Ik snap dit ook weer niet helemaal: sexy outfits hebben niets meer of minder met zelfverzekerd zijn en verzorgd erbij lopen of er goed uitzien te maken dan bij de mensen die geen sexy outfits aan hebben. Niets.
Voor die persoon dus wel.
De een wordt zelfverzekerd van een paar hakken, de ander van een lekker ruimvallende shirt waar je je de hele dag verder geen zorgen over hoeft te maken want valt over de kont en is bedekkend.
Als ik iets spannendd moet doen kleed ik me ook ernaar. En dat is vaak wel 'sexy', ik doe mijn haar los, maak me op, zorg ervoor dat ik een goeie bh aan heb etc.
Echt tot op het ondergoed aan toe.
Niet voor de ander want die ziet mijn lingerie niet, maar daar voel ik me beter bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
04-05-2024 16:27
Ik kleed me nooit sexy. Wel vrouwelijk.
Tegelijkertijd “modest”.

In de ogen van anderen wellicht truttig/conservatief omdat ik niet kies voor lage topjes (zoals dat hier omschreven wordt) en mijn borsten als uithangbord.

Maar goed, de reden dat ik er niet sexy bij wil lopen, wordt dan ook tegenwoordig gepropageerd als conservatief.

Prima. Maar voor mij gaat het veeleer om femininity dan om feminism. Wereld van verschil.
Ik vind dat altijd zo grappig, die modest opvattingen.
Vooral toen die gebreide outfits in waren. Super modest hoor, in je bodytight beige outfit anderen judgen omdat die wel wat decollete laten zien. Kind, ik zie je hele 'pasen en pinksteren'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
04-05-2024 16:27
Maar voor mij gaat het veeleer om femininity dan om feminism. Wereld van verschil.
Wat is een feministische outfit dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 13:39
Ik liefst voor beiden😊
Dat is een goede combinatie. :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Nietveelmaargenoeg schreef:
04-05-2024 16:17
Nou, weet ik niet hoor. Tegenwoordig loopt alles en iedereen op sneakers maar dat was niet altijd zo. Zeker niet op kantoor of erger nog, bij een uitvaart (toevallig laatst meegemaakt, de helft van de gasten op sneakers). Voordat die dingen zo gigantisch in de mode kwamen, waren die alleen voor gabbers en voor de mensen die op dat moment toevallig gingen sporten. En best veel mensen, waaronder ik, hadden dus ook helemaal niet zoiets als een sportschoen in hun standaard garderobe. Toen kon je kiezen, of hippe schoenen met hak, of dr Martens/legerkistjes maar dat was voor mij te alto, of omaschoenen (van die degelijke leren dingen zonder of met minimale hak). Ik ging als twintiger ook overal op hakken heen. En naar de Efteling echt heus niet op naaldhakken, maar zo'n laars met stevige blokhak echt wel. Ik kon daar ook prima op lopen, nooit last van voeten/knieen of wat dan ook.
Maar inmiddels heb ik het afgeleerd, door het werken in de zorg in combinatie met de mode die het opeens ok maakt om ook in je vrije tijd op sportschoenen rond te lopen. Als ik nu eens een feestje heb dan hebben mijn voeten het moeilijk. Maar als je gewend bent om op hakken te lopen dan gaat dat prima, ook in de Efteling.
Klopt. En ik vind die sneakers overal en altijd ook maar saai en vaak niet gepast zoals idd op een uitvaart of bruiloft. Maar misschien ben ik gewoon ouderwets zouden mijn kinderen zeggen. Hakken geven een mooie houding mits je erop kunt lopen natuurlijk. Ik ga meestal voor niet al te hoog maar een cm of 5.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
04-05-2024 16:50
Ik snap dit ook weer niet helemaal: sexy outfits hebben niets meer of minder met zelfverzekerd zijn en verzorgd erbij lopen of er goed uitzien te maken dan bij de mensen die geen sexy outfits aan hebben. Niets.
Voor mij wel. Ik ben trots op mijn lichaam en in een sexy outfit voel ik me nog zelfverzekerder dan in een oversized trui. Ik vind het leuk als mensen mijn figuur zien. Let wel; ik zie er nooit ordinair uit! Het is geen hotter than my daughter. Als ik me mooi kleed voelt dat verzorgd voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
04-05-2024 18:53
Voor die persoon dus wel.
De een wordt zelfverzekerd van een paar hakken, de ander van een lekker ruimvallende shirt waar je je de hele dag verder geen zorgen over hoeft te maken want valt over de kont en is bedekkend.
Als ik iets spannendd moet doen kleed ik me ook ernaar. En dat is vaak wel 'sexy', ik doe mijn haar los, maak me op, zorg ervoor dat ik een goeie bh aan heb etc.
Echt tot op het ondergoed aan toe.
Niet voor de ander want die ziet mijn lingerie niet, maar daar voel ik me beter bij.
Of zit gewoon lekker. Ook al zo bijzonder dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
04-05-2024 16:27
Ik kleed me nooit sexy. Wel vrouwelijk.
Tegelijkertijd “modest”.

In de ogen van anderen wellicht truttig/conservatief omdat ik niet kies voor lage topjes (zoals dat hier omschreven wordt) en mijn borsten als uithangbord.

Maar goed, de reden dat ik er niet sexy bij wil lopen, wordt dan ook tegenwoordig gepropageerd als conservatief.

Prima. Maar voor mij gaat het veeleer om femininity dan om feminism. Wereld van verschil.
Geen idee wat dit nu weer moet betekenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
04-05-2024 18:42
Wat is dat toch bij jou dat élke reactie hierover moet gaan? Lachwekkend wordt het, doet me zo denken aan een aantal mensen die ik in het echt het padje af heb zien gaan.

Volgens mij verwar je me met iemand anders, want ik heb het hier niet zo vaak over. Misschien een keer of twee/drie.
Ik heb het wel vaak over mijn voedingspatroon, waar jij inderdaad met regelmaat heerlijk op aanslaat.

Oh, en wat betreft je laatste zin, dat heb ik nou ook bij jou. En dus ga ik weer verder met mijn LaFolie-beleid: lekker negeren.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
04-05-2024 12:21
Ik vraag me soms ook wel eens af waaróm mensen sexy gevonden willen worden.
Voor wie doe je dat nou eigenlijk? Zeker als je al een partner hebt en dus niet per se meer "op zoek" bent....natuurlijk wil je er wel gewoon verzorgd en vrouwelijk uitzien. Maar van die vrouwen die dan bijvoorbeeld de hele dag op hakken door de Efteling gaan lopen met hun man/vriend/gezin....... ik vraag me dan oprecht af waarom je jezelf dat aandoet en voor wie eigenlijk.
Ik moet daar altijd een beetje om lachen, vind het nogal misplaatst en dus totaal niet sexy ook
Voor mij staat mijn kleding volledig los van of ik een partner zoek. Ik draag vaak kleding die ik mooi of “sexy” vind, maar waar de gemiddelde man niets aan vindt. Maar ook naar een date trek ik gewoon aan wat ik wil.

Ik zal niet op hakken naar de Efteling gaan, maar ik snap best dat mensen zich daar gewoon fijn bij voelen. Niet dat ze daarom een man bij de Efteling proberen te scoren.

Waarschijnlijk kost het dragen van hakken jou gewoon meer moeite dan sommige andere mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
04-05-2024 16:53
Omdat het aandachttrekkerij is, moet soms best kunnen maar het is niet in elke situatie gepast. Mensen die een spijkerbroek naar het theater of een begrafenis gaan snap ik niet, maar mensen die ongepast sexy naar een begrafenis of bruiloft gaan ook niet.
Nee dat vind ik ook niet kunnen. Bij een begrafenis houd ik zeker rekening met de lengte van mijn rok en dat het niet bloot is. Gewoon netjes. En zwart want dat vind ik mooi bij een begrafenis. Op een bruiloft mag het dan weer wel uitbundiger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
04-05-2024 18:56
Ik vind dat altijd zo grappig, die modest opvattingen.
Vooral toen die gebreide outfits in waren. Super modest hoor, in je bodytight beige outfit anderen judgen omdat die wel wat decollete laten zien. Kind, ik zie je hele 'pasen en pinksteren'.
:HA: die kende ik nog niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
04-05-2024 20:23
Of zit gewoon lekker. Ook al zo bijzonder dit.
Kan ook. Whatever. Maar de discussie was niet: hoe comfortabel kleed jij je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
04-05-2024 18:53
Voor die persoon dus wel.
De een wordt zelfverzekerd van een paar hakken, de ander van een lekker ruimvallende shirt waar je je de hele dag verder geen zorgen over hoeft te maken want valt over de kont en is bedekkend.
Als ik iets spannendd moet doen kleed ik me ook ernaar. En dat is vaak wel 'sexy', ik doe mijn haar los, maak me op, zorg ervoor dat ik een goeie bh aan heb etc.
Echt tot op het ondergoed aan toe.
Niet voor de ander want die ziet mijn lingerie niet, maar daar voel ik me beter bij.
Ja lingerie daar begint het bij mij ook mee. Ik heb trouwens alleen nog maar mooie lingerie en alle lelijke degelijke saaie dingen weggegooid enkele jaren geleden. Onder mijn kleding ben ik altijd sexy en dat wetende kan ik me ook sexy voelen in een jeans of gewonere outfit. Ik draag ook graag kousen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
04-05-2024 20:25
Geen idee wat dit nu weer moet betekenen.

Dat er een verschil tussen bestaat en ik veel meer neig naar femininity dan naar feminism. De makkelijke vertaling (en dat gebeurt ook regelmatig) is dan te zeggen dat femininity een soort terugkeer naar de tradvrouw is, met haar rol achter achter het fornuis en het aanleveren de sloffen van haar man. En dat is het allerminst. Het is omarmen wat je vrouw maakt. Op een vrouwelijke manier. Zonder dat je je hoeft te bewijzen dat je echt wel alles kunt dragen en zou moeten kunnen dragen als vrijgevochten vrouw.
En dat maakt echt niet meteen dat je dagelijks in je lange zwarte jurk, je haren in een knot en zondag me hoed op loopt.

En uiteraard bestaat er ook niet zoiets als feministische kleding (of je moet denken aan de tuinbroek van de jaren '80, maar dat is ook wel erg cliche).

Denk bij de manier hoe ik me kleed aan het klassieke beeld van de Franse vrouw. Verfijnd. Natuurlijke materialen. Vrouwelijk. En niet aan lage topjes, strakke broeken, etc.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dit wel een leuk topic. Ik moet nu ineens denken aan mijn vriend (wij wonen niet samen) die elke avond in zijn huisbroek schiet maar mij wel graag in mooie kleren ziet. Ik heb al proberen duidelijk te maken dat ik een joggingbroek nou niet echt flatteus vind maar ja, zijn huis zijn broek. Als we uitgaan kleedt hij zich gelukkig wel mooi en is nog erger dan ik qua hoeveelheid tijd die hij kwijt is aan iets uitkiezen. Zelf weet ik meestal heel snel wat ik wannee aan wil. Ligt aan mijn stemming.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 20:27
Nee dat vind ik ook niet kunnen. Bij een begrafenis houd ik zeker rekening met de lengte van mijn rok en dat het niet bloot is. Gewoon netjes. En zwart want dat vind ik mooi bij een begrafenis. Op een bruiloft mag het dan weer wel uitbundiger.
Een rok of jurk gaat dan tot op de knie bij mij of zelf langer. Zwart hoeft meestal niet meer. Maar qua kleuren zou ik het zelf ook niet te uitbundig
doen tijdens een uitvaart. Ik denk dan meer aan kleuren zoals donkerblauw,donkergroen of donkerrood b.v. in combinatie met nette schoenen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 20:34
Ja lingerie daar begint het bij mij ook mee. Ik heb trouwens alleen nog maar mooie lingerie en alle lelijke degelijke saaie dingen weggegooid enkele jaren geleden. Onder mijn kleding ben ik altijd sexy en dat wetende kan ik me ook sexy voelen in een jeans of gewonere outfit. Ik draag ook graag kousen.
Het leuke aan een jeans vind ik dat je veel dingen daarmee kunt combineren zoals een top of bloes met of zonder decolleté,een shirt of trui en als je in een sportieve bui bent draag je sneakers en andere nette schoenen.
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven