Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel broeken heb jij?

15-05-2021 20:27 116 berichten
Ik ben mijn kledingkast zomerklaar aan het maken (en nu het weer nog :biggrin: )

Ik probeer alleen nog maar dingen over te houden die heel zijn, dus ook geen verwassen onderhemdjes met gaatjes van een riem meer bijvoorbeeld. Verder moet het kwalitatief goed zijn, tijdloos en lang meegaan. Ik wil niets meer in de kast hebben wat ik niet draag of nergens anders mee kan combineren.

Ik heb een aantal dingen nieuw besteld, heel veel weggegooid/verkocht en ben nu bij de onderkleding aanbeland. Rokken draag ik bijna nooit. De zwarte jeans van Mango/Zara/H&M die na 1 keer wassen grijs met strepen en waar je het elastiek ziet zitten zijn gaan weg. Maar wat moet er voor in de plaats komen?

Ik zit nu te denken aan:
- 2 pantalons, zwart en donkerblauw
- 2 normale jeans, licht en donker
- witte broek
- zwarte skinny
- zwarte flared broek

Aanvulling: korte broeken moeten er ook komen! Hoeveel? 3? En wat voor soort? :mrgreen:

Hebben jullie tips? Hoeveel broeken hebben jullie, wat voor soort en van welk merk?
2 spijkerbroeken
1 joggingbroek
1 sportbroek.
2 korte broeken.
Alle reacties Link kopieren
1 spijkerbroek
2 joggingbroeken
1 capri broek van linnen
1 lange linnenbroek

Maar ik draag vooral jurkjes en tunieken met legging.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het volgende:
- 4 redelijk nieuwe skinny jeans in verschillende kleuren
- 1 oude skinny jeans die ik gebruik wanneer ik in de tuin bezig ben
- 1 pantalon
- 2 van die zomer broeken
- 4 korte broeken (shorts)

Ik heb jaren een witte broek gehad maar in de praktijk droeg ik die nooit waardoor ik zo'n broek niet meer heb. Dat van de zwarte broeken herken ik, na een aantal keren wassen vervaagt de kleur.

De merken zijn meestal Mango, H&M, New Look, Boohoo, Asos.
Alle reacties Link kopieren
Maar wil je dan alleen maar basics in de kast? Dan lijkt me dat wat je hebt staan prima.

Ik herken wat je zegt dat je alleen nog kwaliteit in de kast wil, wat echt mooi is en je graag draagt, maar ik zou zeker niet alleen maar voor basics gaan. Maar dat is puur mijn smaak/stijl natuurlijk.

Voor de zomer heb ik ook (dunne) broeken in luchtige stoffen, in knalroodrood, met patronen, lichtblauw... etc. niet van die alladin broeken hoor, maar nette broeken waarmee ik naar mn werk kan. Zo’n vrolijke broek combineert prima met een mooie witte blouse of met iets anders vrolijks natuurlijk. Gekocht bij oa Fabienne Chapot en Samsoe&Samsoe, dus die merken kan ik aanraden. Andere vrolijke kwaliteitsmerken zijn bv Pom Amsterdam of Ganni... zulke kleding is ook nog best prima tweedehands of via bv otrium oid aan te schaffen.
Je hebt gelijk dat ik vooral basics zoek Nina210, dat had ik er misschien bij moeten zeggen. Ik hou wel van print maar ben dat ook snel weer zat. Het is nu vooral noodzaak om alles aan te vullen want ik heb nu nog 2 broeken over die wel lekker zitten maar niet zo mooi meer zijn want verwassen. Iets vrolijks kan altijd nog, maar dan wil ik wel eerst de basis op orde hebben :) bedankt voor je tips mbt de merken!
Alle reacties Link kopieren
Korte broeken draag ik niet echt. Korte spijkerbroek in 2 kleuren en dat is t wel. Verder vooral jurkjes. Is een verzameling die in de loop daar jaren is gegroeid... zoals mijn hele kast eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Aan mij heb je niks. Ik heb namelijk precies nul broeken, tenzij je mijn pyamabroeken meetelt, dan heb ik er drie.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Drie blauwe spijkerbroeken en een zwarte en een witte, twee katoenen chino's, twee palazzobroeken, twee 7/8 broeken. Twee bermuda's. Twee joggingbroeken voor thuis en sport.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
15-05-2021 20:27
Ik ben mijn kledingkast zomerklaar aan het maken (en nu het weer nog :biggrin: )
Wat fijn dat je ook meteen het weer zomerklaar gaat maken.
:yes:
Palmbomen-zijn-cool schreef:
15-05-2021 20:27
Ik heb een aantal dingen nieuw besteld, heel veel weggegooid/verkocht en ben nu bij de onderkleding aanbeland. Rokken draag ik bijna nooit. De zwarte jeans van Mango/Zara/H&M die na 1 keer wassen grijs met strepen en waar je het elastiek ziet zitten zijn gaan weg. Maar wat moet er voor in de plaats komen?
Het aantal jeans die je hebt weggegooid.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
15-05-2021 20:27
Hoeveel broeken hebben jullie, wat voor soort en van welk merk?
Ik denk dat ik 4 jeans heb, al weet ik niet waarom want die draag ik nooit. En daarnaast heb ik 3 normale broeken. Die draag ik ook bijna nooit.
Ik heb minstens 25 rokken en jurken.

Vanwege onze pup en de vele wandelingen draag ik de laatste tijd wel vaak een joggingbroek, ik heb er 6.
En nog 4 sportleggings.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor broeken van (kwalitatief goede!) travelstof gaan. Altijd netjes, maar kan ook casual. In tig kleuren te verkrijgen. Hoeft ze niet te strijken, pluizen niet, snel droog, blijven mooi.
piepp wijzigde dit bericht op 15-05-2021 20:48
0.52% gewijzigd
Veranderling schreef:
15-05-2021 20:44
Wat fijn dat je ook meteen het weer zomerklaar gaat maken.
:yes:

Het aantal jeans die je hebt weggegooid.

(...)
Wat leuk een pup :heart:

Als ik moet terugkopen hoeveel ik er heb weggedaan ga ik failliet :rofl:

Ik ben een impulsaankoper bij de grote bekende modeketens zoals hier eerder al genoemd. Koop soms iets net te klein omdat ik denk dat ik nog wel ga afvallen en het de laatste maat is in de uitverkoop, net dat ene model wat toch niet lekker zit enzovoort.... :whistle:
Als ik zo naar de aantallen van iedereen kijk lijkt me dat vrij weinig maar dat ligt er denk ik ook aan hoe vaak je wast per week en of je een droger hebt ja of nee.

Ik heb best veel broeken maar een deel past niet goed meer. Als ik alleen de broeken tel die nu goed passen zijn het 3 jeans broeken en 2 shorts. Voor de zomer wil ik nog 1 shortje en 2 linnen broeken bij hebben en nog een maxi dress en een rok of rokje.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 20:50
14.87% gewijzigd
piepp schreef:
15-05-2021 20:45
Ik zou voor broeken van (kwalitatief goede!) travelstof gaan. Altijd netjes, maar kan ook casual. In tig kleuren te verkrijgen. Hoeft de niet te strijken, pluizen niet, snel droog, blijven mooi.
Ik lees dit vaker maar ik weet niet zo goed wat travelstof is :$

Is er een bepaalde materiaalcombinatie dat hieronder kan worden verstaan?
Iets van 12 spijkerbroeken die allemaal kapot zijn en overwegend 15 jaar oud ofzo :@@:

Nu 1 nieuwe broek

En 1001 jurkjes :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb:
2 flared jeans, 1 licht en 1 donker
1 skinny jeans
1 enkellange jeans
1 zwarte flared broek
1 ruitjesbroek
1 korte broek
1 wijde dunne zomerbroek met bloemen
Ik wil gewoon altijd ‘s ochtends met dikke ogen van de slaap iets uit de kast kunnen graaien wat lekker zit en leuk staat :proud:
Ik heb denk ik 3 broeken, de joggingbroek niet meegerekend.. ik draag vooral jurken. Maar uit jouw lijstje zou ik de witte broek weg laten sowieso. Wit trekt bij mij vlekken aan
En korte broeken vind ik lelijk, heb 1 jeans short omdat een jurkje of rokje soms onhandig is
anoniem_402813 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 20:52
20.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uit mn hoofd:
1 donkere bootcut jeans
1 donkere skinny jeans
Groene wijde broek (king louie)
High waist wijde broek (Pied-de-poule)
2 poptrash broeken (zwart en bordeaux)
2 broeken (bijna treggings) (zwart en donkerblauw)
En 3 spijkershorts, denk dat ik er 2 van pas nu.

En een lichte skinny jeans om te klussen.

Als ik wat weg zou doen zou t de donkere skinny zijn.
apatura wijzigde dit bericht op 15-05-2021 20:51
7.25% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
15-05-2021 20:49
Ik wil gewoon altijd ‘s ochtends met dikke ogen van de slaap iets uit de kast kunnen graaien wat lekker zit en leuk staat :proud:
Kleding van travelstof of hoe dat ook heet.

Ik heb er ook veel jurken van. Heerlijk!
TsumTsum schreef:
15-05-2021 20:48
Als ik zo naar de aantallen van iedereen kijk lijkt me dat vrij weinig maar dat ligt er denk ik ook aan hoe vaak je wast per week en of je een droger hebt ja of nee.

Ik heb best veel broeken maar een deel past niet goed meer. Als ik alleen de broeken tel die nu goed passen zijn het 3 jeans broeken en 2 shorts.

Hier inderdaad een heel gezin en geen droger. Elke dag een was, of twee. Elke dag kleding, ene dag licht/wit andere dag donker/spijker.
Alle reacties Link kopieren
2 net nieuwe spijkerbroeken, een licht en een donker
2 oude spijkerbroeken, waarvan 1 doorgesleten
1 nette donkerblauwe pantalon, nooit gedragen want in maart vorig jaar gekocht
2 korte broeken
Ik ben meer een jurkentype.
Alle reacties Link kopieren
Sinds de lockdowns draag ik alleen nog wat ik lekker vind zitten.
Ik loop dus bijna al het jaarrond in joggingbroeken, heb veel uitgezocht / weggedaan en heb nu nog:

1 blauwe jeans
1 zachtgroene jeans
1 tregging gevoerd met fleece voor de winter
2 pantalons voor kantoor
3 nette zwarte joggingbroeken
1 nette zwarte zomerbroek (soort palazzo)
1 zwarte tregging van stretch stof
4 dunne viscose stretch yogabroeken
1 dunne viscose wijde zomerbroek met print
3 nette zomerbroek soort chino model met elastieken tailleband voor naar kantoor
1 korte broek zo’n praktisch wandel ding van de anwb
1 praktische rok met ingebouwd broekje tegen schurende bovenbenen ook vd anwb, weet niet of die dan als broek of rok moet tellen?
Sportkleding niet meegeteld.

Ik koop mijn broeken het liefst bij C&a of Gerry weber wegens de (“Duitse”) pasvorm. Daar past mijn buik en stevige benen tenminste in.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nu vooral in spijkerbroeken, met het thuis werken. Mijn nieuwe donkerblauwe pantalon is een kattenharenmagneet, en als ze op schoot zouden springen zitten er direct ophalen in. Ook mijn leukste jurkjes laat ik dus in de kast hangen.
Ik lees al veel dat er net als ik veel mensen hun ‘goede’ kleding laten hangen ivm het thuiswerken. Ik wil niet dat mijn mooie wollen truien gaan slijten zonder dat iemand ze ziet :rofl:

Maar eigenlijk is dit toch te gek voor woorden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven