Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit aan een winterjas?

22-09-2019 18:00 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd wat jullie uitgeven aan een winterjas. Onlangs tegen een winterjas aangelopen die aan al mijn wensen voldoet. Ik ben veel buiten en deze jas is waterdicht, warm, niet zwaar en hij staat goed! Maar dan de prijs, 450 euro! Heeft ooit iemand dit aan een jas uitgegeven? Ik gok nu op de uitverkoop...
Ik geef voor een goede warme, lichte en waterdichte winterjas gerust 250-300 euro uit. Maar ik woon dan ook in een omgeving waar een goede winterjas nodig is.
Nee, nog nooit! Ik heb heel toevallig een zwarte wollen bij C en A gezien, die ook nog eens goed stond. Toen ik keek naar de prijs was ie nog geen veertig euro! Meenemen dan!
Gemiddeld €100 denk ik.
Het enige dat een dergelijke jas zo duur maakt is het labeltje dat erin zit, voor de rest is het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon polyester.

Ik heb voor op de snor een gewatteerde jas met windvangers nodig. Ben nooit meer kwijt dan 100 euro, vind ik meer dan zat ook.
Nee, nooit. Duurste was een euro of 300.

Maar goed, als je niet elk jaar een nieuwe koopt en van plan bent er tig jaar mee te doen, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
meestal 150 à 170 euro, nog nooit meer in elk geval
Hangt er idd vanaf hoe lang ik er mee doe. Meestal een winterjas 2-3 jaar. Dan mag ie best wat duurder zijn. Al heb ik nog nooit 450 euro uitgegeven voor een winterjas. Meestal tussen de 150 en 200 euro
Ik denk meestal 100-150 euro.
Rond de 150-200 euro is wel mijn max eigenlijk. Maar ik wil dan ook elk jaar een nieuwe winterjas.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig net eentje gekocht voor 120 euro. Meestal betaal ik er dat ongeveer voor. Dat gezegd hebbende kom ik in de winter weinig buiten. Als je er meerdere jaren mee wil doen en veel buiten bent als het koud is zou ik er het geld wel voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het nou uit wat wij uitgeven?
Wat kan je missen en wat is het je waard en hoe lang wil je met de jas doen?
Ik geef max 100 euro aan een winterjas uit gebruik deze dan intensief 2 winters lang en koop dan weer een nieuwe.
Als ik meer te besteden zou hebben zou ik waarschijnlijk verschillenden en kwalitatief betere jassen kopen maar die vrijheid heb ik nu niet.
Dus als je het kan betalen en die jas graag wil zou ik hem gewoon kopen!!
Ooit éénmalig 150 euro.

Tegenwoordig ligt 't maximum toch echt op 80 euro.
Vorig jaar een pracht van een jas gezien aan 120 euro, maar die is toch écht blijven hangen tot in de solden.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind rond de 200 meer dan genoeg maar ieder z'n ding.

Kun je de jas zelf wassen? Zit er geen echt bont op? Zitten er genoeg zakken in voor sleutels?
Hoeveel jaar ben je van plan er mee te doen?
Max 100
Alle reacties Link kopieren
Voor een goede jas rond de 100 euro. Daar doe ik dan zeker 2 jaar mee, soms langer.

Daarnaast heb ik altijd wel een jas extra of 2 voor wandelen of buitenwerkzaamheden. Die mogen dan vies worden en worden vaker gewassen. Dat kunnen goedkope of oude jassen zijn..

Maar 450 euro voor een jas zou ik alleen doen als ik zeker weer dat ik er meerdere jaren mee doe en het niet achteraf een miskoop is.
Als de jas 3 jaar oud is en je er nog steeds blij mee bent ben je het geld alweer vergeten..
Mijn maximale prijs ligt op €500,- al heb ik dat nog nooit daadwerkelijk hoeven uitgeven. Wel een keer een wintersportjas voor €450,- maar die had een heel bijzonder patroon en was verder nergens anders te koop hier in Nederland, verder ook nooit iemand met dezelfde jas gezien. Ik heb het geld er dus voor over als het geen standaard jas is die in elke winkel hangt.
Met zulke bedragen reken ik altijd nog ouderwets terug naar guldens en dan hebben we het hier over 1000 gulden en dat vind ik absurd voor een jas, tenzij de jas geheel is gemaakt van natuurlijke materialen.
Alle reacties Link kopieren
Meestal max E150, maar het ligt aan hoe ik hem wil gebruiken.

Mijn huidige jas is goedkoper en die gaat deze winter nog wel mee. Ik heb het niet snel koud en ga met de auto naar mijn werk. Ik heb dus geen superwarme jas nodig, liever niet zelfs.

Voor hele koude dagen waarop ik veel buiten moet zijn heb ik nog een oudere, wel heel warme jas liggen. Die heb ik vorig jaar niet gedragen...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet veel uit; alles beneden de 800 euro wordt in overweging genomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
22-09-2019 18:06
meestal 150 à 170 euro, nog nooit meer in elk geval
Oja daar doe ik dan wel mee tot wanneer ie echt kapot is of niet meer mooi is. Mijn huidige winterjas heb ik nu 6 jaar. Mijn zomerjas zelfs 9 jaar.
Ik koop geen jas dit jaar.
Heb gister mijn winterjas gewassen en hij kwam als nieuw uit de droger, dus vind ik het onzin om dat ding in een hoek te gooien omdat ik weer eens wat anders wil. Ik geloof dat ik dat alweer een tijdje ontgroeit ben.
Alle reacties Link kopieren
Op een jas bezuinig ik juist niet. Ik moet er mee door weer en wind. Ik koop altijd eentje die perfect is voor wat ik nodig heb en draag em dan ook gerust een jaar of 5. Als een jas dan 500 euro kost dan is dat maar 100 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ergens tussen de 60 en 150, maar als ik een perfecte jas voor minder dan 300 zie zou ik hem zo kopen. Ik ben namelijk extreem kieskeurig met jassen en vindt 99.5% gewoon echt lelijk. Boven de 300 euro vind ik het echt niet waard. Het is en blijft maar een jas.

Mijn huidige winterjas was 120 euro dacht ik en heb ik vorig jaar gekocht. Ik draag al mijn jassen tot ze wat gaan mankeren dus ik doe wel meerdere winters met een winterjas. Denk een winter of 2 minstens, misschien wel 3 of 4.
ugli wijzigde dit bericht op 22-09-2019 18:28
8.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind elk bedrag tot 300 euro wel acceptabel, maar dan draag ik de jas wel meerdere jaren. Ik heb een jaar of 5 geleden een G-star jas gekocht, die was in de sale en daardoor iets van rond de 150 euro en die begint nu wat te slijten aan de naden en dus heb ik nu een andere gekocht die ik echt heeeeel mooi vond, in de sale was bij Bever en die was nu 260 euro, normaal ook tussen de 400 en 500 euro. Ik verwacht met deze jas ook weer meerdere winters door te kunnen.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven