Mode & Beauty alle pijlers

Hét cosmetica- huidverzorgingsproduct!

06-01-2024 21:23 92 berichten
Deel je favoriete en fijnste product! Met prijs erbij, of als je een fijne aanbieding weet.
Tevens kun je ook tips vragen.
Voor uitgebreid huidadvies is er een ander heel fijn topic. Het gaat meer om het delen van je gouden graal, de producten waar je niet zonder kunt!
Surebaby schreef:
07-01-2024 00:16
Ja jemig dat is nog niks.
Niet om je bang te maken, maar mijn vriendin kreeg rond de 56 van de een op de andere dag ineens een kalkoennek boven een redelijk rimpelloos koppie.
Ik ben boven de 50 en heb dit jaar schandalig mijn decollete verbrand en die is nu eeuwig verpest.
Ik heb echt te veel mensen gezien die ineens leek wel van de een op de andere dag boooom op de gekste plekken rimpels kregen. Dus ik smeer.


Eerlijk gezegd maak je mij nu ook bang. Een kalkoennek bóven haar koppie. Brr, akelig beeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 49 en zweer bij zuivere shea-butter en skin food light van weleda.
Goedkoop, geen rommel, houdt de boel lekker vet zonder een laagje erop te leggen of te verstoppen en ik heb een hele shiny en glowy look met mijn mac studio radiance eroverheen. Clean en toch mooi egaal. Hier ook geen rimpels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn product dat nooit zal ontbreken in mijn routine is de A-game 10 van Geek& Gorgeous. Het is een retinol product.
Ik koop het bij Boozyshop en het is niet vreselijk duur. Absolute topper die ik nooit meer wil missen.

https://www.boozyshop.nl/geek-gorgeous- ... gK5HvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Mathilda schreef:
06-01-2024 21:36
Wet ‘n Wild tinted hydrator.
Foundation vind ik niet fijn. De textuur van dit spul is dun, je ziet je huid en het is te omschrijven als een ‘skin tint’. Geschikt voor normale en droge huid. De prijs van €8,95 vind ik netjes. Ik had eerst een dure van Summer Friday maar deze staat mooier. Iets matter.
Ja, die vind ik ook geweldig! Helaas niet voor iedereen, omdat er niet veel kleuren zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.etos.nl/producten/dr.-van-d ... 89180.html

Deze is mijn favoriet samen met reinigings en zonnebrand producten van Biodermal en de gezichtsscrub van Rituals.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
06-01-2024 22:41
Mijn tip: niks

Scheelt je bakken met geld. Ik heb nul rimpels en amper een droge huid (misschien drie dagen per jaar). Gewoon: niks.
Niet iedereen is gezegend met een goede huid…
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
06-01-2024 22:41
Mijn tip: niks

Scheelt je bakken met geld. Ik heb nul rimpels en amper een droge huid (misschien drie dagen per jaar). Gewoon: niks.
Ik vind dat niet echt een goede tip, zelfs een hele slechte.
Misschien ben je een van de zeldzame gevallen die lang rimpelloos blijft, maar dat is niet de belangrijkste reden om je huid goed te verzorgen.

Het maakt mij niet uit of je een creme van 100 of van 10 euro smeert, maar smeren is echt belangrijk.
Al is het alleen al zonnebrand, en ja, ook in de winter.

Ik had op mijn 40e ook geen droge huid en geen rimpels, nu op mijn 46e ook niet.

Maar ik doe wel aan huidverzorging.

Ik heb nu een fijne routine ontwikkeld, en ik zie na een jaar gebruik echt verschil.

Ik gebruik producten van Medik8 (vitamine c olie (55 euro), tonic (30), retinol 75) in combinatie met de dagcreme van de lidl (6 euro) (cellular beauty lijn - alleen te koop tijdens kerst en moederdag), en elke dag een zonnebrand.

En ik creme altijd mijn nek mee ;)
Jufjoke schreef:
07-01-2024 08:28
Mijn product dat nooit zal ontbreken in mijn routine is de A-game 10 van Geek& Gorgeous. Het is een retinol product.
Ik koop het bij Boozyshop en het is niet vreselijk duur. Absolute topper die ik nooit meer wil missen.

https://www.boozyshop.nl/geek-gorgeous- ... gK5HvD_BwE
Deze, dankzij huidverzorgingstopic (dus JufJoke). Betaalbaar en goed.
Mathilda schreef:
06-01-2024 21:36
Wet ‘n Wild tinted hydrator.
Foundation vind ik niet fijn. De textuur van dit spul is dun, je ziet je huid en het is te omschrijven als een ‘skin tint’. Geschikt voor normale en droge huid. De prijs van €8,95 vind ik netjes. Ik had eerst een dure van Summer Friday maar deze staat mooier. Iets matter.
Dit klinkt goed! Waar koop je dat? Als ik het google kom ik bij allerlei webshops maar kan ik dit ook in een stenen winkel kopen (om te zien welke tint mij past)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Coniglio schreef:
07-01-2024 09:00
Niet iedereen is gezegend met een goede huid…
Als je ouder wordt, hangt het er volgens mij ook heel erg van af hoeveel vetweefsel je nog in je gezicht hebt.

Vollere vrouwen hebben ook een voller gezicht wat de huid opvult en strakker trekt.
Dames laten niet voor niets vet in hun gezicht spuiten.

Ik ben in een jaar bijna 60 kilo afgevallen, maar tegelijkertijd 10 jaar ouder geworden in mijn gezicht doordat het vet verdween.

Gelukkig is dat nog aardig bijgetrokken omdat ik nog vrij jong was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn twee HG-producten van dit moment zijn de Lash Princess mascara van Essence (fijn budgetprijsje, veel volume en verlenging, blijft goed zitten) en de zonnebrand van Eucerin voor het gezicht (ongeparfumeerd, smeert goed uit en trekt goed in, niet zwaar en geen witte waas).
Afbeelding

Afbeelding
zilver7 wijzigde dit bericht op 08-01-2024 15:48
25.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
rosepudding schreef:
07-01-2024 10:00
Als je ouder wordt, hangt het er volgens mij ook heel erg van af hoeveel vetweefsel je nog in je gezicht hebt.

Vollere vrouwen hebben ook een voller gezicht wat de huid opvult en strakker trekt.
Dames laten niet voor niets vet in hun gezicht spuiten.

Ik ben in een jaar bijna 60 kilo afgevallen, maar tegelijkertijd 10 jaar ouder geworden in mijn gezicht doordat het vet verdween.

Gelukkig is dat nog aardig bijgetrokken omdat ik nog vrij jong was.
Ja, ik ben begin 30, geen rimpels, dat is niet mijn probleem. Wel een erg onrustige en gevoelige huid voor eczeem en uitslag. Meer dan 90% vd rimpels wordt veroorzaakt door zonschade, nou zon ik nooit en smeer ik elke dag heel goed spf, dus rimpels maak ik me niet zo druk om. Wel dus snel eczeem en onrustige plekjes. Sinds ik producten van de huidtherapeut gebruik merk ik wel echct verschil.
Jufjoke schreef:
07-01-2024 08:28
Mijn product dat nooit zal ontbreken in mijn routine is de A-game 10 van Geek& Gorgeous. Het is een retinol product.
Ik koop het bij Boozyshop en het is niet vreselijk duur. Absolute topper die ik nooit meer wil missen.

https://www.boozyshop.nl/geek-gorgeous- ... gK5HvD_BwE

Deze ga ik dus bestellen, dank je! Welke gezichtscrème vind je fijn daarbij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
07-01-2024 09:18
Ik vind dat niet echt een goede tip, zelfs een hele slechte.
Misschien ben je een van de zeldzame gevallen die lang rimpelloos blijft, maar dat is niet de belangrijkste reden om je huid goed te verzorgen.

Het maakt mij niet uit of je een creme van 100 of van 10 euro smeert, maar smeren is echt belangrijk.
Al is het alleen al zonnebrand, en ja, ook in de winter.

Ik had op mijn 40e ook geen droge huid en geen rimpels, nu op mijn 46e ook niet.

Maar ik doe wel aan huidverzorging.

Ik heb nu een fijne routine ontwikkeld, en ik zie na een jaar gebruik echt verschil.

Ik gebruik producten van Medik8 (vitamine c olie (55 euro), tonic (30), retinol 75) in combinatie met de dagcreme van de lidl (6 euro) (cellular beauty lijn - alleen te koop tijdens kerst en moederdag), en elke dag een zonnebrand.

En ik creme altijd mijn nek mee ;)
Ik ben zoals ik hier al eerder zei, 52 jaar, ik heb een hele makkelijke huid.
De schade die je bij vrouwen rond de 50 ziet is waarschijnlijk veroorzaakt doordat zij in hun jongere jaren te veel zijn blootgesteld aan de zon.
Ik heb weinig pigment en bruin wordt ik niet, dus ik lig sowieso niet in de zon te bakken, nooit gedaan ook.
En dat zie je nu terug aan mijn huid, zelfs mijn nek is nog rimpelloos.
Ik heb mazzel wat dat betreft.
Ook zie je als vrouwen op leeftijd veel afvallen dit ook als eerste terug in hun gezicht.

Ik smeer denk ik drie keer per jaar, en dat is als het weer omslaat, extreme kou, dan smeer ik 2 dagen op mijn wangen en mijn lippen geloof 3 keer jaar jaar met Labello.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook van de less is more, maar omdat ik last heb van acne en ik tretinoine gebruik moet ik ook wel moisturizen. Anyway dit zijn producten die ik erg goed vind

- Clinique Moisture Surge moisturizer voor in de ochtend
- Beauty of Joseon SPF
- Purity B5 moisturizer voor 's avonds omdat die ietwat langer op je huid blijft
- Etos Droge Huid zalf voor mijn droge handen en benen in de winter, deze vind ik fijner dan die van Dr. Leenarts
- Ganier Fructis Hair food - echt heel handig op reis want het is een conditioner, leave-in en masker en ook CG vriendelijk '
- Mijn standaard foundation nu ik onzuiverheden heb is die van Deborah Milano en dan die groene
- Deoroller van Odorex, zit wel alu in maar is echt de enige die het zweten stopt
Mia schreef:
07-01-2024 09:35
Dit klinkt goed! Waar koop je dat? Als ik het google kom ik bij allerlei webshops maar kan ik dit ook in een stenen winkel kopen (om te zien welke tint mij past)?
Boozyshop.nl vind ik een fijne webshop

Helaas weet ik geen stenen winkel waar ze het verkopen. Het merk heb ik weleens in drogisterijen in het buitenland gezien, in Nederland zou ik het niet weten.

Een verkeerde kleur is zonde. Van mezelf weet ik dat het neutraal (niet te warm, niet te koel) moet zijn. Niet licht en ook niet medium dus voor mij kwam ik uit op light/medium en die bleek gelukkig passend.
anoniem_65e99d4dee6d9 wijzigde dit bericht op 07-01-2024 11:40
40.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mayflower schreef:
07-01-2024 10:51
Ik ben ook van de less is more, maar omdat ik last heb van acne en ik tretinoine gebruik moet ik ook wel moisturizen. Anyway dit zijn producten die ik erg goed vind

- Clinique Moisture Surge moisturizer voor in de ochtend
- Beauty of Joseon SPF
- Purity B5 moisturizer voor 's avonds omdat die ietwat langer op je huid blijft
- Etos Droge Huid zalf voor mijn droge handen en benen in de winter, deze vind ik fijner dan die van Dr. Leenarts
- Ganier Fructis Hair food - echt heel handig op reis want het is een conditioner, leave-in en masker en ook CG vriendelijk '
- Mijn standaard foundation nu ik onzuiverheden heb is die van Deborah Milano en dan die groene
- Deoroller van Odorex, zit wel alu in maar is echt de enige die het zweten stopt
Tijdens mijn tretinoide-gebruik was ik grooot fan van la roche posay effaclar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik dan maar 1 product mag noemen zeg ik de Missha spf aqua.
https://www.littlewonderland.nl/nl/miss ... gIAG_D_BwE
Maar mijn a-game en vit. C van g&g zou ik ook niet willen missen. Net als de Laneige sleepmask.
Overigens werd ik laatst tussen de 38 en 41 geschat, ik ben 48. Daar doe ik het niet voor, maar ik vond het een mooi compliment die ik in mijn zak stak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Max Factor Facefinity en Rimmel blush. De roze en bruine poeder gebruik ik voor mn gezicht. De highlight en bruine poeder doe ik op mn ogen. Het is heel efficient, ook als je vakantie gaat.
Voor highlight vind ik mezelf te oud ;)

https://www.etos.nl/producten/max-facto ... 99654.html

https://makeupshop.nl/product/270761/?g ... 9IEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren Quote
Coniglio schreef:
07-01-2024 11:05
Tijdens mijn tretinoide-gebruik was ik grooot fan van la roche posay effaclar!
Je bedoelt de moisturizer? Een goede is wel nodig want het spul droogt mijn huid heel erg uit ondanks dat ik het nu nog maar aan het opbouwen ben. Heeft tret jou geholpen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mayflower schreef:
07-01-2024 11:19
Je bedoelt de moisturizer? Een goede is wel nodig want het spul droogt mijn huid heel erg uit ondanks dat ik het nu nog maar aan het opbouwen ben. Heeft tret jou geholpen?
https://www.laroche-posay.nl/effaclar/effaclar-h

Deze.

Ik had roaccutane. Heeft me enorm geholpen. Helaas nog steeds geen heel goede huid, maar wel een heel stuk rustiger
Alle reacties Link kopieren Quote
Coniglio schreef:
07-01-2024 11:23
https://www.laroche-posay.nl/effaclar/effaclar-h

Deze.

Ik had roaccutane. Heeft me enorm geholpen. Helaas nog steeds geen heel goede huid, maar wel een heel stuk rustiger
Bedankt!

Roaccutane is relatief ook best wel een paardenmiddel. Ik smeer nu tret creme in de hoop dat het beter wordt. Het schijnt ook erg effectief te zijn tegen veroudering. Niet dat ik daar last van heb maar is ook wel mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En Surebaby, dank je wel voor het starten van dit topic! Hiermee kunnen we leuke tips uitwisselen!
Supersas09 schreef:
07-01-2024 11:10
Net als de Laneige sleepmask.
Je bedoelt die voor je lippen? Die gebruik ik ook vlak voor het slapen gaan.

Verder al meer dan tien jaar Rosebud lip salve uit een blikje maar ik heb gemerkt dat dingen voor je lippen bij iedereen anders is dus dat vind ik lastig te adviseren. Sommige mensen vinden vaseline, Labello en Purol fijn terwijl dat mijn lopen juist uitdroogt en ik dan steeds bij moet smeren. 2x per dag even een likje vind ik genoeg.
anoniem_65e99d4dee6d9 wijzigde dit bericht op 07-01-2024 12:10
2.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mathilda schreef:
07-01-2024 11:47
Je bedoelt die voor je lippen? Die gebruik ik ook vlak voor het slapen gaan.
Ja, die! Als ik een nadeel moet noemen is dat je eeuwig met zo’n potje doet, ik zou graag een ander “smaakje” proberen. Maar ja, de bodem is niet eens in zicht, dus maar trouw doorgaan met smeren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven