Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging deel 3

05-05-2022 13:48 3163 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:

mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515

Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.

Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
The Ordinary heeft nu ook een blauw serum wat veel aanpakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rodelelie schreef:
17-03-2024 20:44
Hoi, even benieuwd, waar bestellen jullie meestal jullie producten?
Boozyshop.nl
Alle reacties Link kopieren Quote
Boozyshop , Lookfantastic, Little Wonderland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt! Toch wel de webshops die ik zelf ook gebruik. Vind het bestelbedrag voor gratis verzenden altijd best hoog waardoor ik toch weer ga twijfelen en vaak extra dingen koop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rodelelie schreef:
19-03-2024 07:02
Bedankt! Toch wel de webshops die ik zelf ook gebruik. Vind het bestelbedrag voor gratis verzenden altijd best hoog waardoor ik toch weer ga twijfelen en vaak extra dingen koop.
Ja dit doe ik inderdaad ook! Maar je komt toch al redelijk snel aan het bedrag met bijvoorbeeld een reinigingsolie, spf en vitamine C
Alle reacties Link kopieren Quote
The Ordinary heeft nu ook een nieuw retinal serum.
En ze versturen gratis vanaf 25 euro.

https://theordinary.com/en-nl
Alle reacties Link kopieren Quote
Emma95 schreef:
19-03-2024 15:10
The Ordinary heeft nu ook een nieuw retinal serum.
En ze versturen gratis vanaf 25 euro.

https://theordinary.com/en-nl
Helaas ook uitverkocht... Ik denk dat ik genoeg heb voor de rest van de maand. Hopelijk is de G&G straks weer normaal verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tips voor goede oogcreme die de huid rondom de ogen verstevigt/ strakker maakt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Emma95 schreef:
19-03-2024 15:10
The Ordinary heeft nu ook een nieuw retinal serum.
En ze versturen gratis vanaf 25 euro.

https://theordinary.com/en-nl
Da's een mooie beginners-retinal, heel laag percentage.
mighty_macaw wijzigde dit bericht op 21-03-2024 12:17
1.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
19-03-2024 22:00
Tips voor goede oogcreme die de huid rondom de ogen verstevigt/ strakker maakt?
Ik ben toevallig net met een Vichy-creme begonnen (Liftactiv). Ik heb vorige week een kleine behandeling laten doen rond mijn ogen (polynucleotides) en hopelijk gaat de combinatie wat doen, maar goed, we gaan het zien.
Ik was aan het googlen gegaan naar oogcreme, maar kon eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zien, dus deze Vichy is vrij random gekozen!
mighty_macaw wijzigde dit bericht op 21-03-2024 10:17
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Derde post op rij...

Ik heb inmiddels mijn Paula's Choice bestelling binnen (twee keer zelfs, want de eerste die vastzat in het logistieke netwerk is uiteindelijk ook bezorgd) en ik kreeg er een travelsize exfoliant bij, 8% AHA gel en die is echt superfijn. Aanrader voor mensen met een drogere huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
21-03-2024 10:06
Da's een mooie beginners-retinal, heel laag percentage.
Nee, dit is een hoog percentage. 0,2% retinal. De Geek & Gorgeous A-game 10 is 0,1!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
21-03-2024 11:31
Nee, dit is een hoog percentage. 0,2% retinal. De Geek & Gorgeous A-game 10 is 0,1!
Oeps, ik dacht 1%
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
19-03-2024 22:00
Tips voor goede oogcreme die de huid rondom de ogen verstevigt/ strakker maakt?

Ik ben zelf wel fan van Clinique Moisture Surge Eye.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu ik 60+ ben merk ik dat mijn huid snel gaat verouderen. Droog/vochtarm , meer lijntjes en slapper. Ik wil mijn huidverzorging hierop aanpassen. Normaal kocht ik de wat goedkopere eigen merk producten, maar misschien moet ik toch overstappen naar een duurder merk of andere of meer producten gaan gebruiken? Ik hoor graag tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Misssunshine-1 schreef:
24-03-2024 11:38
Nu ik 60+ ben merk ik dat mijn huid snel gaat verouderen. Droog/vochtarm , meer lijntjes en slapper. Ik wil mijn huidverzorging hierop aanpassen. Normaal kocht ik de wat goedkopere eigen merk producten, maar misschien moet ik toch overstappen naar een duurder merk of andere of meer producten gaan gebruiken? Ik hoor graag tips!
Ik zou een retinol product aan je routine toevoegen. Gebruiken in de avond na het reinigen en eventuele andere serums. Een serum met peptiden is ook een goede aanvulling. Hoeft niet duur te zijn.

Als je van een olieachtige substantie houdt, is de granactive retinoid van the ordinary een goede. Heb je liever een crème, dan kun je de A-game 5 van Geek & Gorgeous proberen.

The ordinary heeft ook een fijn serum met peptiden, en anders is deze ook fijn:

https://www.boozyshop.nl/the-6-peptide- ... gLbtvD_BwE

Maar een rondje Google levert nog veel meer mogelijkheden op die niet zo duur zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Btw, G&G A-Game is weer beschikbaar bij Boozy!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, ik kom even advies vragen. Had zelf al een topic geopend maar volgens mij zitten hier veel experts cq ervaringsdeskundigen mbt huidverzorging. Ik ben 45 jaar. Had altijd een gemengde vochtarme huid, wel gevoelig. Merk dat mijn huid nu steeds droger of vochtarmer wordt. Ik gebruikte altijd Loveli maar blijf droge plekjes houden. Veel gelezen over Madara en na wat proefstukjes hier wat van aangeschaft. Helaas kreeg ik hier een allergische reactie op welke steeds pas verdwijnt zodra ik stopte met deze producten. Gebruik nu Olaz 7 in 1 parfumvrij maar mijn huid blijft onrustig met droge plekjes.
Kreeg het advies van Jetske Ulstee en Paula’s choice. Gezien PC nog wel eens een actie heeft hier wat mini’s van aangeschaft (reiniger, booster, dag en nachtcrème). Deze bevallen behalve de dagcrème. Van de klantenservice kreeg ik het advies om Resist Anti-Aging Dagcrème SPF 30 te proberen. Maar ik vind deze zelfs na een keer gebruiken al verschrikkelijk. Hij sneert niet fijn uit, huid voelt nog droger aan dan voor het smeren. Misschien is het een kwestie van doorzetten maar ik twijfel daar aan. Hebben jullie nog tips voor een goede dagcrème? Wel bij voorkeur iets wat eerst uitgeprobeerd kan worden vanwege de gevoeligheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kruidvat crèmes van de dermalijn zijn enorm fijn en hydrateert prima. Kost iets van €7.50 per tube geloof ik.

Of eentje van ceravé , en die zijn prijziger.

Beide ontzettend fijn vind ik.

Waarom zou je meer betalen zolang er goede werkzame ingrediënten in zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mloez32 schreef:
29-03-2024 10:15
Hallo allemaal, ik kom even advies vragen. Had zelf al een topic geopend maar volgens mij zitten hier veel experts cq ervaringsdeskundigen mbt huidverzorging. Ik ben 45 jaar. Had altijd een gemengde vochtarme huid, wel gevoelig. Merk dat mijn huid nu steeds droger of vochtarmer wordt. Ik gebruikte altijd Loveli maar blijf droge plekjes houden. Veel gelezen over Madara en na wat proefstukjes hier wat van aangeschaft. Helaas kreeg ik hier een allergische reactie op welke steeds pas verdwijnt zodra ik stopte met deze producten. Gebruik nu Olaz 7 in 1 parfumvrij maar mijn huid blijft onrustig met droge plekjes.
Kreeg het advies van Jetske Ulstee en Paula’s choice. Gezien PC nog wel eens een actie heeft hier wat mini’s van aangeschaft (reiniger, booster, dag en nachtcrème). Deze bevallen behalve de dagcrème. Van de klantenservice kreeg ik het advies om Resist Anti-Aging Dagcrème SPF 30 te proberen. Maar ik vind deze zelfs na een keer gebruiken al verschrikkelijk. Hij sneert niet fijn uit, huid voelt nog droger aan dan voor het smeren. Misschien is het een kwestie van doorzetten maar ik twijfel daar aan. Hebben jullie nog tips voor een goede dagcrème? Wel bij voorkeur iets wat eerst uitgeprobeerd kan worden vanwege de gevoeligheid?
Ik zou die van Cerave proberen maar daar zit geen spf in. Maar is wel echt heel mild.
Ik ben benieuwd wat je verder voor producten gebruikt, qua reiniging enzo. Dat soort producten kunnen je huid ook uitdrogen. En gebruik je make-up? Onzuivere huid?
Pure koudgeperste Jojoba olie kan ook een goed idee zijn. Die gebruik ik zelf ook als mijn huid droogt voelt en ook soms voor het verwijderen van make-up. Je krijgt er geen puistjes van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mloez zelf ben ik wel fan van Zarqa, bij oa Etos verkrijgbaar. Niet heel goedkoop, maar wel vaak fijne acties zoals 1+1 of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
31-03-2024 10:33
Ik zou die van Cerave proberen maar daar zit geen spf in. Maar is wel echt heel mild.
Ik ben benieuwd wat je verder voor producten gebruikt, qua reiniging enzo. Dat soort producten kunnen je huid ook uitdrogen. En gebruik je make-up? Onzuivere huid?
Pure koudgeperste Jojoba olie kan ook een goed idee zijn. Die gebruik ik zelf ook als mijn huid droogt voelt en ook soms voor het verwijderen van make-up. Je krijgt er geen puistjes van.
Ik gebruik van Loveli de reinigingsmousse of de modelleur water. Make up gebruik ik zelden. Heb geen onzuivere huid maar wel snel onrustig door bijvoorbeeld crème, hormonen, stress, weer etc
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaRosa24 schreef:
31-03-2024 10:39
Mloez zelf ben ik wel fan van Zarqa, bij oa Etos verkrijgbaar. Niet heel goedkoop, maar wel vaak fijne acties zoals 1+1 of zo.
Dank, echter bij dit merk heb ik vorig jaar een hele heftige allergische reactie op gehad. Deze durf ik echt niet meer te gebruiken. Maar is idd een hele fijne crème
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei dat is vervelend inderdaad.
Heb je LaRochePosay al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de week bij Boozyshop 2 flesjes a-game 10 in mijn mandje gedaan, maar niet afgerekend want ik wilde nog even verder snuffelen. Gisteravond de bestelling afgemaakt, floept zo ineens de a-game weer uit mijn mandje, uitverkocht. Zucht…. Nu de retinal van de inkey list besteld, ben benieuwd. Jij had hem toch ook besteld Juf?! Al een mening kunnen vormen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven