Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging deel 3

05-05-2022 13:48 3463 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:

mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515

Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.

Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
07-04-2024 19:26
Hier zijn wat aanrader volgens elle.
De onderste schijnt lekker te smaken

https://www.elle.com/nl/beauty-health/g ... -boosters/
Ik heb die beste uit die test gekocht. Theonia. Ik heb erg veel last van mijn reuma.. mijn nagels zijn flinterdun en soms een droge huid en droge hoofdhuid. Ik hoop dat ze iets gaan doen. Ik heb 5 potjes gekocht om maar even een tijdje te kunnen testen. Ik laat het hier weten of het wat is en of het wat doet!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Krulliebollie73 schreef:
08-04-2024 10:34
Ik heb die beste uit die test gekocht. Theonia. Ik heb erg veel last van mijn reuma.. mijn nagels zijn flinterdun en soms een droge huid en droge hoofdhuid. Ik hoop dat ze iets gaan doen. Ik heb 5 potjes gekocht om maar even een tijdje te kunnen testen. Ik laat het hier weten of het wat is en of het wat doet!
Is goed maar ik ga er niet aan.
Slik hst en dat doet het prima voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de adviezen! Ik ga het denk ik een maandje proberen, dat is toch de enige manier om erachter te komen of het wat voor me is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees hier onregelmatig mee, dus het zal vast al wel eens zijn langsgekomen.

Maar ik slaap dus erg slecht om verschillende redenen, o.a. opvliegers. Heb lelijke kringen onder mijn ogen (ben 50+, blanke huid met sproeten, huid is verder egaal) is er iets aan te doen om die lelijke kringen weg te krijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
08-04-2024 11:56
Lees hier onregelmatig mee, dus het zal vast al wel eens zijn langsgekomen.

Maar ik slaap dus erg slecht om verschillende redenen, o.a. opvliegers. Heb lelijke kringen onder mijn ogen (ben 50+, blanke huid met sproeten, huid is verder egaal) is er iets aan te doen om die lelijke kringen weg te krijgen?
Weinig ben ik bang.
Je kunt wel smeren maar dat is om het optisch wat minder te laten lijken.

Dan moet je aan concealers of highlighter denken.

Of op laten vullen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
08-04-2024 11:59
Weinig ben ik bang.
Je kunt wel smeren maar dat is om het optisch wat minder te laten lijken.

Dan moet je aan concealers of highlighter denken.

Of op laten vullen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Die gebruik ik al en zet niet veel zoden aan de dijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
08-04-2024 10:37
Is goed maar ik ga er niet aan.
Slik hst en dat doet het prima voor mij.
Prima toch.. hst doet alleen niet zoveel voor mijn reuma.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kan mij helpen aan een goede minerale zonnebrand zonder parfum? Ik heb al een tijdje last van clownseczeem en kan daarom beter overstappen op een volledig minerale zonnebrand. Ik heb een normale tot iets drogere huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Krulliebollie73 schreef:
08-04-2024 16:45
Prima toch.. hst doet alleen niet zoveel voor mijn reuma.
Dat is rot maar krijg je daar geen medicatie voor?
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
11-04-2024 12:11
Dat is rot maar krijg je daar geen medicatie voor?
Ja wel maar af en toe vlamt het op en heb je gewoon ontstekingen.. ik heb net wel de prednison stootkuur gehad maar toch is het niet meteen weer over.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand hier nog een tip voor een fijne, milde cleanser voor vette huid die snel acne heeft? Belangrijk is dat er geen actieve ingrediënten zoals SA in mogen zitten, want ik gebruik tretinoine.

Ik gebruikte hiervoor altijd die van Zarqa, maar daar zit dus SA in
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaastosti schreef:
15-04-2024 10:21
Iemand hier nog een tip voor een fijne, milde cleanser voor vette huid die snel acne heeft? Belangrijk is dat er geen actieve ingrediënten zoals SA in mogen zitten, want ik gebruik tretinoine.

Ik gebruikte hiervoor altijd die van Zarqa, maar daar zit dus SA in
De foaming cleanser van Cerave. Of als je niet schuimend wil, de hydrating cleanser van hetzelfde merk. Ik gebruik bijna altijd een cleanser van Cerave, maar ik wissel ze soms af naar gelang bijvoorbeeld seizoen of hoe mijn huid voelt.
Soms gebruik ik ook de cleanser van Simple, bij Kruidvat te koop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
15-04-2024 10:51
De foaming cleanser van Cerave. Of als je niet schuimend wil, de hydrating cleanser van hetzelfde merk. Ik gebruik bijna altijd een cleanser van Cerave, maar ik wissel ze soms af naar gelang bijvoorbeeld seizoen of hoe mijn huid voelt.
Soms gebruik ik ook de cleanser van Simple, bij Kruidvat te koop.
Ik bedenk me opeens dat ik van Cerave nog een 'hydrating cleanser' heb liggen. Had deze alleen aan de kant geschoven omdat mijn huid van droog naar vet is gegaan de laatste tijd. Maar ik denk dat dit vooral komt door gebrek aan hydratatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaastosti schreef:
15-04-2024 10:21
Iemand hier nog een tip voor een fijne, milde cleanser voor vette huid die snel acne heeft? Belangrijk is dat er geen actieve ingrediënten zoals SA in mogen zitten, want ik gebruik tretinoine.

Ik gebruikte hiervoor altijd die van Zarqa, maar daar zit dus SA in
Die van de de dermalijn van Kruidvat is ook heel fijn en wat betaalbaarder.
Het is met zo'n pompje.

Staat gelijk met cerave wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Krulliebollie73 schreef:
11-04-2024 21:40
Ja wel maar af en toe vlamt het op en heb je gewoon ontstekingen.. ik heb net wel de prednison stootkuur gehad maar toch is het niet meteen weer over.
Wat rot, Krullie. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
15-04-2024 15:21
Wat rot, Krullie. :hug:
Dat is lief. Dank je JufJoke.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nu uitverkocht maar een zonnebrand die roodheid aanpakt en dus spf50+++heeft.

"De Numbuzin No.2 Goodbye Redness Derma Tone Up is een dermatologisch geteste basismake-up die effectief oneffenheden vervaagt, de teint verbetert en de huid voorbereidt op het aanbrengen van make-up. Met een krachtige breedspectrum SPF50+ & PA++ biedt het betrouwbare bescherming tegen schadelijke UV-stralen. Verrijkt met huidkalmerende botanische ingrediënten, pakt het specifiek roodheid van het gezicht aan en vermindert het. Het product bevat kleurcapsules die veranderen in een beige kleur die past bij verschillende huidtinten."

https://www.littlewonderland.nl/en/numb ... ne-up.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huidclinic hier in Den Bosch. Ik heb rode adertjes bovenop mijn neus die langzaam erger worden en ik stoor me eraan. Concealer helpt even maar 1 keer je neus snuiten en ze komen er alweer doorheen. Primer, groene concealer, niets helpt echt langdurig. Dus de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt. Het is nog maar een intake. Maar ik knijp hem wel een beetje. Als kind zijnde heb ik ooit eens een wratje weg laten branden van mijn neusvleugel, dat was de hel, dat weet ik nog heel goed (40 jaar geleden denk ik, ben nu 48).
Iemand ervaring met het weglaseren van adertjes in het gezicht?
Alle reacties Link kopieren Quote
zojuist mijn eerste pakketje gehad van PC . Ik heel lang een ander merk gebruikt maar dat deed niets meer (althans zo voelde het) en met het doorspitten van dit topic besloot ik dus PC spulletjes aan te schaffen. Eerst een mini setje om te zien of het bevalt en als dat bevalt dan bestel ik de grote varianten.

Nu nog op zoek naar een goede make up tutorial, ik ben niet handig en wil er toch wat meer verzorgd uit gaan zien Ik ben inmiddels half 50 en merk dat ik er wat vermoeid uit zie en make upje wel een goed idee is (meer dan een mascara).

als iemand nog een leuke tip heeft voor goede tutorial voor een simpele basis makeup ( ik ben vooral slecht met ogen opmaken) dan hou ik me aanbevolen
Alle reacties Link kopieren Quote
Supersas09 schreef:
19-04-2024 10:00
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huidclinic hier in Den Bosch. Ik heb rode adertjes bovenop mijn neus die langzaam erger worden en ik stoor me eraan. Concealer helpt even maar 1 keer je neus snuiten en ze komen er alweer doorheen. Primer, groene concealer, niets helpt echt langdurig. Dus de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt. Het is nog maar een intake. Maar ik knijp hem wel een beetje. Als kind zijnde heb ik ooit eens een wratje weg laten branden van mijn neusvleugel, dat was de hel, dat weet ik nog heel goed (40 jaar geleden denk ik, ben nu 48).
Iemand ervaring met het weglaseren van adertjes in het gezicht?
Ikzelf niet maar mijn man heeft het een paar keer laten doen. Volgens mij valt het echt reuze mee hoor. Je kunt er wel tijdelijk wat blauwe plekjes van krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
19-04-2024 10:10
zojuist mijn eerste pakketje gehad van PC . Ik heel lang een ander merk gebruikt maar dat deed niets meer (althans zo voelde het) en met het doorspitten van dit topic besloot ik dus PC spulletjes aan te schaffen. Eerst een mini setje om te zien of het bevalt en als dat bevalt dan bestel ik de grote varianten.

Ik vind het echt een heel fijn merk. Ik ben groot fan van Geek & Gorgeous maar momenteel gebruik ik weer PC wegens tijdelijke leveringsproblemen met G&G en ik merk echt wel verschil hoor. Momenteel heb ik de PC retinol, de vitamine C en een exfoliant en ik vind ze heel prettig in het gebruik. Maar goed, wel duurder dus dan wat ik normaal betaal voor dit soort producten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Supersas09 schreef:
19-04-2024 10:00
Iemand ervaring met het weglaseren van adertjes in het gezicht?
Niet met adertjes, wel snor- en kin haren weg laten laseren. Zo gebeurd, paar tikjes op je huid. Als een elastiekje. Binnen een paar minuutjes klaar. Het maakt je huid niet open, dus doet geen zeer.

Veel succes! Met een beetje geluk doen ze het meteen vanmiddag? Laat je weten wat het resultaat is, ik wil mss op mijn wang laten weglaseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
19-04-2024 11:04
Ik vind het echt een heel fijn merk. Ik ben groot fan van Geek & Gorgeous maar momenteel gebruik ik weer PC wegens tijdelijke leveringsproblemen met G&G en ik merk echt wel verschil hoor. Momenteel heb ik de PC retinol, de vitamine C en een exfoliant en ik vind ze heel prettig in het gebruik. Maar goed, wel duurder dus dan wat ik normaal betaal voor dit soort producten.
Ik heb nu de resist set (mini) gekocht om te proberen en daily replenishing body cream (heb enorme droge plekken her en der) en de zonnebrand Advanced sun protection daily moisturizer.

Ik geef heel weinig uit aan mijzelf dus wat ik koop mag dan best wat kosten zeg ik altijd. Ik ga regelmatig naar de kapper en mijn gezicht moet er fatsoenlijk bij zitten.

Nu nog make up tutorial zodat ik er wat frisser uitzie en we kunnen er weer tegen. Alleen mascara doet het neit meer zeg maar
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
19-04-2024 11:04
Ik vind het echt een heel fijn merk. Ik ben groot fan van Geek & Gorgeous maar momenteel gebruik ik weer PC wegens tijdelijke leveringsproblemen met G&G en ik merk echt wel verschil hoor. Momenteel heb ik de PC retinol, de vitamine C en een exfoliant en ik vind ze heel prettig in het gebruik. Maar goed, wel duurder dus dan wat ik normaal betaal voor dit soort producten.
Ik heb nu de resist set (mini) gekocht om te proberen en daily replenishing body cream (heb enorme droge plekken her en der) en de zonnebrand Advanced sun protection daily moisturizer.

Ik geef heel weinig uit aan mijzelf dus wat ik koop mag dan best wat kosten zeg ik altijd. Ik ga regelmatig naar de kapper en mijn gezicht moet er fatsoenlijk bij zitten.

Nu nog make up tutorial zodat ik er wat frisser uitzie en we kunnen er weer tegen. Alleen mascara doet het neit meer zeg maar
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien heb je wat aan de teutorials vsn Dominique Sachse op Youtube.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven