Katoenen bralette om in te slapen (grote maat) onvindbaar?
zondag 8 juni 2025 om 14:39
Vroeger sliep ik altijd met een beugel bh maar dat vind ik niet meer fijn. Met mijn cupmaat (80F) is zonder bh slapen geen optie, dat vind ik echt niet prettig.
Ik zoek dus een beugelloze slaap-bh, alleen is dat in mijn maat praktisch onmogelijk te vinden. Werkelijk alles wat ik tegenkom in winkels, is gemaakt voor super kleine borsten.
Ik zoek dus gewoon dit:
https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/n ... gJMJ_D_BwE
Maar dan van 100% katoen, géén polyester, kleur zwart. Het liefst in een stenen winkel zodat ik fatsoenlijk kan passen zonder gedoe met allemaal retouren, maar dat gaat denk ik een utopie worden.
Gewoon iets dat fijn zit, niet te wijd zodat de boel er niet uit floept ‘s nachts. Maar wél met voldoende formaat cups, dus niet een iniminie lapje stof waar alleen een A/B cup in past.
Wie heeft de gouden tip?
Ik zoek dus een beugelloze slaap-bh, alleen is dat in mijn maat praktisch onmogelijk te vinden. Werkelijk alles wat ik tegenkom in winkels, is gemaakt voor super kleine borsten.
Ik zoek dus gewoon dit:
https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/n ... gJMJ_D_BwE
Maar dan van 100% katoen, géén polyester, kleur zwart. Het liefst in een stenen winkel zodat ik fatsoenlijk kan passen zonder gedoe met allemaal retouren, maar dat gaat denk ik een utopie worden.
Gewoon iets dat fijn zit, niet te wijd zodat de boel er niet uit floept ‘s nachts. Maar wél met voldoende formaat cups, dus niet een iniminie lapje stof waar alleen een A/B cup in past.
Wie heeft de gouden tip?
hartje567 wijzigde dit bericht op 08-06-2025 15:18
0.72% gewijzigd
zondag 8 juni 2025 om 14:54
Zoiets bijvoorbeeld? Is geen bralette, maar wel zonder beugel.
https://www.bonprix.nl/product/bh-zonde ... 5078#image
zondag 8 juni 2025 om 15:17
Het gevoel dat ze overal heen zwabberen vind ik niet fijn.Pimpelmeesje87 schreef: ↑08-06-2025 14:57Ik heb ook die cupmaat, maar ik zou echt niet met een bh/top kunnen slapen. Wat maakt dat jij dat onprettig vindt?
Daarbij slaap ik in ondergoed, niet met een pyjama. Zonder bh heb ik dus ‘niks’ aan, op mijn bovenlichaam. Dat vind ik niet prettig slapen (en ook niet prettig als ik ‘s nachts naar het toilet moet en ik kom logeervriendjes van kind tegen op de gang ofzo).
hartje567 wijzigde dit bericht op 08-06-2025 15:18
0.10% gewijzigd
zondag 8 juni 2025 om 15:18
Dankjewel, ik heb een aantal in mijn mandje gedaan om te proberen. Het is nog niet wat ik zoek (zwart) maar het is beter dan niks (of polyester) dus ik ga het gewoon proberen.Pelle schreef: ↑08-06-2025 14:54Zoiets bijvoorbeeld? Is geen bralette, maar wel zonder beugel.
zondag 8 juni 2025 om 15:23
Daar hebben ze nu badjassen voor uitgevonden.Hartje567 schreef: ↑08-06-2025 15:17Het gevoel dat ze overal heen zwabberen vind ik niet fijn.
Daarbij slaap ik in ondergoed, niet met een pyjama. Zonder bh heb ik dus ‘niks’ aan, op mijn bovenlichaam. Dat vind ik niet prettig slapen (en ook niet prettig als ik ‘s nachts naar het toilet moet en ik kom logeervriendjes van kind tegen op de gang ofzo).

Blote borsten en onderbroek is wel een stapje verder dan onderbroek en een BH, maar ik zou ook niet in mijn ondergoed de logeetjes van mijn kinderen tegen willen komen.
Ik snap prima waarom je een katoenen BH/Top wil dragen in bed hoor, Miss Mary heeft ze volgens mij wel.
zondag 8 juni 2025 om 15:25
En misschien een katoenen hemd? https://www.bonprix.nl/product/top-met ... 2035#image
Er staat zelfs een recensie bij van iemand met 80F. Die had maat 44/46 besteld vanwege haar lengte, maar vond die te wijd. Dus dan zou je gewoon 40/42 kunnen proberen.
Er staat zelfs een recensie bij van iemand met 80F. Die had maat 44/46 besteld vanwege haar lengte, maar vond die te wijd. Dus dan zou je gewoon 40/42 kunnen proberen.
zondag 8 juni 2025 om 15:27
Je zou ook 85E kunnen proberen, als je er toch alleen maar in slaapt.
https://www.bonprix.nl/product/bh-zond ... =740058978
https://www.bonprix.nl/product/bh-zond ... =740058978
zondag 8 juni 2025 om 15:34
Kijk op sites uit de VS, er zijn daar meer dames met grotere cupmaten, het is daar gangbaarder dan hier, aldus mijn nichten die in de VS wonen. Je probleem zit hem denk ik ook dat je 100% katoen wil, dan moet het op een bepaalde manier geweven zijn als het enigszins als elastisch wil voelen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
zondag 8 juni 2025 om 15:38
Ah zo! Ik vind zelf een restrictie bij het omdraaien 's nachts heel vervelend, voor mij vrijheid blijheid. Maar ieder zijn ding, ik lees dat het het dragen van een bh/top 's nachts niet per se ongezond is dus lekker doen waar je je goed bij voelt!
zondag 8 juni 2025 om 15:52
Waarom zou een katoenen topje ook ongezond zijn?Pimpelmeesje87 schreef: ↑08-06-2025 15:38Ah zo! Ik vind zelf een restrictie bij het omdraaien 's nachts heel vervelend, voor mij vrijheid blijheid. Maar ieder zijn ding, ik lees dat het het dragen van een bh/top 's nachts niet per se ongezond is dus lekker doen waar je je goed bij voelt!
zondag 8 juni 2025 om 15:53
Daar heb ik toch maaar een paar pyjama's voor aangeschaft, al is het alleen maar omdat ik vrees dat de logeervrienden ook niet zitten te wachten op de aanblik van moeders in haar behaHartje567 schreef: ↑08-06-2025 15:17Het gevoel dat ze overal heen zwabberen vind ik niet fijn.

Maar die pyjama's draag ik alleen in uiterste noodzaak, liefst slaap ik bloot.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 8 juni 2025 om 16:20
zondag 8 juni 2025 om 16:20
Jeugdtraumaatje, ik bleef logeren bij een vriendinnetje wier moeder er keurig verzorgd en in de lak uitzag. ‘s morgens vroeg ging ik naar de wc, kwam ik haar moeder tegen zonder make-up, met verwarde haren en blote borsten. Die moeder bleek dus zonder make-up geen wenkbrauwen en wimpers te hebben (dan heb je eigenlijk geen gezichtsuitdrukking) en blote borsten had ik ook nog nooit van zo dichtbij gezien. Mijn moeder was daar nogal preuts in en droeg nooit make-up, dus dan zie je er altijd hetzelfde uit

zondag 8 juni 2025 om 16:35
en met deze bedoel je die uit de OP? TO zoekt katoen.gonniegijsje schreef: ↑08-06-2025 16:17Ik heb vrijwel dezelfde maat en slaap met deze topjes. Past prima
zondag 8 juni 2025 om 17:10
Lijkt mij een oprechte vraag. Ik vond het ook apart dat je moest lezen dat het dragen van top/bh ‘‘s nachts niet per se ongezond is. Wat zou er ongezond aan moeten zijn?
zondag 8 juni 2025 om 17:10
Ik weet het niet. Jij benadrukt zo dat het niet ongezond is, terwijl ik met de beste wil van de wereld ook niet kan bedenken waarom het dat zou zijn.
Alsof je zegt dat het niet slecht is voor je voeten om een linkerschoen aan je linkervoet te doen. Dat is ook waar, maar dat hoor ik ook nooit iemand zeggen.
Of dat je stoel heus niet stuk gaat als je er op gaat zitten.
Je opmerking maakte me nieuwsgierig, dat is alles.
zondag 8 juni 2025 om 17:52
Ik heb ook een grote maat, 80H. Bij een speciaalzaak vond ik niks, paste allemaal niet goed. Uiteindelijk heb ik iets wat lijkt op wat je linkt gekocht in een fysieke winkel van de Zeeman (van de Zeeman kan ik online geen voorbeeld vinden) in maat XL en kleur zwart. Ik ben daar heel tevreden over! Ik draag hem niet altijd, ben eigenlijk gewend om zonder bh te slapen maar vind dit ook echt heel prettig.
zondag 8 juni 2025 om 17:54
Katoen?Bonte_specht schreef: ↑08-06-2025 17:52Ik heb ook een grote maat, 80H. Bij een speciaalzaak vond ik niks, paste allemaal niet goed. Uiteindelijk heb ik iets wat lijkt op wat je linkt gekocht in een fysieke winkel van de Zeeman (van de Zeeman kan ik online geen voorbeeld vinden) in maat XL en kleur zwart. Ik ben daar heel tevreden over! Ik draag hem niet altijd, ben eigenlijk gewend om zonder bh te slapen maar vind dit ook echt heel prettig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in