Kleding na bevalling
woensdag 8 november 2017 om 02:21
6weken geleden ben ik bevallen van de 2de. Het babygewicht ben ik langzaam aan het kwijtraken maar heb (uiteraard) nog wat kilo's te gaan..
Ben altijd wat onzeker geweest over m'n figuur en nu is dat niet minder, heb nog een flink buikje wat ik graag wat wil maskeren. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat het beste kan doen.
Ik ben 1.65 en weeg op dit moment zo'n 80kilo, 20meer dan voor m'n zwangerschappen..
Wie kan helpen wat te vinden?
Ben altijd wat onzeker geweest over m'n figuur en nu is dat niet minder, heb nog een flink buikje wat ik graag wat wil maskeren. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat het beste kan doen.
Ik ben 1.65 en weeg op dit moment zo'n 80kilo, 20meer dan voor m'n zwangerschappen..
Wie kan helpen wat te vinden?
woensdag 8 november 2017 om 04:41
Je hebt in ieder "geluk" met het seizoen. In de herfst en winter is verstoppen wat makkelijker. Ik zou kiezen voor broeken met een wat hogere taille die ook stevig zijn, bij voorkeur met een rechte pijp. Daarbij kun je kiezen voor bovenkleding die wat wijder valt en de aandacht juist naar de benen of het gezicht laat gaan.
Hetzelfde geldt voor rok en bovenstuk. Jurken kunnen natuurlijk ook, zorg dan ook weer dat de aandacht wat meer bij het onderstuk ligt. Bijvoorbeeld donker boven en een kleurrijke broek of rok. Grote kettingen en sjaals die de aandacht verder naar boven trekken.
Verder een jasje ergens overheen kan ook helpen, zou dan niet die hele korte modellen kiezen die je nu soms ziet hangen.
Draag verder de juiste maat, te strakke kleding zorgt er echt voor dat je voller lijkt.
Voorbeeldje:

Oh en verder: probeer het ook een beetje los te laten! Je hebt een baby gehad en je lijf heeft even nodig om terug te veren. Je bent ook zoals je nu bent precies goed zoals je bent.
Hetzelfde geldt voor rok en bovenstuk. Jurken kunnen natuurlijk ook, zorg dan ook weer dat de aandacht wat meer bij het onderstuk ligt. Bijvoorbeeld donker boven en een kleurrijke broek of rok. Grote kettingen en sjaals die de aandacht verder naar boven trekken.
Verder een jasje ergens overheen kan ook helpen, zou dan niet die hele korte modellen kiezen die je nu soms ziet hangen.
Draag verder de juiste maat, te strakke kleding zorgt er echt voor dat je voller lijkt.
Voorbeeldje:

Oh en verder: probeer het ook een beetje los te laten! Je hebt een baby gehad en je lijf heeft even nodig om terug te veren. Je bent ook zoals je nu bent precies goed zoals je bent.
woensdag 8 november 2017 om 05:03
Dat is een voordeel idd, vorig jaar ben ik net voor de zomer bevallen. Nu kan ik buiten alles verstoppen, voel me thuis ook niet lekker in m'n kleding.
Daar gaat het me vooral om, loop nog in mn zwangerschapskleding of huispakken.
Goede tips verder, dank je!
En ik laat het ook wel gaan hoor, weet dat m'n lijf tijd nodig heeft en dat is ook prima. Ik word alleen zo onzeker van kleding, voel me niet echt vrouwelijk in huispak.
Daar gaat het me vooral om, loop nog in mn zwangerschapskleding of huispakken.
Goede tips verder, dank je!
En ik laat het ook wel gaan hoor, weet dat m'n lijf tijd nodig heeft en dat is ook prima. Ik word alleen zo onzeker van kleding, voel me niet echt vrouwelijk in huispak.
woensdag 8 november 2017 om 05:55
Ik heb de eerste 6 weken ook uitsluitend in huispak of zwangerschapskleding gelopen. Daarna een paar broeken gekocht die min of meer een kruising waren tussen een joggingbroek en nette broek en wat lossere tops die geschikt waren voor borstvoeding. Had ik geen borstvoeding gegeven, dan was ik denk ik voor jurkjes gegaan.
woensdag 8 november 2017 om 07:01
Ik lees graag vast mee. Ben nog zwanger, maar moet straks ook wel wat kilo's kwijt
Ik draag nu veel gebreide jurkjes met een legging. Denk dat ik dat blijf doen en dan vooral de donkere kleuren ivm beter afkleden
.
Maar ja die buik is dan niet onzichtbaar helaas, maar het zit wel comfortabel en het is iets gekleder dan een huispak.
Ik draag nu veel gebreide jurkjes met een legging. Denk dat ik dat blijf doen en dan vooral de donkere kleuren ivm beter afkleden
Maar ja die buik is dan niet onzichtbaar helaas, maar het zit wel comfortabel en het is iets gekleder dan een huispak.
woensdag 8 november 2017 om 07:13
Ik heb nog een hele tijd zwangerschapsleggings gedragen. Die zitten lekker hoog en houden de buik een beetje in toom. Daarnaast een paar nieuwe goedkope rokjes en shirts gekocht in een maatje groter dan normaal. Maar doordat het nieuw was voelde het goed.
En verder dacht ik: boeiend! Ik heb een loodzware bevalling gehad, als je je stoort aan mijn uiterlijk dan heb je pech gehad.
En verder dacht ik: boeiend! Ik heb een loodzware bevalling gehad, als je je stoort aan mijn uiterlijk dan heb je pech gehad.
woensdag 8 november 2017 om 08:34
Ik lees mee! 2e kind is 4,5 maand inmiddels maar vorige week voor de 2e keer de vraag of ik wéér zwanger ben
ben 1.69 en mag nog zeker wel minstens 14 kilo af. Vorige keer was ik ze zo kwijt maar deze keer vervliegt de motivatie steeds, wsl omdat ik nu veel vermoeider ben. Soms vraag ik me af of ik een diastase heb (noem je dat zo?)? Ik draag dus ook nog veel wijde kleding, en thuis gewoon huispakken idd. Hoop het voor de zomer toch wel op te kunnen brengen die kilo's weg te werken..
Succes iig en hopelijk vind je wat leuke tips hier!
Succes iig en hopelijk vind je wat leuke tips hier!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
woensdag 8 november 2017 om 09:02
Ik lees ook mee, twee maanden geleden bevallen en ik ben pas 5 kilo van de 20 kwijt ondanks dat de borstvoeding goed loopt. Ik heb normaal al moeite om geld aan mijzelf uit te geven maar kleding in mijn huidige maat is echt een ding, ik koop veel liever voor de baby. Ik heb een paar jurken en 1 stretch broek die nu toch weer te groot aan het worden is. Ik zoek betaalbare goede stretchbroeken die niet gaan pluizen.
woensdag 8 november 2017 om 11:18
Heb net gekeken bij de Hema maar hier hadden ze ze niet.Harloopfanaat1987 schreef: ↑08-11-2017 07:05Ik droeg van die nette Joggingsbroeken. Welke echt bedoeld zijn voor buiten de deur (kan het niet helemaal goed uitleggen, weet niet of je mij snapt ?:)).
Ik kocht ze voor 19 euro bij de Hema. Blousjes of wijde tops erop, Viola !
Ik weet welke je bedoelt idd, zitten zo comfortabel als n joggingbroek maar oogt bijna als n pantalon. Dat lijkt me wel wat idd
woensdag 8 november 2017 om 11:23
Heb mijn zwangerschaps leggings en broeken doorgedragen en verder wijde blouses en tunieken en recht vallende jurkjes. Met knoopjes of overslag, ook handig voor borstvoeding. En sommige leggings droeg ik ook nog toen ik allang geen buikje meer had. Dus een goede wat dikkere legging (ik was wel blij met Queen mum) heb je veel plezier van. En dan uitverkoop en outlets doorstruinen op internet.