Mode & Beauty alle pijlers

Klein en dikker, welk kort jurkje/tuniek?

22-05-2020 21:58 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 1.60m en weeg 75 kilo, bredere heupen en dikkere billen.
Wie weet een leuk kort jurkje/tuniek of tot de knie dat niet zo dik maakt? Met het hete weer wil ik ook wel een jurkje aan maar ik vind het er niet zo snel uitzien.
Welke winkel kopen jullie, degene die ook wat kleiner en dikker zijn?
Ga nou eens naar een echt goede winkel met verkoopsters die bijna 3x ouder zijn dan de gemiddelde winkelmedewerker. Trek zelf niks uit de rekken, maar laat je aankleden. Je zult verrast zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, daar kan ik wel wat mee....
Alle reacties Link kopieren
En wat is een goede winkel. Bij vero MODA , only, Zara enz. hoef ik niet naar binnen te gaan , want dat pas ik niet.
Daarom dacht ik aan internet.
strijkplank31 schreef:
22-05-2020 22:47
En wat is een goede winkel. Bij vero MODA , only, Zara enz. hoef ik niet naar binnen te gaan , want dat pas ik niet.
Daarom dacht ik aan internet.
Is er geen grote modezaak bij jou met meerdere merken?
op deze site lees ik: Jouw figuur is de essentie van wat een vrouw vrouwelijk maakt. Jij bent gemaakt voor de mannen,

gemaakt door een incel denk ik
S-Meds schreef:
22-05-2020 22:51
op deze site lees ik: Jouw figuur is de essentie van wat een vrouw vrouwelijk maakt. Jij bent gemaakt voor de mannen,

gemaakt door een incel denk ik

:rofl:



TO, in wat voor omgeving woon je. Heb je dorpjes in de buurt? Dat soort zaken die Tamago noemt vind je vaak in de wat grotere dorpscentra :) . Bij mijn moeder in het dorp zou ik er zo 3 kunnen opnoemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de jurkjes die blijfgewoonbianca stuurde echt heel mooi!
Misschien het andersom bekijken? Wat vind je mooi aan jezelf? Probeer dat te benadrukken. Als je mooie ogen hebt een felgekleurd wikkeljurkje, als je vind dat je mooie borsten hebt een klassiek uitgesneden decolleté. Elke vrouw heeft iets moois, work it!

En laat jezelf aankleden inderdaad. Zelf ben ik iemand die snel een strakke jurk aantrekt met hoge hakken (want klein en slank, lekker makkelijk en ziet er meteen goed uit) maar nu heb ik een collega die een studie doet aan de fashion academy en die hijst me in outfits waar ik nooit of te nimmer aan gedacht had, maar die wel de juiste punten accentueert.

Is een shopping box niks voor je? Bij bv zalando heb je personal shoppers die voor jou een outfit samen stellen aan de hand van je figuur. Misschien bedenken zij wel iets waar jij zelf nooit op zou komen maar wat je geweldig staat!

En de schoenen zijn mogelijk nog belangrijker dan de jurk, maar dat zal mijn persoonlijke ding zijn denk ik
Alle reacties Link kopieren
Nou TO. Ik ben korter dan jij en nog wat zwaarder, maar ik draag gewoon jurken. Kom toch.

Ik zie ook heus wel aan mezelf dat ik te dik ben, en er zijn ook dagen bij dat ik alleen vluchtig in de spiegel kijk, maar meestentijds vind ik mezelf best leuk. In een jurk. Lange jurken, midi jurken, en ja, dat is even zoeken als je vertically challenged bent, maar niet onmogelijk.

Doe alleen niks aan wat te groot/baggy is. Of met een goede riem.
Alle reacties Link kopieren
Een maxi jurk met een riem of strik om je taille laat je langer en slanker uitzien. Plus het zit lekker luchtig in de zomer!

Ik heb hier een voorbeeld: https://cdn.yoursclothing.com/Images/P ... 6_88ba.jpg

Bij Zalando verkopen ze ook petite kleding. Misschien zou je daar een jurk kunnen vinden voor je kortere lichaamslengte.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vergat te lezen dat je het liefst kort wilt. Misschien een maxi jurk met een lange split dan ;-)
Alle reacties Link kopieren
strijkplank31 schreef:
22-05-2020 22:47
En wat is een goede winkel. Bij vero MODA , only, Zara enz. hoef ik niet naar binnen te gaan , want dat pas ik niet.
Daarom dacht ik aan internet.
Shoeby heeft grote maten. Maar de Bijenkorf natuurlijk ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Afbeelding
https://www.succubus.nl/collections/jur ... 8741467184
Zoiets misschien?
Deze winkel heeft heel veel A-lijn en onder wijd uitlopende jurkjes, ook in grote maten. Ik vind ze prachtig!
Je moet er alleen ook een beetje borsten voor hebben, anders staat het bovenstuk niet. Dus ik heb er meerdere besteld en weer terug moeten sturen :cry: . Gezien hoe jij jezelf beschijft denk ik dat ze jou prachtig zullen staan.

En ja tuurlijk kan jij jurkjes aan! Ik kwam gisteren toevallig iemand tegen die ik van normaal in broek en shirt ken. Zij is heel erg stevig. En ze had een vrolijke zomerjurk aan. Stond echt ge-wel-dig!
Alle reacties Link kopieren
Als je onderlijf voornamelijk breedte bepalend is: A-lijn of t-shirtjurk (ook wel een sheetdress genoemd), alleen die laatste dan niet van dat goedkope bijna doorzichtige slub Jersey.

Heb je ook een royale voorgevel (en zorgt dit ervoor dat je van opzij bekeken in een tuniek 6 maanden zwanger lijkt): wrapdress (overslagjurk) of een ietwat getailleerde hemdjurk met knopen (Doorknoopjurk met zijsplitten).

Ik zie dit bij twee collega’s die klein en flink zijn en ze zien er altijd netjes en vlot uit. Collega met een flinke derrière en benen is nog vrij jong (eind twintig) en ze ziet er altijd leuk uit in een sheetdress en witte gympen. Haar geheim: leuke accessoires (statement ketting of armbanden).
Collega twee is midden veertig en haar kan ik uittekenen in de wrapdresses van LaDress.

Maar geen enkele jurk gaat iets voor je doen als je jezelf er doodongelukkig in voelt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Afbeelding
https://www.succubus.nl/collections/jur ... 0538954800
Alle reacties Link kopieren
Veel te drukke prints voor een klein proppie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
22-05-2020 23:17
Veel te drukke prints voor een klein proppie.
He? Hoezo? (ik snap echt niet wat prints met je lengte te maken hebben?)
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
22-05-2020 23:19
He? Hoezo? (ik snap echt niet wat prints met je lengte te maken hebben?)
https://be-your-best.nl/prints-maken-di ... et-dikker/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wel interessant, maar lengte en te druk kom ik niet tegen. Te groot als je heel klein bent is niet handig lees ik hier uit, of opvallende dingen waar je oog naartoe trekt als je dat niet wil. Maar het zijn niet heel grote prints en ze zitten overal, dus ik zie het probleem niet.

Truste!
Alle reacties Link kopieren
Die jurk hierboven zou me echt heel dik maken. Bedankt voor al jullie tips. Ik zou echt iemand nodig hebben die me erbij helpt. Zou het ook nog helpen als ik een duurdere jurk koop, dat is vaak ook mooiere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook nog vergeten te melden dat mijn buik ook echt wel dik is.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets is heel basic, maar wel fijn:

https://www.asos.com/asos-curve/asos-de ... =&cid=9579
Alle reacties Link kopieren
Maktub schreef:
23-05-2020 08:15
Zoiets is heel basic, maar wel fijn:

https://www.asos.com/asos-curve/asos-de ... =&cid=9579
Edit: ik denk dat zo’n model zonder de extra ruffle aan de onderkant nog beter zou vallen
Alle reacties Link kopieren
Is je probleem dat je geen jurk kunt vinden of dat je geen jurk Wil vinden omdat je jezelf te dik vindt?

Die zwarte broek lijkt misschien wel slank in jouw hoofd, maar schreeuwt met warm weer vooral ‘ik schaam me voor mijn lijf dus ik blijf bij de meest saaie keuze’.
He lijf vraagt om overslag jurkjes en een wielren broekje eronder tegen de schurende bovenbenen. Met als voordeel dat jij de korte varianten kunt kiezen, omdat ze dan toch dat broekje helemaal bedekken - want dat mag je alleen maar zien als je fietst;) Stijl hem met sneakers en je maakt er een fris geheel van, met hakken en ketting in je v hals is het geschikt voor nettere gelegenheden. Ik zelf zou niet voor de drukke varianten gaan, maar zalando - jurk - wikkel jurk en dan in kleuren die je staan, en niet alleen zwart.
Wat je ook nog kunt bestellen; een corrigerende mini jurk (kies dan het type waar geen bh in zit) en laat je een goed passende bh aanmeten. Pas dan eens een jurk eerst zonder, en dan met die bh en onder jurk. Dat maakt vaak al een wereld van verschil.

En als laatste stop je dan een ‘pencil dress’ in je mandje. Bv bij succubus hebben ze die in verschillende maten, en in het zwart. Met hakken en die onderjurk en bh kan dat zomaar je killer outfit worden. (Zoiets als dit https://www.succubus.nl/apps/fireamp/pr ... -zwart-wit)

Maar het begint met dat je jezelf eens in de ogen kijkt. Dit is wat je nu bent en het is tijd om te stoppen met vluchten in de zwarte broek en jezelf onder ogen te zien.
Alle reacties Link kopieren
To wellicht is dit iets voor je? Wellicht is het handig je maten door te geven.

https://www.annavantoor.nl/collectie/al ... 08575-jurk
Ik ben niet zo lang en een appeltje.

Ik draag gewoon amper jurken. Vind echt geen enkel model echt leuk staan. En ik heb echt veel geporbeerd, zie de meeste geplakte jurken hier en alle modellen en printjes zijn bij mij echt niet leuk of flatterend. Vreselijk.

Ik heb er wel 3... voor de hete dagen, dunne kimonoachtige maxijurken en verder draag ik liever broeken.

Als netjes moet ik een broekpak met mooie blouse iets wat mij veel mooier staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven