Mode & Beauty alle pijlers

Kleine schuifspelden

15-10-2017 17:50 18 berichten
Hoi!

Ik ben voor mijn dochtertjes haar op zoek naar kleine schuifspeldjes. Ze heeft lang haar maar nog wel redelijk dun/glad.
Ze is erg meisje-meisje en wil graag altijd iets leuks in haar haar, in tegenstelling tot oudste dochter die een staart al teveel werk vindt ;-)

Nu doe ik vaak van haar haar een strik maken, maar eigenlijk zijn de schuifspelden die ik bij Kruidvat gekocht heb eigenlijk te groot/te glad. Heb al de kleinste maat die daar hangt (denk een cm of 4).
Iemand een idee of er winkels zijn waar er nog kleinere te koop zijn? Of iets anders wat een beetje dezelfde functie heeft als een schuifspeld? Mogen gewoon die simpele zijn, 't is uiteindelijk juist de bedoeling dat ze niet zichtbaar zijn :)
Liever niet online, heb al een paar miskopen liggen ;-)
Voor zover ik weet zijn er alleen schuifspeldjes te koop in 2 maten, dat is altijd al zo geweest. Misschien moet je dan tegen je wil in toch eens in China kijken.
Cateautje schreef:
15-10-2017 17:53
Voor zover ik weet zijn er alleen schuifspeldjes te koop in 2 maten, dat is altijd al zo geweest. Misschien moet je dan tegen je wil in toch eens in China kijken.
Ai, ik had de hoop dat er toch nog kleinere waren :) deze kleinste blijven er toch een stukje uitsteken. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Twee manieren om de schuifjes op zijn plek te houden.
Het schijnt dat als je het schuifje ondersteboven (dus ribbels aan hoofdhuidkant) erin doet, dat het beter blijft zitten.
Ikzelf kruis mijn schuifjes en ze blijven exact zitten waar ze horen.
If accidentally read, induce vomiting.
Ik gebruik mijn dochters van die krokodillenspeldjes.

Zoiets, maar dan in neutrale kleuren:

Afbeelding

Blijven veel beter zitten door de gekartelde randjes.
Bedankt voor de tips! Kruisen gaat te zichtbaar zijn denk ik, maar de ribbelkant naar beneden heb ik nog niet aan gedacht! Morgen eens proberen!
4 cm is al echt klein, volgens mij.
(waar heb je die gekocht?)
anoniem_296223 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 18:19
1.61% gewijzigd
Die zijn ook leuk Quintessa, als ik een grote strik maak moet dat wel lukken denk ik. Voor kleinere haarstrikjes moet ik dan nog even een oplossing bedenken.
Sarcastaballcoach schreef:
15-10-2017 17:57
4 cm is al echt klein, volgend mij.
(waar heb je die gekocht?)
Kruidvat of Trekpleister, weet het niet meer precies maar één van de twee in ieder geval ;-)
Oh, je zoekt echt iets onzichtbaars.
Zulke:

Afbeelding

Daar kan meer haar tussen denk ik.
Quintessa schreef:
15-10-2017 17:59
Oh, je zoekt echt iets onzichtbaars.
Voor een grote strik (al haar haar zeg maar) kan dat wel hoor. Dan doe ik zo'n speldje aan de onderkant. Maar ik doe ook wel eens 2 kleinere strikjes (als knotjes) en dan zijn ze wel te groot denk ik
Hé die paarse zien er goed uit, vrij strak ook denk ik, dan blijven ze hopelijk ook goed zitten.. waar zijn die te koop? :)
Zijn vrij standaard speldjes volgens mij. Zou gewoon eens kijken bij Kruidvat of Etos.
Hm ga ik toch morgens eens naar de grote kruidvat. Die zal ook wat meer hebben dan de kleine hier. 't Is zo jammer als haar haar na een kwartier al uitzakt, al zal het waarschijnlijk nooit een hele schooldag overleven denk ik ;-)
Je hebt speciale schuifspeldjes die kapperszaken voor opgestoken haar gebruiken. Ze zijn net even wat anders dan gewone schuifspeldjes, kleiner, platter en veel meer grip. Te koop bij kapperswinkels en bol. Ik vind ze ideaal voor sluik haar maar ook voor dik haar.

https://www.bol.com/nl/p/invisible-haar ... _role%3Din
Bedankt meikebikker, die zien er fijn uit inderdaad!
lilyjo schreef:
15-10-2017 17:59
Kruidvat of Trekpleister, weet het niet meer precies maar één van de twee in ieder geval ;-)
Thanks))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven