Lelijk op smartphone camera
maandag 7 maart 2016 om 16:52
Hey meiden,
Misschien heel stom, maar er was net een vriendin bij mij die voor de gein stiekem een filmpje van mij had gemaakt terwijl we een beetje liepen te ouwehoeren. Net stuurde ze dat op om te laten zien, en ik dacht bij mezelf: wat ben ik lelijk!
Mijn huid heeft helemaal een roodachtige grauwe kleur, ik zag al m'n oneffenheden en vond mezelf echt een raar gezicht hebben . En dat terwijl ik best vaak van mensen hoor dat ze me een knappe meid vinden. Maar nu denk ik, waar halen jullie dat vandaan joh?
Is dit herkenbaar of echt miepgedrag van mij? Ik vond het vreselijk ok mezelf zo te zien
Misschien heel stom, maar er was net een vriendin bij mij die voor de gein stiekem een filmpje van mij had gemaakt terwijl we een beetje liepen te ouwehoeren. Net stuurde ze dat op om te laten zien, en ik dacht bij mezelf: wat ben ik lelijk!
Mijn huid heeft helemaal een roodachtige grauwe kleur, ik zag al m'n oneffenheden en vond mezelf echt een raar gezicht hebben . En dat terwijl ik best vaak van mensen hoor dat ze me een knappe meid vinden. Maar nu denk ik, waar halen jullie dat vandaan joh?
Is dit herkenbaar of echt miepgedrag van mij? Ik vond het vreselijk ok mezelf zo te zien
maandag 7 maart 2016 om 17:10
quote:Miss-Pippilotta schreef op 07 maart 2016 @ 17:05:
Ik probeer dan gewoon te denken dat het aan de camera ligt
Ik sta altijd zo lelijk op selfies / webcam. Brrr. Ligt gewoon aan de camera
Ik sta lelijk op elke foto, maar........................ mooie mensen fotograferen niet goed.
Algemeen bekend
Ik probeer dan gewoon te denken dat het aan de camera ligt
Ik sta altijd zo lelijk op selfies / webcam. Brrr. Ligt gewoon aan de camera
Ik sta lelijk op elke foto, maar........................ mooie mensen fotograferen niet goed.
Algemeen bekend
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 7 maart 2016 om 17:11
Volgens mij is dit een bekend fenomeen, ik heb er in elk geval ook altijd last van.
Je ziet jezelf vaak maar één dimensionaal. Ofwel in de spiegel (altijd vanuit dezelfde hoek, namelijk van waar je ogen zitten), of bijvoorbeeld op een foto waarvoor je hebt geposeerd, dan kijk je vaak recht de camera in, plus dat het geen bewegend beeld is.
Wij zijn helemaal niet gewend om onszelf te zien zoals anderen ons zien. Daarom kan het heel vervreemdend zijn, het beeld wat je van jezelf hebt klopt vaak niet met de werkelijkheid... Ik denk ook dat we dat zelf al heel snel als lelijk bestempelen, terwijl het voor anderen niet zo is. Althans, dat hoop ik, want ik heb precies hetzelfde als jij, vind mezelf afgrijselijk op video of spontaan genomen foto's, terwijl ik van anderen wel vaak complimenten krijg. Ik hoop niet dat ze allemaal liegen, haha.
Je ziet jezelf vaak maar één dimensionaal. Ofwel in de spiegel (altijd vanuit dezelfde hoek, namelijk van waar je ogen zitten), of bijvoorbeeld op een foto waarvoor je hebt geposeerd, dan kijk je vaak recht de camera in, plus dat het geen bewegend beeld is.
Wij zijn helemaal niet gewend om onszelf te zien zoals anderen ons zien. Daarom kan het heel vervreemdend zijn, het beeld wat je van jezelf hebt klopt vaak niet met de werkelijkheid... Ik denk ook dat we dat zelf al heel snel als lelijk bestempelen, terwijl het voor anderen niet zo is. Althans, dat hoop ik, want ik heb precies hetzelfde als jij, vind mezelf afgrijselijk op video of spontaan genomen foto's, terwijl ik van anderen wel vaak complimenten krijg. Ik hoop niet dat ze allemaal liegen, haha.
maandag 7 maart 2016 om 17:14
quote:Eindeloos schreef op 07 maart 2016 @ 17:10:
[...]
Algemeen bekend
Precies
Ligt gewoon echt aan de camera, of aan de fotograaf, of aan de hoek, aan de belichting.
Ik zie er in de spiegel veel beter uit dan op de meeste foto's.
Soms zie ik echt foto's (selfies met name) waarbij ik denk; jeeee. Zooooo zie ik er toch niet uit?!
[...]
Algemeen bekend
Precies
Ligt gewoon echt aan de camera, of aan de fotograaf, of aan de hoek, aan de belichting.
Ik zie er in de spiegel veel beter uit dan op de meeste foto's.
Soms zie ik echt foto's (selfies met name) waarbij ik denk; jeeee. Zooooo zie ik er toch niet uit?!
maandag 7 maart 2016 om 17:35
Ja ik dacht dat een iPhone 6s camera altijd wel prima was. Daarom schrok ik me ook kapot. Ik heb mezelf net in het daglicht gefilmd (ja heel achterlijk haha) en daar vond ik mezelf dan wel weer meevallen. Maar dan denk ik direct, oh komt omdat het nu een mooi licht is met die zon etc.
Haha, Haligh, mensen zouden daar niet over gaan liegen toch. Maar ik herken precies wat je zegt. Ben wel benieuwd hoe je het beste kan zien/testen zoals anderen je zien
Haha, Haligh, mensen zouden daar niet over gaan liegen toch. Maar ik herken precies wat je zegt. Ben wel benieuwd hoe je het beste kan zien/testen zoals anderen je zien
maandag 7 maart 2016 om 17:43
Dat je er minder mooi uitzag dan je had verwacht kan meerdere oorzaken hebben. Koel licht bijvoorbeeld maakt oneffenheden in je huid beter zichtbaar, ook als het koud is kun je daar last van hebben. Als het licht ongunstig (van opzij) op je huid valt, worden oneffenheidjes meer zichtbaar. Daarnaast kan de groothoeklens van een telefoon er makkelijk voor zorgen dat de verhoudingen van je gezicht minder goed tot hun recht komen wanneer je van dichtbij gefilmd bent. Ten slotte kan de automatische kleurcorrectie van de camera zorgen voor een flinke kleurafwijking in het eindresultaat. Al met al genoeg technische redenen te bedenken en dus geen enkele aanleiding om je zorgen te maken zou ik zeggen.
maandag 7 maart 2016 om 17:45
quote:Eindeloos schreef op 07 maart 2016 @ 17:10:
[...]
Algemeen bekend Klopt, andersom is ook waar: Ik ben een goede fotograaf maar wel ontzettend lelijk (en gelukkig ook buitengewoon handig met photoshop)!
[...]
Algemeen bekend Klopt, andersom is ook waar: Ik ben een goede fotograaf maar wel ontzettend lelijk (en gelukkig ook buitengewoon handig met photoshop)!
maandag 7 maart 2016 om 18:04
Bedankt Photonic, voor enige geruststelling haha. Dat foto's niet het daadwerkelijk beeld weergeven, snap ik. Stilstaand beeld zonder diepte. Maar juist een smartphone videocamera moet toch wel enig beeld van de realiteit kunnen geven. Juist omdat je beweegt en lacht etc. En ik vond het vreselijk. Mijn lach, mijn huid, mijn haarkleur etc.
En ehu, ook schuldig aan die 100 selfies voor de juiste eruit komt rollen. Ja, ik vind mezelf gewoon totaal niet knap
En ehu, ook schuldig aan die 100 selfies voor de juiste eruit komt rollen. Ja, ik vind mezelf gewoon totaal niet knap
maandag 7 maart 2016 om 18:25
quote:photonic schreef op 07 maart 2016 @ 17:45:
[...]
Klopt, andersom is ook waar: Ik ben een goede fotograaf maar wel ontzettend lelijk (en gelukkig ook buitengewoon handig met photoshop)!
[...]
Klopt, andersom is ook waar: Ik ben een goede fotograaf maar wel ontzettend lelijk (en gelukkig ook buitengewoon handig met photoshop)!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 7 maart 2016 om 18:25
quote:mali30 schreef op 07 maart 2016 @ 17:44:
Je weet dat als mensen een mooie Selfie ergens plaatsen er waarschijnlijk 100 selfies daarvoor zijn gesneuveld hé Zeker
Je weet dat als mensen een mooie Selfie ergens plaatsen er waarschijnlijk 100 selfies daarvoor zijn gesneuveld hé Zeker
maandag 7 maart 2016 om 18:33
Ik heb een iphone en een samsung galaxy, en op beide zie ik er zo anders uit. Van trol naar redelijk acceptabel mooi haha! En op foto's en videos genomen door andere zie ik er ook steeds anders uit. Heel grauw en mijn gezicht heeft opeens een rare verhouding. Heel anders dan dat ik mijzelf in de spiegel/spiegelbeelden zie
maandag 7 maart 2016 om 18:51