Mode & Beauty alle pijlers

Leren jasje verven

15-03-2017 22:52 11 berichten
Hi!

Ik weet niet zeker of ik goed zit hier maar ga toch een gokje wagen. Ik heb een leren jasje in een kleur die mij écht niet staat maar het model vind ik zo leuk.

Dus dacht ik aan textiel verf, ik heb al een poging gewaagd met een pakje verf (naam ben ik vergeten) maar dat heeft niet gepakt, zelfs de naden en binnenvoering zijn onveranderd dus dat was sowieso baggerspul.

Heeft iemand de gouden tip voor me?

(Weggooien is geen optie dat is zonde, weggeven eigenlijk ook niet omdat ik mezelf wel een mooi jasje gun)

Groetjes
Professionele acryl leerverf lijkt mij het beste. sucses!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat wel verf voor leer, je kunt leren meubels ook laten verven. Maar het wordt er niet mooier van.

Ik zou er gewoon een sjaaltje bij dragen, zodat de kleur niet direct bij je gezicht uitkomt, dan kan het meestal wel. Zo´n jasje heb je toch niet aan als het 30 graden is buiten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Die verf was van een merk dat begint met een D? dat pakt niet op leer idd. ik denk dat je dit alleen professioneel kunt laten doen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Leer is geen textiel, dus textielverf is niet de juiste keuze. Leer ook nooit in de wasmachine verven!

Er is speciale leerverf, maar volgens mij is dat best bewerkelijk.
Ik zou hier even kijken.

https://www.leerverfshop.nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Leuk dat er al reacties zijn!

Bedankt

Ik ga voor de acryl leerverf, ben toch wel erg nieuwsgierig of dat gaat lukken. De optie met t sjaaltje is op zich leuk maar de kleur oogt bij mij erg ordinair/tokkie dus dat valt niet op te lossen met een sjaaltje.
Is het echt leer of synthetisch? In het laatste geval werkt niks, denk ik.

Echt leer kun je verven. Vraag eerst eens advies aan je schoenmaker.

Zo'n potje dun vloeibare verf pakt als een tierelier (na voorbehandelen met ehh... terpentine dacht ik) maar is niet in veel kleuren verkrijgbaar.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Het is echt leer ja, ik ga me er gewoon aan wagen want nu draag ik t jasje ook niet.

(Oh en ik heb mezelf ff een facepalm gegeven voor het niet bedenken dat leer geen textiel is pff)
En niet in de wasmachine verven he? Word echt heel lelijk kunnen zelfs kleine schuurtjes in komen. ik hoop dat het lukt en je je jasje met plezier kan gaan dragen.
Schoenmaker inderdaad.

Die van mij (nog zo'n ouderwetse) heeft ooit 's een lederen handtas geverfd en het resultaat was echt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven