Mode & Beauty alle pijlers

Light in the box

15-02-2016 16:30 15 berichten
Hallo allemaal,

Graag zou ik wat kleding bestellen bij de webshop van Light in the box, maar ik kan nergens een maattabel vinden. Nu is mijn vraag: Is er iemand die daar weleens iets koopt en me kan vertellen hoe de maten vallen? Ze hebben allen maten zoals m, l, xl, 2xl enzovoort. Ik heb van rokmaat maat 44 en weet echt niet welke maat ik nu moet kiezen.

Wie weet raad?
Ik koop daar wel eens wat, maar nog nooit kleding gekocht daar. Misschien staat er ergens een label op internet. Maat 44 komt volgens mij aardig overeen met xl
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben wel een maattabel, dan moet je bij elk afzonderlijk product kijken. Dus waar je maat selecteert, staat het daarboven. Dan word je doorgelinkt naar beneden, klik dan even op maat vergelijken én dameskleding. Als het goed is heb je dan genoeg informatie om je op te meten en de juiste maat te bestellen!
Nee Polymeer, ik heb het net afgezocht, maar nergens te vinden.
Een keer schoenen besteld (maat 39) was niet eens maat 36 toen ze aankwamen.

Als ik bij de eerste de beste jurk op maattabel klik krijg je dit

http://www.lightinthebox. ... f-riem-jurk_p2946713.html

maat 44 is dus XXXL (!)

Algemeen, voor LITB geldt; you get what you pay for. Als het dus heel goedkoop is kan je er gevoegelijk van uit gaan dat het meuk is.

Ik bestel er iig niets meer. Na die schoenen en invoerrechten moeten betalen voor gordijnen was ik klaar.
quote:mjdlh schreef op 15 februari 2016 @ 16:43:

Ze hebben wel een maattabel, dan moet je bij elk afzonderlijk product kijken. Dus waar je maat selecteert, staat het daarboven. Dan word je doorgelinkt naar beneden, klik dan even op maat vergelijken én dameskleding. Als het goed is heb je dan genoeg informatie om je op te meten en de juiste maat te bestellen!

Dankjewel!

Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan het klikken op hartjes.

Ik ga eens kijken.
Als je de waarde van je bestelling onder de ¤22 houdt, hoef je geen invoerrechten noch BTW te betalen. Daar kan lightinthebox natuurlijk ook niets aan doen, zo gaat dat nou eenmaal in Nederland. Als je dus meerdere artikelen bestelt die samen wel meer dan ¤22 zijn, kun je het beste apart bestellen. Maar dit geldt misschien meer voor aliexpress, gezien je daar vaak gratis verzending hebt, dan kan het wel uit.
Het zijn Chinese maten,dus ik denk dat de kleding erg klein valt.

Ervaring met kleding heb ik niet.

Een tip: als het goed is,kun je een verzekering afsluiten voor een paar euro,voor als je pakket onderschept word door douane en je invoerkosten etc moet betalen. Met deze verzekering,krijg je het bedrag weer terug. Wij hebben dit al twee keer meegemaakt,en ze betalen het erg snel terug.

Wij bestellen bij Minniinthebox,maar volgens mij is dat hetzelfde bedrijf als Lightinthebox.com
Klopt mjdlh. Daar staat ook genoeg over op de site. Maar als je dan toch de invoerrechten moet betalen (en niet terug kan sturen!! TO let goed op de terug stuurpolicy;; die is er eigenlijk niet) dan is de kwaliteit dusdanig dat je het beter en goedkoper in de EU had kunnen kopen

Da's ook de gedachte achter invoerrechten
Je kunt beter zoeken op plus size, want Chinese maten zijn echt heel anders.

Heb een keer handschoenen XL besteld bij Aliexpress. Was meer een S.
Bedankt allemaal voor jullie tips.

Ik heb een paar rokken aangeklikt en zag daar grote foto's van dichtbij en de kwaliteit is verschrikkelijk, dus ik hou het maar op Europees goed, daar kan je je ook wel een buil aan vallen, maar dan weet je tenminste wat je ermee moet.

Nogmaals bedankt!
Je kan voor een euro je bestelling ook verzekeren tegen de invoerkosten, dan moet je de bon ervoor naar Lightinthebox mailen en betalen zij je het bedrag terug.

De maatverhoudingen kloppen echt niet. Ik heb maat m - maar maat xl past dan net (het zijn echt aziatische maten) dus mijn ervaring is het kopen van 2 a 3 maten groter dan je eigen maat (hoe strakker de kleding, hoe groter het verschil in maat :P)
It's not always easy, but it's worth it.
Het verschilt zo erg! Ik heb maat 34/S, en moet soms S, soms XL hebben of alles ertussenin. Als er geen maattabel bij staat bestel ik het niet.
Ik heb eens een jurk besteld en die was supermooi en goede kwaliteit. Alleen de maat....tja...heb m twee keer laten vermaken. Ook had ik twee maten groter dan normaal.

Het verschilt inderdaad erg per product. De jurk in kwestie was aardig aan de prijs, dus daarom misschien betere kwaliteit. Ik bestel het liefst alleen producten met reviews.
Volgens mij vallen de maten 1 of 2 maten kleiner dan "normaal" x
Wees blij met jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven