Mode & Beauty alle pijlers

littekens

06-06-2015 19:28 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een enorm litteken van een hartoperatie. Dus over mijn hele borstkast.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Vinden jullie dat ik gewoon kan gaan zwemmen?

en maakt het dan nog uit of je met mensen bent die het al wel eens gezien hebben zoals familie of zou je met iedereen gaan?

Graag jullie mening en ervaring.

Bedankt,
Ja, natuurlijk kan je daarmee gaan zwemmen. Stel je voor zeg.
Vervelend dat je dat hebt maar schijt aan hebben hoor verder, iedereen heeft iets. Gewoon doen wat je wil.
Internagelaktisch
Ik zit ook onder de littekens van meerdere operaties. En ik ga gewoon zwemmen en doe kleding aan waarbij je mijn littekens ziet. Er zullen altijd mensen zijn die staren,mmaar hoe relaxter je er zelf mee om gaat, hoe minder opvallend het is voor anderen is mijn ervaring. Let wel goed op dat je litteken niet verbrandt!!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Ik zou gewoon gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb ook een heel groot litteken op mijn knie, en in het begin ook een beetje huiverig. En ja, mensen zullen kijken. Mja so be it, kunnen er niks aan doen toch?!

Verder idd goed insmeren met een hoge factor, want littekens verbranden heel snel.
Gewoon gaan en zoals Daantje zegt goed insmeren
Littekens maken je niet minder mooi.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helemaal niets om je voor te schamen! In tegendeel, kijk eens waar jij je doorheen hebt gevochten! Wees er trots op! Als je je echt schaamt, kan je ook bio-oil eens proberen
lekker gaan zwemmen hoor. Hier in de sauna heb ik al twee keer dames zien lopen met 1 borst. Overlevers dus... ontzeg jezelf vooral geen leuke dingen!
Ik zie wel shockerender dingen in het zwembad dan littekens van operaties hoor. Zou ik echt niks raars vinden, maar snap dat jij het vervelend vindt.

Je moet maar zo denken, ik fietste gisteren langs iemand die lag te zonnen met een hakenkruis op z'n rug. Die gaat ook bloot zonnen. Dat is wel shockerender.
Ik heb ook een behoorlijk litteken van een brandwond bij mijn schouder richting sleutelbeen door een pot thee die ik toen ik 4 jr was over me heen kreeg. Tot mn 15e alles potdicht gehouden; knoopjes allemaal dicht etc. Vanaf mn 15e het roer omgegooid en ben ik gewoon topjes met decolleté gaan dragen ik vergat zelfs dat ik een litteken had. Helaas reageren mensen niet altijd even aardig op een litteken zo stond ik een keer op het damestoilet van een café mn haren te doen toen er een meisje zei hoe dapper ze me vond dat ik zo'n topje durfde te dragen met zo'n litteken. Ik was echt even van mn stuk gebracht, ze bedoelde het vast goed maar ik kreeg er een fikse dreun van. Nu heb ik er echt lak aan of mensen kijken ik draag wat ik wil en voel me daar goed bij. Dus TO gewoon proberen en neem een t shirt of zo mee als je je onzeker voelt zodat je dat aan kunt doen.
Gewoon gaan zwemmen, het is niet iets waarvoor je je hoeft te schamen.
verba volant, scripta manent.
Natuurlijk kun je gewoon gaan zwemmen.
Gewoon doen. Je bent geen litteken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn zoon heeft sinds kort een been vol littekens, na een auto-ongeluk. Naast een mooie ritssluiting tgv een botoperatie zit er een vers genezen wond, en drie schaafjes waar ze huid hebben gewonnen om die wond mee te bedekken. Vooral die wond is nog niet echt mooi te noemen, maar zoon ligt er niet wakker van en huppelt lekker rond in zijn korte broek. Zijn mening: "die littekens horen nu bij mij en wie er niet tegen kan kijkt maar lekker de andere kant op" .
Gewoon gaan zwemmen en alles blijven doen wat je leuk vindt en wat ook mag van je artsen. Ik zag een keer in de hammam een vrouw met een beenprothese die ze afdeed in de kleedkamer. Prima toch. Juist goed dat ze lekker haar ding nog doet net zoals iedereen.
Ik sluit me helemaal aan bij de rest. Gewoon lekker gaan zwemmen, zonnen of wat je ook wil en met wie je maar wil. Als anderen er last van hebben, dan kijken ze inderdaad maar de andere kant op.
quote:Maryssa schreef op 06 juni 2015 @ 20:25:

zo stond ik een keer op het damestoilet van een café mn haren te doen toen er een meisje zei hoe dapper ze me vond dat ik zo'n topje durfde te dragen met zo'n litteken. Ik was echt even van mn stuk gebracht, ze bedoelde het vast goed maar ik kreeg er een fikse dreun van.Best kans dat het meisje zelf een litteken had en daar zelf wel veel moeite mee had. Of dat iemand die haar lief is in die situatie zat.
Jeetje joh, doe niet zo gek Natuurlijk ga je lekker zwemmen! Wat maakt zo'n litteken nou uit. Persoonlijk, als voorbijganger zou ik het hoogstens registreren in mijn hoofd en verdergaan waar ik mee bezig was. Er zullen altijd mensen zijn die wat kortzichtiger zijn, maar dat zijn ze niet alleen bij littekens of andere lichamelijke kenmerken. Dat zijn vaak mensen die snel een mening hebben en anderen bekritiseren en zelf erg onzeker zijn. Wat zegt dat litteken nou over jou? He-le-maal niks! Laat je er leven er niet door leiden; straks loop je van alles mis, dat zou toch superzonde zijn. Het leven is veel te kort om bezig te zijn met wat anderen van je denken. Be proud
Live and let live ♧
Dat litteken heeft jou sterk gemaakt! Gewoon gaan zwemmen dus.

Zelf heb ik er nooit op gelet bij een ander. En als ik toevallig wél een litteken zag (een vriendin heeft een harttransplantatie gehad) dan dacht ik meer iets van "Jeetje, jij hebt in het leven al behoorlijk wat voor je kiezen gehad. En het heeft je een geweldig sterke, leuke vrouw gemaakt!" Bij een ander vind ik het dus níet storend.

Zelf wel altijd onzeker geweest over de littekens op mijn rug (meerdere rugoperaties) Dus ik herken je onzekerheid wel.

Sinds 5 jaar mis ik mijn beide onderbenen door dubbelzijdige amputatie. En ik ga ook 'gewoon' zwemmen. De ene keer voel ik me daar beter bij dan de andere keer, dat wel. Maar er is al zoveel weggevallen wat niet meer kan, dus als ik wil zwemmen dan doe ik dat.
Hoi Milna,

Misschien was ik dat wel in die hamam (Amsterdam?). Ik heb een beenprothese inderdaad, en ga al jaren zwemmen en sinds kort ook wel eens met een vriendin naar de sauna of hamam. Er wordt gekeken, dat klopt, maar ik zie ook wel eens mensen kijken naar mijn borsten (vrij groot). Wat opvalt, daar wordt naar gekeken.
Tuurlijk gewoon gaan zwemmen en trots zijn op dat litteken om wat je hebt meegemaakt! Maar houd er ook rekening mee dat mensen kijken helaas.

Mijn zoontje heeft ook zo'n mooie ritssluiting op zijn borstkas en ik vind hem prachtig!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven