Mode & Beauty alle pijlers

Make-up tijdens de wintersport

18-02-2015 09:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Al jaren ga ik op wintersport en vrijdag is het weer zo ver, heel veel zin in natuurlijk!!

Alleen ik vraag me altijd af hoe anderen dat doen met make-up. Meestal doe ik alleen mascara op en een goede zonnebrandcrème voor mijn gezicht (heb een vrij bleke huid) en lippenbalsem met SPF. Wat gebruiken jullie? In het dagelijks leven gebruik ik ook vloeibare eyeliner (boven) en kohlpotlood (onder). Maar als ik dat op de piste doe ben ik aan het eind van de dag een pandabeer. Ben benieuwd naar jullie tips en trucs! Ben trouwens verder totaal niet ijdel hoor
Wat een verschrikkelijk probleem!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Want dit is alleen een forum voor verschrikkelijke problemen?

TO: ik heb altijd gewoon waterproofmascara op, nog nooit over nagedacht dat het zou kunnen bevriezen ook. :D Het enige wat ik anders doe is dat ik geen dagcrème opdoe, maar zonnebrandcrème voor het gezicht.
Ochtendhumeurtje, Fame?

Ik doe precies hetzelfde als jij, TO. Ook geen eyeliner dus, alleen zonnebrandcreme en mascara. Dat bevriezen, ik heb er nog nooit last van gehad. Maar misschien komt dat ook door de skibril.
Ik doe mascara en eyeliner meestal. Verder zonnebrandcreme...

Geen dagcreme of foundation ofzo....
Mijn wimpers bevriezen niet onder een skibril. Die van jou wel?
Gewoon de dingen die ik altijd gebruik maar wel een dagcrème waar geen water in zit en een vette lipstick.
verba volant, scripta manent.
Ik doe niks anders aan m'n make up op wintersport, behalve een hoge spf.

Met zo'n grote bril/goggle blijft alles netjes op z'n plek zonder te bevriezen.
Enige verschil met normale make up is dat ik een getinte zonnebrandcreme met hoge factor gebruik. Nog nooit bevroren wimpers gehad. Verder wel een vette lippenstift aangezien mijn lippen normaal al erg droog zijn. Ach en verder ben ik met helm en skibril zo goed als incognito maar is meer voor jezelf dat je er verzorgd uitziet op de piste
Van bevroren wimpers krijg je niets hoor
quote:sophiax schreef op 18 februari 2015 @ 09:48:

Mijn wimpers bevriezen niet onder een skibril. Die van jou wel?Haha nee die van mij ook niet.. Vond het al raar klinken. Gebruik volgens mij ook nooit waterproof mascara op de piste.. Dus daarom vroeg ik het me af
De Rimmel Scandaleyes kohlpotloden met zo'n zwart stukje potlood tussen de stift en de buitenkant lopen niet uit. Misschien ben je dan aan het eind van de dag geen panda meer.
Thanks voor de tip blije-bij! Denk dat ik ook een pandabeer ben aan het eind van de dag omdat ik meestal niet zo'n grote ski-bril draag maar gewoon een sportzonnebril. Dus dat gaat lekker tochten en krijg je beetje traanogen
Ik draag nooit make-up op de piste, heb gewoon mijn goggle op. Alleen maar extra moeite om me 's ochtends op te maken. Van de hele dag op de berg krijg ik vanzelf rode wangen en een frisse uitstraling dus vind het wel goed zo. Toen ik skiles gaf maandenlang make-uploos door het leven gegaan... HEERLIJK!

Maar goed, als je mascara op wil moet je dat vooral doen, kan me niet voorstellen dat een waterPROOF mascara op waterbasis is. Het lijkt me juist dat die op vetbasis is, aangezien vet en water niet met elkaar mengen. Water en water lijkt me juist heel goed met elkaar mengen. Dus dat lijkt me onzin.
Ik hou gewoon mijn normale routine aan, doe enkel wat zonnebrandcrème extra op gezicht en een lippenbalsem op mijn lippen.
quote:Fame schreef op 18 februari 2015 @ 09:31:

Wat een verschrikkelijk probleem!

TO, naar mijn idee loopt potlood ook eerder uit dan eyeliner, dus het potlood weglaten, om panda-style te voorkomen kan ook nog?
Quote: Make-up

Je denkt misschien dat je in de winterkou het beste waterproof make-up kunt gebruiken. Sneeuw is immers bevroren water en je wilt niet dat je make-up gaat uitlopen. Verkeerd gedacht! Hoe gek het ook klinkt, waterproof make-up is op waterbasis. Bij lage temperaturen tijdens het wintersporten kan waterproof make-up dus bevriezen met het gevolg dat je wimpers kunnen afbreken. Ga daarom voor make-up die niet waterproof is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 februari 2015 @ 22:29:

Quote: Make-up

Je denkt misschien dat je in de winterkou het beste waterproof make-up kunt gebruiken. Sneeuw is immers bevroren water en je wilt niet dat je make-up gaat uitlopen. Verkeerd gedacht! Hoe gek het ook klinkt, waterproof make-up is op waterbasis. Bij lage temperaturen tijdens het wintersporten kan waterproof make-up dus bevriezen met het gevolg dat je wimpers kunnen afbreken. Ga daarom voor make-up die niet waterproof is.Nee maar het is toch niet logisch dat iets wat waterproof is op waterbasis is?! Je wil toch iets dat hydrofoob is, dus iets vettigs, zodat het niet kan mengen met water, zodat het er niet af gaat met water? Ik zou zeggen: hydrofobe (dus op vetbasis) mascara is waterproof, omdat het 'bang' is voor water en hydrofiele mascara (dus op waterbasis), juist van water 'houdt' en er dus mee gaat menen. Basic chemistry rules zeg maar. Dan is het toch raar dat waterproof mascara hydrofiel is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven