Mode & Beauty alle pijlers

Meekleurende glazen in je bril

11-04-2020 13:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met meekleurende glazen in je bril? Er is vandaag korting (bij Charlie Temple) dus ik wilde een nieuwe bril en zonnebril bestellen (had er al een tijdje een op het oog). Nu zie ik dat ze ook meekleurend glas hebben. Ik heb hier zelf helemaal geen ervaringen mee. Lees er online zowel goede als slechte dingen over.

Ik gebruik nu een clip-on. Dat is handig, je hoeft niet twee brillen bij je te hebben. Maar de bril die ik nu wil bestellen heeft geen bijbehorende clip-on. Ik twijfel dus tussen twee losse brillen (normale en zonnebril) of één en dan met meekleurend glas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind meekleurende glazen vrij prijzig.

Ik zat te denken aan meekleurende glazen met een leesgedeelte.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
11-04-2020 18:22
Ik vind het erg iets voor oudere mensen, en heb het mijn jongere klanten altijd afgeraden toen ik als bijbaantje bij een opticien werkte. Tenzij je 60+ bent, niet doen.

bijzonder. Ik heb het al vanaf mn 25e ofzo. Als je nou last hebt van fel licht, waarom ga jij dat dan afraden, omdat het jouw smaak niet is?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een varifocus bril van Eyelove met meekleurende glazen. Ik ben er heel blij mee. Heel handig. Ik vergeet vaak mijn zonnebril mee te nemen en nu heb ik er altijd een bij me.

Binnen duurt het wel even voordat hij weer terug gekleurd is. Daar merk ik zelf niks van maar mijn man zegt dan dat ik mijn zonnebril nog op heb. In de auto heb ik wel een aparte varifocus zonnebril liggen omdat door het voorruit de andere bril niet genoeg verkleurd.

Mijn bril is vorige week stuk gegaan en ik heb meteen weer een bril uitgezocht met meekleurende glazen. Ik heb nu wel een reservebril erbij gekocht zonder meekleurende glazen zodat ik de keus heb als ik wil .

Ik heb bij Charlie Temple wel leesbrillen gekocht die goed waren en lekker goedkoop maar van mijn varifocusbril hebben ze niks gebrouwen. Ik kon er niets mee.
Alle reacties Link kopieren
De meningen zijn wel erg verdeeld zeg!
Alle reacties Link kopieren
Heb het nou een jaar of 5 en zou niet zonder meer willen. Mijn man al veel langer en kan er ook prima mee auto rijden.
Aan hele oude ervaringen heb je niks die zijn niet meer te vergelijken met nu.

Het enige nadeel vind ik inderdaad dat je op foto donkere glazen hebt. Ik doe dus altijd even mijn bril af als ik op de foto ga.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben toch maar voor een normale zonnebril gegaan. Misschien in de toekomst maar eens zo'n meekleurende bril proberen. Ik heb helemaal geen zonnebril op sterkte. Dus leek me sowieso wel goed om die wel te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een jaar en meekleurende bril en dit had ik jaaaaaaren geleden moeten aanschaffen. Minder hoofdpijn, minder last van gevoelige ogen.

Gelijk een zonnebril, geen gewissel en eenmaal binnen trekt het vrij snel bij.

Veel jonge mensen in mijn omgeving hebben er een en als iemand het ouderwets vind dan pech, het gaat om mijn gemak. Heel slecht on als opticien zoiets af te raden om een ppersoonlijke mening.

150 euro bij Hans Anders. Ben wel vriend van.
Heb donkere glazen omdat die beter bij mijn montuur paste.
Dreamer schreef:
11-04-2020 19:31
bijzonder. Ik heb het al vanaf mn 25e ofzo. Als je nou last hebt van fel licht, waarom ga jij dat dan afraden, omdat het jouw smaak niet is?
Dat jij het vanaf jouw 25ste hebt betekent nog niet dat ik ongelijk heb. Klanten waardeerden vaak mijn mening. Een bril is toch wel een prominent object op je gezicht, dus vraag je toch vaak hoe iets staat en wat het met je uitstraling doet.

Mensen blijven natuurlijk altijd vrij in hun uiteindelijke beslissing. Zoals een meneer die een knal rode vlindermodelmontuur opdeed waarvan ik zei dat het meer een damesmodel was. Maar hij vond het mooi en dat is even prima :yum:
Ik weet niet of de kwaliteit inmiddels verbeterd is, maar ik had ooit een collega met dat soort glazen. Ze reageerden erg snel op licht, waardoor collega voortdurend met bruine glazen rondliep. Ook gewoon binnen bij normaal daglicht. Het was ook een ouderwets type bril en het zag er eerlijk gezegd gewoon niet uit. Misschien handig voor in de auto, maar verder niet.

- - -

Oh, in de auto dus juist niet, lees ik hier.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
12-04-2020 23:58
Dat jij het vanaf jouw 25ste hebt betekent nog niet dat ik ongelijk heb. Klanten waardeerden vaak mijn mening. Een bril is toch wel een prominent object op je gezicht, dus vraag je toch vaak hoe iets staat en wat het met je uitstraling doet.

Mensen blijven natuurlijk altijd vrij in hun uiteindelijke beslissing. Zoals een meneer die een knal rode vlindermodelmontuur opdeed waarvan ik zei dat het meer een damesmodel was. Maar hij vond het mooi en dat is even prima :yum:

Juist JIJ vindt het iets voor oudere mensen, dus moeten anderen zich daarnaar schikken.

Zoals je zegt: het zit prominent op je gezicht, maar ook: het is een hulpmiddel. Ik zou niet meer bij je in de winkel komen, met zulk advies.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
13-04-2020 00:07
Ik weet niet of de kwaliteit inmiddels verbeterd is, maar ik had ooit een collega met dat soort glazen. Ze reageerden erg snel op licht, waardoor collega voortdurend met bruine glazen rondliep. Ook gewoon binnen bij normaal daglicht. Het was ook een ouderwets type bril en het zag er eerlijk gezegd gewoon niet uit. Misschien handig voor in de auto, maar verder niet.

- - -

Oh, in de auto dus juist niet, lees ik hier.

Binnen verkleurt hij bij mij verder alleen als ik echt in de zon zit. Ik heb nu dus al bijna 30 jaar meekleurende glazen en loop alleen de eerste paar minuten met een 'zonnebril' op binnen. Daarna is het ontkleurt.
Later is nu
Ik heb behoorlijke vooroordelen als het gaat om mensen met meekleurende glazen in hun bril, erg hè? In mijn ogen zijn het vaak niet de snuggerste mensen die hiermee lopen. Of het zijn 60+-ers. Als jonge vrouw blijf ik hier zelf dus ver van. Ik draag zelf meestal een hoed als ik last van de zon in mijn ogen heb. En voor in de auto heb ik een overzet-zonnebril - dat is ook geen gezicht, daar durf ik niet mee over straat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven