Mijn haar, wat moet ik ermee?!
zondag 28 februari 2010 om 23:13
Ik heb lang haar, bíjna tot aan de rand van mijn broek....... Helaas wel erg dun. Meestal draag ik ze los, als ze net gefohnt zijn zit het mooi, maar na een tijdje word het plat en hangt het zo lelijk langs mijn gezicht af.. en dan vind ik mijn lange haar er juist onverzorgd uitzien. Dus ik wil iets anders. Ik dacht eraan om er weer wat laagjes in te knippen en een rechte pony.
Maar omdat ik mijn haar altijd in een schuine scheiding heb, valt er zeg maar zo'n gat tussen mijn pony. Zelfs met fohnen krijg ik dat er niet uit. En ik ken mezelf, ik stoor me daar mateloos aan!
Heeft er iemand tips voor een leuk kapsel? Ik wil iets nieuws, maar ik wil er niet teveel af knippen..
Maar omdat ik mijn haar altijd in een schuine scheiding heb, valt er zeg maar zo'n gat tussen mijn pony. Zelfs met fohnen krijg ik dat er niet uit. En ik ken mezelf, ik stoor me daar mateloos aan!
Heeft er iemand tips voor een leuk kapsel? Ik wil iets nieuws, maar ik wil er niet teveel af knippen..
zondag 28 februari 2010 om 23:31
Geen laagjes omdat je dun haar hebt .Juist daardoor lijkt het dan nog veel dunner .Draai een keer een carmenset in om volume of krul te creeren . Ook een goede haarlak,spray,schuim gebruiken Of je haar vochtig invlechten en mee gaan slapen zodat je een slag hebt .Niet te veel afhalen ,kan altijd nog .
maandag 1 maart 2010 om 00:02
die kruin in je pony krijg je plat of in de juiste richting door er na het wassen een klipspeldje op te zetten (of 2 in mijn geval..) en het zo te laten drogen.
(en de kapper zegt altijd dat ik geen lullig kruintje heb dus als het bij mij werkt werkt het bij jou vast ook)
Verder ben ik geen fan van lang haar, dus ik zeg afknippen en flink veel lagen erin
(en de kapper zegt altijd dat ik geen lullig kruintje heb dus als het bij mij werkt werkt het bij jou vast ook)
Verder ben ik geen fan van lang haar, dus ik zeg afknippen en flink veel lagen erin
anoniem_64195 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 21:48
Reden: spelfoutje
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
maandag 1 maart 2010 om 00:26
Ga naar een kapper en vraag om advies. Laat nog niet meteen knippen, maar denk er eerst even over na. Ga naar een andere kapper en doe daar hetzelfde. En als je ergens echt een goed gevoel over hebt, dan maak je daar een afspraak voor knippen!
Kappers geven gratis advies, soms moet je er even op een rustig moment voor terugkomen, maar zo ben ik op een gegeven moment aan een heel nieuw kapsel gekomen, waar ik nog steeds blij mee ben.
Kappers geven gratis advies, soms moet je er even op een rustig moment voor terugkomen, maar zo ben ik op een gegeven moment aan een heel nieuw kapsel gekomen, waar ik nog steeds blij mee ben.
maandag 1 maart 2010 om 09:33
http://www.kapsels.net/langhaarkapsels.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 maart 2010 om 09:37
http://www.kapsels.net/langhaarkapsels.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 maart 2010 om 13:31
Ik heb ook dun haar maar ik zal het nooit meer in laagjes laten knippen. De eerste 2 weken na de knipbeurt ziet het er wel ok uit, en daarna lijkt het net alsof de ratten eraan geknabbelt hebben.
Nu laat ik het gewoon recht afknippen met soms een rechte pony, soms een schuine pony en soms geen pony.
Nu laat ik het gewoon recht afknippen met soms een rechte pony, soms een schuine pony en soms geen pony.
maandag 1 maart 2010 om 14:00
maandag 1 maart 2010 om 16:51
Van een laagjes kapsel gaat dun haar echt nog dunner worden dus kijk daar mee uit.
laagjes is eigenlijk ook niet meer mooi als je haar hebt tot aan je middel omdat de lagen steeds dunner worden ( omdat dus de lagen verder uit elkaar liggen, grotere afstand moeten overbruggen)
Pony zou idd een idee kunnen zijn maar bv ook een schuine snit erin tot aan de lengte van je haar. Dus dan is het alleen schuin aan de voorkant langs je gezicht zodat het niet zo slap er langs hangt. De rest aan de achterkant gewoon recht aflaten knippen ( lijkt dan ook dikker dan wanneer je het rond of puntig laat knippen)
Dit zou je kunnen doen als je de lengte wilt behouden. Verder is het moeilijk advies geven natuurlijk als we niet kunnen zien ( en voelen) hoe je haar echt is.
Succes
laagjes is eigenlijk ook niet meer mooi als je haar hebt tot aan je middel omdat de lagen steeds dunner worden ( omdat dus de lagen verder uit elkaar liggen, grotere afstand moeten overbruggen)
Pony zou idd een idee kunnen zijn maar bv ook een schuine snit erin tot aan de lengte van je haar. Dus dan is het alleen schuin aan de voorkant langs je gezicht zodat het niet zo slap er langs hangt. De rest aan de achterkant gewoon recht aflaten knippen ( lijkt dan ook dikker dan wanneer je het rond of puntig laat knippen)
Dit zou je kunnen doen als je de lengte wilt behouden. Verder is het moeilijk advies geven natuurlijk als we niet kunnen zien ( en voelen) hoe je haar echt is.
Succes
maandag 1 maart 2010 om 21:53
Musiclove, maar niet kort laten knippen he....
En zoals de anderen al zeiden; laagjes is niet mooi bij dun haar.
Ik heb zelf ook erg lang en dun haar. Daarbij komt dat het ook nogal glad is en opsteken of andere "fratsen" uithalen, helpt niet omdat het maar even mooi in model blijft.
En nu ben ik ook nog een oud wijf aan het worden (40) dus eigenlijk moet er een flink stuk ( tot net iets over de schouders ) af, want erg lang haar bij oudere vrouwen wordt algauw hekserig.
Maar vooralsnog durf ik niet...
Laat maar weten hoe kort je jouw haar hebt laten knippen en hoe het je bevalt.
En zoals de anderen al zeiden; laagjes is niet mooi bij dun haar.
Ik heb zelf ook erg lang en dun haar. Daarbij komt dat het ook nogal glad is en opsteken of andere "fratsen" uithalen, helpt niet omdat het maar even mooi in model blijft.
En nu ben ik ook nog een oud wijf aan het worden (40) dus eigenlijk moet er een flink stuk ( tot net iets over de schouders ) af, want erg lang haar bij oudere vrouwen wordt algauw hekserig.
Maar vooralsnog durf ik niet...
Laat maar weten hoe kort je jouw haar hebt laten knippen en hoe het je bevalt.
dinsdag 2 maart 2010 om 19:52
Hoi Shirley..
Ik vind kort haar al snel wat ouderlijk uitzien en ik ben pas 19, dus dat wilde ik niet. Vandaag is er dus zo'n 8 cm afgegaan, maar het is dus nog steeds lang. (in elk geval komt het nog tot onder mijn bh) En ik heb een schuine pony laten knippen.
Maargoed dun haar, blijft nou eenmaal dun haar. Ik kon het ook wel tot mijn schouders laten knippen maar dan is het echt niet zo dat het dan ineens dik haar vol volume is.....
Ik ben wel tevreden maar het is niet echt een hele verandering zeg maar.. Maar, ik heb verder ook niet echt een idee voor iets anders dus ik zal het hier voorlopig mee moeten doen.
Ik vind kort haar al snel wat ouderlijk uitzien en ik ben pas 19, dus dat wilde ik niet. Vandaag is er dus zo'n 8 cm afgegaan, maar het is dus nog steeds lang. (in elk geval komt het nog tot onder mijn bh) En ik heb een schuine pony laten knippen.
Maargoed dun haar, blijft nou eenmaal dun haar. Ik kon het ook wel tot mijn schouders laten knippen maar dan is het echt niet zo dat het dan ineens dik haar vol volume is.....
Ik ben wel tevreden maar het is niet echt een hele verandering zeg maar.. Maar, ik heb verder ook niet echt een idee voor iets anders dus ik zal het hier voorlopig mee moeten doen.