Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke deodorant

26-04-2014 08:51 60 berichten
Iemand ervaring met natuurlijke alternatieven voor deodorant zoals aluin of kokosolie?
Ik gebruik een aluinstick, werkt prima voor mij. Net na her douchen op natte oksels smeren en klaar. Ik zweet er volgens mij ook echt minder door en ruiken doet het zeker niet. Ik denk dus dat ik maar niet aan de balling soda en kokos ga beginnen. Ik heb erg gevoelige oksels, kan ook niet tegen deo spuitbussen en odorex extra dry, dan loop ik continue met jeukerige, branderige oksels rond.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 24 juli 2014 @ 09:36:

Vraagje; krijg je geen vette vlekken in je kleding? En waar kopen jullie die kokosolie? Heb al 2 drogisten gehad, kenden het niet eens....Je krijgt er geen vette vlekken van in je kleren, omdat de olie in je huid trekt. Ik heb werkelijk nog nooit zulke zachte oksels gehad als sinds ik de zelfgemaakte deo gebruikte. Toen die op was ben ik gewoon baking soda met een kwast onder mijn oksels gaan doen en vergeet ik vaak om eerst een beetje olie eronder te doen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 08:56:

Wat is kokosolie duur trouwens. Dacht altijd dat dat heel goedkoop was. Of moet ik bij een toko zijn?Ik vond die van De Tuinen ook een beetje te duur voor onder mijn oksels. Heb een pot bij de Turkse winkel gekocht. Omdat ik het ook in mijn haar doe wilde ik zonder kokosgeur.
Ik heb nu deze gekocht : http://www.ah.nl/appie/pr ... 227140/biofan-coconut-oil

Vond dat nog wel gaan qua prijs om even zo iets uit te proberen
Hier bij de toko kost kokosolie tussen de 3,20 en 3,75 voor een potje van ik dacht 400 - 500 gram (sorry, te lui om even op te staan.... )Wel ontgeurd maar zonder rare toevoegingen.

Ik kan mijn kleren lang dragen zonder te wassen nu ik deze deo gebruik (sinds een jaar ofzo, ik maak het met maizena, kokosolie en baking soda) en de "okselvlekken" die in mijn kleding zitten gaan er zonder problemen uit. In tegenstelling tot de vlekken in mijn kleren die ik met gekochte deo kreeg.....
Ik heb het net gemaakt en het zit nu onder mijn oksels ben benieuwd!
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 09:41:

[...]

baking soda met vloeibare zeep als tandpasta? Ik gebruik denk ik toch liever gewone tandpasta. Tanden poetsen met zeep, ieuw

Zou je het zout niet in een vijzel fijn kunnen malen? Zodat het meer poeder is? Dat ga ik iig proberen Haha, goed gezien Housewife, dat met zeep is voor jif gebruik, daarnaast kun je het ook gebruiken voor je tanden! En voor nog veel meer.

Dat van die vijzel is een goed idee, dat ga ik zeker ook proberen.
Dat zuiveringszout dat ik gehaald heb is al heel fijn. Je voelt het wel nog een klein beetje qua qua korrel, maar niet echt dat het schuurt ofzo.
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 12:30:

Ik heb nu deze gekocht : http://www.ah.nl/appie/pr ... 227140/biofan-coconut-oil

Vond dat nog wel gaan qua prijs om even zo iets uit te proberen Ik heb deze gekocht

Ja Manamar, die bedoel ik ook. Bij de ene toko is ie iets goedkoper dan bij de andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven