Mode & Beauty alle pijlers

navelpiercing

03-02-2013 09:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Aller eerst wil ik laten weten dat ik niet zeker

weet of dit hier goed staat..

Oke en dan nu de vraag: ik heb al sinds 1september

een navelpiercing. Ik hebm de eerste 2/3 maanden netjes

verzorgt zoals mij is voorgeschreven(2x per dag je buik wassen

met unicura balance zeep) maar nu 5 maanden verder

komt er nogsteeds wat pus uit wat dan weer opdroogt..

Nu probeer ik het dan een beetje van mijn percing aftekrassen

maar ik zou het ook fijn vinden als het stopt.. Nu mijn

vraag: is dit normaal? en hoelang gaat het nog door?

En hoe zou ik het kunnen stoppen? En in april ben ik jarig

kan ik er dan wel al een nieuwe in doen..?

Groetjes mij
Sorry maar waarom de groetjes van je navelpiercing? Dat ontgaat me een beetje. Kun je de zaak niet bellen waar je hem hebt laten zetten? Die weten er ongetwijfeld van hoe en wat.
Had ik ook al bedacht maar ik weet de naam niet mesr en die zaak is geloof ik verhuisd in de tussentijd dus daarheengaan word m ook niet..
Je kan toch ook naar een andere studio gaan met je vragen?
Is normaal hoor, is gewoon een lastige plek.
Kan ik ook doen, bedankt ster_ maar kan ik m dan wel gewoon verwisselen als ik m 7maandem heb in april?
Tuurlijk kan dat.
Een wond die er 4 maanden over doet om te genezen, daar heb ik nog nooit van gehoord. Tenzij het ontstoken is natuurlijk, dan kan het een eeuwigheid duren. Ik zou er eens mee naar de huisarts gaan.
Klinkt alsof de wond ontstoken is. Ik zou naar de huisarts gaan.

http://www.apotheek.nl/Me ... en.aspx?mId=10701&rId=275
Een navelpiercing is inderdaad een lastige plek. Een half jaar voor de genezingstijd is niet heel uitzonderlijk.

Wat vaak wel helpt, is spoelen met een zeezout oplossing en er verder vooral afblijven. Water koken, zeezout in oplossen, beetje af laten koelen (je wil geen verbrande navel), in een borrelglaasje gieten, borrelglaasje op je navel zetten en zo rustig 10 minuutjes zitten. 1 a 2x per dag. Verder geen alcohol, zeep of wat dan ook.

Probeer ook strakke kleding (denk aan broekriemen die tegen je navel porren bijvoorbeeld) te vermijden.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik zou em er uit halen en er verder nooit meer over nadenken. Dis is toch eigenlijk gewoon te vies voor woorden? En dat heb je dan over voor zo'n stom ringetje. De logica hierin ongaat me compleet. Maar ja misschien komt dan wel gewoon omdat ik piercings helemaal niks vind
....
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Wat Gamayun zegt, half jaar voor piercing te genezen is niet uitzonderlijk. Tongpiercing is geloof ik de enigste piercing waar je op een week vanaf bent, andere piercings vragen langer. Tepelpiercing is ook behoorlijk lang, dus duur van genezing wilt niet altijd wat zeggen, en elke persoon is ook weer anders (sneller, trager) van genezen. En idd strakke kleding enz proberen te vermijden en het zoute water wat Gamayun zegt.

Verwisselen als het nog niet volledig genezen is, weet ik niet of dat kan, ik (maar dat ben ik) zou het risico niet lopen. Als je door een nieuwe erin te steken bv per ongeluk een wondje erbij maakt in een deel dat niet genezen is (omdat je bv per ongeluk het niet gelijk vind en even moet "voelen" waar je heen moet), duurt het nog langer eer hij genezen is. Ik zou er dus netjes vanaf blijven zolang het nog niet goed is.
Naar de shop bellen waar je hem hebt laten zetten voor advies is altijd het beste. Raar dat je die naam niet meer weet hoor. Maar goed, bel anders naar een andere tattooshop, ze willen je vast wel even te woord staan of advies geven. Of naar je huisarts gaan.
Idd Flutsel, beter niet voor de lol zelf vervangen tot het genezen is.

Als er nu een ringetje in zit, dan even langs een piercer om het te laten vervangen door een staafje (beter niet zelf doen zolang het nog niet genezen is). Staafjes genezen vaak sneller, in tegenstelling tot wat sommige piercers helaas nog zeggen... Een ringetje beweegt namelijk veel meer, er komt sneller iets tegenaan, dat zorgt voor irritatie.

Ook als je een staafje hebt die te strak zit kan je het beste even langs de piercer om hem te laten vervangen.

En wat voor materiaal is het, Welsh? Mocht het chirurgisch staal zijn, of zilver, oid, ook even langs de piercer om te laten vervangen voor titanium.

Maar zolang het nog niet genezen is zou ik het zelf niet voor de lol gaan vervangen, om verdere irritatie te voorkomen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik heb mijn navelpiercing onderhand alweer 10 jaar. Toen ik hem liet zetten kreeg ik Sterilon mee. Ze hadden een ringetje erin gezet zodat je hem kan draaien. Omdat ik ontstekingsgevoelig ben heb ik de HA om advies gevraagd. Die zei i.p.v. Sterilon, Betadinetinctuur te gebruiken. Dus twee keer per dag, 's ochtends en 's avonds, een druppeltje Betadine, ronddraaien, met 2 maanden was het genezen.
Oh en ik heb het inderdaad met titanium laten zetten ook. Omdat ik allergische reacties krijg op chirurgisch staal.
Issie wel nikkelvrij?

Heb dat nl ook gehad en bleek nikkelallergie gehad

sinds ik die piercings van de shop niet draag heb ik nergens last van
In een ver verleden had ik ook een navelpiercing die maar niet wilde genezen. Alles netjes gedaan volgens de voorschriften, goed blijven ontsmetten maar het bleef ontstoken. Uiteindelijk heb ik hem er uit gehaald en na twee dagen was het genezen. En dicht. Mijn navel wilde blijkbaar geen piercing.
Bij mij was mn navelpiercing ook erg gaan ontsteken. Ik heb alles geprobeerd maar het bleef ontstoken. Toen ben ik naar zo'n shop gegaan en heb ik gevraagd wat ik moest doen. Zij zeiden dat ik moest stoppen met al die antibacteriële zooi te gebruiken en de plek één keer per dag alleen met afgekoeld kokend water schoonmaken. Ik vond het een dom antwoord, maar binnen een week had ik nergens meer last van en was het geheeld.

Misschien ook omdat die wond wat meer rust kreeg om te genezen en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven