Mode & Beauty alle pijlers

Niet tevreden over kapsel

02-12-2019 10:45 26 berichten
Goedemorgen,

Een maand geleden heb ik bij de kapper balayage laten zetten/maken/doen. Geen idee hoe je dat zegt.
Ik had me vooraf best goed verdiept in het hoe en wat, en heb me goed laten adviseren.
Objectief is de balayage prima; kleurverloop is goed en het is ook zoals afgesproken. Maar ik kan er niet aan wennen. Het is een stuk lichter rond mijn gezicht en al een maand lang voel ik me er niet helemaal happy mee (ondanks positieve reacties). Maar wat kan ik nu doen? De kapper bellen en het bespreken ga ik morgen doen (ze zijn vandaag dicht). Wat is realistisch om te verwachten? Kan het überhaupt donkerder gemaakt worden? Zou ik dan weer de volle mep moeten betalen? Wat adviseren jullie?
Ik denk zomaar dat je beter binnen een week had kunnen gaan klagen.
Gewoon bellen, maar de kosten lijken mij uiteraard voor jou. Je geeft aan dat het goed is gedaan, dus er is niks bij de kapper mis gegaan. Alleen jouw persoonlijke voorkeur is wat donkerder dan het nu heeft uitgepakt.

Maar goed bellen kan altijd en overleggen wat te doen, wie weet zijn ze coulant.
Alle reacties Link kopieren
Zit het hem niet aan het wennen? Daar kan de kapper niks aan doen
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen de donkere ‘uitgroei’ wat lager inzetten eventueel, iets meer donkere plekken erbij. Heb je money pieces vooraan? In de zomer laat ik de lichtere plukken wat hoger aanzetten en in de winter iets donkerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat ze er een toner overheen kunnen doen, dat is een kleurspoeling die per keer wassen weer wat lichter wordt.
Kost bij mijn kapper ongeveer twee tientjes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als het is geworden zoals het was afgesproken, waarom zou de kapper dan nu meebetalen aan een nieuwe behandeling? Je hebt dan toch zelf niet goed ingeschat of je het mooi zou vinden of niet?

Maar goed, bellen kan altijd. Best kans dat ze met je mee willen denken
Zo te lezen heeft de kapper geen fout gemaakt dus als je het donkerder wil zul je weer de volle mep moeten betalen. Zeker omdat het al een maand geleden is.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
02-12-2019 10:50
Gewoon bellen, maar de kosten lijken mij uiteraard voor jou. Je geeft aan dat het goed is gedaan, dus er is niks bij de kapper mis gegaan. Alleen jouw persoonlijke voorkeur is wat donkerder dan het nu heeft uitgepakt.

Maar goed bellen kan altijd en overleggen wat te doen, wie weet zijn ze coulant.

+1
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja natuurlijk betaal je dan gewoon de volle mep. Er is technisch gezien niets fout gegaan, je vindt het gewoon toch niet zo mooi als je gehoopt had.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk betaal je de volle prijs.
Jij wordt er toch ook niet blij van als je werkgever maar de helft van je salaris zou betalen.

De kapper kan je kapsel vast wel weer donkerder maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest trouwens ook erg wennen aan het lichtere haar TO.. Ik herken je gevoel wel een beetje. Ik vond de kleur ook mooi, maar ik was zo gewend om donker haar te hebben dat ik mezelf minder goed omlijst voelde ofzo. Met die lichte kleur om mijn gezicht heen. Maar als ik nu foto’s vergelijk vind ik het lichte toch wel beter staan. Misschien kan jij ook wat foto’s maken en vergelijken, een groot deel is ook wennen. Dat wennen deed ik wel een paar maanden over, na 15 jaar super donker haar te hebben gehad.
Natuurlijk kunnen ze het donkerder maken, maar het is in principe gewoon een nieuwe behandeling. Alles wat ze je tegemoetkomen is winst, maar zeker geen verplichting en mag je ook niet verwachten.
Maar kan het dan na een maand alweer overgeverfd worden?

Verder mee eens hoor; de kapper heeft niks verkeerd gedaan het is gewoon lichter dan ik had gedacht vooraf. Als ik moet betalen dan is dat maar zo.

Moest het even googelen maar heb inderdaad met money piecing. Vooraan rond mijn gezicht is het nog blonder en daar kan ik dus echt niet aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
Smam1517 schreef:
02-12-2019 11:37
Maar kan het dan na een maand alweer overgeverfd worden?

Verder mee eens hoor; de kapper heeft niks verkeerd gedaan het is gewoon lichter dan ik had gedacht vooraf. Als ik moet betalen dan is dat maar zo.

Moest het even googelen maar heb inderdaad met money piecing. Vooraan rond mijn gezicht is het nog blonder en daar kan ik dus echt niet aan wennen.
Ja dat waren ook de gedeeltes waar ik het meeste moeite mee had in het begin. En ik ben er nu juist fan van. Je kan het donkerder laten maken, money pieces hoeven niet perse erbij, het is een optie. Maar zou echt nog even afwachten hoor. Wie weet ga je het een stuk mooier vinden. Misschien ook een beetje experimenteren met andere makeup?
Gewoon zeggen dat het je niet bevalt en toner over heen laten doen. Je zal gewoon zelf moeten betalen.

Wat je nog kan proberen zelf is met shampoo voor bruin haar wassen of die kleurmouse van bv guhl aan de slag. Stuk goedkoper en geeft iets bruin af. Ik doe dat ook wel eens als het net gezet is (highlights dan). Ik moet ook altijd wennen en vind het de eerste weken te licht.
Smam1517 schreef:
02-12-2019 11:37
Maar kan het dan na een maand alweer overgeverfd worden?

Verder mee eens hoor; de kapper heeft niks verkeerd gedaan het is gewoon lichter dan ik had gedacht vooraf. Als ik moet betalen dan is dat maar zo.

Moest het even googelen maar heb inderdaad met money piecing. Vooraan rond mijn gezicht is het nog blonder en daar kan ik dus echt niet aan wennen.
Gemiddeld verf ik mijn haar om de 4 weken, en ik niet alleen denk ik. Zal wel goedkomen dus.
Alle reacties Link kopieren
Van blond naar donker gaat alleen wat moeilijker, het pakt niet op blond. Of het slaat groen uit.
Alle reacties Link kopieren
ik zou dan zelf een donkere spoeling aanbrengen in die plukken voor bij je gezicht, daar hoef je toch niet voor naar de kapper?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Het is geen fout jij vindt het niet mooi bij je zelf staan.
Ik zou er niet zelf aan lopen prutsen,want als je het lichte donkerder wilt maken Heb je kans dat het groen wordt. Dat hoeft niet persé maar dat ligt er maar net aan op welke kleurhoogte je zit.
Misschien is het met een toner al op te lossen.
Superhuisvrouw schreef:
02-12-2019 12:44
Het is geen fout jij vindt het niet mooi bij je zelf staan.
Ik zou er niet zelf aan lopen prutsen,want als je het lichte donkerder wilt maken Heb je kans dat het groen wordt. Dat hoeft niet persé maar dat ligt er maar net aan op welke kleurhoogte je zit.
Misschien is het met een toner al op te lossen.
Maar ik zeg toch ook nergens dat de kapper een fout heeft gemaakt? Ik benoem zelfs dat de balayage objectief gezien prima is. Het ligt geheel aan mij. Misschien moet ik het nog even aan kijken.. ben ook bang dat het groen wordt als ik nu weer iets laat doen met verf.
Nee, dan doen ze eerst iets roodachtigs om groen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
En TO hoe is het opgelost ?
Hè? Opgelost? Dit topic is deze week geplaatst. TO is waarschijnlijk nog helemaal niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
04-12-2019 16:21
Hè? Opgelost? Dit topic is deze week geplaatst. TO is waarschijnlijk nog helemaal niet geweest.
Je hebt gelijk ik wil te snel.😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven