Mode & Beauty alle pijlers

Oningepakte mascara bol.com

05-01-2017 15:26 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zonet een pakketje binnengekregen van bol.com met een mascara van l'oreal in, maar die mascara zat niet in een plastiek of karton ofzo, gewoon de mascara, zonder verpakking.

Is dit normaal bij bol.com dat deze niet verpakt zijn, of zou deze al gebruikt zijn?
quote:permis schreef op 05 januari 2017 @ 16:39:

Nou, maakt ie je wimpers zwart of niet? Daar koop je dat ding toch voor. Nu heb je 'm, klaar lijkt me.

Kan het je echt iets schelen of er wel een kartonnetje of sticker opzat?!Mij zou dat zeker uitmaken. Wie weet heeft iemand hem besteld, getest en toen lekker retour gedaan.
quote:mismashful2 schreef op 05 januari 2017 @ 15:41:

[...]

Er werd me verteld dat zij daar niets van afwisten, dat dat allemaal in het magazijn gebeurde. Dus ja, zo ver was ik zelf ook wel haha. Ze zeiden dat het kon dat het zo verzonden werd, maar dat het ook kon dat het een teruggestuurde mascara was.Leuk antwoord van Bol. Ik weet het niet
quote:winkelfanaat schreef op 05 januari 2017 @ 16:55:

[...]

Mij zou dat zeker uitmaken. Wie weet heeft iemand hem besteld, getest en toen lekker retour gedaan.

Nou en? Kun je van de 100 keer misschien 1 of 2 keer minder je wimpers besmeren.

En de eerste keer dat je iets gebruikt is ie al open, t' is ook niet zo dat je geniet van die verpakking ofzo.

Jeetje zou hier geen seconde over nadenken.

Je wilde deze mascara thuisbezorgd krijgen en je hebt 'm. Doe op en zeur niet zo...
quote:mismashful2 schreef op 05 januari 2017 @ 16:54:

[...]

welja 'bang' is veel gezegd haha, maar het weet niet waar iemand die mascara borstel gestoken heeft dan zeg maar Haha nouja, ik zou wel bang zijn. Ben het daarom ook niet eens met Permis. Het zijn wel je ogen he. Goed dat je alert bent.
Ik heb vroegah in mijn puberjaren weleens oogontsteking gehad doordat ik een mascara van een vriendinnetje had geleend. Wat verschrikkelijk was dat, kon niet eens meer veilig fietsen.
Mijn rechteroog is heel fel aan het pikken, dus vrees dat ik niet tegen de ingrediënten kan jammer genoeg. Zal hem er toch maar afhalen dan.
Ik koop de mascara's van L'Oréal vaak op een stocksale en dan zit er ook niks op.
Vrees dat ik de titel van het topic ga moeten veranderen naar 'wat te doen tegen een ontstoken oog' wist niet dat iets zo kon pikken
Waarom koop je iets dat op iedere straathoek te krijgen is in een webwinkel zodat je niet kunt zien wat je koopt?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 05 januari 2017 @ 18:21:

Waarom koop je iets dat op iedere straathoek te krijgen is in een webwinkel zodat je niet kunt zien wat je koopt?Omdat ik examens heb nu dus geen zin heb om buiten te gaan, en erg blij word als de bel gaat en er een cadeautje voor me is
quote:permis schreef op 05 januari 2017 @ 17:02:

[...]

Nou en? Kun je van de 100 keer misschien 1 of 2 keer minder je wimpers besmeren.

En de eerste keer dat je iets gebruikt is ie al open, t' is ook niet zo dat je geniet van die verpakking ofzo.

Jeetje zou hier geen seconde over nadenken.

Je wilde deze mascara thuisbezorgd krijgen en je hebt 'm. Doe op en zeur niet zo...

Leen je make-up niet uit en gebruik geen make-up van een ander

Het is jammer maar waar. Via make-up kunnen we heel wat nare bacteriën en virussen aan elkaar doorgeven. Leen daarom liever geen make-up aan anderen uit en leen ook geen make-up van anderen. Vind je het echt vervelend om 'nee' te zeggen als je vriendin je lipstick of mascara wil proberen, gooi het product daarna dan weg, doe het haar cadeau of maak het - als het er zich daartoe leent - goed schoon.

Lippenstift: een lippenstift kun je schoonmaken door er met een spatel een laagje af te schrapen en daarna het oppervlak met een tissue die je in de alcohol hebt gedoopt schoon te maken.

Oogpotlood: een oogpotlood kun je 'schoonmaken' door het te slijpen waardoor je het buitenste laagje verwijderd.

Mascara's: mascara's kun je alleen nog gebruiken als het kwastje na gebruik door een ander niet weer in de verpakking is gedaan. Maak het kwastje eerst grondig schoon voordat je de mascara weer sluit.

P.s. Leen of probeer ook nooit contactlenzen van een ander!

Je moet zelf niet zo zeuren!
1 JE MAKE-UP UITLENEN AAN EEN VRIENDIN

Je deelt ook je kleding en sieraden met haar, dus waarom zou ze jouw lippenstift niet mogen gebruiken voor een setje smashing rode lippen? Het antwoord: omdat het heel-heel-héél erg fout is. Het gevaar voor een infectie ligt namelijk op de loer. ‘Door het uitlenen van eyeliners en lippenstift kan je virale infecties overbrengen, zoals koortsblaasjes of een slijmvliesontsteking in je oog’, legt dermatoloog David Bank uit. Niet alleen stiften en potloden kunnen gevaarlijk zijn; zo haalde een Australische vrouw de headlines in de media, omdat ze permanent in een rolstoel is beland na een infectie die ze opliep door het gebruik van de poederbrush (!) van haar vriendin.
Oei lippenstift, gewoon niet doen, niet delen. Ook niet schoonmaken, bovenkant eraf snijden of wat dan ook.

Herpes houdt daar geen rekening mee.

Groetjes van een herpespatiënt met as we speak 3 koortslip-uitbraken-dingen-joekels.
quote:winkelfanaat schreef op 05 januari 2017 @ 23:09:

[...]

Leen je make-up niet uit en gebruik geen make-up van een ander

Het is jammer maar waar. Via make-up kunnen we heel wat nare bacteriën en virussen aan elkaar doorgeven. Leen daarom liever geen make-up aan anderen uit en leen ook geen make-up van anderen. Vind je het echt vervelend om 'nee' te zeggen als je vriendin je lipstick of mascara wil proberen, gooi het product daarna dan weg, doe het haar cadeau of maak het - als het er zich daartoe leent - goed schoon.

Lippenstift: een lippenstift kun je schoonmaken door er met een spatel een laagje af te schrapen en daarna het oppervlak met een tissue die je in de alcohol hebt gedoopt schoon te maken.

Oogpotlood: een oogpotlood kun je 'schoonmaken' door het te slijpen waardoor je het buitenste laagje verwijderd.

Mascara's: mascara's kun je alleen nog gebruiken als het kwastje na gebruik door een ander niet weer in de verpakking is gedaan. Maak het kwastje eerst grondig schoon voordat je de mascara weer sluit.

P.s. Leen of probeer ook nooit contactlenzen van een ander!

Je moet zelf niet zo zeuren!

Een stukje van trendstyle. Gesponsord door o.a.make-up merken.

Waarom loopt iedereen toch zo blind achter marketing aan? Alles onnodig nieuw kopen..

Bovendien, TO heeft gewoon een mascara bij Bol gekocht en gekregen.

De kans dat een pokdalige snoodaard met slijm uit de ogen druipend deze na gebruik stiekem in het magazijn tussen de hermetisch afgesloten mascaras heeft gestopt acht ik klein.

Maar goed, het risico op de dood wordt zelfs aangehaald, zag ik in een andere post. (Onder het motto: wat op internet staat is waar én geldt ook in het eigen geval) Dus dan toch maar terugsturen. Pfieuw.
quote:permis schreef op 06 januari 2017 @ 09:32:

[...]

Een stukje van trendstyle. Gesponsord door o.a.make-up merken.

Waarom loopt iedereen toch zo blind achter marketing aan? Alles onnodig nieuw kopen..

Bovendien, TO heeft gewoon een mascara bij Bol gekocht en gekregen.

De kans dat een pokdalige snoodaard met slijm uit de ogen druipend deze na gebruik stiekem in het magazijn tussen de hermetisch afgesloten mascaras heeft gestopt acht ik klein.

Maar goed, het risico op de dood wordt zelfs aangehaald, zag ik in een andere post. (Onder het motto: wat op internet staat is waar én geldt ook in het eigen geval) Dus dan toch maar terugsturen. Pfieuw.Dan blijf jij toch lekker make-up van een ander gebruiken? Helemaal prima.Als het stukje geschreven door trendstyle je niet aanstaat. Maar moeten we jou wel geloven dan? Jij hebt alle kennis in pacht? Jij weet zeker dat je geen ooginfectie kan krijgen door make-up van een ander te gebruiken? Kan je dat ook onderbouwen? Heb je een goed artikel waar instaat dat het onmogelijk is?
Hier het levende bewijs dat je toch echt 'zomaar' ziek kan worden van make-up die door een ander gebruikt is. Maar daar leest Permis voor het gemak even overheen.
quote:Jempo schreef op 06 januari 2017 @ 14:27:

Hier het levende bewijs dat je toch echt 'zomaar' ziek kan worden van make-up die door een ander gebruikt is. Maar daar leest Permis voor het gemak even overheen.Ja maar zo'n plakbandje (of een doosje) biedt natuurlijk geen enkele garantie dat het ding niet al gebruikt is.
quote:SallySpectra schreef op 06 januari 2017 @ 14:33:

[...]

Ja maar zo'n plakbandje (of een doosje) biedt natuurlijk geen enkele garantie dat het ding niet al gebruikt is.Eens, garanties heb je nooit zelden natuurlijk. Daarom juist belangrijk om alert te blijven. Tenminste ik heb m'n lessen wel geleerd

Hier het levende bewijs dat je toch echt 'zomaar' ziek kan worden van make-up die door een ander gebruikt is. Maar daar leest Permis voor het gemak even overheen.

Ooooh jíj was diegene met pech waardoor iets nu standaard voor iedereen geldt!

Of wacht.. ik ben ook een individueel geval, maar een geval dat juist nergens last van heeft. Die casus dan als hét uitgangspunt nemen ;) ?

Hier het levende bewijs dat je toch echt 'zomaar' ziek kan worden van make-up die door een ander gebruikt is. Maar daar leest Permis voor het gemak even overheen.Ik denk dat jij ook zeurt
quote:permis schreef op 06 januari 2017 @ 17:21:

[...]

Of wacht.. ik ben ook een individueel geval, maar een geval dat juist nergens last van heeft. Die casus dan als hét uitgangspunt nemen ;) ?Maar kom jij nou eens met wat concreets waaruit blijkt dat Make-up delen geen infecties kan veroorzaken. Je komt met niks hier mensen vertellen dat ze zich niet moeten aanstellen, stelt nu dat dit toevallig 1 pechgeval is en komt zonder tegenbewijs.

[...]

Of wacht.. ik ben ook een individueel geval, maar een geval dat juist nergens last van heeft. Die casus dan als hét uitgangspunt nemen ;) ?

En uiteindelijk was jouw gedachten waarom TO niet moest zeuren dat ze 1 of 2x minder mascara zou hebben?

Jij had nog niet eens nagedacht over een mogelijk andere reden waarom TO twijfelde over de mascara.
Ik heb een mail teruggekregen van bol.com trouwens: die mascara's zijn standaard zonder plastiekje zeiden ze!

[...]

Je bent het misschien vergeten, maar dit topic gaat over TO en niet over jou.

TO maakt zich zorgen dat ze een infectie oploopt door de mascara. Jij vindt dat onzin, maar komt niet met bewijs waarom dat onzin is. Terwijl mensen hier komen met allerlei bewijzen, waarvan ik een in levende lijve bewijs ben dat het wel kan. Maar jouw wil is wet blijkbaar?
quote:mismashful2 schreef op 05 januari 2017 @ 18:36:

[...]

Omdat ik examens heb nu dus geen zin heb om buiten te gaan, en erg blij word als de bel gaat en er een cadeautje voor me isHet is heel ongezond om de hele dag binnen te blijven. Je hebt toch pauze nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven