Pakkende originele en leuke bedrijfsnaam beautysalon
donderdag 3 juli 2014 om 13:19
Hoi,,
Ik ben bezig met het opstarten van mijn eigen beautysalon..
Zelf ben ik van kort maar krachtig en ik wil dan ook graag een naam in die richting. Het liefst een naam die beschrijft waar ik mee bezig ben.
Ik heb zelf al aardig wat bedacht maar ik kom er nog niet uit.
Ik vind bijvoorbeeld de naam De hoofdzaak erg leuk als kapper. Bij beautysalon vind ik het iets minder klinken
Aan 't hoofd vind ik dan al weer toepasselijker maar ik doe natuurlijk ook lichaamsmassages en verzorg nagels met gellac.
Hieronder mijn lijstje ik hoop dat jullie door dat te lezen misschien leuke varianten kunnen bedenken.. MIJN DANK IS ALVAST GROOT!!
Zuiver & Puur
PUUR!
Puur & Zuiver
Moeders Mooiste
LIJFSTIJL!
Taste Beauty ( taste is een combi van mijn naam en plaats waar ik woon)
La Beautique
Mooi enzo
B&B Beauty & body
Beautysalon Inside Outside
In & Out beautysalon
Tanja’s bjoetiehoek
Bjoetiek
My Chair beautysalon
Scrub & zout schoonheidssalon
Schoonheidssalon Eyecandy
Belezza
Pure schoonheid
Pure Nature!
Mooi
Knap
Energie vitaal
La belle du jour
DIVINO ( betekent goddelijk)
Basic needs
Beauty Balance
Balance
Rein & Puur
Fris
Jij & Ik
Puur en Uniek
Quality Time.
Time for you
Moment
Rust en rein
Zacht & Teder
De Fijne Tijd
Ik ben bezig met het opstarten van mijn eigen beautysalon..
Zelf ben ik van kort maar krachtig en ik wil dan ook graag een naam in die richting. Het liefst een naam die beschrijft waar ik mee bezig ben.
Ik heb zelf al aardig wat bedacht maar ik kom er nog niet uit.
Ik vind bijvoorbeeld de naam De hoofdzaak erg leuk als kapper. Bij beautysalon vind ik het iets minder klinken
Aan 't hoofd vind ik dan al weer toepasselijker maar ik doe natuurlijk ook lichaamsmassages en verzorg nagels met gellac.
Hieronder mijn lijstje ik hoop dat jullie door dat te lezen misschien leuke varianten kunnen bedenken.. MIJN DANK IS ALVAST GROOT!!
Zuiver & Puur
PUUR!
Puur & Zuiver
Moeders Mooiste
LIJFSTIJL!
Taste Beauty ( taste is een combi van mijn naam en plaats waar ik woon)
La Beautique
Mooi enzo
B&B Beauty & body
Beautysalon Inside Outside
In & Out beautysalon
Tanja’s bjoetiehoek
Bjoetiek
My Chair beautysalon
Scrub & zout schoonheidssalon
Schoonheidssalon Eyecandy
Belezza
Pure schoonheid
Pure Nature!
Mooi
Knap
Energie vitaal
La belle du jour
DIVINO ( betekent goddelijk)
Basic needs
Beauty Balance
Balance
Rein & Puur
Fris
Jij & Ik
Puur en Uniek
Quality Time.
Time for you
Moment
Rust en rein
Zacht & Teder
De Fijne Tijd

vrijdag 4 juli 2014 om 01:58
Moment
Treurige documentaire over het leven van Pjotr Gdansk de 60 jarige houtsnijder uit Polen die op een dag ontwaakt en dan vloeiend Fries blijkt te spreken. Na een intrigerende zoektocht waarbij hypnotherapeuten, neurologen en psychiaters zich over het vraagstuk buigen bleek Pjotr eigenlijk de Friese Pjeter die als peuter door zijn eigen oma werd ontvoerd naar Polen en daar opgroeide als Pool. Draait op IDFA
Treurige documentaire over het leven van Pjotr Gdansk de 60 jarige houtsnijder uit Polen die op een dag ontwaakt en dan vloeiend Fries blijkt te spreken. Na een intrigerende zoektocht waarbij hypnotherapeuten, neurologen en psychiaters zich over het vraagstuk buigen bleek Pjotr eigenlijk de Friese Pjeter die als peuter door zijn eigen oma werd ontvoerd naar Polen en daar opgroeide als Pool. Draait op IDFA

vrijdag 4 juli 2014 om 06:49
quote:minnimouse schreef op 03 juli 2014 @ 19:10:
Echt verschrikkelijk om beauty ineens als "bjoetie" te gaan schrijven. WAAROM???? Dat staat echt heel dom dus doe het niet a.u.b.
Yep, kleutertaal, spreekt niet aan! Niet zakelijk!!
Scrub en zout? Maak er dan Scrub 'n Salt van ofzo, niet Engels en Nederlands in één naam doen! Maar als Scrub and Salt is ie nog niet mooi!
La belle du jour?? Nee, dat zegt niemand iets?!
My chair?? Doe dan Your skin . . . . het gaat om de huid van de klant, niet om jouw stoel . . . . !!!!
Energie vitaal is meer iets voor een fitness instituut
Op "Mooi" en "Knap" knap ik allebei af . . . . Wat als je niet mooi of knap bent?? Daar zijn er genoeg van . . . .
DIVINO is mannelijk, doe dan DIVINA (vrouwelijk)
Beauty Balance
Balance
Rein & Puur
Fris
Jij & Ik
Puur en Uniek
Quality Time.
Time for you
Moment
Rust en rein
Zacht & Teder
De Fijne Tijd
Nope, werkt niet!
Echt verschrikkelijk om beauty ineens als "bjoetie" te gaan schrijven. WAAROM???? Dat staat echt heel dom dus doe het niet a.u.b.
Yep, kleutertaal, spreekt niet aan! Niet zakelijk!!
Scrub en zout? Maak er dan Scrub 'n Salt van ofzo, niet Engels en Nederlands in één naam doen! Maar als Scrub and Salt is ie nog niet mooi!
La belle du jour?? Nee, dat zegt niemand iets?!
My chair?? Doe dan Your skin . . . . het gaat om de huid van de klant, niet om jouw stoel . . . . !!!!
Energie vitaal is meer iets voor een fitness instituut
Op "Mooi" en "Knap" knap ik allebei af . . . . Wat als je niet mooi of knap bent?? Daar zijn er genoeg van . . . .
DIVINO is mannelijk, doe dan DIVINA (vrouwelijk)
Beauty Balance
Balance
Rein & Puur
Fris
Jij & Ik
Puur en Uniek
Quality Time.
Time for you
Moment
Rust en rein
Zacht & Teder
De Fijne Tijd
Nope, werkt niet!

vrijdag 4 juli 2014 om 07:30
Moeders Mooiste vind ik niet zo geweldig.
Mooi enzo komt op mij een beetje onprofessioneel over, alsof je maar wat doet en hoopt dat het wel mooi wordt. Ofzo.
Bij B&B Beauty & body denk ik aan een bed&breakfast.
Tanja’s bjoetiehoek vind ik wat ordinair.
Taste Beauty ( taste is een combi van mijn naam en plaats waar ik woon) vind ik leuk! Omdat Taste natuurlijk ook een betekenis heeft, behalve jouw naam en de plaats waar je woont!
Mooi enzo komt op mij een beetje onprofessioneel over, alsof je maar wat doet en hoopt dat het wel mooi wordt. Ofzo.
Bij B&B Beauty & body denk ik aan een bed&breakfast.
Tanja’s bjoetiehoek vind ik wat ordinair.
Taste Beauty ( taste is een combi van mijn naam en plaats waar ik woon) vind ik leuk! Omdat Taste natuurlijk ook een betekenis heeft, behalve jouw naam en de plaats waar je woont!
vrijdag 4 juli 2014 om 07:49
De meeste van die namen zijn zo standaard dat je ze meteen weer vergeten bent. Er zijn al zoveel beautysalons die 'Fris en Puur' of 'Beautiek'-achtige namen hebben. Als je erheen bent geweest en je zou het willen vertellen aan anderen, moet je niet denken: "Wat was het nou, Fris & Zuiver, Rein en Puur?". Neem iets wat niet verkeerd te onthouden is.
Daarnaast zou ik er rekening mee houden dat de meeste Nederlanders qua spelling (en geheugen) nooit het basisschoolniveau zijn ontstegen. "Lijfstijl!" wordt dan onthouden als 'Livestile", "Lifesteil", "Livesteil", "Lijfsteil", "Livestile", "Lijfstile", "Livestijle", "Lifestijle" en natuurlijk alle varianten met een spatie ertussen: "Laif stail". Als het verkeerd geschreven kan worden, zal men dat doen. Ik zou iets nemen wat niet verkeerd te doen is.
Ik zou niks nemen met je voornaam. Er zijn al heel veel beauty- en kapsalons met een voornaam, de meeste mensen zijn slecht in namen, het is nietszeggend en je loopt tegen vooroordelen aan. Ik denk bij een Tanja aan een veel te bruine volgeschminkte 30-plusser uit een volksbuurt. Ik zeg dit niet om je te beledigen, het gaat om de toekomst van je bedrijf en ik zou nooit naar 'Tanja's Salon' gaan om die reden.
'Moeders Mooiste' vind ik best aardig.
Daarnaast zou ik er rekening mee houden dat de meeste Nederlanders qua spelling (en geheugen) nooit het basisschoolniveau zijn ontstegen. "Lijfstijl!" wordt dan onthouden als 'Livestile", "Lifesteil", "Livesteil", "Lijfsteil", "Livestile", "Lijfstile", "Livestijle", "Lifestijle" en natuurlijk alle varianten met een spatie ertussen: "Laif stail". Als het verkeerd geschreven kan worden, zal men dat doen. Ik zou iets nemen wat niet verkeerd te doen is.
Ik zou niks nemen met je voornaam. Er zijn al heel veel beauty- en kapsalons met een voornaam, de meeste mensen zijn slecht in namen, het is nietszeggend en je loopt tegen vooroordelen aan. Ik denk bij een Tanja aan een veel te bruine volgeschminkte 30-plusser uit een volksbuurt. Ik zeg dit niet om je te beledigen, het gaat om de toekomst van je bedrijf en ik zou nooit naar 'Tanja's Salon' gaan om die reden.
'Moeders Mooiste' vind ik best aardig.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?