Parfum ‘over’
maandag 27 juli 2020 om 12:38
Hoi allemaal,
Als parfumliefhebber probeer ik regelmatig wat nieuws. Ik ben dan vaak zo fan van een nieuwe geur dat ik direct een grote fles koop. Tot er weer een nieuwe onweerstaanbare voorbij komt
Het resultaat is een plank vol met parfum die ik zat ben, veel te weinig pak (want nieuwe favoriet). Soms geef ik wat weg aan vriendinnen of familie, maar ik kan me voorstellen dat andere mede parfum liefhebbers dit ook hebben.
Is er, buiten marktplaats en vergelijkbare sites om, een platform hiervoor? Zoals United Wardrobe voor kleding bijvoorbeeld?
Of wellicht zijn er hier mensen die het leuk vinden het een en ander te ruilen?
Als parfumliefhebber probeer ik regelmatig wat nieuws. Ik ben dan vaak zo fan van een nieuwe geur dat ik direct een grote fles koop. Tot er weer een nieuwe onweerstaanbare voorbij komt
Het resultaat is een plank vol met parfum die ik zat ben, veel te weinig pak (want nieuwe favoriet). Soms geef ik wat weg aan vriendinnen of familie, maar ik kan me voorstellen dat andere mede parfum liefhebbers dit ook hebben.
Is er, buiten marktplaats en vergelijkbare sites om, een platform hiervoor? Zoals United Wardrobe voor kleding bijvoorbeeld?
Of wellicht zijn er hier mensen die het leuk vinden het een en ander te ruilen?
maandag 27 juli 2020 om 13:22
maandag 27 juli 2020 om 13:28
Ik herken het. Ik ben ook een groot liefhebber. Ik wil nu heel graag black orchid van Tom Ford kopen, maar ik heb nog best veel.
Ruilen vind ik een goed idee!
(En ik ben dol op Angel van Thierry Mugler!)
Ik moet er wel bij zeggen dat de parfums die ik heb wel allemaal in gebruik genomen zijn. Dus niet nieuw/ongeopend en er is dus wel het één en ander uit.
Verder heb ik het minder sinds ik lid ben van Parfumado.
Ruilen vind ik een goed idee!
(En ik ben dol op Angel van Thierry Mugler!)
Ik moet er wel bij zeggen dat de parfums die ik heb wel allemaal in gebruik genomen zijn. Dus niet nieuw/ongeopend en er is dus wel het één en ander uit.
Verder heb ik het minder sinds ik lid ben van Parfumado.
maandag 27 juli 2020 om 13:29
Wat voor soort geur zou je daarvoor terug willen?
maandag 27 juli 2020 om 14:45
Beste forummers,
Even voor de duidelijkheid: ik heb er geen bezwaar tegen wanneer jullie gaan ruilen of weggeven, maar het moet geen verkoopplaats worden hier.
Daarnaast hebben we in het verleden genoeg gedoe gehad met ruil- en weggeeftopics dus bij het eerste signaal dat er dingen fout gaan, sluit ik het topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Even voor de duidelijkheid: ik heb er geen bezwaar tegen wanneer jullie gaan ruilen of weggeven, maar het moet geen verkoopplaats worden hier.
Daarnaast hebben we in het verleden genoeg gedoe gehad met ruil- en weggeeftopics dus bij het eerste signaal dat er dingen fout gaan, sluit ik het topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 27 juli 2020 om 14:48
Helder!ModeratorViva schreef: ↑27-07-2020 14:45Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
En ruilen vind ik sowieso wel een erg leuk idee!
maandag 27 juli 2020 om 14:52
Wat lijkt me dat heerlijk! Welke heb je gehouden?Kroonprinses schreef: ↑27-07-2020 13:22Oh ja, herkenbaar. Geef alles weg aan bekenden en het liefst aan familie. Heb nu 3 luchtjes over die echt bij me passen en nauwelijks meer extra parfum over.
Ik lees mee hoe het topic zich ontwikkelt. Helaas geen tips waar je je parfum kunt slijten en als ik die wel heb, post ik m gelijk.
Ik ben al jaren op zoek naar een geur die ik altijd wil blijven dragen. Helaas is het hem steeds net niet, of wel lekker maar voor een enkel seizoen ofzo.
maandag 27 juli 2020 om 15:26
Ik ben een Chanel freak. Heb de nr. 5, de klassieke Coco en de Allure Sensuelle gehouden. Ik blijf toch steeds uitkomen op de klassiekers ondanks de vele zijpaadjes en miskopen.
Oh ja, White Linen blijft ook een favoriet. Overige luchtjes gebruikte ik als toiletverfrisser of gaf ik weg.
Waar moet je luchtje aan voldoen dat jij zegt 'ja, dit is m!' ?
maandag 27 juli 2020 om 15:45
Oh ChanelKroonprinses schreef: ↑27-07-2020 15:26Ik ben een Chanel freak. Heb de nr. 5, de klassieke Coco en de Allure Sensuelle gehouden. Ik blijf toch steeds uitkomen op de klassiekers ondanks de vele zijpaadjes en miskopen.
Oh ja, White Linen blijft ook een favoriet. Overige luchtjes gebruikte ik als toiletverfrisser of gaf ik weg.
Waar moet je luchtje aan voldoen dat jij zegt 'ja, dit is m!' ?
Ik houd het meest van powergeurtjes: sterk en zwoel maar niet zoals Aliën van TM. Denk aan Chloe Nomade of Dior Addict.
En ik moet elke keer opnieuw er blij van worden.
maandag 27 juli 2020 om 16:40
Dank je. Gezien en beantwoord.
maandag 27 juli 2020 om 16:43
Zat te denken welke power luchtjes ik ken, maar kan even niks bedenken. Als je drie favoriete luchtjes hebt dan is dat ook een luxe besef ik. Ik wordt er iedere keer weer blij van omdat ik afwisselend de luchtjes gebruik.Lou- schreef: ↑27-07-2020 15:45Oh Chanelik ben weg van de chance eau tendre variant. De originele is trouwens ook heerlijk. En no5, maar niet bij mij helaas.
Ik houd het meest van powergeurtjes: sterk en zwoel maar niet zoals Aliën van TM. Denk aan Chloe Nomade of Dior Addict.
En ik moet elke keer opnieuw er blij van worden.
Ik ga nog even broeden op zware zwoele luchtjes.
maandag 27 juli 2020 om 17:13
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Wat ik heb vind ik allemaal heel lekker, maar soms past het niet (meer) bij me. Zoals flowerbomb. Heerlijk, maar dat paste 5 jaar geleden beter bij mijn levensstijl dan nu. Dan pak ik toch elke keer weer wat anders uit de kast.Kroonprinses schreef: ↑27-07-2020 16:43Zat te denken welke power luchtjes ik ken, maar kan even niks bedenken. Als je drie favoriete luchtjes hebt dan is dat ook een luxe besef ik. Ik wordt er iedere keer weer blij van omdat ik afwisselend de luchtjes gebruik.
Ik ga nog even broeden op zware zwoele luchtjes.
Als ik een geur op elke straathoek ruik ben ik hem ook al snel zat. Dan vind ik hem niet meer speciaal genoeg.
Lief dat je wil meedenken trouwens
maandag 27 juli 2020 om 17:35
Helemaal eens. Geuren die ik zelf te ruil heb op dit moment:Lou- schreef: ↑27-07-2020 17:13Dat kan ik me helemaal voorstellen. Wat ik heb vind ik allemaal heel lekker, maar soms past het niet (meer) bij me. Zoals flowerbomb. Heerlijk, maar dat paste 5 jaar geleden beter bij mijn levensstijl dan nu. Dan pak ik toch elke keer weer wat anders uit de kast.
Als ik een geur op elke straathoek ruik ben ik hem ook al snel zat. Dan vind ik hem niet meer speciaal genoeg.
Lief dat je wil meedenken trouwens![]()
Daisy dream van Marc Jacobs (100 ml fles, zit nog ongeveer 40 ml in)
Killer Queen van Katy Perry (100 ml fles, zit nog ongeveer 80 ml in)
Sexy Amber van Micheal Kors (100 ml fles, half vol)
Not a perfume van Juliette has a gun (50 ml fles, niet doorzichtig dus niet precies te zien hoeveel er nog in zit. Ik gok half vol)
Al deze parfums vind ik lekker, ze zijn gebruikt en geliefd. Sommige passen gewoon niet meer zo bij me, andere wel maar ik ben nou eenmaal dol op afwisseling. Mijn Parfumado abonnement zorgt al voor veel afwisseling, dus sommige geuren blijven nu staan en dat is ook zonde.
Geen van de producten zijn jaren oud overigens.
Geuren die ik heb maar (nog) niet wil ruilen:
Casmir van Chopard
Tea tonique van Miller Harris
Angel van Thierry Mugler
Quintessence van Avant (heerlijke geur, ruikt veel te kort, maar ik ben er toch dol op)
Heb je interesse in iets van het eerste rijtje en heb je iets leuks om ertegen te ruilen? Ik hoor het graag.
(Voor iets uit het tweede rijtje moet er wel iets héél verleidelijks tegenover staan...)