Mode & Beauty alle pijlers

Parfum - zomerse geur

22-06-2020 07:02 59 berichten
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe parfum, een geur voor nu in de zomer die lang blijft houden.
Ik had sun di gioia van giorgio armani , maar deze is dus nergens meer te koop.
Ik zoek een zomers parfum, 'zoete zomerse geur die lang blijft hangen'.
Suggesties?

Groeten,
Wolkje
Alle reacties Link kopieren
Monoï de Tahiti inderdaad van Yves Rocher. Voor mij is die geur echt een ander woord voor zomer :sun: :flirting:
Whomi schreef:
22-06-2020 13:27
Ik vind parfum overigens echt verschrikkelijk duur. Flower bomb, 30 ml voor €73,-??? O_O

https://www.douglas.nl/Geuren-Damesgeur ... 26191.html

Vroeger kocht ik light blue van dolce en gabana nog wel eens, maar die is ook flink aan de prijs. Ik schrik in Douglas en ici Paris elke keer weer van de prijzen en koop dus bijna nooit parfum daar. Alleen die Giorgio Beverly Hills, maar die is een stuk goedkoper.
Bij iciparis is er momenteel een actie van -25%, maar flower bomb - viktor & rolf doet er niet aan mee.
Suzan-J schreef:
22-06-2020 07:46
Prada - Candy
Dior - Joy

Ik heb een abonnement bij Parfumado omdat ik ook op zoek was naar een nieuwe parfum. Elke maand een klein flesje, en je kan een quiz doen voor suggesties.
Geen aandelen, wel fan :-D
Hoe werkt dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
22-06-2020 13:27
Ik vind parfum overigens echt verschrikkelijk duur. Flower bomb, 30 ml voor €73,-??? O_O

https://www.douglas.nl/Geuren-Damesgeur ... 26191.html

Vroeger kocht ik light blue van dolce en gabana nog wel eens, maar die is ook flink aan de prijs. Ik schrik in Douglas en ici Paris elke keer weer van de prijzen en koop dus bijna nooit parfum daar. Alleen die Giorgio Beverly Hills, maar die is een stuk goedkoper.
https://www.bol.com/nl/p/viktor-rolf-fl ... pAQAvD_BwE
wolkje75 schreef:
22-06-2020 13:39
Hoe werkt dat dan?
Je neemt een abonnement van 14,95 per maand. De eerste maand krijg je korting (als je wilt heb ik een code voor je). Je krijgt door de brievenbus een flesje van 8ml, goed voor een maand lang, 3 sprays per dag.
Wel duurder dan als je een grote fles parfum koopt, maar ik hou van afwisseling :-D
Oh, en je kan elk moment het abo stopzetten!
Lolita Lempicka.
Alle reacties Link kopieren
Cool water van Davidoff!
Suzan-J schreef:
22-06-2020 17:48
Je neemt een abonnement van 14,95 per maand. De eerste maand krijg je korting (als je wilt heb ik een code voor je). Je krijgt door de brievenbus een flesje van 8ml, goed voor een maand lang, 3 sprays per dag.
Wel duurder dan als je een grote fles parfum koopt, maar ik hou van afwisseling :-D
Oh, en je kan elk moment het abo stopzetten!
Mag je zelf kiezen welke geur of doen hen dat voor de klant?
Alle reacties Link kopieren
Aub geen Cool Water! Wat een ranzige geur is dat zeg!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-06-2020 18:11
Aub geen Cool Water! Wat een ranzige geur is dat zeg!
Zo echt! En ook totaal niet zoet.
Ik ben er niet naar op zoek, was gewoon een voorbeeld. Zie bij Douglas ook genoeg geuren boven de €100,- per fles. Vind dat echt absurd. Vroeger kocht ik bijvoorbeeld ook lolita lempicka, maar die is ook flink duurder geworden. Vandaar ook dat ik vrij veel bij Yves rocher haal. Dat is tenminste nog betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Het effect van parfums en eau de toilettes is natuurlijk volkomen afhankelijk van de huid waarop ze aangebracht worden, maar bij mij is het alsof je met de Flower Bomb van Victor en Rolf een mep met een zandzak krijgt. Brrr.

Bij mij werkt Chloé (Lagerfeld) heel goed, bij mijn zus is-ie afschuwelijk. Jammer dat hij zo schreeuwend duur is. Heb het optimistisch in Frankrijk geprobeerd, maar daar was hij nog veel duurder :O
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
MrsDuck schreef:
22-06-2020 09:30
Deep Red - Hugo Boss
1 van mijn favoriete wintergeuren :)

Zomer:
Lanvin - Eclat d' Arpege
DKNY - be delicious (ik heb de groene)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Funfair Evening van Maison Margiela vergeten. Die draag ik alle seizoenen door, maar hij is ook wel zomers.

En Flower Bomb natuurlijk, maar die draag ik ook het hele jaar.
Kwam een aantal parfums in de suggesties tegen waar ik 'vroeger' echt fan van was en nu zou ik ze echt niet meer kopen... Echt raar dat je zo kan veranderen qua voorkeur van geur eigenlijk. o_o
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
22-06-2020 19:08
Ik ben er niet naar op zoek, was gewoon een voorbeeld. Zie bij Douglas ook genoeg geuren boven de €100,- per fles. Vind dat echt absurd. Vroeger kocht ik bijvoorbeeld ook lolita lempicka, maar die is ook flink duurder geworden. Vandaar ook dat ik vrij veel bij Yves rocher haal. Dat is tenminste nog betaalbaar.
En vaak ruik je ze ook nog eens heel kort. Half uurtje en dan is de geur weg.
Rare gewoonte heeft de mens eigenlijk🙈
wolkje75 schreef:
22-06-2020 18:06
Mag je zelf kiezen welke geur of doen hen dat voor de klant?
Nee je mag zelf kiezen. Zij doen suggesties nav een quiz die je kunt doen; dan vragen ze welke parfum je lekker vindt en welke geurfamilies daar in zitten. Ik hou bijvoorbeeld van ‘oriental’ en ‘floral’. Op basis daarvan stellen zij een geurprofiel samen, maar je hoeft hier niet iets mee te doen.
Suzan-J schreef:
22-06-2020 23:30
Nee je mag zelf kiezen. Zij doen suggesties nav een quiz die je kunt doen; dan vragen ze welke parfum je lekker vindt en welke geurfamilies daar in zitten. Ik hou bijvoorbeeld van ‘oriental’ en ‘floral’. Op basis daarvan stellen zij een geurprofiel samen, maar je hoeft hier niet iets mee te doen.
Ooh dat is wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
wolkje75 schreef:
22-06-2020 20:27
Kwam een aantal parfums in de suggesties tegen waar ik 'vroeger' echt fan van was en nu zou ik ze echt niet meer kopen... Echt raar dat je zo kan veranderen qua voorkeur van geur eigenlijk. o_o

Bij mij is de Tresor van l'Ancome altijd gebleven. Maar dat is ook de enige. Is licht zoet, fris en bloemig. Ondertoon van rozen. Alleen de eerste is lekker bij mij, alle opvolgers zijn heerlijk in het flesje maar niet op mijn huid.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
wolkje75 schreef:
22-06-2020 20:27
Kwam een aantal parfums in de suggesties tegen waar ik 'vroeger' echt fan van was en nu zou ik ze echt niet meer kopen... Echt raar dat je zo kan veranderen qua voorkeur van geur eigenlijk. o_o
Ja, ik zag er ook een aantal uit mijn tienertijd, maar ik zit nu ook in een heel ander parfumsegment en ook in een heel andere prijscategorie.
Alle reacties Link kopieren
Parfumado is leuk als je het niet erg vindt teleurgesteld te worden. Ik heb een jaar een abonnement gehad en koos geurtjes die ik nog niet kende. Behalve eentje van Costume National waren het allemaal missers.

Geurtjes zijn zo persoonlijk. Wat bij een ander lekker ruikt kan op jouw huid ruiken als wc -verfrisser. Gewoon even testen bij de parfumerie dus (en na een paar uur nog eens ruiken).
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-06-2020 09:13
Ja, ik zag er ook een aantal uit mijn tienertijd, maar ik zit nu ook in een heel ander parfumsegment en ook in een heel andere prijscategorie.

Ik ook. Maar dat neemt niet weg dat de Eden (goedkoper) bij mij prima ruikt en de Flowerbomb (pittig geprijsd) ruikt naar afwaswater. Bij mijn dochter is ie heeeeeerlijk. Dus zij heeft hem gekregen en elke keer als ze hem draagt ruikt het hele huis lekker fris.

Alien doet het bij mij super goed, Tresor ook. Maar wat vrijwel iedereen al aangeeft: dat kan bij iemand anders heel anders uitvallen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete zomer parfums:
Miss Dior Blooming Bouquet: doet me vooral aan pioenrozen denken
Gucci Bloom: Jasmijn/tuberoos
Parisienne van Yves Saint Laurent: Bloemig (rozen, viooltjes) en fruitig (bramen)
Vraagje over Yves Rocher: vroegâh kon je daar van die uitgebreide sets met monsters bestellen zodat je wist wat je wilde kopen. Ik zie dat op de site nu niet meer staan. Hoe weet ik wat eventueel wil hebben, lekker vind ruiken of prettig vind?
Alle reacties Link kopieren
Bij parfumcenter kun je voor minder parfum bestellen. Nooit gedaan vanwege mijn achterdocht dat het niet echt is, maar misschien is dat wel flauwekul. Online winkels kunnen alles goedkoper aanbieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven