Philips lumea IPL
zaterdag 22 november 2025 om 18:00
Na veel twijfelen heb ik besloten een philips lumea IPL aan te schaffen. Als het werkt lijkt het mij ideaal, vooral voor de bikinilijn. Nu hebben ze bij Philips allerlei verschillende soorten voor nogal uiteenlopende prijzen. Ik twijfel vooral tussen de 8000 en 9000 serie. Het enige echte verschil dat ik kan vinden is dat de 9000 automatisch je huidtint detecteert, maar omdat ik geen ervaring heb met IPL vind ik het lastig inschatten of dit het extra geld waard is. Iemand die zo'n apparaat heeft? Wat is jouw ervaring?
zaterdag 22 november 2025 om 18:12
Ik heb de 9000 en de huiddetectie nooit gebruikt. Wel van te voren uitgezocht welke stand ik met mijn type huid/haar ik moet hebben. Maar las dat de nieuwe app van lumea dat tegenwoordig ook kan, heb nog lopende laserbehandelingen dus kan het nog niet zien.
9000 is alleen ook draadloos alleen las ik dat hij dan stuk minder sterk is dus sindsdien doe ik dat niet meer.
9000 is alleen ook draadloos alleen las ik dat hij dan stuk minder sterk is dus sindsdien doe ik dat niet meer.
zaterdag 22 november 2025 om 21:35
Volgens mij heb ik de 8000 serie (heb de BRI948/70) en die doet ook huid detectie, daar is die vergrootglas knop voor. Ik heb het een paar keer gebruikt, maar ik heb vrij lichte huid, dus niet echt veel twijfel in mijn geval dat ik de zwaarste stand kan gebruiken. Verder ben ik niet enorm lyrisch over het apparaat. Op m’n benen houdt het haren wel goed in toom, maar het is vooral minder haargroei, het gaat niet volledig weg. Voor m’n oksels en bikinilijn deed het helaas niet zo veel en daar had ik ‘m voornamelijk voor gekocht.
zondag 23 november 2025 om 09:17
zondag 23 november 2025 om 12:33
Hm, jammer dat het niet bij iedereen werkt. Dat is ook waar mijn twijfel zat, omdat het best een aankoop is. Ik heb de 8000 nu besteld. Wel refurbished om geld te besparen, dus ben benieuwd.
Laseren is uiteraard ook een optie maar te duur voor mij op dit moment, dus wil dit graag proberen. Bedankt voor de reacties!
Laseren is uiteraard ook een optie maar te duur voor mij op dit moment, dus wil dit graag proberen. Bedankt voor de reacties!
zondag 23 november 2025 om 17:02
Het werkt voor mij op de plekken waar ik dikke en donkere haren heb erg goed (oksel, benen, schaamstreek). Dus ik ben erg tevreden.Strawberrylime schreef: ↑23-11-2025 12:33Hm, jammer dat het niet bij iedereen werkt. Dat is ook waar mijn twijfel zat, omdat het best een aankoop is. Ik heb de 8000 nu besteld. Wel refurbished om geld te besparen, dus ben benieuwd.
woensdag 26 november 2025 om 12:56
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in