Mode & Beauty alle pijlers

Plastic vrije badkamer

18-04-2020 09:22 107 berichten
Hallo allemaal

Ik wil in stappen steeds mijn plastic en afval gaan verminderen.
Als mijn huidige voorraad op is wil ik in de badkamer daar ook mee gaan beginnen.

Ik zie zeker in de shampoo, conditioner en bodybars heel veel opties. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere zaken zoals deodorant, wattenstaafjes/schijfjes enzovoorts.

In dit topic lijkt het mij leuk om tips en ervaringen met elkaar uit te wisselen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wasbare wattenschijfjes, shampoo en body bars van Shampoo Bars. Bevalt me wel goed, maar ik had hiervoor ook niet een favoriete shampoo.
Ik heb nu ook niet echt een favoriete shampoo. Kocht eigelijk altijd iets wat mij aansprak of in de aanbieding is

Het enige wat ik al jaren standaard een keer per week gebruik is zilvershampoo van provoke. Dat zit ook in een plastic fles

Welk merk gebruik jij?

Ik zie ook verschillende opberg opties voor de bars.
Ik heb een shampoo en een conditioner bar gehad van lush. De shampoo was wel fijn, maar met die conditioner kon ik echt niks. Kwam bijna niks vanaf en ik heb veel haar, dus duurde een eeuwigheid voordat het een beetje door mijn haar verdeeld was. Ik denk dat de hoeveelheid water die er in die tussentijd doorheen ging, slechter voor het milieu was dan gewoon een fles.
Ik heb ook wat losse zepen meegenomen. Dus gewoon zo’n stuk zeep. Maar daar krijg ik een hele stroeve huid van. Voelt heel raar onder de douche, dus daar moet ik nog eens naar zoeken of een andere soort beter is.
Ik heb ook wasbare wattenschijfjes en een organicup (valt ook wel onder badkamer, toch) als mijn shampoo op is komt er ook een bar. Vind het een goede zaak dat al die dingen (terug) op de markt komen.
Ik zou het laten waar het is, dan komt het pas na járen in het milieu in plaats van nu.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
TijdvoorTaart schreef:
18-04-2020 09:30
Ik heb ook wasbare wattenschijfjes en een organicup (valt ook wel onder badkamer, toch) als mijn shampoo op is komt er ook een bar. Vind het een goede zaak dat al die dingen (terug) op de markt komen.
Ik heb al jaren een organicup. Ik wil nooit meer anders Helemaal vergeten haha. Ben al een jaar niet ongesteld geweest (bevallen in januari)
Maar dat hoort er natuurlijk ook bij
Hoeveel wasbare wattenschijfjes hebben jullie in huis?
Whomi schreef:
Ik heb een shampoo en een conditioner bar gehad van lush. De shampoo was wel fijn, maar met die conditioner kon ik echt niks. Kwam bijna niks vanaf en ik heb veel haar, dus duurde een eeuwigheid voordat het een beetje door mijn haar verdeeld was. Ik denk dat de hoeveelheid water die er in die tussentijd doorheen ging, slechter voor het milieu was dan gewoon een fles.
Ik heb ook wat losse zepen meegenomen. Dus gewoon zo’n stuk zeep. Maar daar krijg ik een hele stroeve huid van. Voelt heel raar onder de douche, dus daar moet ik nog eens naar zoeken of een andere soort beter is.
De conditioner bar die ik heb, is ook zo. Heb ergens gelezen dat je hem dan in een bodempje water moet bewaren, zodat het makkelijker loskomt met douchen.

Maar heb het zelf nog niet geprobeerd, ik heb halflang haar en niet persé conditioner nodig
Maandverband is een hoop plastic.

Heb je wasbaar maandverband al geprobeerd?
Of de menstruatiecup? Op het VF is een topic over de menstruatiecup.
gezondheid/menstruatiecup/list_messages/216254

Of Yoni: maandverband van biologisch gecertificeerd katoen
Je kan trouwens ook zelf waspoeder maken...
TijdvoorTaart schreef:
Hoe bevalt je cup? Ik heb er een van meluna gekocht maar ben toch een beetje bang dat ik 'm er niet meer uit krijg of zo. Daarom nog altijd niet gebruikt.

Verder heb ik ook shampoo bars gehad van lush, maar kreeg daar echt een droge hoofdhuid van (maar het ruikt zooo lekker). En heb dezelfde ervaringen met de conditioner bars als iemand hierboven schrijft, daar komt niks vanaf. Dus nu maar plastic flessen maar als iemand een goed alternatief heeft....

Ik heb ook wasbare wattenschijfjes, maar ben wel nog op zoek naar een goeie cleanser die mijn make up eraf haalt en niet te hard is voor mijn huid. Ik word toch vaak wakker met een donkere waas onder mijn ogen, blijkbaar komt niet alles er helemaal goed vanaf..
Arcticfox1 schreef:
18-04-2020 09:35
Ik heb er 10, daar kan ik goed mee doen.
Van de week was ik wel wat teleurgesteld, gebruik ze al 2 maanden en was er tevreden. Van de week na het schoonmaken van mijn gezicht weer eens met een wattenschijfje (had nog over en die gebruik ik nu voor m’n nagellakremover) over m’n gezicht gegaan en toen kwam er nog zoveel vuil af :/ Terwijl ik dacht dat de wasbare wattenschijfjes echt goed genoeg waren.
Herkent iemand dit?
Daarnaast heb ik een shampoo bar van de Lush en wil hierna bestellen bij Shampoobar. Duurt nog wel even, want je doet er echt lang mee. Heel fijn. Ik heb geen conditioner, mijn haar wordt daar heel sneller vet van.
@vivaventilator, misschien komt het dan toch door de wasbare wattenschijfjes dat de makeup er niet helemaal goed afgaat? Ik heb dus hetzelfde probleem..

Het helpt trouwens als je conditioner alleen in de puntjes doet. Ik krijg ook snel vet haar als ik het door mijn hele haar smeer.
viamia schreef:
18-04-2020 09:42
....

Ik heb ook wasbare wattenschijfjes, maar ben wel nog op zoek naar een goeie cleanser die mijn make up eraf haalt en niet te hard is voor mijn huid. Ik word toch vaak wakker met een donkere waas onder mijn ogen, blijkbaar komt niet alles er helemaal goed vanaf..
Oh ik heb dan niet die waas, maar wel dat het er toch niet helemaal af gaat.
Ik gebruik trouwens Miccelar water van L’Oréal.
viamia schreef:
18-04-2020 09:45
@vivaventilator, misschien komt het dan toch door de wasbare wattenschijfjes dat de makeup er niet helemaal goed afgaat? Ik heb dus hetzelfde probleem..

Het helpt trouwens als je conditioner alleen in de puntjes doet. Ik krijg ook snel vet haar als ik het door mijn hele haar smeer.
Ohja. Daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan natuurlijk ook :) Maar ik mis conditioner eigenlijk niet. Heb nogal vettig haar dus dat stroeve is de eerste dag wel fijn als ik m’n haar krul.
Veel goede reacties hier van de shampoobar van lush hier

Gaan die wasbare wattenschijfjes in de wasmachine of spoel je ze af?
Arcticfox1 schreef:
Twee, maar gebruik er eigenlijk maar 1. Nr 2 ligt als reserve in de kast.
Na gebruik uitspoelen en het is weer schoon. Is ook super snel droog
N.a.e. Van Kruidvat heeft ook wel fijne bars en producten met recyclebare verpakkingen.
Heb ook wasbare wattenschijfjes maar vind ze niet zo fijn als katoenen eigenlijk. Blijft toch wat harder en vraag me idd ook af of alles eraf komt.
Ik was ze in de wasmachine in zo’n bhzakje. Dan raak ik ze namelijk niet kwijt daarna :)
Die van mij kunnen niet in de droger dus die leg ik daarna even naar en dan zijn ze zo droog. Heb ze ook weleens op het afkoelrek voor koekjes gelegd om te drogen :D
Vivaventilator schreef:
18-04-2020 09:44
Ik heb er 10, daar kan ik goed mee doen.
Van de week was ik wel wat teleurgesteld, gebruik ze al 2 maanden en was er tevreden. Van de week na het schoonmaken van mijn gezicht weer eens met een wattenschijfje (had nog over en die gebruik ik nu voor m’n nagellakremover) over m’n gezicht gegaan en toen kwam er nog zoveel vuil af :/ Terwijl ik dacht dat de wasbare wattenschijfjes echt goed genoeg waren.
Herkent iemand dit?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, en bezit ook geen aandelen, maar:
Bij ons in het theater wordt door een aantal castleden Waschies gebruikt bij het afschminken:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07H2DVDD ... 193&sr=8-7
Die zijn er heel tevreden mee. Lijkt me dus een prima product, als het theater make-up kan verwijderen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
viamia schreef:
18-04-2020 09:42
Hoe bevalt je cup? Ik heb er een van meluna gekocht maar ben toch een beetje bang dat ik 'm er niet meer uit krijg of zo. Daarom nog altijd niet gebruikt.

Verder heb ik ook shampoo bars gehad van lush, maar kreeg daar echt een droge hoofdhuid van (maar het ruikt zooo lekker). En heb dezelfde ervaringen met de conditioner bars als iemand hierboven schrijft, daar komt niks vanaf. Dus nu maar plastic flessen maar als iemand een goed alternatief heeft....

Vind 'm heerlijk. Het is even puzzelen hoe je hem inbrengt, maar als hij goed zit voel je hem niet en hij kan veel hebben. Ik heb een dag of twee/drie heel veel bloedverlies met stolsels en dan hoef ik hem maar 1, hooguit 2, keer te verschonen. 's nachts gebruik ik nog wel maandverband. Dan heb ik echt wel van die dikke kotex nodig. Daar nog geen alternatief voor gevonden.
Arcticfox1 schreef:
Ik heb er 12 of 15 ofzo.

Ik ben er tot nu toe wel tevreden mee, maar je moet niet heel hard gaan boenen over bv de ogen. Ze voelen heel zacht, maar als ik ze gebruik met bv lotion dan worden ze wat ruwer.
Ik was ze in de wasmachine in een waszakje. Ik verzamel ze dus ook eerst even.
Lievejetje schreef:
18-04-2020 09:50
N.a.e. Van Kruidvat heeft ook wel fijne bars en producten met recyclebare verpakkingen.
Heb ook wasbare wattenschijfjes maar vind ze niet zo fijn als katoenen eigenlijk. Blijft toch wat harder en vraag me idd ook af of alles eraf komt.
Vind ze juist wel lekker zacht. Zal zo eens opzoeken welke ik heb. Ben echt helemaal content
Wasbare wattenschijfjes? Nog nooit van gehoord! Ik breng foundation met mn vingers op en haal t savonds af met een washand. 😁 .
Alleen voor op vakantie wil ik nog wel eens zo'n pakje natte gezichtsdoekjes kopen.

ik lees graag mee voor de rest vd info.
Die shampoobars, in wat voor verpakking zitten die dan? Als dat ook plastic is dan los dat wellicht weinig op..
koekie1980 wijzigde dit bericht op 18-04-2020 10:03
17.72% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven