Mode & Beauty alle pijlers

Postnatale kleding hulp gevraagd

18-09-2010 21:53 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 5 weken geleden bevallen, en mijn zwangerschapskilo's gaan moeilijk weg. Na mijn vorige zwangerschap zat ik pas na 10 maanden weer op mijn oude gewicht. Ik vrees dat dat nu weer zo is, ook al geef ik borstvoeding, eet ik normaal en ga ik zsm weer fitnessen.

Ik wil over 5 weken niet in mijn zwangerschapskleding naar mijn werk bij gebrek aan passende kleding. Dus: hoe kleed ik me netjes (niet te zakelijk) en hoe kleed ik mijn buik(je) af?

Ik ben 1.67m, nu (helaas) 82 kilo, cup 85F . Ik draag graag rokken en jurken, maar jurken zijn niet handig met voeden...

Wie heeft er goede adviezen?

(DanGeenSuus: kom er maar in )
Je zou naar een paar lange vesten kunnen kijken die wat ruimer vallen of gewoon open gedragen kunnen worden. Er is een ruime keus in cardigans van wol en andere materialen.
Suus is nog met een bruiloft bezig.
quote:kiki_twee schreef op 18 september 2010 @ 21:59:

Suus is nog met een bruiloft bezig.Ik sta nog geduldig in de rij te wachten
Corrigerende hemdjes natuurlijk voor die buik
aha! Wat goed van je

Om te beginnen: corrigerend ondergoed. Ik zweer erbij. Voelt prettig aan ( na vier keer een kind gehad te hebben weet ik hoe een slappe buik voelt) en kleed lekker af.

Wikkeljurkjes zijn denk ik nu handig voor jou, die kun je bij elke kilo minder weer ietsje strakker aansnoeren, en je borsten heb je er zo uit ( klinkt grover dan ik bedoel maar een huilend kind gaat niet wachten op allerlei ingewikkelde strikken en sluitingen enzo)

Ook zou ik niet heel veel geld investeren aangezien je pas net bevallen bent en je figuur nog weer terug moet komen in zijn oorspronkelijke ( nou ja.. .bijna) vorm

Heb je voorkeur voor kleuren, en stijl
De jurken van KL zijn juist onwijs makkelijk met voeden; je plopt je borst er zo uit
quote:Star schreef op 18 september 2010 @ 22:11:

De jurken van KL zijn juist onwijs makkelijk met voeden; je plopt je borst er zo uit
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik lees mee.

Ik ben een half jaar geleden bevallen van mijn tweeling (nr 2 & 3) maar ben bang dat mijn figuur onherstelbaar beschadigd is

Ik mag absoluut niet zeiken want ik heb kerngezonde, vrolijke kinderen, maar merk wel dat mijn lichaam duidelijk een knauw heeft gekregen.
Ja, dat vind ik echt.
Zoiets vind ik bijvoorbeeld wel leuk. De foto is niet zo duidelijk.

deze camoufleert ook, omdat die niet zo strak zit.

Dan deze nog.
Nou Saar, dat kan toch ook niet anders. het is nogal niet een taak die je volbracht hebt!

En eens met de jurken van KL, den tiet ligt er zo uit ( ik spreek helaas uit ervaring aangezien ik geen kinders meer voedt maar wel een tiet uit een jurk had hangen toen ik aan het stofzuigen was
Kiki twee, die eerste twee vind ik wel leuk , die derde zou ik alleen dragen als ik 50 kilo woog, iedere gram meer maakt dat je eruit ziet als een beertje in dat derde vest
Ik vind juist dat je met een vest aan zo propperig wordt.
Ik ben 1.69 en heb cup G kado gekregen van tietverslaafde BritBaby, dus ik weet ongeveer hoe je je voelt...

Gouden regel is bij mij geworden: te klein laat je eruit zien als te dik. Of iig: een te kleine maat accentueert je baby kilo's.

Dus ik heb leggings gekocht, los vallende t-shirts die wel sexy slanke schouder laten zien, maar niet de voormalige huiskamer van Baby.

Knellende kleding is no-no. Op een legging een overslagjurkje met een patroontje werkt goed: patroon zorgt ervoor dat je je rolletjes niet zo goed ziet, je middel (slankste deel) accentueer je en de boobs lijken minder groot door een V-hals.

Onder het jurkje een hemdje, dat je omhoog kunt schuiven om te voeden en voila!

Gister heb ik een paar basisjurkjes gekocht in maat L. Ik draag nooit L en ik ben inmiddels weer redelijk bijgetrokken, maar wat er in mn nek staat doet er niet zo veel toe. L kleedt het mooist af en dus neem ik die maat mee.

Mn oude broeken (mt38) kunnen weer dicht, maar zitten nog strak, waardoor ik zwaarder lijk dan ik ben. heel jammer Goeie reden om nieuwe dingen te shoppen!
En alweer mosterd
quote:dangeensuus schreef op 18 september 2010 @ 22:14:

Kiki twee, die eerste twee vind ik wel leuk , die derde zou ik alleen dragen als ik 50 kilo woog, iedere gram meer maakt dat je eruit ziet als een beertje in dat derde vest

Ik heb het koud en ben aan het zoeken naar warme vesten.

De laatste zou ik ook niet zo snel kopen, maar ik doe maar van alles wat. Er is aan vesten veel keuze.

Die bovenste twee ga ik ook voor mezelf bekijken.
quote:dangeensuus schreef op 18 september 2010 @ 22:13:

Nou Saar, dat kan toch ook niet anders. het is nogal niet een taak die je volbracht hebt!

En eens met de jurken van KL, den tiet ligt er zo uit ( ik spreek helaas uit ervaring aangezien ik geen kinders meer voedt maar wel een tiet uit een jurk had hangen toen ik aan het stofzuigen was

Had je het zelf uberhaubt door??

Ja, dat vind ik echt.
Ja, dat vind ik echt.
Ga dan voor een vest wat lang valt.
ja, hij raakte de vloer, en ik hoorde dus de bonk
en idd over de heupen heen, een vest wat eindigt op heuphoogte maakt dikker dan je bent
Oké, corrigerend ondergoed klinkt niet charmant maar wel verstandig. Alleen vraag ik me af hoe handig dat is met voeden: ik heb nu van die microfibre topjes die ik omlaag doe (dus onder mijn borsten) en dan mijn shirtje omhoog, dan is alles bedekt en warm. Kan dat ook met corrigerend spul? En welk merk is er prettig? Ik hoor geen goeie verhalen over de Hema topjes bijvoorbeeld.

Wikkeljurken zijn handig, ik heb een bruine en een zwarte, maar dat wordt ook zo saai. Dus als iemand daar tips heeft...

Star: plopt 85F ook makkelijk uit een KL? Dan ga ik die zeker proberen (de wikkeljurken dus). Die moet ik dan eerst in een winkel proberen, geen idee wat ik daar voor maat moet hebben. En in mijn dorp verkopen ze geloof ik geen KL. Ik zal eens naar de grote stad gaan.

Qua kleuren: ik ben donkerblonT, draag graag blauw/paars/gedekt groen.

Tot slot: ik hoop heel erg mijn normale figuur terug te krijgen, maar na mijn vorige zwangerschap heb ik te lang in positiekleren rondgelopen omdat ik steeds geen geld uit wilde geven aan kleren in een grotere maat, want stel dat ik volgende week weer in mijn oude kleren pas... Maar dat duurde dus 10 maanden...
Ja, dat vind ik echt.
quote:dangeensuus schreef op 18 september 2010 @ 22:18:

ja, hij raakte de vloer, en ik hoorde dus de bonk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven