ramp haar
vrijdag 27 december 2013 om 12:14
hallo dames!
Ik heb een vraag over mijn haar en er zit hier vast iemand tussen met de gouden tip.
Ik heb sinds ongeveer een jaar naar mijn idee veel last van haar uitval. elke dag blijven er echt veel haren achter op mijn borstel.
Ook op mijn truien en shirtjes zitten er dagelijks haren op mijn rug.
Als ik mijn haar was dan heb ik daarna weet ik veel hoeveel losse haren in mijn hand.
Verder vind ik mijn haar droog, dof en dun. Gewoon niet gezond dus. Als ik bijvoorbeeld met nat haar ga slapen is het de dag erna een grote stroboel. Alsof je een week in het zwembad hebt gelegen.
Ik ben een beetje op qua ideeen.
Wat feitjes:
*Ik verf mijn haar. Iets lichter dan mijn eigen kleur. Dit laat ik bij de kapper doen en niet vaak. Eens per 8 of 10 weken. Ik doe dan alleen de uitgroei bij laten werken. Op het einde wordt het nog even door het hele haar gemasseerd en dan wordt het uitgespoeld.
*Ik was mijn haar denk ik 3 keer per week.
*Ik fohn/stijl het niet. Echt nooit.
*Ik heb een tijdje verzorgende shampoo's van de kapper gebruikt. Heb niet het idee dat dit hielp dus gebruik nu weer gewone shampoo, zoals dove of Andrelon. Vaak wel voor beschadigd haar.
* Op aanraden van de kapper slik ik een vitamine B complex. Voor de rest eet ik veel noten en zaden en avocado.
* Mijn kapper zegt dat het helemaal niet vreemd is dat ik haren verlies. Toch voelt het bij mij wel extreem. En vind ik mijn haar echt ongezond. Het is niet dat ik plukken haar verlies.
Gewoon allemaal losse haren.
Herkent iemand dit? Of wat is de Gouden tip? Dank jullie wel!!!
Ik heb een vraag over mijn haar en er zit hier vast iemand tussen met de gouden tip.
Ik heb sinds ongeveer een jaar naar mijn idee veel last van haar uitval. elke dag blijven er echt veel haren achter op mijn borstel.
Ook op mijn truien en shirtjes zitten er dagelijks haren op mijn rug.
Als ik mijn haar was dan heb ik daarna weet ik veel hoeveel losse haren in mijn hand.
Verder vind ik mijn haar droog, dof en dun. Gewoon niet gezond dus. Als ik bijvoorbeeld met nat haar ga slapen is het de dag erna een grote stroboel. Alsof je een week in het zwembad hebt gelegen.
Ik ben een beetje op qua ideeen.
Wat feitjes:
*Ik verf mijn haar. Iets lichter dan mijn eigen kleur. Dit laat ik bij de kapper doen en niet vaak. Eens per 8 of 10 weken. Ik doe dan alleen de uitgroei bij laten werken. Op het einde wordt het nog even door het hele haar gemasseerd en dan wordt het uitgespoeld.
*Ik was mijn haar denk ik 3 keer per week.
*Ik fohn/stijl het niet. Echt nooit.
*Ik heb een tijdje verzorgende shampoo's van de kapper gebruikt. Heb niet het idee dat dit hielp dus gebruik nu weer gewone shampoo, zoals dove of Andrelon. Vaak wel voor beschadigd haar.
* Op aanraden van de kapper slik ik een vitamine B complex. Voor de rest eet ik veel noten en zaden en avocado.
* Mijn kapper zegt dat het helemaal niet vreemd is dat ik haren verlies. Toch voelt het bij mij wel extreem. En vind ik mijn haar echt ongezond. Het is niet dat ik plukken haar verlies.
Gewoon allemaal losse haren.
Herkent iemand dit? Of wat is de Gouden tip? Dank jullie wel!!!
vrijdag 27 december 2013 om 12:27
Ik verlies ook heel veel haar. Ik vind ze overal maar ik heb niet het idee dat mijn haar dunner wordt. Hoort er gewoon bij.
Ik merk wel verschil in welke shampoo ik gebruik sommige drogen mijn haren uit de twee die jij noemt horen hierbij. Ik vind de shampoos van elvive fijn. Gebruik je conditioner of af en toe een masker?
Ik merk wel verschil in welke shampoo ik gebruik sommige drogen mijn haren uit de twee die jij noemt horen hierbij. Ik vind de shampoos van elvive fijn. Gebruik je conditioner of af en toe een masker?
vrijdag 27 december 2013 om 12:36
quote:runningjunkie schreef op 27 december 2013 @ 12:30:
Ik gebruik altijd conditioner. Mijn haar is namelijk rampzalig na het wassen. Dan voelt het echt niet fijn aan. Hard en stug. Pas na de conditioner is het weer zacht en glad.
Ik heb gewoon het idee dat het niet gezond is.
Herkenbaar. Ik heb ook conditioner nodig om het mooi en zacht te maken. Maar bij mij is dit gewoon mijn haar al sinds ik klein ben.
Heeft de kapper geen tips om het gezonder te maken? Behalve hun eigen shampoo etc. Al eens gewisseld van shampoo?
Ze hebben bij de drogisterij meerdere dingen voor beschadigd haar die je na het wassen etc. Kan gebruiken. Ik heb nu een olie van gliss kür mijn haar wordt daar echt heerlijk zacht van
Ik gebruik altijd conditioner. Mijn haar is namelijk rampzalig na het wassen. Dan voelt het echt niet fijn aan. Hard en stug. Pas na de conditioner is het weer zacht en glad.
Ik heb gewoon het idee dat het niet gezond is.
Herkenbaar. Ik heb ook conditioner nodig om het mooi en zacht te maken. Maar bij mij is dit gewoon mijn haar al sinds ik klein ben.
Heeft de kapper geen tips om het gezonder te maken? Behalve hun eigen shampoo etc. Al eens gewisseld van shampoo?
Ze hebben bij de drogisterij meerdere dingen voor beschadigd haar die je na het wassen etc. Kan gebruiken. Ik heb nu een olie van gliss kür mijn haar wordt daar echt heerlijk zacht van
vrijdag 27 december 2013 om 12:39
Ik heb ooit van iemand de tip gehoord om bij overmatig haaruitval 'Cystine B6' te nemen. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Dit zijn pilletjes die je dagelijks moet nemen, gedurende 3 maanden.
Zou een tijdje duren vooraleer je resultaat ziet en je moet ook zeker 3 maanden gebruiken.
Haar zou minder uitvallen en er beter/gezonder uitzien.
Geen idee of het iets is en hoe duur het is, maar misschien ben je er iets mee.
Uit ervaring weet ik dat overmatig haaruitval kan liggen aan:
- vitaminen/mineralen/... tekort of
- een of andere hormonale reden
Misschien kan je die zaken ook eens nagaan?
Dit zijn pilletjes die je dagelijks moet nemen, gedurende 3 maanden.
Zou een tijdje duren vooraleer je resultaat ziet en je moet ook zeker 3 maanden gebruiken.
Haar zou minder uitvallen en er beter/gezonder uitzien.
Geen idee of het iets is en hoe duur het is, maar misschien ben je er iets mee.
Uit ervaring weet ik dat overmatig haaruitval kan liggen aan:
- vitaminen/mineralen/... tekort of
- een of andere hormonale reden
Misschien kan je die zaken ook eens nagaan?
vrijdag 27 december 2013 om 12:41
Dat rood-witte masker van L'oreal is heel fijn en maakt je haar ook nog eens heel goed uitkambaar. (Let op niet de conditioner dus, die doet gek genoeg niks voor je haar)
Verder zou ik een echt satijnen kussensloop kopen, omdat dat heel glad is raakt je haar minder in de knoop als je erop ligt. Kun je niet een losse vlecht erin maken ook voor je gaat slapen?
Kijk ook uit met het soort elastiekjes dat je gebruikt, in sommigen blijft je haar sneller vastzitten of als ze heel dun en strak zijn dan breekt je haar ook sneller af he.
Verder zou ik een echt satijnen kussensloop kopen, omdat dat heel glad is raakt je haar minder in de knoop als je erop ligt. Kun je niet een losse vlecht erin maken ook voor je gaat slapen?
Kijk ook uit met het soort elastiekjes dat je gebruikt, in sommigen blijft je haar sneller vastzitten of als ze heel dun en strak zijn dan breekt je haar ook sneller af he.
Lorem Ipsum
vrijdag 27 december 2013 om 16:34
- Ben je gezond?
- Hoe is je dieet (voldoende eiwit, mineralen, ijzer)
- Hoe is je ijzerniveau/Hb?
- Welke pil slik je?
- Zie je dunnere delen in je haar?
- Wordt bijv. je staart steeds dunner?
- Heb je de neiging om je haar steeds korter te knippen omdat de onderkant dun wordt - de haren worden minder lang?
Voordat je weet wat er aan de hand is, hebben pilletjes e.d. heel weinig zin.
- Hoe is je dieet (voldoende eiwit, mineralen, ijzer)
- Hoe is je ijzerniveau/Hb?
- Welke pil slik je?
- Zie je dunnere delen in je haar?
- Wordt bijv. je staart steeds dunner?
- Heb je de neiging om je haar steeds korter te knippen omdat de onderkant dun wordt - de haren worden minder lang?
Voordat je weet wat er aan de hand is, hebben pilletjes e.d. heel weinig zin.