Mode & Beauty alle pijlers

rayban zonnebril

04-04-2012 18:36 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op de rayban zonnebrillen! En dan vooral de pilotenbril. Helaas kost zo'n bril 100 euro of iets meer! En toch verbaas ik mij er steeds over hoe veel mensen zo'n rayban zonnebril hebben.. Niet alleen vrouwen van 20 en ouder, maar ook meisjes van 15 16! Hoe komen ze toch aan het geld? En is het waard om zo veel geld uit te geven aan die zonnebril? Of zijn er ergens goedkopere rayban zonnebrillen?
Alle reacties Link kopieren
Een goede zonnebril is echt zoveel beter voor je ogen! En ¤130 duur? Mijn gewone bril was echt wel drie keer die prijs hoor. Je doet er jaren mee en als je er goed mee omgaat waarom niet? Ik heb liever een goede zonnebril als een merkspijkerbroek. Het gaat hier om je ogen!
Alle reacties Link kopieren
Maar om even op je vraag in te gaan: mijn (puber) zusje heeft in Azië een neppe Ray Ban Aviator gekocht. Op het eerste gezicht niet van echt te onderscheiden en de koker is net zo 'echt'. Ook zijn er bij de H&M, Mango, Zara, Pieces, Claires, op de markt, etc. genoeg van die pilotenbrillen te vinden waar geen merkje op staat. Weet je zeker dat het echte zijn als je ze voorbij ziet komen in de stad?



Ik denk dat het ook een keuze is: mijn zusje spaart bijvoorbeeld twee, drie maanden kleedgeld op om een Supertrash-jurkje in de uitverkoop te kunnen kopen bij de Dwaze Dagen van de Bijenkorf in plaats van dat ze zes nieuwe shirts bij de H&M koopt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Ray-Ban draagster, weliswaar op sterkte. Doe er nu al ruim 4 jaar mee!
quote:monalisalove schreef op 04 april 2012 @ 18:41:

Ik geef een keer in de paar jaar geld uit aan een mooie designer bril, soms wel tot ¤ 450 euro, designer kleding en schoenen koop ik niet, daar koop ik liever elke paar maanden een paar nieuwe van.quote:maaique schreef op 04 april 2012 @ 18:43:

Een paar keer per jaar een nieuwe bril?! Sorry maar is dat niet wat overdreven?Beter lezen!
Ik heb zo'n 'soort bril als die Iris postte en een Aviator, al jaren trouwens. Echte, want in de neppe zit geen uv filter en die zijn daardoor heel slecht voor je ogen.

Door de donkere glazen gaan je pupilen weer wijder staan (normaal gaan ze dichter door het felle licht) maar aangezien er geen uv filter in zit, komt de felle en schadelijke straling wel bij je ogen terecht.
quote:MissDificil schreef op 05 april 2012 @ 08:09:

Ik verbaas me er ook wel een beetje over hoor, iedereen klaagt dat alles zo duur is en dat ze zo weinig te besteden hebben, maar ondertussen zie je als je door de stad loopt hordes - ook inderdaad middelbare scholieren - met Uggs. Tja, dat is inderdaad duur en zo gaat je geld wel op.

die uggs, daar is echt een heleboel nep van hoor. Als ik soms zie hoe ze erbij lopen op die dingen, naast de zool gezakt, kleuren die niet kloppen etc. Voor onder de 100 euro heb je een paar met logo achterop, slechte namaak maar goed.
Gewoon..kopen.. Maar ik vind Rayban zooooooo 1999, Ben nu helemaal voor de Serengeti's... Ik koop brillen voor de glazen voornamelijk.



Ik heb twee kinderen met contactlenzen die ook nogal gevoelig zijn voor zonlicht en die hebben een Rayban (en die heb ik gewoon betaald). VInd het van groot belang om ogen te beschermen tegen zonlicht. En dat doen we niet met een knullig etosbrilletje of juist een hele dure van een merk wat voornamelijk aandacht besteed aan het logo op de bril, maar niet aan de glazen.....



Raybans hebben heel goede glazen.
Ehm, ik vind de vergelijking UGGS en Rayban een beetje scheef. Zie keuringsdienst van waarde....



De prijs om een echte UGG te maken is niet meer dan 23 euro!!!!.... de verkoopprijs... tja, ons allen bekend... Warme voeten? Ja hoor. Echte kwaliteit? Welnee, totaal niet. Zoiets heet een 'hype'.



Een rayban is wel degelijk kwaliteit. De glazen van een Rayban zijn beter dan bijna alle andere zonnebrillen die gemaakt worden (op de glazen van de Serengeti brillen na dan)



De kwaliteit van de UGG bontlaarsjes is in de verste verte niet net zo goed of beter dan die van alle andere laarsjes. Vandaar in het geheel niet te vergelijken.
quote:Oriane schreef op 05 april 2012 @ 11:20:

Ehm, ik vind de vergelijking UGGS en Rayban een beetje scheef. Zie keuringsdienst van waarde....



De prijs om een echte UGG te maken is niet meer dan 23 euro!!!!.... de verkoopprijs... tja, ons allen bekend... Warme voeten? Ja hoor. Echte kwaliteit? Welnee, totaal niet. Zoiets heet een 'hype'.



Een rayban is wel degelijk kwaliteit. De glazen van een Rayban zijn beter dan bijna alle andere zonnebrillen die gemaakt worden (op de glazen van de Serengeti brillen na dan)Mijn man heeft een Rayban, maar die is op sterkte dus andere glazen. Dan betaal je dus ook voor het merk ipv voor de geweldige glazen die erin zitten toch?



En de kwaliteit van uggs vind ik prima. Ik heb al 5 jaar lang een paar dat ik heel veel draag en die zien er nog prima uit. Zo lang doe ik normaal niet met een paar laarzen hoor. En ja, ik heb die aflevering ook gezien. Maar ik vind ze heerlijk lopen en dus kwalitatief goed.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen moet je juist een goede zonnebril geven.

Want met die goedkope etosdingetjes zijn ze niet beschermd

(wat filters betreft) maar is in de zonkijken minder pijnlijk en doen ze het eerder. Wat schade aan de ogen kan geven.



Dus mijn jongens hebben ook een rayban zonnebril.

Beide onder de 15.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 (!) jaar geleden een Gucci zonnebril gekocht en gebruik deze nog steeds. In de tussentijd af en toe wel een goedkopere bril gekocht, maar toch blijft deze favoriet. Krijg nog altijd complimenten als ik hem op heb. Bril kostte me 150 euro, maar die heb ik er al ruimschoots uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 05 april 2012 @ 11:20:

Ehm, ik vind de vergelijking UGGS en Rayban een beetje scheef. Zie keuringsdienst van waarde....



De prijs om een echte UGG te maken is niet meer dan 23 euro!!!!.... de verkoopprijs... tja, ons allen bekend... Warme voeten? Ja hoor. Echte kwaliteit? Welnee, totaal niet. Zoiets heet een 'hype'.



Een rayban is wel degelijk kwaliteit. De glazen van een Rayban zijn beter dan bijna alle andere zonnebrillen die gemaakt worden (op de glazen van de Serengeti brillen na dan)



De kwaliteit van de UGG bontlaarsjes is in de verste verte niet net zo goed of beter dan die van alle andere laarsjes. Vandaar in het geheel niet te vergelijken.Sterker nog, UGG's zijn heel slecht voor je voeten, zit totaal geen steun in, dus als je je voeten (of die van je kinderen) wil verpesten moet je vooral UGG's dragen.
Ik had vroeger een Ray Ban pilotenbril totdat ie werd gejat en dat was begin jaren '90.quote:chyou schreef op 04 april 2012 @ 18:38:

Ik vind die pilotenbril een beetje 'geweest' eigenlijk. [...]quote:Oriane schreef op 05 april 2012 @ 11:18:

Gewoon..kopen.. Maar ik vind Rayban zooooooo 1999, Ben nu helemaal voor de Serengeti's... Ik koop brillen voor de glazen voornamelijk.



Ik heb twee kinderen met contactlenzen die ook nogal gevoelig zijn voor zonlicht en die hebben een Rayban (en die heb ik gewoon betaald). VInd het van groot belang om ogen te beschermen tegen zonlicht. En dat doen we niet met een knullig etosbrilletje of juist een hele dure van een merk wat voornamelijk aandacht besteed aan het logo op de bril, maar niet aan de glazen.....



Raybans hebben heel goede glazen.Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
De Uggs discussie



De Uggs van het merk Ugg Australia die in Europa en Amerika worden verkocht, zijn verschrikkelijke schoenen. Zowel de vraagprijs, hoe het gemaakt wordt ( sommigen worden gewoon van wasberen gemaakt in China) en hoe het voor je voeten is. Het is een commerciële versie van Uggs ( een Ugg is het soort laars dat herders in Australië droegen/dragen). Ik heb familie in Australië en zij hebben daar Uggs van het merk Snugg gekocht voor mij en mijn zusje en laten invliegen.



Wát een geweldige schoenen. En iedereen maar zeggen dat ik nepperds heb: Het is écht leer, écht bont, eerlijk gemaakt ( de dieren worden er niet voor gekweekt en vermoord) en er zit een stevige zool met voetbed onder ( ik heb platvoeten dus goede steun is belangrijk). Ben er zó blij mee, op écht koude dagen zijn het echt geweldige laarzen.
Alle reacties Link kopieren
Om on topic te blijven, ik ben aan het sparen voor deze Ray Ban:







Twijfel nog tussen een bruine of zwarte. De details wil ik sowieso goudkleurig
Alle reacties Link kopieren
Ray Ban is een goede zonnebril.



Stevig montuur wat een stootje kan hebben en dus niet zo snel kapot gaat.

Daarnaast is het goed geslepen en is de UV bescherming voor de ogen ook goed. Hetgeen je bij de neppertjes natuurlijk nog maar moet afwachten.



Dus is wel wat duurder. Maar dan heb je ook wel wat. En inderdaad bij een afprijzing kan je dus voor een redelijke prijs een goede bril scoren.
Ik heb dan wel geen Rayban dit jaar gekocht maar een mooie

Ralph Lauren in jaren '70 stijl.Vind het echt wat hebben en heel

mooi.
Ik vind Tom ford mooi, maar hoe weet je of de glazen goed zijn?
Ik heb een Serengeti zonnebril, en echt, het verschil met de 'normale' zonnebrillen die ik daarvoor had is zo groot. Het is erg prettig om de zonnebril op te hebben, in de auto heb ik 'm altijd op, mooi weer of niet, het licht is zeer prettig aan de ogen. Het montuur voelt zeer prettig aan en zit als gegoten. Voor mij was deze eenmalige uitgave echt een hele goede, ik zou niets anders meer willen. Een hele tijd voor gespaard, kostte zo'n 450 euro, met glazen op sterkte. Dat was een vereiste voor de zonnebril. Maar goed, nu heb ik ook wat-;).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 Rayban zonnebrillen, vorig jaar een model met polariserende glazen gekocht. Ik heb snel last van zonlicht in mijn ogen en nu met deze glazen geen probleem meer. Het kost wat maar ik draag mijn bril heel vaak.



Ik merk zelf wel verschil als ik een bril van de markt zou kopen, maar als je dat verschil niet merkt maakt het toch niet uit
Alle reacties Link kopieren
Chantilly dat zijn volgens mij ook fijne brillen van dat merk!
quote:Yoie schreef op 14 augustus 2012 @ 14:26:

Chantilly dat zijn volgens mij ook fijne brillen van dat merk!Ja heel fijn! Mijn vader zweert er al 10 jaar bij, moeder ook sinds enkele jaren en ik ben sinds 1,5 jaar ook om.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook altijd goedkope zonnebrillen, maar 2 jaar geleden toch besloten om een (echte) Ray-ban te kopen en ik ben er nog steeds heel blij mee, ik vind het echt het geld waard. Vooral met auto rijden als de zon schijnt is een goede bril echt aan te raden!
Alle reacties Link kopieren
Ik draag het hele jaar door zonnenbrillen en heb er ook aardig veel. Ray Ban pilotenmodel staat me niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n ray-ban zonnebril kun je al snel 4-5 mee doen. Kwalitatief zijn ze gewoon heel erg goed en de stijl is tijdloos.



Groeten!



Freek van Aerle
Sky is the limit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven