Mode & Beauty alle pijlers

Ring vergroten

03-06-2016 14:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om een ring diameter 17mm te vergroten naar 17,5-17,8mm?

Betreft een ring bestaande uit Platina en witgoud 18 kt. en is 2,60 mm

En iemand een idee wat dot ongeveer zou gaan kosten?
Op naar de juwelier!
Je kan een ring laten vergroten, maar of het ook mooi wordt en wat het gaat kosten, kan je beter bij een aantal juweliers gaan vragen
Hangt ervan af, zitten er stenen in? Dan moet er een stukje worden tussen gezet, is meer werk en kost materiaal. Dan is de vraag, stukje goud of platina? Misschien moet het witgoud weer worden gerhodineerd, kost ook wat.

Als het een vlakke ring is, kan die evt iets groter worden gewalst, kan vanaf 25, maarja ik weet niet hoe de ring eruit ziet.

Bij elke juwelier kun je gewoon binnenlopen en vragen om een prijsopgave. Een beetje juwelier moet dat wel kunnen. Ik zou direct bij een goudsmederij kijken, die doet dat in zijnatelier.
Ik heb een zilveren ring eens laten vergroten en dat ben ik altijd blijven zien en me eraan geërgerd. Was wel bij een goede juwelier gebeurd. Achteraf zonde geweest.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Okay, bedankt voor jullie advies, nog even een plaatje:

foto1

foto2
Mijn man heeft z'n gouden ring laten vergroten, dat kostte niets (was bij de juwelier waar we 'm kochten) en je ziet er niets van. Dus ja, het kan, ga naar een juwelier om te kijken of het met jouw specifieke ring mooi wordt.
De onderkant van de ring is dun. Als ze het daar zouden kunnen doen denk ik dat het prima kan zonder dat je het ziet.

Mijn ring was gewoon helemaal breed zilver zonder steen ofzo.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Gewoon even binnenlopen bij een goede juwelier. Sommige ringen laten zich eenvoudig oprekken, dat is een werkje van 1 minuut en kost niks, zeker als het maar om een halve maat gaat. Soms moeten ze eerst verhit en dan opgerekt, soms moet er gezaagd en gedaan worden. Maar daar heb je experts voor.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik zou niet naar een juwelier gaan, maar naar een edelsmid. Veel juweliers verkopen vooral en sturen op als er iets moet gebeuren. Een edelsmid kan het zelf voor je doen en je de mogelijkheden goed uitleggen.
Ik zou als goudsmid hier een stukje tussen zetten. Met walsen krijg je een te groot dikteverschil, dat is niet mooi.

Deze ring is gerhodineerd, dat betekent een laagje rhodium erop zodat de glans mooi behouden blijft. Na het vergroten zal dat opnieuw moeten gebeuren. Je kan ervoor kiezen dat niet te doen(want kost geld) maar dan zul je wel wat kleurverschil zien.
Kan prima, wordt ook gewoon mooi.

Bij de juwelier.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Van een stukje vergroten zie je zo goed als niets en in principe kan dit ook altijd. Het punt waar het om draait zijn de steentjes, het hangt er van af hoe die in de ring gezet zijn. Door het buigen voor het groter maken kunnen die namelijk losspringen of je kunt ze later makkelijker verliezen. Vanwege steentjes kan het dus niet altijd.

Aan deze ring te zien moet het geen probleem zijn.
quote:Miss-Colorado schreef op 03 juni 2016 @ 16:25:

Van een stukje vergroten zie je zo goed als niets en in principe kan dit ook altijd. Het punt waar het om draait zijn de steentjes, het hangt er van af hoe die in de ring gezet zijn. Door het buigen voor het groter maken kunnen die namelijk losspringen of je kunt ze later makkelijker verliezen. Vanwege steentjes kan het dus niet altijd.

Aan deze ring te zien moet het geen probleem zijn.Soms moeten stenen er ook eerst uitgehaald worden omdat ze kapot kunnen gaan bij verhitting.
Ik heb een ring laten vergoten bij de juwelier. Omdat hij dun was, hebben ze er goud bij gedaan. Kostte 135 euro. Het is mooi gedaan, zie je niets van. Ga dus even langs een goede juwelier, die kan t je vertellen.
Find people who will make you better (M. Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven